הסנונית חוזרת לקן
לה רונדינה היא הסנונית החוזרת לקן שלה, גם אם היא יוצאת לעתים לרעות בשדות זרים. "לה רונדינה", אחת האופרות הנוגות והיפות של פוצ'יני, מגיעה לראשונה לבמת האופרה הישראלית. אופרה זו לא זכתה לביצועים רבים בבתי האופרה בעולם מסיבות שונות.
על האופרה ינצח פרדריק שאזלן והבמאי הוא ניקולא ז'ואל.
משתתפים: תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מקהלת האופרה הישראלית וסולנים מארץ והעולם.
האופרה מגוללת את סיפורה של מגדה, אישה שמורה בפריס הבורגנית, המתאהבת ברוג'רו, צעיר בורגני אך היא מבינה שאהבתם לעולם לא תוכל להתממש בשל הרקע ממנו הגיעה, העובדה שהיא הייתה מאהבת של הבנקאי העשיר רמבלדו ומחליטה בצער לוותר. פוצ'יני שוב בוחן את גבולות האהבה.
פוצ'יני החל בכתיבתה של האופרה בעקבות הזמנה מיוחדת שקיבל מתיאטרון קארל בוינה, אוסטריה לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה. הוא סיים את כתיבתה ב-1915 דבר שהקשה מאוד על האיטלקים לקבל אותה כתוצאה מהעוינות בין המעצמות.
נוסף על כך, מבחינה אמנותית טענו המבקרים באיטליה שאופרה זו של פוצ'יני היא יצירה שנעה בין אופרה לאופרטה וכי מדובר ביצירה קלילה ולא רצינית. בנוסף, הטרידה את המבקרים באיטליה לאו-דווקא האופרה עצמה אלא מה שהתפרש ממנה, ככל הנראה בצדק רב, כשאיפתו של פוצ'יני לכתוב יצירה המושפעת מהאופרטה הווינאית, בהשראתו של המלחין הנערץ עליו פרנץ להאר וחבריו, שהצליחו להגיע עם היצירות הפופולריות שלהם לקהל רחב יותר.
מאז הועלתה לראשונה היו כאלה שסיווגו אותה כאופרטה ולא אופרה, ייתכן בשל הסצנה המתרחשת במועדון לילה בפריס וכוללת ריקודי קנקן. המוזיקה באופרה כתובה בשפה פוצ'ינית מובהקת ואחת האריות היפות באופרה, נבחרה לככב בפסקול של הסרט "זיכרונות אהבה מפירנצה".
פוצ'יני לא זכה לעדנה על כתיבת האופרה הזו באיטליה היות שלאור הביקורת כלפיה היא הוצגה בעיקר מחוצה לאיטליה כך שלאהבת מולדתו של המלחין זכתה לה רונדינה רק לאחר מותו.
כמו ברוב האופרות של פוצ'יני גם בלה רונדינה פוצי'ני מעלה על הבמה לתמונה אחת מקהלה רבת משתתפים. בדיוק כמו במערכה השנייה בלה בוהם גם כאן במערכה שנייה המתרחשת במעודון הלילה בולייה בפריס, הבמה מתמלאת במקהלה גדולה במעצימה את הדרמה והרגשות ונותנות מעטפת מרגשת לסיפור המאוד אישי של שני זוגות האוהבים המרכזיים.
באופרה לה בוהם משתתפים קרוב ל-20 סולנים המגלמים רובם לכולם בחורים ובחורות פריסאיים צעירים הנהנים לעסוק במשחקי האהבה ועוד יותר לדון במהותה של האהבה.
הבמאי הצרפתי ניקולא ז'ואל כיהן ב-השנים האחרונות כמנהל האופרה הלאומית בפריס. ז'ואל ביים הפקות אופרה בבתי האופרה המובילים בעולם כולל המטרופוליטן בניו-יורק, לה סקאלה במילנו, האופרה הממלכתית בווינה, האופרה המלכותית קובנט גרדן בלונדון, הארנה בוורונה ורבים אחרים באופרה הישראלית ביים את "סיפורי הופמן " מאת אופנבך ויביים את "טוסקה" מאת פוצ'יני למרגלות המצדה ביוני הקרוב.
