X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפי המסתמן, קיים סיכוי טוב שהפעם הצעות החוק האחרונות שהציעו נבחרי ציבור שהדמוקרטיה היא נר כבוי לרגליהם יהפכו לחוקים ויעטרו את הדמוקרטיה הישראלית באותם סמלים, כמעט, כמו הדמוקרטיות האחרות שסביבנו. אז נוכל להתפאר בכך שישראל בהחלט הפכה להיות חלק מהמזרח התיכון
▪  ▪  ▪
חלום הרפובליקה העממית יתגשם במהרה בימינו [צילום: פלאש 90]

תותחי המחוקקים רועמים. הצעות חוק שאינן מביישות רפובליקות עממיות לשעבר, וגם בהווה, כבר עושות את דרכן אל שולחן הכנסת לקראת הנצחת שלטון הנבחרים. ראשונה ומתקדמת ביותר מבין ההצעות היא הגבלתו של בג"ץ לפסול חוקים של הכנסת. זו לא הפעם הראשונה שנבחרי ציבור שהדמוקרטיה היא נר כבוי לרגליהם מציעים חוקים מסוג זה. לפי המסתמן, יש סיכוי טוב שהפעם הצעות אלה יהפכו לחוקים ויעטרו את הדמוקרטיה הישראלית באותם סמלים, כמעט, כמו הדמוקרטיות האחרות שסביבנו. אז נוכל להתפאר בכך שישראל בהחלט הפכה להיות חלק מהמזרח התיכון.
כדי לשוות בכל זאת מראית עין של דמוקרטיה בזויה, הצעת החוק האמורה קובעת שבג"ץ יוכל לפסול חוק רק ברוב של תשעה שופטים. לכאורה אין כאן אלא כדי להעלות את הרף ולא שלושה או חמישה שופטים בלבד יבטלו חוק של הכנסת אלא מספר מכובד של תשעה. דא עקא, הצעת החוק אינה מסתפקת בכך אלא היא קובעת שעם פסילתו של החוק, הכנסת תוכל לחוקקו לאחר תקופה בלתי מוגדרת ברוב של שישים ואחד ח"כים. הווה אומר, שחוק שנפסל יחוקק מחדש ובא לציון גואל. בג"ץ לא יוכל יותר לפסול את אותו החוק. יען כי משחקים בכאילו דמוקרטיה.
משמעות הדבר היא שאין יותר שום פיקוח על חברי הכנסת. אמריקה! האמת היא שלא ממש אמריקה, כי שם ישנה חוקה המגנה על זכויות האדם, ולאזרח ובישראל יש בקושי שני חוקי יסוד המאפשרים לבג"ץ להתערב כל אימת שישנה פגיעה חמורה בזכויות - חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, וחוק יסוד: חופש העיסוק. בשני חוקי יסוד אלה ישנה פסקת "התגברות" אותה מבקשים הח"כים לבטל כי היא בעצם מקור הסמכות של בג"ץ בפסילת חוקים של הכנסת.
הצעת החוק השנייה באה להשלים את חיסולו של בג"ץ ולוודא הריגה: שינוי משמעותי בהרכב הוועדה למינוי שופטים. כיום יש לשופטי העליון רוב של שלושה בוועדה שבה מכהנים, מלבד שלושת השופטים של העליון, שני שרים, שני ח"כים, שני נציגים של לשכת עורכי הדין. משמעות הדבר היא שלפוליטיקאים רק ארבעה קולות בלבד מתוך התשעה. בלתי נסבל, לכן הצעת החוק היא להגדיל את מספר הפוליטיקאים בוועדה ובכך לאפשר השתלטות עוינת עליה, כמובן באמתלה שהרי הם נבחרו על-ידי העם. מציעי החוק מבקשים גם לשנות את שיטת מינוי נשיא בית המשפט העליון כך שלהם, לפוליטיקאים, תינתן האפשרות למנות את יקיריהם לתפקיד גם אם כישוריהם לא ממש מתאימים.
באין גבול לציניות
אלה רק שתיים מן מבול ההצעות שעוד יגיע. אויב אחר שחש כבר את נחת זרועו של הליכוד וחבריו בסיעות הדמוקרטיות האחרות, הם כלי התקשורת, במיוחד אלה אשר נזקקים לאישורים או לתמיכה של המדינה. גם עם אויב זה יש לבוא חשבון, ובעזרת השם והח"כים המתאימים, עוד יקרו נסים ונפלאות בכלי התקשורת.
הצעה אפשרית היא שאסור יהיה לתקשורת למתוח ביקורת על השלטון. כל זמן שהשלטון נבחר בבחירות דמוקרטיות, אין זכות לתקשורת למתוח ביקורת על נבחרי העם. זו ממש פגיעה, אם לא בגידה. הרי ראש ממשלה, שרים וח"כים נמשחו למלוכה בגלל תבונתם הרבה, יכולתם העל-טבעית לראות את מה שהבריות אינן מסוגלות אפילו לדמיין. על הכוונת: רשות השידור, ערוץ 10, הזכייניות של ערוץ 2.
לראש הפירמידה יועלה העיתון האמין ביותר בישראל, הלא הוא ישראל היום. ראוי להפוך אותו לסוג של לשכת עיתונות ממשלתית, היינו מקור לכל האינפורמציה שתגיע לכלי התקשורת האחרים. אם הח"כית מירי רגב לא תמונה לשרת התקשורת כדי שתוכל לטפל בה בצורה עניינית, ראוי לשקול למנותה כשרה ללא תיק במשרד ראש הממשלה האחראית על עיתון ישראל היום ולשכת העיתונות הממשלתית. ניסיונה כדוברת צה"ל אמינה ורצינית בוודאי יתרום לקידום התקשורת הדמוקרטית.
אין גבול לציניות ולגסות. חילוקי דעות הם נשמת הדמוקרטיה. מי שמבקש באמצעות חוקים להגביל, לסרס ולעקר את עקרון הפלורליזם על-ידי סתימת פיות, רדיפה ואלימות, אינו טוב יותר מאשר שכנינו. מי שמתחיל ברדיפת מתנגדים פוליטיים, בג"ץ ומיני מוסדות האמורים לאזן ולבלום דיקטטורה של הרוב, יגיע גם יגיע למעשים נלוזים אחרים המוכרים לכולם ממשטרים אפלים.
וכשכל אלה יבואו לידי השלמה, ישראל תהיה למדינה שטוב לחיות בה, שמצב הרוח הלאומי בה יהיה ממש מצוין, אויבי העם בדמות המבקרים יושתקו ומרוב פחד ירדו למחתרת, ואז תפרח המדינה ובעיותיה תיעלמנה באחת. חלום הרפובליקה העממית יתגשם במהרה בימינו. כמו בקוריאה הצפונית.

