X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מכשיר הסמארטפון של 2014 היה בעל מסך גדול, מצלמה קדמית משובחת ומתוצרת סין וגם: איזה מהמכשירים זכה בתואר מכשיר השנה?
▪  ▪  ▪
לא על ה-iPhone 6 לבדו [צילום: AP]
סלפי כי...
למה מצלמת סלפי? כי החברות הבינו מהר מאוד שרבים משתמשים במכשירים בעיקר כדי לצלם תמונות, הרבה פעמים סלפי, ולשתף אותן ברשתות החברתיות... כמעט כל חברה כוללת את המילים "מצלמת סלפי" כשהיא מוציאה הודעה לעיתונות על מכשיר חדש

   רשימות קודמות
  שנת זכויות האדם

אם צריך לסכם במשפט אחד את השוק הסלולרי ב-2014, אפשר לומר שהוא התאפיין במכשירים עם מסך גדול, 5 אינץ' ומעלה, תוצרת סין ומצלמה קדמית משובחת יחסית, שמאפשרת לעשות סלפי באיכות גבוהה. זהו, פחות או יותר, סיכום שלוש המגמות העולמיות המובילות שאפיינו את העולם הזה בשנה שהסתיימה.
גם השנה, המכשיר הבולט בשוק היה של אפל (Apple) - ה-iPhone 6 ואחיו הגדול, ה-iPhone 6 Plus, אולם אם בוחנים את השוק לפי כמות כוללת של יחידות, סמסונג (Samsung) היא המובילה. שתיהן מסתכלות בחשש רב למטה, על המקומות הבאים ברשימת היצרניות, שם נמצאות חברות שמאיימות עליהן: וואווי (Huawei), לנובו (Lenovo) ושיאומי (Xiamoi), כולן סיניות. האחרונה גם הצליחה בימים האחרונים להפוך לסטארט-אפ המוביל בעולם.
בעוד שב-2013 אפשר היה לספור בקלות את כמות המכשירים שהציעו מסכי 5 אינץ' ומעלה (פאבלטים), ב-2014 הפכו המסכים האלה לסוג של סטנדרט, שמוצאים גם בטלפונים בקצה העליון של שוק הכניסה, בכלל זה במכשירים שעולים פחות מ-1,200 שקלים. ההצלחה של סמסונג עם סדרת מכשירי ה-Galaxy Note שלה שכנעה את כל החברות הגדולות להיכנס לשוק הזה. האחרונה ביניהן היא אפל, ששמרה במשך שנים בקנאות על מכשירים עם מסכים קטנים מהשוק, עד שנכנעה השנה ושחררה את ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus, זה עם מסך 4.7 אינץ' וזה עם מסך 5.5 אינץ'. דווקא המכשיר עם המסך הגדול יותר זוכה להצלחה מפתיעה.
יצוין כי את הטלפון עם המסך הכי גדול, לפחות בקרב היצרניות המובילות, שגרה לשוק גוגל (Google) עם ה-Nexus 6. כמו רבים ממכשיריה הקודמים, ה-6 מציין פחות או יותר את גודל המסך, שעומד על 5.96 אינץ'.
אחרי שהבנו למה 2014 הייתה שנת המסך הגדול, נשאלת השאלה: מדוע אפשר להכתיר אותה כשנת סין? אמנם, היצרניות הסיניות מוכרות את עיקר הסחורה שלהן במדינה עצמה, אבל לכל אחת מהן יש מערכת שיווק בינלאומית והן מוכרות לא רע בכלל דרך האינטרנט, והן מוכיחות פעם אחר פעם שהן יודעות לספק מכשירים באיכות גבוהה ובמחירים ששווים כמעט לכל כיס.
למה מצלמת סלפי? כי החברות הבינו מהר מאוד שרבים משתמשים במכשירים בעיקר כדי לצלם תמונות, הרבה פעמים סלפי, ולשתף אותן ברשתות החברתיות. וואווי הייתה הראשונה שהשקיעה בכך במיוחד, ב-Ascend P7 שלה, אבל מאז, כמעט כל חברה כוללת את המילים "מצלמת סלפי" כשהיא מוציאה הודעה לעיתונות על מכשיר חדש. מעבר לכך, נוצרה סביב הנושא תעשיית חפצים מיוחדים, למשל מוט סלפי.