הסולנים בהפקה הם: אנג'לה גאורגיו, מזמרות האופרה הבולטות של המאה ה-20, הסופרניות אורליה פלוריאן הזכורה לקהל הישראלי מהפקת "לה טרוויאטה" במצדה ואירה ברטמן -בתפקיד הראשי, זמרי הטנור זורן טודורוביץ, (באופרה הישראלית הופיע בתפקיד פינקרטון) ואבי קלמברג (הופעתו הראשונה באופרה הישראלית) בתפקיד רוג'רו בתפקיד פרונייה מריוס ברנסיו הרומני (באופרה הישראלית הופיע בתפקיד רודולפו ב"לה בוהם") ולוקה לומברדו הצרפתי (שהופיע בתפקיד אלפרדו ב"לה טרוויאטה" ובתפקיד הראשי ב"סיפורי הופמן" באופרה הישראלית) בתפקיד רמבלדו הבס-בריטון ולדימיר בראון, בתפקיד ליזט הסופרניות הילה בג'יו ואלה וסילבצקי ועוד סולנים ישראלים רבים נוספים.
"לה רונדינה" מאת ג'קומו פוצ'יני לראשונה בישראל! אריות מרגשות, סצנת מקהלה ענקית ומוזיקה סוחפת בסיפור אהבה שבאופן טרגי לא יכול להתממש בתאריכים 9.1.14 - 24.1.14
בבית האופרה- המשכן לאמנויות הבמה, ת"א.
מחול במוזאון
מוזאון ישראל ירושלים פותח בסדרה חדשה של מופעי מחול המתקיימים בחללים אינטימיים במוזאון, המאפשרים מפגש ייחודי במינו, שאינו יכול להיווצר בכל חלל אחר, בין יוצרי מחול נבחרים לבין אמנות ויזואלית וגלריות מוזיאליות.
כל אחד מהיוצרים שנבחרו לקחת חלק במסגרת ייחודית זו, יציע זווית חדשה ליצירה מוכרת שלו. בניגוד למסגרת הבימתית המוכרת,
המפגש עם יצירת מחול בחלל מוזיאלי יוצר קשר אינטימי ובלתי אמצעי בין הקהל לבין האמנים המופיעים. החלל עצמו והיצירות המצויות בו טוענים את יצירת המחול במשמעויות חדשות, והיא מצידה מעניקה להם ממד נוסף. כך נוצר שיח ייחודי במינו בין יוצר המחול והרקדנים לבין האמנות הויזואלית ולבין הקהל.
היוצרים שישתתפו בסדרת המחול של מוזאון ישראל הם: רועי אסף, עודד גרף ויוסי ברג, שלומית פונדמינסקי, ניב שינפלד ואורן לאור, אבי קייזר וסרג'יו אנטוניו, עידן שרעבי, נעה צוק, הלל קוגן, יסמין גודר, דפי אלטבב ורננה רז.
כל יום שלישי בשעה 21:00 החל מ-23 בדצמבר
עד אשר נמצא מקום
תערוכה חדשה במוזאון ישראל בירושלים לרגל 25 שנה למרכז סוזן דלל: "עד אשר נמצא מקום" על המעגל באמנות המחול בישראל
המחול הבימתי בישראל עבר מסע ארוך של חיפושי דרך וזהות עד שהתבסס כאחד התחומים המצליחים באמנויות הבמה בארץ. התערוכה, הנערכת לרגל חגיגות 25 שנה למרכז סוזן דלל, מציגה כמה מאבני הדרך החשובות בדרכו של המחול האמנותי בישראל מנקודת מבט המשלבת את העבר וההווה זה לצד זה.
במרכז התערוכה עומד מוטיב המעגל והפריצה ממנו. למוטיב צורני זה משמעות מבנית-תנועתית וחברתית- היסטורית. המעגל שהתאחד והתפרק במקביל לשינויים שחלו בארץ, מאיר בין היתר את היחסים בין היחיד לקבוצה, בין הפאתוס לתנועה היום-יומית, בין מיתוסים מקומיים לאוניברסליים, ובין המרחב הפתוח לחלל הסגור.
התערוכה "עד אשר נמצא מקום" מציעה התבוננות במוטיב המעגל על השינוי שהתחולל בו במשך השנים, באמצעות צילומים, סרטי וידאו, רישומים וכרזות, מימי ראשית המחול בישראל ועד ימינו.
2 בדצמבר 2014 עד 28 בפברואר 2015.