X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עודד שריג. עבודה גרועה בהגנה על חסכונות הציבור [צילום: פלאש 90]
התגמול של עודד שריג
חברת אליהו ביטוח שילמה שכר ותגמולים בעלות של כ-1.46 מיליון שקל ל"יועץ ליו"ר הקבוצה", שזהו ככל הנראה עודד שריג. סכום זה שולם עבור ארבעה חודשי עבודה, כלומר 365 אלף שקל בחודש בממוצע. ניתן רק לשער מהי הסיבה האמיתית לשכר הכל כך גבוה שהוענק לשריג, אך אין כאן ויכוח על כך ששכר זה הינו מופרז

פרשת עודד שריג, אשר החלה עוד בשנת 2014, מסרבת לרדת מהכותרות. כל כמה זמן מתגלים עוד ועוד פרטים על העסקה שרקם שריג, כך נדמה, עוד בעודו עובד ציבור. כמפקח על הביטוח ושוק ההון באוצר, שריג העניק לשלמה אליהו היתר שליטה במגדל. זו הייתה הסיבה המרכזית לכך שמינויו לתפקיד מנכ"ל אליהו החזקות וביטוח שנה וחצי בלבד לאחר סיום התפקיד נתקל בהתנגדות חריפה של המפקחת על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר דורית סלינגר. סלינגר קבעה באופן שלא משתמע לשתי פנים, כי תקופת הצינון של שריג חייבת להימשך עד אוגוסט 2016, אך אליהו מצא דרך לעקוף את ההנחיה ולהעסיק את שריג תוך ימים ספורים, הפעם כיו"ר מגדל החזקות.
כעת מסתבר, כי חברת אליהו ביטוח שילמה שכר ותגמולים בעלות של כ-1.46 מיליון שקל ל"יועץ ליו"ר הקבוצה", שזהו ככל הנראה עודד שריג. סכום זה שולם עבור ארבעה חודשי עבודה, כלומר 365 אלף שקל בחודש בממוצע. אפילו אם נניח, כי שריג קיבל מענק הצטרפות, כמו שקיבלה בזמנו ענת לוין, יו"ר מגדל ביטוח ומנכ"לית מגדל אחזקות הקודמת, עדיין שכרו גבוה בכ-24 אלף שקל בחודש (כ-13%) מזו של לוין.
ניתן רק לשער מהי הסיבה האמיתית לשכר הכל כך גבוה שהוענק לשריג, אך אין כאן ויכוח על כך ששכר זה הינו מופרז. יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון, ח"כים מטעם מפלגת העבודה, סתיו שפיר ואראל מרגלית, התנועה לאיכות השלטון ועוד ניסו לפעול נגד המינוי של שריג, אך ההצלחה שלהם הייתה חלקית בלבד.
במייל האישי שנשלח אליי לפני כחודש מטעם זהבה גלאון נכתב: "הנושא של עודד שריג הוא באמת מקומם מאוד. לשמחתי, בזכות המאבק שלנו הוא לא מונה למנכ"ל חברת אליהו ביטוח אלא ליו"ר מגדל אחזקות - שם תהיה לו השפעה פחותה על כספי ציבור החוסכים... בתקופה בה כיהן כמפקח על שוק ההון, (שריג) עשה עבודה גרועה מאוד בהגנה על חסכונות הציבור..."
האחראי הראשי לכך שהמאבק נגד מינויו של שריג נכשל הוא שמואל האוזר, יו"ר רשות לניירות ערך. חרף התנגדותה של סלינגר, האוזר החליט להכשיר את המינוי שהדיף ריח רע מאוד של שחיתות. במכתב תגובה לפנייתה של גלאון, שניסתה בכל הכוח לעצור את המינוי כתב האוזר, כי: "הרשות בחנה את ההליך המבוקש לאישור המינוי של פרופ' עודד שריג לדירקטור (וליו"ר דירקטוריון) במגדל אחזקות ומצאה שהוא עולה בקנה אחד עם הוראות חוק החברות". בכך האוזר, שבנה לעצמו במהלך כל שנות כהונתו תדמית תקשורתית של לוחם בשחיתות, הדיר הפעם את רגליו והצהיר, כי אין הוא רואה פסול בכך שבעל השליטה מתגמל את יו"ר.
האוזר איכזב קשות את כל מי שתקנת הציבור עומדת מול עיניו ונתן תשובה פורמליסטית שהיא זרה לגמרי לרוח חוק החברות. הרגולטור החליט כאן באופן ברור לעמוד לצדם של שריג ואליהו ולהתעלם מהאינטרס הציבורי. בתשובתו האוזר נתן בעצם אישור לתופעה מכוערת של "דלתות מסתובבות" - בכירי השירות הציבורי ובעיקר המפקחים עוברים לעבוד אצל מפוקחיהם זמן קצר לאחר פרישתם, תוך קבלת חבילות תגמול נדיבות ביותר, ואיש לא עוצר בעדם.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגמול של עודד שריג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין פה שום חריגה
אהרון שחר  |  20/04/15 08:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
לא כל שלומי אמוני ישראל מכירים את מידת הכרת הטוב וגם לא למדו לקח מסיפורו של חזקיהו המלך, שנענש מחמת אי-הכרת הטוב
מוטי קפלן
זכותו של רמי לוי להיות קפיטליסט מובהק במסווה של "סוציאליסט", עם עסק למטרות רווח כמו הרשת שהקים, שמגלגלת מיליארדים לא מעט בזכות אותם חקלאים שמרוויחים פרוטות בעבור עבודתם והתוצרת שהם מספקים לו ולשאר הרשתות שגוזרות קופון שמן על חשבונם    ודווקא לוי צריך להדליק משואה?
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
ניסוח בלתי מוצלח של צוואת "יורש אחר יורש" הביא לכך שדירה לא הגיעה לבנו של המצווה כפי שהתכוון, אלא לאחייניה של אלמנתו
ציפי לידר
תזכורת: חוק החמץ הוא חוק שחייבים לקיים    חוק הכשרות הוא בסמכות הרבנות    הוראת השואה בגן - תלוי איך    הרשימה המשותפת היא מפלגה ישראלית?    ד"ר דייויד גרשבאום מכירים?    ולקינוח פסוקו
נסים ישעיהו
הפרהסיה אצלנו משדרת את ההפך הגמור מהעדינות וההתחשבות בזולת שאליהן אנחנו אמורים לחתור, בימים אלו בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il