|
1 |
|
|
הזו.
לפחות איתן היית כותב בכל המאמר המוזר הזה כי זו הפרשנות שלך.
לי אין בעייה בהטפה להורדת עול המיסים, אבל כאשר רותמים את סיפורי המקרא באופן מסולף, שיקרי ומהונדס לגבות את משנתך האידיאולוגית - זה כבר הופך לבדיחה רעה.
אז ככה, הסיבות למרד של ירבעם בן נבט מפורשות ע"י ע-ש-ר-ו-ת מפרשני מקרא דגולים ממך באופן אחר לחלוטין ולא כפי שציינת אותן באופן מסולף.
גם שאר ההתרחשויות שתיארת סביב שלמה אינן מדוייקות (בלשון המעטה)
לכן לך ולמד את טענותיו של ירבעם בן נבט לרחבעם בנו של שלמה - כפי שבאות לידי ביטוי במקרא.
(תזכורת עבורך מי היו אחייה השילוני, עולי רגל לירושלים, ומה הייתה החומה בה טיפל שלמה ע"פ אחיה השילוני)
אתה פשוט מסלף.
האם לא הגיע הזמן שתניח את ידך מהמקרא ואל תסלף אותו באופן גס כדי לגבות את משנתך ?
בושה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
ומהכרותי איתך, אך ורק קישורים. לקרוא אני יודעת לבד, וה"פרשנות" שלך זה ממילא בזבוז זמן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מותרת |
|
|
|
|
|
של הרב זאב ארליך :
http:
נא לקרוא עד הסוף, לשים לב לעניין בת פרעה ושלמה, עולי הרגל, המילואה והסיבות למרד והאם מדובר בעול מיסים או בדרישה להקל על עומס העבודה.
נא לחזור אלי ואז אפנה אותך לעוד מקור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
מדובר על הטענה כנגס המיסים, ובעיקר כנגד עומס העבודה. כרגיל- כל מה שדרוש הוא לבקש מהמקללים הפניות לקישורים ואז קל לראות, שהצדק עם איתן והמקללים נופלים (שוב) על הפרצוף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גם וגם. |
|
|
|
|
|
מציע לך לקרוא בקישור הראשון שלי את ענין אדורם אשר על המס - יש שם הסבר פשוט.
אם תתקשה (מה שכנראה צפוי), חזור אלי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
דומה, עם פרשנות רצינית ולא פופוליסטית כמו שעשה איתן.
אין מילה על מיסים אלא על התנהלותו האישית של שלמה בענין בת פרעה, בניית המילוא וסגירת החומות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
על פי המסופר בספר מלכים א פרקים יא-יב, מרד ירבעם בשלמה המלך, לאחר שזה סירב להקל את עול המסים שהכביד מאוד על העם.
http:
ואם כבר (בקטנה. במשחק כזה, אין צורך להפעיל את כל הכוח):
"מה היה הגורם למרידה?
1) ההתרחבות הכלכלית נכרכה בעבודות כפייה שהוטלו גם על בני ישראל. גיוס מס עובד מכל ישראל העמיס נטל כבד על העם. כל איש מישראל היה חייב לעסוק שליש שנה בעבודות המלך (ה כז-לב) דבר שעורר במשך הזמן יחד עם המסים הכבדים כעין תרעומת גדולה בקרב השבטים,המרי של ירבעם בא להקל על העול הכבד שהטיל שלמה על העם. הגורם למרידה קשור גם בבניין המילוא, ובסבל שהוטל בעטיו של בניין זה על שבט
אפרים בני שבטו של ירבעם (פס' כח).... בסיכום: המניעים הראשונים למרד היו בעיקרם סוציאליים ושבטיים. עולו הכבד של שלמה וקנאת שבט אפרים בשבט יהודה, והנביא הטביע בהם גם חותם דתי".
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועוד אחד. |
|
|
|
|
|
שני הקישורים שהבאת מובילים : הקישור הראשון לאתר מט"ח של מישהו/מישהי עלומה בשם קם מתיה (?) עם הסבר שעומד פחות מרמתו של איתן ללא שום מראי מקומות ולא מנומק ולא כתוב באופן תורתי/מדעי.
הקישור השני מוביל לגברת נחמדה בשם ברוריה בן-דוד, שגם היא כותבת באותה רמה פופוליסטית.
ואני מדבר על פרשנויות רציניות הצמודות לטסט המקראי הכתוב כמו שאני הבאתי.
עיקר המרד היה מסיבות אידיאולוגיות ולא כלכליות והתערבותו של אחיה השילוני שנימוקיו היו דתיים בלבד(למרות עול כפיית העבודה על שבט בנימין), שוב, עול עבודה ולא מיסים.
אידיאולוגיות שלמה ובת פרעה, בניית בית המילא, סגירת הפרצות בחומה והסכסוך על הכנסת עולי הרגל .
קראי, זה כתוב בשני הקישורים שהבאתי במפורש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אני לא מוצאת שום רע בהפניות שהבאתי. אבל אתה לא קורא אפילו את הקישורים שלך. בראשון שהבאת כתוב במפורש על העניין הסוציאלי והפניתי אותך לשם. את השני עוד לא הספקתי לקרוא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני? רצינית? |
|
|
|
|
|
1. בקישור הראשון שהבאתי הענין הסוציאלי (עבודת כפייה) הוא האחרון בגורמים שהביאו למרד.
