X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק הרצוג. יודע ומעדיף לשתוק [צילום: פלאש 90]
הרצוג, הפר את שתיקתך
מכתב פומבי אל המועמד לראשות הממשלה: טול יוזמה ופזר בהקדם את הערפל סביב פרשת עמותות ברק. מסור את גרסתך המלאה ונקה את עצמך לפני שירד המבול

ליצחק הרצוג שלום.
למען הגילוי הנאות אפתח ואומר שאנחנו מקיימים בינינו מזה שנים קשרי ידידות ויש לי הערכה רבה כלפיך כאדם וכיו"ר מפלגת העבודה. אני מכבד את בקשתך ולא אקרא לך בשם החיבה "בוז'י" שהעניקה לך אמך ועכשיו, אחרי שעלית לליגת העל של האישים הפוליטיים במדינה הכינוי הפך למטרד.
כנראה שרק לביבי המתחרה מולך על ראשות הממשלה הבאה לא מפריע להישאר ביבי. אני רוצה להזכיר לך שבשעתו, בתקופת כהונתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כיו"ר המפלגה, טיפלה אומ"ץ בחשד למנהל לא תקין לכאורה במפלגה.
הייתה לנו קורת רוח מחילופי המשמרות בהנהגת המפלגה אחרי שחשנו שנוצרה אווירה חיובית יותר ותחושה שקיימת רגישות לשלטון החוק. בשלב מאוחר יותר, בעת הבחירות האחרונות לנשיאות, התאכזבתי מתמיכתך במועמדותו של חבר הכנסת לשעבר בנימין (פואד) בן-אליעזר לנשיאות המדינה למרות שהו נושא על גבו קופה של שרצים שחלקם היו מוכרים לך.
אחרי שנפלה מועמדתו לא הייתה לך בעיה לתמוך בשני מועמדים בעלי רמת מוסר ירודה דליה איציק ומאיר שטרית. כבנו של נשיא לשעבר היית חייב להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים לגלות גישה ממלכתית ולתמוך בבחירתו של נשיא נקי כפים מסוגו של ראובן ריבלין.
אין לי ספק שאחרי שיודעו תוצאות הבחירות הוא ינהג בהגינות ויטיל את הרכבת הממשלה ללא שיקולים פוליטיים.
כמיהה לראש ממשלה ישר
פנייתי הפומבית אליך נובעת בראש וראשונה מדאגתי המתמשכת לאופייה המוסרי השחוק של המדינה. בעוד זמן קצר יתקיימו בחירות לכנסת ה-20, הסקרים מלמדים שיש סיכוי סביר שראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן בתפקידו מזה חצי תריסר יסיים את תפקידו ואתה מיועד להחליפו.
ארבעת ראשי הממשלה האחרונים שכיהנו בעשרים השנים האחרונות אריאל שרון, אהוד ברק, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו נחקרו במשטרה בחשד שהיו מעורבים במעשי שחיתות ברמות שונות אבל רק אחד מהם אולמרט נתן את הדין ועלול להיכלא בקרוב.
ישנה כמיהה שהשרשרת הבזויה הזו תקטע ועל כסאו של ראש הממשלה ישב סוף-סוף אדם ישר. ראש ממשלה שלא ייחקר במהלך כהונתו ע"י רשויות החוק כחשד בפלילים.
אזרחי המדינה כמהים לראש ממשלה בלתי סחיט שאין לו שלדים בארון שיכולים לצוץ בכל יום ואין לו עבר מפוקפק.
האם אתה עונה על הציפיה הזו?
סוד גלוי הוא שאתה נושא עננה מעל ראשך הקרויה "עמותות ברק" ואתה לא מצליח להשתחרר ממנה כל עוד שתתמיד בשתיקתך ולא תחשוף אפילו באיחור של שנים את כל העובדות הידועות לך בתוקף היותך איש מרכזי במטה הבחירות של רק.
צחק! שים לב שברק הצליח ברוב תחכומו להסיר מעל עצמו את האחריות האישית לפעילות מטה הבחירות שלו ולא מזכירים לו את העמותות שנושאות את שמו.
רק לך לא מפסיקים להזכיר ששתקת בעת חקירת המשטרה. במרוצת השנים עלה נושא שתיקתך המתמשכת אבל אתה העדפת להמשיך לשתוק בתקווה שהגל יחלוף.
