X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתקפת סייבר. המלחמה הבאה [צילום: AP]
הסדרה גלובלית של המרחב הקיברנטי
הביטחון והיציבות הגלובליים מצויים בסיכונים מתעצמים בגלל העברת עיקר ליבת הפעילות האנושית לרשתות הסייבר. נוצרו סיכוני מלחמות, טרור ושיבוש יציבויות ותשתיות בעימותים בהיקפים ובממדים חסרי תקדים. על הקהילה הבינלאומית להתארגן לחתימה על אמנות בינלאומיות מורכבות מָסְדירות, ולהקים ארגונים אשר יָקדימו תרופה למכה

בשנת 1994 העמיד הנשיא האמריקני ביל קלינטון את האינטרנט לרשות המין-האנושי בפלנטה. זה הפך לתשתית תקשורת מולטי-מדיה אודיו-ויזואלית רב-ממדית ורשתית. זה יצר את תשתית הסייבר-ספייס, שהוא "המרחב הקיברנטי".
מדובר בממד החמישי בנוסף למרחבי הפעילות האנושית בפלנטה: ביבשה, בים, באוויר ובחלל החיצון. תוך כעשרים שנה הפך האינטרנט לגורם מרכזי בתהליכי הגלובליזציה הפלנטריים. האינטרנט על רשתותיו ומנועי החיפוש שלו, מְשָנֶה את מהותה של התרבות והחברה האנושית לטוב ולרע בכל תחומי החיים. זה קורה בקצב מהיר, אינטנסיבי ודחוס. מדובר, בין היתר, בנוכחות ברשת של: גוגל, ויקיפדיה, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ועוד, וכן על ה"ווטסאפ" המסונף לפייסבוק - המאפשר הקמת רשתות תקשורת חברתיות מבוזרות ולא פורמליות אין-סופיות גם מחוץ לארגונים ממוסדים.
אלה מייצרים את המרחב הדיגיטלי האינסופי. זה כולל, בין היתר, את "כלכלת השירותים המקוונת הגלובלית" החדשה מחליפת כלכלות החקלאות והתעשיה הקודמות. כלכלה זו מאפשרת זרימת מידע וידע אינסופיים העומדים בבסיס תפעול החברה, הפוליטיקה, הכלכלה, המדע, התרבות, הביטחון, האקדמיה, החדשנות והיחסים הבינלאומיים. זה מייצר את התשתית ליצירת רובד חדש של "ממשל עולמי", שצריך להיות מבוזר ודמוקרטי מעל המדינות והגושים האיזוריים. לא מדובר בטוטליטריות והגמוניה גלובליים - שיש לדאוג שלא יתפתחו, למרות מזימות אלמנטים שליליים וחזקים, כמו: מסונים, בהאים ואחרים שמגדירים חלופה כזו במילים מכובסות: "סדר עולמי חדש".
היבטי השינוי הסימולטניים בכל תחומי החיים הם דיכוטומיים, אוקסימורוניים ודואליים: חיוביים ושליליים בעת ובעונה אחת. מחד-גיסא, זרימת כל המידע בפלנטה באינטרנט הגלובלי מאפשרת לארגוני הביון והאיסוף חובקי הפלנטה על שלל טכנולוגיות התקשורת והמידע המתוכללים המשולבות וכלולים בהם, לאסוף מידע, למיינו, לנתחו, להצליבו ולקטלגו לפי "מונחים" נדרשים. הכל נעשה באמצעות מחשבי העל של מערכת ה"אנשלון" של ה-N.S.A. (סוכנות הביטחון הלאומית האמריקנית). מערכת סיגנט ענקית זו פועלת בשיתוף פעולה בין חמש המדינות ה"אנגלו-סכסיות": ארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד. במקביל אליו פועל הפרנצ'לין הצרפתי ומערכת ביון תת-ימי של בריטניה (טמפורה).
במקביל מתפתחות מערכת סיגנט על-ידי הסינים השואפות להיות שחקן גלובלי עולמי. כל מערכות הסיגנט הללו חסרות את ממד ה"יומינט" הפרשני המשלים ולשם כך נעזרים במערכות המודיעין הגרמניות (אלה מתקיימות בכך בשל היות הגרמני מובילי הדיסציפלינות האינטגרטיביות, האקדמיות והתרבותיות בתחומי: הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה, הפנומנולוגיה- הפרשנית, התיירות והקיימוּת הירוקה הסביבתית).
