X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ח"כ יוני שטבון: רק חברה עייפה מוכנה למכור את ערכיה תמורת שקט. עייפות שכזו מתחילה בוויתור על ערכי הארץ ומובילה להתדרדרות ערכית חברתית בכל תחום ותחום
▪  ▪  ▪
"אין מנוס מהחלת הריבונות ביהודה ושומרון". יוני שטבון [צילום: פלאש 90]

את גולת הכותרת של סכנת המדינה הפלשתינית מוצא חבר הכנסת יוני שטבון (יחד) דווקא בהיבט הערכי עקרוני שבהסכמה לקיומה של מדינה מסוג שכזה. "עוד לפני העניין הביטחוני שאותו אני מכיר הן כקצין בצה"ל והן כמי שישב בוועדת החוץ והביטחון, הכרה במדינה פלשתינית משמעותה פגיעה ברעיון הציוני", הוא אומר.
"הכרה שכזו היא פגיעה בעצם השייכות שלנו לארץ ישראל. כשרעיון כזה מתחיל לחלחל בתודעה הישראלית וכשהפוליטיקה הישראלית מוכנה לדבר על אפשרות של מדינה פלשתינית ההשלכות החברתיות מתחילות להתדרדר", אומר שטבון וקובע כי "מאז אוסלו ועד היום יש התאמה בין הנכונות לוויתורים לבין ההתפוררות החברתית פנימית בישראל והחוסן הלאומי שלנו גם בזירות אחרות כמו עמידה בינלאומית ולחימה".
את הדוגמה הטובה ביותר, כהגדרתו, לדברים מוצא שטבון בשנת 2005, ימי העקירה וההינתקות מחבל קטיף, ימים בהם "כל המדינה והמערכת הפוליטית והצבאית היו עסוקים בשאלה איך מוותרים על הערך הציוני הבסיסי של ההתיישבות ושנה אחרי זה מצאנו את עצמנו במלחמת לבנון השנייה כאשר אותו דרג שהיה עסוק בחולשה לא מצליח לנהל מערכה שלמה מול אויב גרילה לא מורכב במיוחד ולא מסובך. הדרג הטקטי של החיילים, המ"גדים וכו' התנהלו כמו שצריך, אבל ראינו מה קורה למדינה שלא יודעת להגדיר לעצמה יעדי כיבוש והגנה. יש קשר ישיר בין ויתור על ערכים ציוניים ליכולת להתמודד בזירה הביטחונית והחברתית".

חלוקת הארץ - סימפטום לעייפות השמאל והחשש מאתגרים

"אמשיל לך משל פשוט: תאר לך כמה אחים שחלק מהם אומרים שהם לא אוהבים את האימא שלהם והם רוצים לוותר עליה, אז אולי נזרוק אותה מהבית, אבל כולם מבינים שאימא היא אושיית הבית והעיקרון הבסיסי ערכי הוא שלא ניתן לוותר עליה. חברה שמוותרת על ערך בסיסי כמו הארץ שלה תוותר על עוד ערכים אחרים"

שטבון רואה בשאיפת השמאל לחלוקת הארץ ולהקמת מדינה פלשתינית סימפטום לתחלואים חברתיים של חברה עייפה החוששת להתמודד מאתגרים, מעדיפה להתכנס אל תוך טובת הפרט והנאותיו ומוותרת על גאוותה הלאומית וחוסנה הלאומי. "האמירה של מדינה פלשתינית היא אמירה של קשה לי ואין לי כוח לעמוד מול טרור זוחל ומול עולם שמחרים אותי ולכן אני מוותר על ישובים רק תעזבו אותי בשקט", הוא אומר ושוב מדגיש כי דבריו נאמרים על-אף היכרותו עם סכנותיה הביטחוניות של המדינה הפלשתינית. "הסכנה הזו גדולה מהביטחונית".
לזאת מוסיף שטבון ואומר: "מעבר לכך, כאדם מאמין, התורה אומרת ששורש הדברים היא האמונה שהקב"ה נתן את הארץ ואין לנו שום זכות מוסרית לתת חלקי הארץ לזרים. עצם העובדה שאנחנו כאן ולא באוגנדה נובעת מהזכות המעוגנת בספר הספרים. אנחנו בשלבי התקדמות ואין לנו שום רשות וזכות לסגת אחורה בתהליכים שאנחנו בעיצומם".
דיברת על החוסן הלאומי הפנימי כערך שנפגע מהנסיגות, אבל השמאל הישראלי יאמר לך שדווקא נטישת יהודה ושומרון תאפשר התלכדות מוסכמת של כל חלקי העם סביב קווי 67'.
"אני חולק על האקסיומה הזו שרוב החברה הישראלית מסכימה לסגת לקווי 67'. אפשר לראות בבירור את הפער בין עמדת האליטה השמאלית בבית המשפט באקדמיה ובתקשורת לבין הציבור הישראלי שרואה בהתיישבות מודל לחיקוי ולא אבן נגף, כך גם בעיני תושבי המרכז. מעבר לכך, אמשיל לך משל פשוט: תאר לך כמה אחים שחלק מהם אומרים שהם לא אוהבים את האימא שלהם והם רוצים לוותר עליה, אז אולי נזרוק אותה מהבית, אבל כולם מבינים שאימא היא אושיית הבית והעיקרון הבסיסי ערכי הוא שלא ניתן לוותר עליה. חברה שמוותרת על ערך בסיסי כמו הארץ שלה תוותר על עוד ערכים אחרים".

