X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לבני: ישראל רוצה לסייע לפלשתינים

אבו מאזן: אש"ף הוא המוסמך לנהל מו"מ

אבו מאזן הדגיש כי החמאס אינו מוסמך מבטיח להביא את ההסכם לאישור הפלשתינים במשאל עם הפגישה בין אבו מאזן ללבני ופרס התקיימה בשארם א-שייח'
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הודיע בנאומו בפורום הכלכלי העולמי, כי אש"ף, והוא - אבו מאזן, כמי שעומד בראש ארגון זה, הוא הגורם המוסמך לנהל את המו"מ המדיני עם ישראל, ולא ממשלת החמאס. אבו מאזן אמר דברים אלה בנוכחות כ- 1000 מבאי הכנס, הנחשב לפורום הכלכלי הגדול בעולם.
אבו מאזן קרא לישראל לפתוח מיידית במו"מ. הוא ציין, כי ניתן לחדש את המו"מ על בסיס הסכמי אוסלו. לאחר שיושג הסכם, אמר, הוא יביא את ההסכם לאישור העם הפלשתיני - במשאל עם שייערך.
בשארם א-שייח' התקיימה בשעה 11:00 פגישת יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, עם שרת החוץ ציפי לבני, והמשנה לראש הממשלה, שמעון פרס. המפגש התקיים במסגרת כנס הפורום הכלכלי עולמי (דבוס) הנערך במקום.
מדובר בפגישה הראשונה של ראש הרשות עם נציגי ממשלה בכירים בישראל מאז הבחירות ברשו,ת אשר העלו את החמאס לשלטון ומאז כניסת ממשלת אולמרט לכהונתה. הבוקר אישרה הממשלה העברת סיוע הומניטרי בגובה של 50 מיליון ש"ח לרשות. הסיוע יועבר במסלול "עוקף חמאס", אשר פרטיו יסוכמו במהלך הפגישה.
לבני: מפת הדרכים עדיין רלוונטית
בתום הפגישה שנמשכה כ- 45 דקות אמרה השרה לבני, כי ממשלת החמאס היא "ממשלת טרור. לעומת זאת, אנחנו מעוניינים לסייע לעם הפלשתיני ולא להעניש אותם. זה חלק מההחלטה הישראלית". לדבריה, מפת הדרכים היא הדרך לשלום והיא עדיין מיושמת, אך סירבה לפרט בנושא.
לבני הוסיפה, כי ישראל החליטה להעביר 50 מיליון ש"ח מתוך כספי המיסים הנגבים על-ידי ישראל כסיוע הומניטרי. גורמים ישראלים ופלשתינים ציינו, כי שני המנהיגים דנו במהלך הפגישה בנושאים שונים אשר ידונו בעתיד במסגרת פגישה של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם יו"ר הרשות. הפגישה צפויה להתקיים לאחר חזרתו לארץ של אולמרט מוושינגטון.
בעוד שבקרב הפלשתינים היו מעוניינים שהמפגש יעסוק בנושאים מדיניים, בישראל התעקשו כי עיקר השיחות ידונו במצב ההומניטרי ברשות ובסיוע הישראלי והבינלאומי לעם הפלשתיני. השר פרס ציין כי הוא שוחח עם אישים שונים בכנס בכדי להשיג סיוע לרשות. "בדקנו איך ניתן לסייע לפלשתינים לצאת מהמצב הקשה שבו הם נמצאים", אמר פרס.
אבו מאזן ציין, כי בכוונתו לדבר עם הישראלים על נושאים שהם מעבר לסיוע כלכלי וכסף. "אני בא לדבר על נושאים מדיניים-פולטיים, ואני מקווה שהם יגיבו", אמר לפני כניסתו לפגישה.
אבו מאזן: ידינו ישארו מושטות לשלום
לפני תחילת הפגישה אמר אבו מאזן לעיתונאים, כי "קיים משבר. עלינו לחפש אחר פיתרון", אמר וצוטט בסוכנות הידיעות AP. "דיאלוג בין ישראל לרשות יפתח בתוך ארבעה או חמישה ימים", אמר אבו מאזן והוסיף, כי לעם הפלשתיני אין כל נתיב אחר מלבד דרך השלום עם ישראל.
"אין לי כל אפשרות אחרת, אלא לחפש את דרך השלום. ידנו ישארו מושטות לשלום. השלום הוא הדרך היחידה", הדגיש אבו מאזן. הוא ציין, כי הוא נשאר איתן בדעתו ומתנגד לכל מהלך חד-צדדי של ישראל. "המתווה היחיד לשלום בין שני הצדדים הוא מפת הדרכים", אמר אבו מאזן.
מובארק לאולמרט: מוזמן לבקר בקהיר
במוצ"ש שוחח ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, שהתקשר על-מנת לברך את ראש הממשלה לפני נסיעתו לארצות הברית. הנשיא מובארק עדכן את ראש הממשלה בדבר הוועידה הכלכלית בשארם א-שייח', שבה ייפגש היו"ר אבו מאזן, עם השר פרס והשרה לבני.
הנשיא מובארק הזמין את אולמרט לבקר במצרים לאחר חזרתו מארצות הברית. אולמרט הודה לנשיא על איחוליו, ואמר כי ישמח לבקר אותו ולהמשיך לעבוד יחד כדי לקדם את השלום באזור.

הכנס הכלכלי נערך בשארם א-שייח' תחת אבטחה כבדה מחשש לניסיונות פיגוע של ארגוני הטרור אשר פגעו בעיר וכן במקומות נוספים בחצי האי סיני בתקופה האחרונה. [צילום: AP]
תאריך:  21/05/2006   |   עודכן:  21/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
בדמו נמצאה כמות אלכוהול הגבוהה פי 4.5 מהכמות המותרת    לאחר הפגיעה בקשיש הפקיר אותו נהג המשאית לדמם למוות    "עבירת ההפקרה היא מן הבזויות שבעבירות התעבורה", קבעה השופטת חיות ודחתה את ערעורו על חומרת העונש
עומר שיקלר
מופז הורה למנכ"ל הרכבת לגבש את התוכנית בתוך חודש    בין השאר יוגדל המרחק בין מחסום הרכבת לכביש ויוחלפו זרועות המחסומים בזרועות קשיחות יותר
יפעת גדות
חורים גילו כי תרופות מסויימות העלו את הסיכון לסוכרת מסוג 2
הדר פרבר
אגודת צער בעלי חיים קוראת לעקר ולסרס חיות מחמד, בין היתר על-מנת לצמצם את אוכלוסיית החיות הנטושות אשר סיכוייהן למצוא בית קלושים    עיקור וסירוס מאריך את חיי הכלבים והחתולים
עומר שיקלר
דנו בהצעתו של שר הביטחון להעביר סיוע הומניטרי לרשות בגובה של 50 מיליון ש"ח    דנים גם בנושא סל התרופות ובחולים השובתים רעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il