X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
פרופסור משה ארנס משוכנע שגם אם אובמה ואנשיו לא אוהבים את נאום נתניהו בקונגרס לא יהיה בכך כדי להעיב על יחסי ארה"ב-ישראל, יחסים המושתתים על אינטרסים הדדיים שגם ארה"ב מבינה שלא כדאי לה לוותר עליהם
▪  ▪  ▪
"היחסים עם ארצות הברית טובים מאוד". ארנס [צילום: פלאש 90]
נאום אפקטיבי
"ההסכם שמתגבש בין ארה"ב לאירן הוא הסכם לא טוב לישראל וכל אזרח ישראלי אחראי, לא חשוב למי הוא מתכוון להצביע, צריך להיות מעוניין שהנאום של ראש ממשלתנו בפני שני בתי הקונגרס יהיה אפקטיבי. נקודה."

איתמר לוין
"לא להסיר מאירן את המגבלות בעוד עשור"

   רשימות קודמות
  'הסיפוח ביו"ש אינו רחוק. צריך רק להאמין באמת'

חוסר הבנה ומגמתיות פוליטית. אלו שתי הסיבות שמוצא שר החוץ והביטחון לשעבר, הפרופ' משה ארנס, למתקפה החזיתית נגד ראש הממשלה בפרשת נאומו בקונגרס האמריקני והטענה על דרדור יחסיה של ישראל עם הממשל בוושינגטון.
פרופ' ארנס למוד לחצים אמריקניים כבירים מתקופת כהונתו כשר בממשלתו של יצחק שמיר והלחצים הנוכחיים על ממשלת נתניהו נראים בעיניו בפרופורציות אחרות לחלוטין מכפי שהן מצטיירות בתקשורת הישראלית.
"היחסים עם ארצות הברית טובים מאוד", הוא קובע ומבהיר כי גם אם נדמה שבמארג היחסים הישראלי-אמריקני ישראל היא המקבלת וארה"ב הנותנת הרי שהמציאות שונה בתכלית. "מדובר ביחסים שמושתתים על מערכת אינטרסים של שתי המדינות. הקשר בין שתי המדינות מועיל לשתי המדינות. אף מדינה לא תפגע ביחסים שהיא חושבת שמביאים לה תועלת. משום כך אני בטוח שהנאום של נתניהו בקונגרס לא יכול לפגוע באינטרסים הללו. כל הדואגים יכולים להירגע".
ארנס, אולי מתוך גישתו המדינית האחראית, מתקשה להבין מדוע מתנגדיו הפוליטיים של ראש הממשלה צריכים לעשות שימוש גם בנאום הזה כדי להתנגח בו ולהתנצח איתו. את הנאום הוא רואה כבעל חשיבות ראשונה במעלה עבור כל ישראלי ותהא דעתו הפוליטית אשר תהא. "ההסכם שמתגבש בין ארה"ב לאירן הוא הסכם לא טוב לישראל וכל אזרח ישראלי אחראי, לא חשוב למי הוא מתכוון להצביע, צריך להיות מעוניין שהנאום של ראש ממשלתנו בפני שני בתי הקונגרס יהיה אפקטיבי. נקודה".
ארנס לא מתרשם מכך שבראש מתנגדי הנאום עומדת מי שכיהנה כשרת חוץ, חברת הכנסת ציפי לבני, האמורה לכאורה להבין את המבנה האמיתי של יחסי ישראל וארצות הברית. לטעמו, כאמור, הסיבות לביקורת על נתניהו ברורות. "עובדה מצערת היא שישראלים רבים מתבטאים בנושא היחסים עם ארה"ב בלי להבין את ארה"ב ואת האופן שבו מתגבשת שם עמדה ובלי להבין את מהות היחסים האמיתיים או שמעדיפים להסתיר את זה כדי להאשים את ראש ממשלתנו. זו תערובת של חוסר הבנה ומניעים פוליטיים. יש כאן חוסר הבנה. אנשים לא מבינים על מה מושתתים היחסים הללו. התמיכה בישראל היא גם של רפובליקנים וגם של דמוקרטים ושום דבר לא ישתנה בעקבות הנאום גם אם נשיא ארה"ב לא מתלהב מכך שנתניהו מופיע שם".
ארנס מתייחס גם למידת עצמאותה המדינית של ישראל, בעיקר לנוכח התחושה הישראלית שאין בכוחו של ראש ממשלה ישראלי לפנות לאפיק מדיני שונה מזה שיוכתב לו בבית הלבן. ארנס דוחה מכל וכל את הגישה הזו וקובע כי מה שאמור לעמוד לנגד עיניו של מנהיג ישראלי הוא אך ורק האינטרסים הישראלים. "אנחנו צריכים לדאוג לאינטרסים שלנו והאינטרסים שלנו הם חיוניים וביטחוניים ביהודה ושומרון. את המדיניות שלנו אנחנו צריכים לקבוע על-פי האינטרסים שלנו ועם כל הכבוד לנשיא האמריקני לשעבר בוש ולמכתב שלו אני לא בטוח שהמכתב הזה הוא התגלמות האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".
אל מול תכתיבים אמריקניים, מזכיר ארנס, היו כבר מנהיגים שעמדו ובמציאות קשה הרבה יותר עבור ישראל. "בגין עשה זאת ואמר להם שאנחנו לא רפובליקת בננות. מה הבעיה להגיד את זה?", הוא אומר ומזכיר כי העמידה ההיא מול האמריקנים הייתה בתקופה בה התלות הכלכלית של ישראל הייתה לאין ערוך גדולה מזו של היום. "מדינת ישראל התקדמה בצעדי ענק מאז. ישראל כיום היא מדינה יחסית עשירה עם צמיחה מרשימה במשך השנים. זה יפה לקבל מענקים אבל צריך לזכור שמדובר בסיוע שמשרת גם את האינטרסים האמריקניים. אלה לא מתנות. אבל גם בתקופת המשבר הכלכלי כשדובר על כך שאין מנוס והם יאלצו לצמצם את התקציב הממשלתי שלהם ובתוך כך גם את הסיוע לישראל והתברר כבר אז שאנחנו יכולים להסתדר גם בלי זה. הסיוע שלהם מהווה אולי אחוז וחצי מהתל"ג הישראלי ואם הוא יצומצם או יחוסל זה לא יפגע בנו, בוודאי שלא יפגע אנושות. אנחנו לא צריכים לשנות כיוון בגלל תלות כזו או אחרת בידידה כמו ארצות הברית".

