X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
רותי ספרוני [צילום: באדיבות רותי ספרוני]
נא להכיר:
רותי ספרוני מחברת השיר "בשמלה אדומה"
רק מתי מעט יודעים כי מי שכתבה את מילות השיר המיתולוגי "בשמלה אדומה" היא רותי ספרוני, פזמונאית וזמרת. לפניכם סיפור חייה וסיפור הולדתו של השיר הנודע

את התאריך 3.8.1968, רותי ספרוני, כנראה, לא תשכח לעולם. היה זה היום בו כתבה את מילות השיר "בשמלה האדומה" שלימים ייהפך ללהיט ענק. "נהגתי לכתוב שירים עוד מילדות במחברת וליד כל שיר נהגתי לציין את התאריך בו נכתב השיר ", מספרת לי, רותי ספרוני. "אני אפילו זוכרת באיזה שעה נכתב השיר ומה היה מזג האוויר, היה זה יום שרב וחם מאוד בשעה 3:00 אחר-הצהריים. היא נזכרת.
רותי ספרוני מספרת: "הראיתי את השיר למלחין יאיר רוזנבלום בבית קפה בתל אביב שחיפש באותה עת שירים עבור תוכנית חדשה ללהקת הנח"ל. יאיר עיין בשיר שלי. שורת הפתיחה המקורית של השיר שכתבתי הייתה כדלקמן: "העולם עצר נשמתו בשמלה אדומה ושתי צמות, ילדה קטנה, יחידה ותמה" יאיר הציע לי להחליף את המילים" העולם עצר נשמתו" ולכתוב במקומן את המילים הקליטות יותר "בשמלה אדומה עם שתי צמות" נעניתי לבקשתו וכך עשיתי. בדיעבד הוא כמובן צדק, והשאר כבר היסטוריה". יאיר הלחין את השיר והעבירו ללהקת הנח"ל וזו ביצעה את השיר ושילבה אותו בתוכניתה ובהופעותיה. לא חלף זמן רב והשיר הפך ללהיט ענק של להקת הנח"ל ולקלאסיקה בזמר הישראלי.
"לשיר בשמלה אדומה" למעלה מ-80 ביצועים
רותי ספרוני מספרת, כי לפי רישומי אקו"ם יש לשיר "בשמלה אדומה" למעלה מ-80 ביצועים. בנוסף ללהקת הנח"ל ביצעה את השיר להקת "מופע הארנבות של ד"ר כספר" שנתנה לו עיבוד קצבי והוא שולב גם בסרט "הלהקה" וגם בסדרת "החרצופים", פרסומות בטלוויזיה ועוד כהנה וכהנה.
רק מתי מעט יודעים כי מי שכתבה את מילות השיר הידוע (מילים) היא רותי ספרוני. אומרת לי רותי: "כשאני מספרת כי אני זו שכתבה את השיר אני נתקלת וחשה בתגובות של הפתעה בנוסח "באמת, לא ידענו".
השתתפה ב"תשואות ראשונות" ששודרה ב"קול ישראל"
ספרוני נולדה בתל אביב .למדה בבית ספר "אחד העם" בעיר ואחר כך בבית ספר "אורט" ברמת גן. "כבר מגיל צעיר התגלה אצלי כשרון טבעי לאמנויות הבמה, לכתיבה ולחריזה, אומרת, רותי. היא השתתפה ב"חוג הבימה לנוער" ולמדה פיתוח קול אצל המורה המיתולוגית לפיתוח קול לולה שנצר. את שירותה הצבאי עשתה כשלמת חטיבתית בחיל שריון. היא מספרת לי כי אחרי הצבא זכתה במקום ראשון בתוכנית הרדיו "תשואות ראשונות" של קול-ישראל. ואף זכתה להופיע בהיכל התרבות בתל אביב עם תזמורת קול ישראל בניצוח המוזיקאי שמעון כהן. אחרי הופעה זו הוזמנה להופיע ברחבי הארץ. רותי נישאה לסטנלי הלל יש לה שני בנים העוסקים בהייטק. גרנו במשך שנים רבות בחו"ל היא אומרת. כיום היא מתגוררת בחיפה.
כתבה שירים נוספים ובהם "עירי שבערים" שמבצעת עדנה לב
השיר" בשמלה אדומה" הוא הבולט והמפורסם בן שיריה של ספרוני, אולם היא כתבה שירים נוספים חלקם הגיעו למקומות ראשונים בפסטיבלים שונים. הנה כמה מהם: השיר "עירי שבערים", שהלחין יאיר קלינגר בביצוע עדנה לב - הגיע למקום ראשון במצעד הפזמונים לפני שנים. השיר "הסעודה של הדוב-דובה " בביצוע הצמד מירי וחיימון אלגרנטי, זכה במקום הראשון בפסטיבל הישראלי לשירי ילדים מס' 6 של שנת 1975. "שיר נולד" שמבצעים "צמד רעים", והלחין מרטין מוסקוביץ' זכה במקום רביעי בפסטיבל הישראלי לשירי ילדים 5,בשנת 1974. רותי כתבה גם כמה שירים (מילים) שהלחינה ומבצעת אהובה עוזרי ובניהם: "אל לבבי" ו" עם כוכב הסהר".
בנוסף לכתיבת שירים, רותי היא גם זמרת שמופיעה ברחבי הארץ ובחו"ל ובין השאר הופיעה במקומות שונים בעולם כנציגת משרד התיירות ומשרד החוץ.

תאריך:  23/02/2015   |   עודכן:  23/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קול ישראל  שמעון כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רותי ספרוני מחברת השיר "בשמלה אדומה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שמואל גור
עונת החורף ותחלואי החורף השונים, מביאים עימם בעיות שונות, בהן תופעה של אדמומיות, רגישות ויובש סביב חלל הפה ולעיתים ליד האף    טיפול פשוט ויעיל לתופעה זו יכול למנוע חוסר נעימות, כאבים ואף בעיות חמורות יותר
נעמה בן-דוד-טרבלסי
מצוות שתיית אלכוהול בחג הפורים, היא לשתות עד לרמת שיכרות גבוהה במיוחד    זו הזדמנות לדבר על נזקי האלכוהול: אין ספק, לשתיית אלכוהול מתלוות לא מעט סכנות לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, מאובדן יכולת שיפוט ועד להרעלת אלכוהול או שחמת הכבד
עמי דור-און
בישראל עדיין לא קיימת תרבות דיור נאותה בבתי מגורים משותפים, ובעיקר לא ברבי קומות המשמשים למגורים, ובדרך כלל הדיירים מטילים את האחריות לתקינות אמצעי המיגון זה על זה, או שאומרים ש"ועד הבית יטפל"
איילת נדיב
משלוח מנות זו מצווה המשמחת את שני הצדדים - השולח וגם המקבל    כדי להישאר רזות וחטובות, כדאי להכין משלוח מנות המכיל יותר מתנות מאשר ממתקים    ואם כבר מתוק? אז להעדיף את כל הממתקים דלי הקלוריות
עליס בליטנטל
מה יכול להיות טוב יותר מאשר לצפות בקומדיה קלילה שכתבה ענת גוב - "עקר בית"? לצחוק וליהנות בתיאטרון בית לסין, במקום שיטחנו לנו את המוח עם כל זיבולי השכל בטלוויזיה וברדיו. תענוג של בילוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il