כל המערכות הללו מאפשרות מעקב אחרי התפתחות תאים סרטניים טרוריסטיים הרסניים איסלמיים קיצוניים. הבעיה היא שעודף וגודש המידע המצטבר, מייצר מגבלות אנושיות להתמודד עם אוקיינוס המידע המוצלב בסיגנט הטכנולוגי ואי יכולת לנתח את מכלול משמעויותיו.
כל זה גורם להתרחבות הדילמות ברצף שבין שמירת וקיום עקרונות "זכויות האדם האוניברסליות" לבין הדגשת עקרונות ה"דמוקרטיות המתגוננות". הכל תוך חיפוש נוסחת הקסמים לשקלולן במינון ובמידתיות האופטימליות. הדילמות הללו באות לידי ביטוי ב"חוק הפטריוט" האמריקני שנחקק מיד לאחר 11.9.2001.
מאידך-גיסא, משמש האינטרנט, בהפוך על הפוך וכבומרנג, כתשתית וכפלטפורמה ליצירת אירגוניים רשתיים ורב-שכבתיים וממדיים של ארגוני טרור גלובליים. אלה הם ארגונים מְשוטחים ואמורפיים חסרי מנגנונים ואד-הוקיים. דוגמה לכך הם אירגוני הג'יהאד האסלמי העולמי הכוללים את "אל-קאעידה" ו"החליפות האיסלאמית העולמית". פעילויות ארגונים אלה על הסתעפויותיהם התמנוניות והסימביוזיות הסמויות אשר יש לחושפן - מתאפשרות על תשתית הסדר הגלובלי. מדובר ברקמות סרטניות שהולכות ומתפשטות ברחבי הפלנטה על כלכלותיה וחברותיה האנושיות, בתרבות שהתפתחה במהלך ההיסטוריה. זה כבר הוּכח ברצף האירועים האינטנסיביים והדחוסים מ"מגדל התאומים" ב-2001 ועד "ארועי פריס" בינואר 2015.
כל זה מייצר את הקונסטלציה הגלובלית החדשה ההיברידית בין הרקמות הבריאות והמסורטנות. זה הוגדר היטב על-ידי האפיפיור הנאור הנוכחי פרנסיסקוס, כ"מלחמת עולם שלישית". מצב זה קורא תיגר ומאתגר את התודעה והתובנה האנושית, העומדת בבסיס התרבות הגלובלית. זה מכניס אותן לשינוי ולעיצוב מתחדש בתהליכיות אינטנסיבית מואצת. זה גורם גם לדיסאוריינטציות מבלבלות בכל הנוגע לאפשרויות תפיסת חזיתות המציאות הווירטואליות המשתנות בדינמיקות גמישות, מסוחררות של גווני אפור לא בינריים, ולא דיכוטומיים, ובמצבים קליידוסקופיים סינקרטיים. מציאות החיים החדשה הופכת לרישתית, רב-שכבתית וממדית וירטואלית על גבול המוחשיות. זה נגרם כתוצאת סינכרונים, צירופי מקרים בהצלבות ידע ומידע וכן מסחרורי ומערבולות ספירליות מהירות ביותר, של מידע שהוא סימולטנית: צפוף, דחוס, סותר, מתנגש, אסוציאטיבי, מצטבר, מתפצל, חוזר ונשנה (איטרטיבי) ומוצלב - בחלל ובמרחב הסייבר הקיברנטי. מידע זה אופף את האנושות שחיה במרחב האינפוספירה, שהוא מרחב המידע האינסופי שנמצא בתהליך התפשטות מתמיד.
כמטפורה לתיאורו של סטפן הוקינג על ה"מפץ הגדול", מדובר בקצבים המתפתחים לטריליוני פריטי מידע: כתוצאה מכך לא תמיד מסוגל ה"יומינט" האנושי לקלוט, לתפוס, לפענח ולהבין את ה"סיגנט הטכנולוגי?
