X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר תשע שנות שלטון, הרטוריקה בקמפיין הליכוד של נתניהו מדגישה שוב את ההישגים והעשייה החברתית כלכלית לצד השמירה הבלתי מתפשרת בביטחון. האמנם?
▪  ▪  ▪
הישגים משמעותיים? [צילום: AP]

"חזק בביטחון, חזק בכלכלה" (סיסמת הבחירות של הליכוד בראשות נתניהו בבחירות 2009).
שש שנים עברו מאז הרכיב נתניהו את ממשלתו השנייה, מאז עברו לא מעט חוקים ורפורמות חברתיות-כלכליות שלא הביאו שינויים משמעותיים ביוקר המחיה והורדת מחירי הדיור, וגם אלו בעיקר לאחר ה'סטירה' שקיבלה הממשלה מהמחאה החברתית הגדולה שהייתה כאן ב-2011. מאז, ממשלות נתניהו מנכסות לעצמן ומתפארות בהישגיהן, חלקם שנויים במחלוקת, חלקם בכלל תוכניות ויוזמות שהוגשו עוד לפני תקופת נתניהו כראש ממשלה.
כחלק מהיוזמות, כמו 'חוק חינוך חינם מגיל 3', אשר נשמע ונראה על פניו כיוזמה נפלאה וסופר-חברתית, אך למעשה לא שינתה בהרבה את המצב ואולי אף גרעה, וזאת מכיוון שהורה המעוניין בטובת חינוך איכותי לילדו, לא ישלח אותו לגן שבו גננת בקושי מצליחה לומר שלום לכל אחד מ-35 ילדים, אם בכלל להכיר את כולם?!
יוזמה נוספת ב'גאוות הליכוד' המדברת על 2 נקודות זיכוי במס להורים עובדים, היא בכלל חלק מהמלצות הוועדה בראשות טרכטנברג, מי שבכלל מועמד לשר האוצר מטעם 'המחנה הציוני' וגם היא התקזזה איכשהו עם העלאת המיסים לאחר בחירות 2013.
עוד רפורמה מדוברת בפאר על-ידי הליכוד, היא טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 12. אז נכון, הטיפולים חינם! אבל הילדים אינם מגיעים. מחקר חדש לאחרונה מציג, כי החוק הנ"ל לא השיג את מטרתו וילדים באוכלוסיות מעמד סוציו-אקונומי נמוך כמעט אינם מגיעים לטיפולים תקופתיים, ואינם מנצלים את זכותם.
קרדיט נוסף, אותו מנכס הליכוד בדמות סבסוד צהרונים, הוא עוד חלק מהמלצות טרכטנברג וכמו שהושם באופן חלקי, כך גם קוצץ כמעט באופן מלא.
עוד התפארות חברתית כלכלית מצד הליכוד, מציגה את רפורמת הסלולר. הרפורמה שחתכה את מחירי הסלולר בצורה משמעותית ומבורכת, היא פרי יוזמתו של השר לשעבר משה כחלון, אשר עזב את הליכוד והקים את מפלגת "כולנו" בטענה ש"הממשלה (בה היה שר התקשורת) לא פעלה על-מנת להוריד את יוקר המחיה".
פיתוח הכבישים, הקמת המחלפים והרכבת לקיצור הדרך לפריפריות (כביש 6 לדוגמה) הם תוכניות ויוזמות שהיו על שולחן הממשלה עוד מתקופת ממשלת רבין.
זאת ועוד - רפורמות חברתיות-כלכליות שבוצעו באופן חלקי או לא בוצעו כלל ורק נרשמו על הנייר כ"לאחר יד" ואו נשלפו מתוכניות מגירה של ממשלות קודמות, הן עוד חלק מהגאווה של ממשלות הליכוד שנשלפות באופן מסורתי לפני הבחירות.
במבט הביטחוני, די מספיק להציץ בהבטחתו של ראש הממשלה נתניהו, שהיה לפני בחירות 2009 בביקור באשקלון כראש האופוזיציה, באומרו כי רק פעולה אחת היא האפקטיבית מול הרקטות מעזה, והיא מיטוט שלטון החמאס.
נתניהו האשים את ממשלת קדימה ואת ציפי לבני בעצירת צה"ל מול החמאס בזמן מבצע "עופרת יצוקה", וממשלת הליכוד בראשותו תדאג למוטט ולחסל את טרור החמאס מעזה.
בערך יותר משש שנים עברו מאז, נתניהו הרכיב ממשלה, מנהרות נחפרו והרקטות עפו. הן עפו במבצע "עמוד ענן" והן עפו ב"צוק איתן", הן עפו לאשקלון, הן עפו לשדרות, הן עפו לאשדוד, הן עפו ועפו והגיעו גם לתל אביב. ודווקא הפתרון הכי קרוב לרקטות, הגיע מפרי יוזמתו של השר לשעבר מממשלת קדימה, עמיר פרץ, אשר חתום על אישור תוכניות "כיפת ברזל".
יוקר המחיה עדיין שולט במשפחות הצעירות של מעמד הביניים (אנשים בני 40 צריכים את עזרת ההורים), מחירי הדירות עדיין עולים, החמאס עדיין מתנהל ושולט בעזה ואולי כבר מתכונן לסבב הבא.
נותר רק לנסות להבין, לאיזה הישגים ויוזמות יגיעו בליכוד של נתניהו במידה שירכיב את הממשלה הבאה.

תאריך:  09/03/2015   |   עודכן:  09/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קמפיין הדמגוגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יקחיהו באמת לא משהו
טיל אוילנשפיגל  |  12/03/15 06:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ד"ר סוזי קגן
תפקיד התקשורת המסורתית והמדיה החברתית, הוא לסייע לבעלי זכות הבחירה לגבש דעתם ולהישאר אוביקטיבים, אך זה לא תמיד המצב    אם כך, מי יכול לעזור לנו להחליט במי להצביע? האם להאמין לכל מה שמפרסמים בכלי התקשורת? איך ניתן לסמוך על המתמודדים שהם דוברי אמת?
איתמר לוין
המדינה קיבלה את המלצת השופטת חיות, לנוכח העובדה שלא קיימת ועדה לבחירת הזוכה, נתניהו כבר איננו שר החינוך ויש לפרסם את שמות הזוכים שלושה ימים לאחר הבחירות
רפאל בוכניק
הניצול המתוחכם של כלי תקשורת "מזוהים" והכוונה ייעודית באמצעות רשתות חברתיות וטוקבים מגמתיים, נועד "לפמפם" באוזני הציבור דימוי של מנהיג כושל המוליך את צאן מרעיתו שולל. ההישג הנדרש בראיית מעצבי הקמפיין הוא לגרום לכך שגם דבר שקר הנאמר באופן חוזר ונשנה מתקבע בתודעה כאמת
גד פניני
ד"ר שמעון שושני ופרופ' אניטה שפירא לימדוני היסטוריה, אסור לעוות את ההיסטוריה כל פעם שלמישהו מתחשק
דרור אידר
כוחות אדירים מופעלים בחודשים האחרונים נגד המחנה הלאומי כולו. כולם מבקשים למסך את התודעה ולפזר על כולנו ערפל מחשבתי, כדי שניפטר ממחשבת העוועים הזאת, לדבוק באידיאולוגיה וברעיונות שמרניים-ימניים, עד שניכנע ונצביע לחבר'ה שברנע, אברמוביץ' וחבר מרעיהם חפצים ביקרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il