פורסם במקור: גיליון 5 של כתב העת 'ריבונות' היוצא לאור ע"י תנועת 'נשים בירוק'
תאריך:  11/03/2015   |   עודכן:  11/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פוליטיזציה וחוסר הבנה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מר
שמ  |  11/03/15 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
בעז שפירא
"פעם אחר פעם אנו נוחלים אכזבה, הבטחות אינן מקוימות, המנהיגים מתכחשים ובוגדים, 'דברים שרואים משם לא רואים מכאן' ועוד..."
איתמר לוין
המשטרה הגישה בתחילת החודש כתב אישום נגד המועמד מספר ארבע ברשימת יחד, בו היא מייחסת לו תקיפה של ערבי בחברון בפברואר 2013
איציק וולף
תומכת אמריקנית למפלגת השמאל הישראלית - הקומיקאית היהודיה שרה סילברמן    פרסמה בדף הפייסבוק שלה קריאה לתומכי מרצ להצביע בבחירות לכנסת
מנחם רהט
אווירה של מהפך: או נצחון השמאל, או ממשלת אחדות בראשות נתניהו    תצפית מבעד למשקפיו של הציוני-דתי השפוי, לעבר יום הבוחר
עו"ד יוסי דר
בשל העדר תכונת המנהיגות והכריזמה, עלול יצחק הרצוג להזמין מצבים קשים מצד אויבים וגורמים אחרים, שיבקשו שוב ושוב לבחון אותו ואת יכולתו להתמודד עם מצבים כאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il