הבעיה היא, שדחיסת המידע במערכות הסיגנט הטכנולוגי גוברת על היכולת האנושית המודיעינית הביטחונית והאזרחית לפענחו, לנתחו ולהבינו, כדי לאתר ולמנוע פיגועים שמארגן ומתכנן הג'יהאד האיסלאמי העולמי. זה גורם לכך, שאלה יוצאים לפעול ברחבי העולם למרות פעולות המנע המקדימות באמצעות הרשת ובאמצעים אחרים. זה בא ביחד עם אירועי הצלחה רבים מאוד שמונעים ומסכלים פיגועי טרור כתוצאה מביצוע פעולות מנע מקדימות אפקטיביות. הסיכולים נגזרים מפענוח נכון של המידע ברשת הסיגנט, הכל תוך הפעלת מל"טים ומזל"טים מצוידים בחימוש מונחה מדויק לפגיעה ממוקדת במבצעי הטרור. הכל בהתבסס על פלטפורמות הסייבר. אלה מאפשרות ממשקי חיבור לסלולרי ולסמארטפון של כל אדם.
השימוש בסייבר מייצר מצבי קיצון תקדימיים, שהם רק המתאבן לנושאים שיעמדו בעתיד במרכז האג'נדה הגלובלית.
דוגמאות להמחשת תוכן המאמר
  • פעילות ארה"ב וישראל להאטת תוכניות הגרעין האירניות באמצעות שימוש בווירוס "סטוקסנט" ו-"flame" תוך התייחסות לתגובות שרשרת אפשריות שיכולות להיות קטסטרופליות.
  • מתקפת ההאקרים (הפדחנים) הצפון-קוריאנית/סינית על חברת "סוני" האמריקנית/יפנית בעקבות הסרט: "ראיון סוף", העוסק בהתנקשות בשליטה הביזארי של קוריאה הצפונית. זה ממחיש אופציות פעולה עתידיות קטסטרופאליות נגד תשתיות לאומיות ותאגידיות גלובליות, כולל: תשתיות אמצעים בלתי קונבנציונליים כמו: אטום, ניוטרון, מיימן, כימיה וביולוגיה.
  • אפקט ואימפקט הדלפת תכנים סודיים ביותר מה-N.S.A על-ידי אדוארד סנאודן. זה הודלף לג'וליאן אסנג' שפרסמם "ויקיליקס". זה היה גורם מרכזי לפרוץ ה"אביב הערבי" בהובלת צעירי "דור הפייסבוק" נגד השליטים הערביים המושחתים. זה ערעור את היציבות במצרים, טוניסיה, סוריה ותימן. האביב של "כיכר תחריר" הפך ל"סתיו ערבי" שבא כיום לידי ביטוי, בין השאר, כתופעת ה"חליפות האיסלאמית" המזוויעה, שקוראת תיגר על כל ערכי התרבות האנושית שהתפתחה בפלנטה לאורך ההיסטוריה.
  • אירועי הטרור באירופה, קנדה, אסיה, אפריקה, דרום אמריקה ואוסטרליה המתבצעים על-ידי "זרועות התמנון" של הג'יהאד האסלמי העולמי של "אל-קאעידה" ושלוחותיה הסרטניות. זה נסמך על מערכות הסייבר. גם המלחמה הנגדית בטרור נעשית במרחב הקיברנטי באמצעות הסייבר, לרבות סיכולים ממוקדים כפי שהוזכר במאמר לעיל.
מסקנות
מכל האמור לעיל עולה שהטיפול בסייבר הגלובלי שהוא גורם מרכזי בחיים הגלובליים העכשוויים - דורש התארגנות חדשה. זו צריכה להיגזר מחשיבה מערכתית פרדיגמאלית גלובלית חדשה. זה מתייחס לניטור, בקרה, ניהול, ריסון, מיתון ומניעת תהליכים שליליים והרסניים במרחב הקיברנטי באינטרנט המאותרים, ומוגדרים בזמן אמיתי עקב קיום תודעה, תובנה ומודעות מתאימות. זה משתלב בגישות הגוררות התקדמות אבולוציונית לרובד מדורג של "ממשל עולמי" חדש מול נהמדינות והארגונים הפדרטיביים והקונפדרליים האזוריים. כל זאת באמצעות אמנות וארגונים אפקטיביים לביצוע ולאכיפה המסונפים לאו"ם.
