X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מתנדבי פרויקט 'גברת עם סלים' בפעולה [התמונות באדיבות מגזין הידברות]
סליחה גברת, צריכה עזרה עם הסלים?
ככה עושים חסד: יקיר פרטוש, סטודנט עם לב רחב והרבה רגישות לזולת, החליט להדר במצוות 'והדרת פני זקן', אז הוא הקים את פרויקט 'גברת עם סלים'. כך יותר צעירים לוקחים חלק בעשייה התנדבותית; והמבוגרים? סוף-סוף נהנים מעזרה עם הקניות
רביעי, חמישי, שישי?
"היינו בטוחים שהיום הטוב ביותר להתנדבות מבין ימות השבוע הוא יום שישי, אך הסתבר לנו שדווקא רביעי או חמישי הם הימים ה'מנצחים', שבהם רוב המבוגרים פוקדים את השוק"

   רשימות קודמות
  הצלם החרדי שמפיץ יהדות ביבשת הקפואה
  כשאתה בבור, תפסיק לחפור
  מה עשה דוד לפני שהפך למלך?
  נשות מאה שערים - לא מה שחשבתם
  תעשיית הגמ"חים: מתרופות ועד הסרת קעקועים

כשמדברים על חסדים השמיים הם הגבול בכל הנוגע למה שניתן לעשות עבור אחרים, בטח ובטח כשמדובר באנשים מבוגרים. יקיר פרטוש (30), עובד משרד החינוך וסטודנט למנהל עסקים מירושלים, הצליח לתרגם את האידיאל למעשה. "כל אדם שקונה מפעם לפעם בשוק, יודע שיש לא מעט אנשים מבוגרים שסוחבים סלים כבדים, ללא שום עזרה", הוא אומר ומוסיף: "כשהייתי סטודנט לתואר ראשון נהגתי לעשות את הקניות שלי בשוק מחנה יהודה. יום אחד ראיתי אישה מבוגרת 'גוררת' שני שקים כבדים על הרצפה. כמו כל אזרח מוסרי, הצעתי לה את עזרתי. כשניסיתי להרים את המשקל הכבד, ראיתי שזה ממש בלתי אפשרי, ולא הבנתי כיצד אישה בגילה מסוגלת להיסחב ככה עם הכבודה".
פרטוש שאל את הגברת, מדוע לא ביקשה עזרה מאף אחד, ותגובתה הפתיעה אותו, לא פחות מהסלים הכבדים שסחבה. "היא לא פנתה לאף אחד, כי לא היה לה נעים להציק לאנשים או לגרום להם לחוסר נעימות, בכך שיסרבו לה". אז הבזיק במוחו הרעיון. "חשבתי כמה נהדר זה היה לו בשוק היו מסתובבים אנשים בעלי חולצות זוהרות עם לוגו 'אני מוכן לעזור לכל מי שצריך עזרה'. כך, כל מבוגר שמתקשה בסחיבת סליו, ירגיש נעים לפנות ולבקש עזרה".
זה נחמד שיש רעיון, אבל איך מתחילים להריץ אותו?
"הדבר הראשון שעשיתי הוא לפנות לבית הלל, ארגון שמקדם מיזמים חברתיים באוניברסיטה העברית. משם הדרך ליישום הייתה קצרה: המרכז הפנה אותי לפעילים מקסימים כמו חלי טביבי ועידן בנימין - שנתנו יד בקידום הרעיון, התהוותו והעצמתו".

אני מניחה שהצעד הראשוני היה פרסום. לאיזה קהל יעד כיוונתם, ומה היו התגובות?
"לפני הפרסום עשינו מעין 'סקר שוק', כיוון שהתלבטנו בבחירת היום להתנדבות. היינו בטוחים שהיום הטוב ביותר מבין ימות השבוע הוא יום שישי, אך הסתבר לנו שדווקא רביעי או חמישי הם הימים ה'מנצחים', שבהם רוב המבוגרים פוקדים את השוק. לאחר מכן נפגשנו עם המנהל הקהילתי, עיריית ירושלים וגופים אחרים, כדי לתאם מולם את הפעילות שלנו. לאחר שהכל הוסדר התחלנו בפרסום.
"כל מי ששמע על המיזם שלנו, לא הפסיק להתפעל ולברך אותנו שנצליח. מכולם בלי יוצא מן הכלל, הן מתנדבים, הן מבוגרים - הבנו שיוזמה כזו היא דבר שבהחלט דבר נצרך ומאוד מחמם את הלב".
בהתחלה (הווי אומר לפני שנים ספורות), רוב הפעילות של פרויקט 'גברת עם סלים' נעשתה על-ידי חברים ומכרים של פרטוש, כמו גם אחרים שהסכימו לתת יד לעשייה החשובה, ולהקדיש כשעתיים ביום לטובת העניין. עם הזמן, התרחבה הפעילות והגיעה לאוזניהם של מתנדבים נוספים, צעירים ובוגרים כאחד, שהגיעו אף הם לעזור.
"מלבד העובדה שהפעילות מזכה את המתנדבים שלנו בטיפים חכמים לחיים מהאנשים שנעזרים בהם, אין ספק שהפרויקט הזה הניב מפגשים נורא מעניינים. כיום לא רק שזכינו במתנדבים שעושים מסירות נפש ומגיעים למפגשים באופן תדיר, אלא שהרחבנו את הפעילות לשווקים בערים אחרות מלבד ירושלים - מגמה שרק הולכת וגדלה. כך שאני שמח לבשר שבמפגש הבין-דורי הזה, ההבדלים בין נותן ונזקק קטנים. כל אחד נותן את מה שיש לו - האחד כוח, האחר סיפורים יפים על 'חיים שכאלה'".

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  04/01/2015   |   עודכן:  04/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סליחה גברת, צריכה עזרה עם הסלים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד על היוזמה  ל"ת
אילתי   |  6/01/15 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי קצבורג
מכשיר הסמארטפון של 2014 היה בעל מסך גדול, מצלמה קדמית משובחת ומתוצרת סין    וגם: איזה מהמכשירים זכה בתואר מכשיר השנה?
המוסד לבטיחות ולגיהות
התלבשו במספר שכבות בגדים; נקו מרזבים; חזקו עצמים לא יציבים בגינה ואת לוחות הגג; הקפידו לנוע רבות ולא להישאר במצב סטטי; הימנעו מעישון ומשתיית משקאות אלכוהוליים
חיים נוי
ביקורת: איבנוב - הקומדיה האנושית של צ'כוב במתכון מודרני של חוויה תיאטרלית - תיאטרון הקאמרי    ההפקה היא עיבוד של שתי הגרסאות הראשונות של המחזה, ששוכתבו וקוצרו מעט, אך שמרו על הצביון הצ'כובי
שי פנק
היום שוק כלי העבודה ואספקה טכנית הוא עולם ומלואו עם מכשירים ומוצרים שעושים את החיים קלים, מאפשרים לתקן כמעט כל דבר בשיטת עשה זאת בעצמך או משמשים בעלי מקצוע בתחומי עשייה רבים
עליס בליטנטל
מחזהו הראשון של אנטון צ'כוב "איבנוב" בתרגום ובעיבוד הרלוונטי להיום, החדשני והרענן של ארתור קוגן ואיתי טיראן, מביא לבמה צ'כוב חדש. לא עוד מיושן וקלאסי כפי שהוצג במאה ויותר השנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il