ריבונות הכרחית. היעדר הריבונות הוביל לוואקום שאליו נכנס הטרור

"אין מנוס מהחלת הריבונות ביהודה ושומרון. המפלגה שלנו תומכת ברעיון הזה. הבעיה שלנו התחילה בשנת 67' כאשר לא החלנו אז את המעמד החוקי על האזור הזה. העובדה הזו הובילה לוואקום שאליו נכנסות התקפות מהעולם ומהשמאל. החלת ריבונות תגרום לעולם להבין שישראל החליטה ואין מקום להמשך המתקפות", אומר שטבון שממהר להבהיר שאינו מתכחש למורכבות המהלך שהוא מציע ולקושי הכרוך בו. "אני לא מנותק מהמציאות. אני יודע שתהיה תקופה קצרה מורכבת, אבל לאורך זמן זה מה שיציל את המציאות".
כשהוא מדבר על ריבונות שטבון לא מתעלם מהאיום הדמוגרפי ובקצרה הוא חוזר על תמצית העקרונות שהוא פורס גם בפגישותיו עם חברי קונגרס אמריקניים. "בשנת 48', ערב הכרזת המדינה, היה אותו דיון בין חיים ויצמן לבן גוריון. אפשר לקרוא את יומני בן-גוריון ולראות שויצמן תקף את בן-גוריון וקבע באוזניו שרעיון הכרזת המדינה כעת הוא רעיון משוגע כי יש כאן רק שש מאות אלף איש ומיליוני ערבים מסביב. התוצאה היא שהקמת מדינה שתהיה מיעוט היא מתכון להרג רעיון המדינה הציונית. לבן גוריון הייתה תשובה מאוד פשוטה. הוא לא התכחש למציאות אבל דיבר על כך שלפנינו אתגר אבל נעלה לארץ מיליוני יהודים, ניצור כאן כלכלה חזקה וחברה חזקה והדברים יתייצבו. היום בין הים לירדן יש 66 אחוזים יהודים. נתוני הלמ"ס מלמדים על ירידה קריטית באחוזי ילודה ערביים לעומת הילודה היהודית. צריך לבחון את נתוני הלמ"ס ולא לקרוא את מה שאומרים חוקרים בעלי אג'נדה. יש לנו משימה לבצע, להעלות עולים, לחזק את המדינה ולשמור על המגמה הזו".

פורסם במקור: גיליון 5 של כתב העת 'ריבונות' היוצא לאור ע"י תנועת 'נשים בירוק'
תאריך:  16/03/2015   |   עודכן:  16/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'ריבונות תסגור את הוואקום שהוביל לטרור'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהונתן דחוח-הלוי
קרוב ל-12 שנים עברו מאז האשים בצלם את שוטרי מג"ב בכפיית משכב בהמה על פלשתיני, ועד עתה מסרב הארגון לפרסם את תוצאות בדיקת מח"ש שקבעה ש"לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה והתיק נסגר"
עליס בליטנטל
הכרזתו של בוז'י הרצוג, שלכשיתמנה לרה"מ - צעדו הראשון יהיה לעשות "צעדים בוני אמון", מעוררת חלחלה. פירוש הדבר: נסיגת ישראל מכל שטחי יהודה ושומרון ששוחררו ב-1967; ויתור על ירושלים המזרחית והעתיקה והתרת הכרזת ירושלים, אל קודס, כבירת המדינה הפלשתינית, והתוצאה: טילים שיקודמו לגבול רעננה וכפר סבא בדומה למה שקרה בנטישת גוש-קטיף
ד"ר רון בריימן
יש סיכוי להחליף את שלטון השמאל, להקים ממשלת ימין אמיתית, ולהחזיר את ישראל לפסים של ציונות אמיתית, של שפיות מדינית ושל הרתעה ביטחונית    יש לזכור שכאשר הוקמה ממשלת שמאל (רבין) ב-92' קיבלנו את אסון אוסלו ושכאשר הוקמה ממשלת שמאל (ברק) ב-99' קיבלנו את מלחמת אוסלו. אסור להקים ממשלת שמאל (בוזילבני) ב-2015. חבל על הדם הרב שיישפך במסגרת "שלום" שקרי
משה כרמל
רגע אחרי הבחירות יעזבו כולם את יוקר המחיה ויחזרו לעסוק בשתי מדינות לשני עמים. איך אני יודע? כי זה הכוח המניע את תעמולת הבחירות הזו
עליס בליטנטל
בוז'י הכריז שדבר ראשון שיעשה כשיתמנה לרה"מ יהיה להיכנס למו"מ עם הפלשתינים. מה שברור, שזה מה שיביא לנסיגה משטחי ארץ ישראל, וכתוצאה מכך - לקידום התותחים והטילים אל פאתי רעננה, כפר סבא ונתניה
רשימות נוספות
בג"ץ אישר את נוהלי הבידוק בנתב"ג  /  איתמר לוין
האיש של נתניהו הסכים לגבולות 67'  /  עידן יוסף
לשכת נתניהו: מעולם לא הסכים לנסיגה   /  עופר וולפסון
מפלצת באולטרה-סאונד  /  דפנה נתניהו
לידיעת המפלגות הציוניות  /  יוני בן-מנחם
מי אחראי להמשכיות הכיבוש?  /  ד"ר רבקה שפק ליסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il