דוגמאות לתחומים שכבר הוסדרו כאמור באפקטיביות ובהצלחות הולכות ומתפתחות באמנות ובארגונים מיישמים:
  • ארגון הבריאות העולמי פועל באופן אינטגרטיבי, כולל ומשולב לקידום הבריאות והרפואה המונעת בפלנטה בכל המדינות (דוגמא: מאבק באבולה באפריקה).
  • הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה, המסונפת לאו"ם, פועלת ליישום אמנות למניעת תפוצת נשק גרעיני ופירוק נשק גרעיני, תוך קידום הפקת אנרגיה גרעינית בטוחה ומבוקרת למטרות שלום, כמדינות החברות בארגון. המטרה היא הגברת הביטחון הקיומי של הפלנטה.
  • הארגון הגלובלי לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פועל בתאום עם רשויות מקבילות בכל מדינות העולם להשגת מטרותיו.
  • קרן המטבע הבינלאומית מייצבת מטבעות במדינות העולם במטרה למנוע משברים כלכליים מדינתיים וגלובליים הרסניים.
  • ארגון הסחר העולמי בהנהגת ארה"ב, שהוקם ביוזמת הנשיא ביל קלינטון, פועל לקידום הסחר העולמי והסרת חסמים בתחומי: מוצרים, שירותים, תיירות, פיננסים, משאבי אנוש.
  • בית דין הבינלאומי הפלילי בהאג - לטיפול משפטי בפשעי מלחמה, ג'נוסיידים ופשעים נגד האנושות. זאת במקביל לבית הדין הבינלאומי הלא פלילי בהאג וטריבונאלים מינהליים בינלאומיים.
  • הסדרת הפחתת זיהום סביבתי ביבשה, בים ובאוויר באמצעות "מכסות זיהום" כדי להקטין את נזקי "אפקט החממה" ושינויים קיצוניים באקלים.

תאריך:  09/02/2015   |   עודכן:  09/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדרה גלובלית של המרחב הקיברנטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
המדינות התורמות הפסיקו לתרום לשיקום האזרחי כי הן רואות שהכסף מושקע בשיקום ובהגברת יכולות צבאיות, ולכן ומול המאמץ המצרי לבודד את הרצועה, מחריפה המצוקה ברצועה - עוד חבית אבק שריפה שמזה כעשור מהווה את הבעיה האסטרטגית הביטחונית וההסברתית של המדינה. מה אומרות על זה המפלגות? כלום!
בעז שפירא
בקרוב מאוד יביע הציבור את דעתו בקלפי. או אז יתאיידו הסקרים וייתמו השקרים והכל ידעו אל נכון מה הכריע הבוחר    אין באמור כדי לשמוח מראש על תוצאה כלשהי, אלא שבשים לב למסע הרדיפה המתנהל בימים אלה כנגד נתניהו, דומה שלבוחר, כן, דווקא לו, שמורה זכות המילה האחרונה, וטוב שכך
איתן לסרי
היום, יותר מתמיד, הפעילות הפוליטית מונגשת לאזרחים באמצעות האינטרנט והמדיה החברתית. מה שהכי חשוב עבור המועמדים בבחירות זה לייצר תכנים מעולים ולייצר אינטראקציה טובה עם הקהל. השימוש ברשתות חברתיות חשוב ומעיד על קדמה ורצון לשיח ישיר בין הפוליטיקאים והציבור, אך אינו מחליף בצורה מלאה את התקשורת ה"ישנה"
ד"ר רון בריימן
בישראל 2015, כמו באנגליה 1944, נורים טילי V מבחוץ במטרה לפגוע בדמוקרטיה שלה, באופן שיגרום לנפילת הממשלה הנבחרת ולהחלפתה בממשלה נוחה יותר לאויב
משה חסדאי
האמת לאמיתה של פצועי המלחמות, שאותה מנסים להשתיק, היא שכל מי שרוצה וחותר להעניק לטרור הערבי האכזרי פרס, בדמות הקמת מדינת טרור ערבית נוספת, בלב המדינה היהודית, יורק בפרצופם של פצועי המלחמות ובוגד בהם. האמת לאמיתה היא שהטרור רוצה להשמיד את מדינת ישראל ויהודים רבים מדי מסייעים לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il