הדעת נותנת היא שאדם ששותק בחקירה עושה זאת לרוב מחשש שאם יפצה את פיו יפליל את עצמו בעבירות שביצע. לעיתים הוא מנסה לחפות על עבירות פליליות שביצעו אחרים.
שים לב מי שתק בעבר בחקירות: אריה דרעי מנהיג ש"ס, גלעד שרון בנו של ראש הממשלה המנוח ופאינה קירשנבאום עד לאחרונה סגנית שר הפנים. שלושתם נחשדו בקבלת שוחד.
האם זה לכבודך להופיע ברשימת המשוחדים?.
לפזר בהקדם את הערפל
בימים האחרונים, כאשר נלחצת אל הקיר, אמרת שפעלת על-פי יעוץ משפטי מוקדם לפני שנחקרת ונאמר לך שזכותך בהחלט להחריש בעת בחקירה המשטרתית שעשית הדגשת שלא עברת על החוק ושאתה משוכנע שהכול מאחוריך.
אני לא משוכנע שהעניין ירד מעל סדר היום וסבור שאתה טועה בגדול. אין לי ספק שבמוקדם או במאוחר הנושא יעלה במערכת הבחירות ע"י יריביך הפוליטיים שלא יניחו לך.
בתחום זה פועלת כבר בשטח חברת הכנסת הנבחנית והנשכנית מירי רגב שלא חדלה להזכיר את "עמותות ברק" בכל שידור או ראיון בכלי התקשורת ולתבוע ממך ללכת לראש אגף החקירות של המשטרה ולספר את הידוע לך.
מתוך מעקב אחר התנהלותה של רגב אני מעריך שהיא לא תפסיק לנדנד ולהציק לך. רגב לא היחידה. יש עוד רשימת ממתינים ששלטון החוק החל לבעור לפתע בעצמותיהם.
יצחק! אני מציע לך ליטול יוזמה ולחפש דרך לפזר בהקדם את הערפל סביב פרשת העמותות. מסור את גרסתך המלאה ונקה את עצמך לפני שירד המבול. אומ"ץ נהגה כלפיך לאורך השנים באיפוק מאחר שראינו בך איש ציבור בעל הגינות בסיסית שמעד בדרך. למרות שהיה חסר לנו התיקון שלך ובצדו החרטה אני לא מצטער.
העובדה שאתה מסתיר עדיין טפחיים וגם לא גילת אפילו טפח עלולה להיות לך לרועץ במוקדם יותר מאשר במאוחר. הייתה זו דווקא התנועה לאיכות השלטון שהגישה בעבר עתירה לבג"ץ במטרה למנוע את כניסתך לממשלה כל עוד אתה לא מפר את שתיקתך. פעילות זו לא צלחה והפכת לשר רווחה מוצלח.
פרשת העמותות - בעלת אופי פוליטי
צריך להודות שפרשת העמותות הינה, ללא ספק,פרשה חמורה בעלת אופי פוליטי שהיה בה לכאורה עבירה על חוק מימון המפלגות ואולי עוד כמה עבירות נלוות אבל לא היו בה את הסממנים המושחתים של התעשרות במהלך השירות הציבורי ונהנתנות חסרת מעצורים על חשבון הקופה הציבורית.
במרכזה של הפרשה עומדות, כידוע לך שורה של עמותות ותיקות וחדשות עמותות קש שגייסו מיליוני שקלים למטה הבחירות של ברק בבחירות של שנת 1999 מקרנות זרות ומגורמים פרטיים בלתי מזוהים.
למרבה הצער מדובר בתרומות שהתקבלו מאילי הון מפוקפקים שציפו לתמורה עבור התרומה. אחד מהם הוא המיליארדר היהודי אוסטרי מרטין שלאף שהשחית במרוצת השנים שורה של אישי ציבור בכירים במדינה קיבל תמורה.
על-פי המידע המחשיד שהיה בידי אומ"ץ היה קשר בין נדיבותו של שלאף כלפי ברק לבין צעדו של ברק אחרי שנבחר לראשות הממשלה להחזיר ללא החלטת ממשלה ת שדות שהחזיקה ישראל מול רצועת עזה לרשות הפלשתינית . השותפים בשדות הגז הללו הם חברת "בריטיש גז" ושלאף. אתה חייב לתת הסברים על כל הידוע לך בנושא זה כדי להוכיח חלקך היה מזערי
ידעת ושמעת יתר מאשר עשית...
אני לוקח בחשבון שאתה אולי לא היית בסוד כל העניינים שנעשו מאחורי הקלעים. לעומת זאת הגיע הזמן שתרחיב את הדיבור על התרומות של מרק ריץ' איל הון יהודי אמריקני שנפטר באחרונה. כידוע לך ריץ' נמלט בשעתו מארה"ב לשווייץ אחרי שנחשד בעבירות מס חמורות.