תאריך:  22/04/2015   |   עודכן:  22/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לזכר ימי הדמוקרטיה...העממית
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
נגמרו הימים שחששנו מכם!
דמר94  |  23/04/15 15:52
 
- ומעתה נצייןיום הנכבה גדולה17.3
ע_הראל  |  24/05/15 23:10
2
זבל נשאר זבל
ב.ל  |  23/04/15 20:54
 
- כותרת
הודעתך   |  23/04/15 21:16
3
אוי צ'לו, הבורות, הבורות...
מגיב ותיק  |  24/04/15 10:49
 
- קצת
צניעות  |  24/04/15 14:18
 
- אז מה היה לנו ומה יש לנו....
י.ש  |  24/04/15 17:53
 
- לצ'לו המתחבא או הסנשו פנשו שלו
מגיב ותיק  |  24/04/15 20:33
 
- צ'לו
מתחבא  |  25/04/15 12:11
4
השמאל הסטליניסטי בדמעות תנין
איציקT  |  24/04/15 13:24
5
נדמה שהפרופסר לעניני כלום
צורי  |  25/04/15 14:59
6
הזילות שבה אתה מתייחס
סניל  |  26/04/15 19:11
 
- קרא
את  |  26/04/15 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הוועדה לבחירת שופטים
איתמר לוין
ניצחון מוחץ לאופוזיציה בלשכה: מועמדיה גברו על אלו של ברזילי בבחירות לנציגי הלשכה בוועדות למינוי שופטים ודיינים
איתמר לוין
חני אופק מציגה בפני בג"ץ את עמדתה של המדינה בפרשת פינטו-ברכה, הכוללת שורה של אי-דיוקים מהותיים ומעוררת חשש לניסיון הטעיה מכוון; כעת היא מועמדת לבית המשפט המחוזי בירושלים
איתמר לוין
כך ייראה בית המשפט העליון מינואר 2015, תחת נשיאותה של מרים נאור: כמה גברים וכמה נשים, למי יש יותר מאשר תואר ראשון, כמה ילידי הארץ וכמה עולים, מי מגיע מהפרקליטות והשירות הציבורי, והיכן כדאי להתחיל את הקריירה השיפוטית אם שואפים להגיע לעליון
איתמר לוין
תמיכתם של לבני וגרוניס הבטיחה את בחירתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר    שופטת המחוזי בתל אביב נבחרה כדי להגביר את הייצוג הנשי    מרים נאור ואליקים רובינשטיין יהיו הנשיאה והמשנה לנשיאה מינואר 2015
איתמר לוין
הערכות: בחירתו של מני מזוז מובטחת - ולצידו תיבחר שופטת; המועמדות המובילות: דבורה ברלינר ונאוה בן-אור    מרים נאור תיבחר לנשיאה מינואר הבא, ואליקים רובינשטיין - למשנה לנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il