עוד שני אירועים חשובים בעולם הסלולר ב-2014 היו סגירה סופית של שתי עסקות: המעבר של קבוצת המובייל של נוקיה (Nokia) לידי מיקרוסופט (Microsoft), שכבר שחררה טלפון אחד חדש בלי המותג של החברה הפינית, והמעבר של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) ללנובו - מהלך שאמור להביא את היצרנית הסינית בשנה הקרובה להיות החברה השלישית בגודלה בעולם.
מה בישראל?
השוק הישראלי שוב הוכיח שהוא מתנהג, כמו ב-2013, קצת שונה משאר העולם. עם כל הבעיות של המכס, יותר ויותר ישראלים מזמינים טלפונים מחו"ל, שלא לומר ישירות מסין, באמצעות האינטרנט. הם מודעים היטב לתג המחיר הקטן יותר ומצד שני לאיכות הגבוהה של המכשירים הללו. כלומר, הם מבינים שיש בכך תמורה רבה יותר לכסף שהם משלמים. בנוסף, LG מצליחה בישראל, שוב, עם ה-G3 שלה הרבה יותר מאשר בשאר העולם.
כמו-כן, ניתן לומר שהמגוון העצום של החברות שמגיעות לארץ באופן רשמי מרשים בהחלט, ולצד הגדולות כמו סמסונג, אפל ו-LG, ניתן למצוא בישראל מכשירים של HTC, למשל. אפילו חברות סיניות "עושות עלייה" בייבוא מסודר או חצי מסודר, כולל חברות קטנות ממש כמו AMOI. גם מי שלא רוצה לבצע רכישה דרך האינטרנט יכול לבחור די בקלות טלפון שמתאים בדיוק לצרכים ולתקציב שלו.
אי-אפשר לסיים את הסיכום הזה מבלי להתייחס לפריצת הדור הרביעי לישראל. בימים אלה ממש משרד התקשורת אמור לבצע את מכרז התדרים, ואז נראה באמת כמה זה יעלה לנו. כך או אחרת, לפחות לכמה חודשים יכולים היו די רבים מהמשתמשים ליהנות מאינטרנט מהיר באמת במכשירים שלהם.
אז מהו מכשיר השנה?
את הסוגיה המעניינת השארתי לסוף: מהו מכשיר השנה? איזה מכשיר הוא הטוב ביותר, הכדאי ביותר, זה שהכי "שיחק אותה"?
לבחור סמארטפון אחד כמכשיר השנה זה דבר קשה. לכן החלטתי לבחור בשניים. לצד מכשירי הקצה העליון מבחינת מחיר, כמו ה-Galaxy S5, ה-iPhone 6 Plus, ה-G3 וגם ה-One M8, ובהתייחס לתחילת הסקירה, אני בוחר דווקא ב-OnePlus One וב-Mx3 של Meizu. הסיבות הבולטות הן תג המחיר הבינוני שליווה איכות גבוהה וביצועים טובים.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (1.1.15)
תאריך:  04/01/2015   |   עודכן:  04/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט  סמסונג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המוסד לבטיחות ולגיהות
התלבשו במספר שכבות בגדים; נקו מרזבים; חזקו עצמים לא יציבים בגינה ואת לוחות הגג; הקפידו לנוע רבות ולא להישאר במצב סטטי; הימנעו מעישון ומשתיית משקאות אלכוהוליים
חיים נוי
ביקורת: איבנוב - הקומדיה האנושית של צ'כוב במתכון מודרני של חוויה תיאטרלית - תיאטרון הקאמרי    ההפקה היא עיבוד של שתי הגרסאות הראשונות של המחזה, ששוכתבו וקוצרו מעט, אך שמרו על הצביון הצ'כובי
שי פנק
היום שוק כלי העבודה ואספקה טכנית הוא עולם ומלואו עם מכשירים ומוצרים שעושים את החיים קלים, מאפשרים לתקן כמעט כל דבר בשיטת עשה זאת בעצמך או משמשים בעלי מקצוע בתחומי עשייה רבים
עליס בליטנטל
מחזהו הראשון של אנטון צ'כוב "איבנוב" בתרגום ובעיבוד הרלוונטי להיום, החדשני והרענן של ארתור קוגן ואיתי טיראן, מביא לבמה צ'כוב חדש. לא עוד מיושן וקלאסי כפי שהוצג במאה ויותר השנים האחרונות
חן מענית
עו"ד מאיר לינזן משבח את מנהל רשות המיסים, משה אשר, על פגישתו עם ראשי הבנקים השווייצרים כדי להביא לחשיפת ישראלים המחזיקים חשבונות לא מדווחים - אך מבהיר: "לא מדובר בעבריינים הקלאסיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il