מקורביו של ריץ' פעלו בקרב אישים ישראלים כדי שהנשיא ביל קלינטון יעניק לו חנינה ערב סיום תקופת כהונתו. מי שנחלץ לעזרתו של ריץ' היו אהוד אולמרט ואהוד ברק. שניהם עשו זאת ברגע האחרון ממש ולא לשם שמים. בסופו של דבר חתם קלינטון על החנינה ביום האחרון לכהונתו כנשיא. כדאי מאוד שתרחיב את הדיבור בנושא טעון זה ותספר את הידוע לך.
מבקר המדינה לשעבר שבדק בשעתו את פרשת העמותות מכל היבטיה וגבה עדויות מכל בעלי התפקידים ואתה ביניהם העביר את חומרי הבדיקה ליועץ המשפטי לממשלה שהורה על חקירת משטרה.
חשבת לתומך שההסברים הפורמליים שנתת לאנשי המבקר הם סוף פסוק מבחינתך אבל טעית. חקירה משטרתית היא סיפור אחר לגמרי.
העננה ממשיכה לרחף מעל ראשך.
אני מאמין שידוע לך שנותר במטה הבחירות סכום של חצי מיליון שקלים שניתן ע"י מרטין שלאף ולא נעשה בו שימו. החקירה העלתה שהכסף לא הוחזר לתורם. אם אתה יודע משהו על כך זה הזמן לפתח מחדש את תיבת הפנדורה ולרוקן אותה אחת ולתמיד.
טל זילברשטיין שהיה יועץ אסטרטגי במטה הבחירות ושילם את המחיר אחרי שהוחלט להעמידו ילדים הכריז בשעתו שלא רק לאולמרט היה את איל ההון היהודי אמריקני משה טלנסקי שנתן לו מעטפות עמוסות במאות אלפי דולרים במזומן.
זליברשטיין טען שגם לברק היה "טלנסקי"משלו אבל הוא לא הרחיב את הדבור על כך. ההקשר היה שקוף . אם מדובר בכספי מזומן שהגיעו למטה הבחירות כדאי שהדבר ייחשף לאלתר על-מנת שהשולחן יהיה נקי.
ספיח לפרשה: פעילות עלומה של שלום שמחון
יש עוד ספיח נעלם לפרשת העמותות שלא נחקר עד כה למרות שאומ"ץ התריעה על כך. המדובר הוא בפעילות עלומה של שר החקלאות ותמ"ת לשעבר שלום שמחון מהנאמנים של ברק.
מאז גזרת על עצמך שתיקה מוחלטת שאינה עושה שירות טוב לך ולמדינה כולה.
כאשר התמודד ברק על ראשות הממשלה הוא קיבל סיוע רב משמחון שכיהן אז כמזכיר תנועת המושבים. תנועת התנועה בניצוחו של שמחון גזרה אז קופונים בעת יבוא אלפי פועלים תאילנדים לעבודות חקלאות בישראל. כל אחד מהפועלים הללו חויב לשלם "מס" בסך של מאות דולרים שהועברו לתנועת המושבים וכנראה גם למקורות עלומים נוספים.
שמועות עקשניות גילו שחלק מהכספים הללו הגיעו למטה הבחירות של ברק. מאחר שאתה היית בסוד העניינים כדאי שתסייע לפתרון התעלומה.
הציבור הישראלי חייב לקבל גם הסברים על מהות הקשרים שהיו קיימים בין מטה הבחירות לבין הקרן החדשה לישראל במישור הכספי. הקרן הוחשדה בשעתו ע"י גורמי הימין כמי שתומכת בגופים עוינים לישראל שלא חדלים להכפיש את המדינה ואת צה"ל.
השבוע צוטט בערוץ 2 דוח הצהרת ההון שלך שממנו ניתן להבין שמצבך הכלכלי אינו רע כלל ועיקר. הונך בנדל"ן ובנכסים פיננסיים ב 10מיליון שקלים.
לרבים הפריעה העובדה שהתחמקת מלמסור פרטים מלאים על מגרש יקר ערך שמצוי בבעלות משותפת שלך ושל אמך. בכל מקרה מצבך הכספי נחות בהשוואה לראשי הממשלה שקדמו לך. הם מיליונרים של ממש ולא טרחו לחשוף בציבור את היקף עושרם.
לסיום
בשלב זה לא ידוע אם תבחר לראשות הממשלה . החבירה שלך אל ציפי לבני עושה לך טוב בסקרים. תתפלל רק שנושא השתיקה לא יהפוך לאחד הצירים של השחיתות במערכת הבחירות ואתה תשלם את המחיר.

