X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מעניין לדעת מה היה קורה אם אדלסון היה מפתיע את מוזס ומציע לו "הצעה שאי-אפשר לסרב לה": תשלום של 500 מיליון דולר עבור הבעלות על קונצרן ידיעות אחרונות
▪  ▪  ▪
לא יוכל לסרב. נוני מוזס [צילום: בוצ'צ'ו]

קשה לדעת כמה כסף יש לאנשים עשירים באמת ומה יחסם האמוציונאלי לממון רב, אבל אם בוחנים את ההערכות לגבי שווי ההון, נראה כי לאיל ההימורים שלדון אדלסון, הבעלים של ישראל היום, יש בארנק יותר מ-30 מיליארד דולר ואילו לארנון מוזס, בעל השליטה בידיעות אחרונות, יש "רק" משהו כמו 400 מיליון דולר ושניהם מעריכים מאוד כסף.
על בסיס ההערכות האלה מעניין לדעת מה היה קורה אם אדלסון היה מפתיע את מוזס ומציע לו "הצעה שאי-אפשר לסרב לה": תשלום של 500 מיליון דולר עבור הבעלות על קונצרן ידיעות אחרונות. להערכתי נוני היה מנסה לנצל את ההזדמנות ולקבל יותר, אך בסופו של יום היו השניים מגיעים לעמק השווה והעסקה הייתה יוצאת אל הפועל, ובמסגרתה היה נוני מתחייב לא להיות קשור בעסקי תקשורת מתחרים.
בשלב זה היה אדלסון יכול לשלוף "קלף מנצח" ולהסביר לאנשי המערכת מספר עובדות חיים: "מי שלא ירצה להיות חלק מהדיל, יקבל פיצויים ומי שיסכים להישאר - יצטרך להתחייב לעבוד ולכתוב על-פי כללי המערכת החדשה שבראשה יעמוד עורך ישראל היום עמוס רגב, שיהיה הדמות הדומיננטית שתכתיב את המשך קיומה של המדיניות החיובית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מן הבחינה הכלכלית העסקה המקורית הזו טובה מאוד לאדלסון. ראשית היא תאפשר לו להפסיק לממן את העלויות הגבוהות ביותר של הוצאת הפקת ישראל היום והפצתו, כולל העובדה שהעיתון מחולק חינם ובעתיד יגבה תשלום עבור העיתון שבבעלות החדשה. שנית: את כל הוצאות העבר אפשר יהיה לקזז מרווחי העתיד על חשבון מס הכנסה. שלישית: ניתן יהיה להעלות באופן משמעותי את התשלום עבור המודעות שיתפרסמו בעיתון בבעלות החדשה. רביעית: יבוטלו כול העלויות הנדרשות כיום בגלל התחרות עם ישראל היום, כמו הפצת עיתוני חינם. בקיצור: יתרונות לא חסרים ועל פניו נראה שהעסקה כדאית לכל הצדדים.
עד שעסקה מן הסוג המוצע כאן תצא אל הפועל סביר מאוד להניח שתתייתר המתקפה המשפטית והמקיפה נגד ישראל היום שהפעיל עו"ד שחר בן- מאיר שהגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית ל"מניעת פרסומה של תעמולת בחירות" בחינמון לטובת נתניהו.
אם ישראל היום לא יהיה קיים לא תהיה קיימת גם העתירה. בעתירה שהוגשה הועלו מספר בעיות משפטית-חוקיות שיהיה צורך למצוא להן פתרון. הטענה הייתה: "בעל הון שאינו אזרח או תושב ישראל מקים עבור מועמד לבחירות עיתון יומי המופץ בחינם ואשר משתלט על חלק נכבד של תחום העיתונות היומית ו'תורם' לשם כך עשרות מיליוני דולרים, הוא סכנה מהותית, מוחשית ומידית, לקיומה של דמוקרטיה המבוססת על עיקרון השוויון". אבל כיוון שאחרי השלמת העסקה העיתון לא יהיה חינמי - תיפול הטענה הזו מאליה.
בעתירה הוזכר גם תחקיר "המקור" של רביב דרוקר בערוץ 10 על ישראל היום שחשף את שינויי העריכה שמבצע עמוס רגב.
בעתירה נכתב כי "אחד מסימני ההיכר המובהקים של הסיקור הפוליטי ב'ישראל היום' הוא היעדר ביקורת ישירה על סביבת נתניהו, ומיעוט ביקורת חריפה על אותה סביבה".
סביר להניח כי גם לבעיה זו ניתן יהיה למצוא פתרון, שהרי עמוס רגב כנראה לא יישאר עורך לנצח. ומי יודע, אולי תמורת סכום מכובד, הולם, ומוסכם, יציע אדלסון בהמשך הזמן את תפקיד העורך הראשי לחתן פרס ישראל נחום ברנע, ואת תפקיד המשנה לעורך - לסימה קדמון.

תאריך:  12/02/2015   |   עודכן:  12/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעה שנוני מוזס לא יוכל לסרב לה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין
אהרון שחר  |  12/02/15 15:07
 
- אם הוא גם יקנה את בג"צ ואת
רפי לאופרט  |  12/02/15 17:53
 
- חנן וייס-מעניין וחכם
חחח...  |  13/02/15 01:03
 
- אתה סבור שתהיה לו בעיה עם זה? ל"ת
רפי לאופרט  |  13/02/15 18:13
2
חובה לעמיד לדין את מוזס
ישע  |  13/02/15 11:51
3
צורקי
הא  |  14/02/15 16:01
4
מדוע להציע על גוף כלכלי גוסס?
ישראל עמיאל  |  14/02/15 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
דרור אידר
בידיעות מדמיינים שגנבנו להם את המדינה    תפסתם מונופול על הדמוקרטיה - בדיחה. הפלורליזם שלכם הוא חד-ממדי ומגיע עד לרגע שבו אתם מאותגרים בידי הצד השני    וגם: ברנע אינו משוחרר מאידיאולוגיה ומפוליטיזציה    אבדה לכם הבושה!
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף לראשונה באופן פומבי את המו"ל של ידיעות אחרונות    "מוזס מנהל מסע הכפשות זדוני נגדי ונגד רעייתי ואינו בוחל באמצעים כדי להפיל את הליכוד מהשלטון... ידיעות ו-ynet יוזמים ומתזמנים הכפשות מגוחכות, כוזבות ומגמתיות"
עידן יוסף
הוגשה בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית למתן צו מניעה נגד העיתון ישראל היום, בנימין נתניהו, עמוס רגב ושלדון אדלסון
יואב יצחק
המיליארדר אדלסון החליט להשקיע עשרות מיליוני דולרים נוספים כדי להביס את התקשורת הפועלת נגד נתניהו    התפוצה היומית של עיתון ישראל היום תוגדל בתקופת הבחירות ב-200-100 אלף עותקים    גליון יום שישי יחולק בחינם    המטרה העיקרית של אדלסון: לשבור את עיתון ידיעות אחרונות בניהולו של מוזס
עופר וולפסון
מגמה חדשה במחצית השנייה של השנה: שיעור הקריאה לעיתונים בסוף השבוע התאזן עם שיעור קריאת עיתונים ביום חול    ישראל היום מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל, אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל באופן מובהק מבין עיתוני סוף השבוע    החשיפה למדיה באמצעות מכשירים אלקטרוניים בלבד מתגברת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il