2. הקישורים שהבאת אינם כתובים ברמה של כתיבה אקדמית והצמדות לטכסט הכתוב אלא פופוליזם.
3. גם מאמרו של איתן פופוליסטי לשרת את האג'נדה שלו, אין במרד ירבעם עניין של מרד מיסים אלא סיבות אידיאולוגיות/דתיות , הכול מופיע בקישורים.
אפילו איתן לא מסוגל להצמד לטקסט שהוא עצמו מביא :
"אָבִיךָ הִקְשָׁה אֶת-עֻלֵּנוּ וְאַתָּה עַתָּה הָקֵל מֵעֲבוֹדַת אֲבִיךָ הַקָּשָׁה..."
מראה בבירור שאין כאן תביעה להורדת מסים במובן הכספי אלא תביעה להקלה בעבודה, במס עובד, בסבל שבו היה "סבל בית יוסף" עליו היה אחראי ירבעם בן נבט.
כאמור איל לי בעיה עם רעיון הורדת מיסים כפי שאיתן דורש, אלא שאני מתנגד ל"הינדוס" המקרא כדי לשרת רעיונות אלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
הסיבה היחידה להתקוממות נגד יורשו של שלמה נעוצה באי הענותו לדרישה המוצדקת של עם הכורע תחת הנטל .
הנטל של 2015 הוא ברכישת קורת גג צנועה לזוג צעיר במחיר של למעלה מ-120 חודשי עבודה,. הנטל של היום הוא בהימצאות מספר מדאיג של משפחות תחת קו העוני גם על פי ממצאי הביטוח הלאומי הנטל של היום הוא במספר המדאיג של משפחות עובדות שאינן מסיימות את החודש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בז למגיב הותיק |
|
|
|
|
|
הסיבה היחידה להתקוממות...הא ?
המשיכו לעשות צחוק מעצמכם, בורים פופוליסטיים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
3 |
|
|
אנחנו לא זקוקים לרהב המקדש, אנחנו זקוקים לצניעות המשכו, צניעות שפתוחה לכאבו של כל אדם החי בארץ הזו יהיה יהודי, יהיה ערבי, יהיה מהגר עבודה. משכן של שלום , משכן של צדק סוציאלי. לא משכן מתלהם בשנאה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משכן |
|
|
4 |
|
|
החבורה הקלינסקאית,שבינה לבין ספר התנ"ך עומדים עשרות מיליוני
נרצחים,עובדי כפיה "ומחונכים מחדש"...נשבר לי לתרום מכוחותי,
מהוני,ומכשרוני לנציגי השטן עלי אדמות....נבל...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
אתה צודק בהחלט, כשאתה כותב שבניית בית המקדש כפי שבוצעה על ידי שלמה, התרחקה מהבסיס הערכי של הפרשה הנידונה. הבנייה של שלמה היתה תוך הטלת מיסוי באופן הברוטאלי והאכזרי על ידי ניצבים מטעמו, מה שהוביל למרד ירבעם בן נבט, מה שהוביל לפילוג הממלכה. וכאן נכנסת לתמונה הדמות השלומיאלית והכלומניקית של רחבעם בן שלמה, כך שהמרד העממי המוצדק הצליח גם עקב העובדה שיורשו של שלמה היה אדם חסר עמוד שדרה המונע על ידי גורמים אפלים, שבספר מלאכים הם מיוצגים כיועצי חצר צעירים ופוחזים.
זה מה שקורה , כשמתרחקים מערכים של צדק חברתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ערכים |
|
|
8 |
|
|
טמבל ותיק, מס בדמות עבודת כפיה לפרקי זמן כדי לבנות בית מפואר זה לא מס. קרא את הטקסט, טמבל ותיק, אדורם אשר על המס היה אחראי על הפעלת מחזורים של אלפי עובדי כפיה לפרקי זמן. זה לא מס??!!!, טמבל ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
1234567 |
|
|
|
|
|
צריך לקבל את הפרשנות של המגיב הותיק. אדורם לא היה השר אשר על המס.
אדורם היה שר טוב ומיטיב, שמעט מאד הכביד על העם. העם מרד לא בגלל המס ועבודות הכפייה הממושכות.
כדאי לא להתייחס לצרור התגובות של אותו מגיב, ולקבל שאדורם לא היה השר אשר על המס, והמס בכלל לא היה כבד, אלא עבר את כור ההיתוך של הקבינט לעניני שוויון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חגית.... |
|
|
9 |
|
|
שלמה הבנאי תרם לביצורה של העיר ירושלים, אך בצד הביצורים הוא התפנה לבניה ראוותנית, שיש בה גם שלל ביטויים לא מוסריים ולא יהודיים, כמו בנית פאר לצרכי אחת מנשותיו, בת המלך פרעה- "בת פרעה עלתה מעיר דוד אל ביתה א שר בנה לה" (שלמה המלך)...... ובהמשך הפסוק בספר מלכים א' ט' 24 צוין "אז בנה את המלוא". בניית החומה מהווה אקט חיובי. בניית פאר לבת המלך פרעה מהווה נטל כבד על העם, נטל של מיסוי כבד עליו היה מופקד מינסטר בשם אדורם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חגית..... |
|
|
10 |
|
|
|