תאריך:  23/01/2015   |   עודכן:  23/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרצוג, הפר את שתיקתך
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
למאמר הזה חיכיתי
עובר ושב  |  23/01/15 08:49
2
בדיחה! הכותב חי במדינת תל אביב
רק שם בוז'ינקה   |  23/01/15 09:02
3
למה בוזיזזייז שותק ידוע
ישע  |  23/01/15 15:35
4
גם ביבי ביקש שלא יקראו לו ביבי
אוהדאוהד  |  23/01/15 16:09
 
- צודק אני זוכרת את בקשת היועצי
ירדנה  |  24/01/15 15:30
5
יישר כח לאריה אבנרי, אבל
אליעם  |  23/01/15 16:15
6
קראתי עד ש קראת ל רגב נשכנית..
עוז   |  23/01/15 17:47
7
בוז'י ישאר בוז'י כי הרצוג גדול
עליו.   |  23/01/15 17:55
8
יש לשתוק בחקירה
אורי פ  |  23/01/15 18:07
9
גילוי נאות....
י.ש  |  23/01/15 19:55
 
- פה אחד
חבר הנהלת אומ"ץ  |  23/01/15 22:25
 
- "נבחר פה אחד"....
י.ש  |  24/01/15 17:32
10
אמש בחדשות ערוץ1 בוז'י נחשף
כאדם עילג! מתאים  |  24/01/15 08:11
11
הרצוג עדיין בובה של ברק  ל"ת
puppet master  |  24/01/15 08:54
12
אבנרי הלבן תומך בשחיתות הלבנים
מבשרת שגב  |  24/01/15 18:19
 
- אתה טועה ומטעה
קורא ותיק  |  24/01/15 19:40
 
- אף אחד מהם אינו נסיך
לטועה ומטעה   |  25/01/15 05:10
 
- וכמעט כולם מן הצד הימני של
ל"קורא הותיק"  |  25/01/15 06:09
13
העננה הזאת מסריחה כאחד שהפיח
אופיר  |  25/01/15 02:10
14
כשביבי יגלה הכל אז בוזי יגלה
אבי111  |  25/01/15 06:32
15
מערך שיווקי לאומ"ץ שחושדת
רונאל  |  25/01/15 12:17
 
- התנועה לאיכות השלטון שותקת
אחד שבענינים  |  25/01/15 16:15
16
אם רק אם החוק ואמת חשובים לך
עטרה שגב קלימי  |  29/01/15 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איתמר לוין
הפרקליטות בודקת האם דבריו של רב המזוהה עם יהדות התורה, אשר איים בצעדים קיצוניים נגד נשים חרדיות שיתמודדו ברשימות אחרות, מהווים עבירה פלילית
איציק וולף
היחידה הארצית לחקירות הונאה עורכת בחודשים האחרונים חקירה סמויה נגד קובי כחלון, ראש מטה הבחירות של מפלגת כולנו    החשד: מרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת התכנון בירושלים    כחלון התייצב במשטרה ודיווח כי דבר החקירה הסמויה הודלף לו
איתן קלינסקי
נפתלי בנט מושיב בנגמ"ש של הבית היהודי מקלען, מועמד בעשיריה השנייה שלו, ששם לו כיעד ש"יימחק מסגד אל-אקצה מהר-הבית"
אשר וינשטיין
למוכרי ולקוני "הלוקשים", אנא השתדלו לא להגזים הפעם! "באלה האח"מ ננוחם?!"/ פרק: "תמונת מצב"
ישראל רוזן
מעודי העדפתי את ה'ועדה המסדרת', והנה היא חזרה אלינו ירודה ונמוכה יותר בדמות ה'יו"ר המסדר', בלשון יחיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il