X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד לפני שהממשלה קמה באופן רשמי, כלי התקשורת החלו להפעיל את האזעקות: החרדים שוב שודדים את הקופה הציבורית! על הפער בין המציאות והדיווחים
▪  ▪  ▪
המפלגות החרדיות דואגות לאינטרסים של בוחריהן [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]
סחטנות בכל הסקטורים
אנשי מקצוע אוביקטיביים רואים את הדברים אחרת. כך למשל הסביר הכלכלן שלמה מעוז: "המילה סחטנות בנוגע לחרדים אינה נכונה - אם יש כזה מושג בכלל, הוא קיים בכל הסקטורים. הניסיון של מעמד הביניים לקבל דירות במע"מ אפס, למשל, הוא סחטנות גבוהה הרבה יותר"

   רשימות קודמות
  מהקומוניזם באוקראינה לעולם החרדי
  כך זוהו קברי הל"ה
  שומר משעטנז
  החתימה היא האדם
  התחתן עם יהודייה - ובדרך להתגייר בעצמו

כמה ימים לפני תום המועד להקמת ממשלה, וכלי התקשורת מצאו את הבעיה המהותית בממשלה שתקום: היא תיכנע לסחטנות החרדית. "הדרישות החרדיות יעלו כמעט ארבעה מיליארד שקלים", ייבבו הכותרות. יאיר לפיד נשלף מהבוידעם כדי לתת תגובה למעשי-נבלה כמו מפלגות חרדיות שמגיעות עם דרישות לקואליציה, שחר אילן התייצב להסביר כי ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה הוא 'אחד ממעשי השוד הגדולים של הקופה הציבורית', דן מרגלית התוודה שקשה לו לנשום, ורביב דרוקר הפך לאביר הלבן של ממשל תקין כשפרסם בבלוג שלו את רשימת הדרישות המלאה ו'החמדנית' איתה הגיעו החרדים למשא-ומתן.
בשנתיים האחרונות, כשכיהנה כאן ממשלה נקייה מחרדים, זכינו לפחות לדבר אחד: לא שהשנאה לחרדים נגוזה, אבל קצת היה קשה להתלונן שהחרדים שודדים את הקופה הציבורית בזמן שממשלת לפיד-את-בנט חותכת בבשר החי של תקציבי המוסדות החרדים, כמעט מוחקת את קצבאות הילדים, ומבטלת את אבטחת ההכנסה לאברכים עם שלושה ילדים. אבל הבחירות האחרונות שינו את התמונה. לפיד אאוט, החרדים אין, והתקשורת שוב פותחת את ספרי הקינות-על-סחטנות ושבה ליילל.
מבנה הממשלה בישראל, יש לומר, ייחודי במשקל שהוא נותן למפלגות קטנות. כשמפלגת הרוב הזוכה בניצחון מוחץ - הליכוד - זוכה בסך-הכל ברבע מהמושבים בפרלמנט, אין מנוס מהתייחסות רצינית למפלגות קטנות. בקואליציה הקרובה צפויים להיות 67 חברי כנסת. בתסריט כזה, ברור כי כל מפלגה בת שישה מנדטים והלאה מרגישה - ובצדק - שאי-אפשר בלעדיה. כך טס ליברמן לחו"ל והודיע שלא יטרחו לחפש אותו בלי תיק החוץ על מגש של כסף, כך כופף משה כחלון את נתניהו וקיבל היענות מלאה לדרישות חסרות התקדים שהציב, כך דורש בנט שלושה תיקים משמעותיים לשמונה חברי כנסת, וכך מגיעות גם המפלגות החרדיות ומנסות לתקן את נזקי הממשלה הקודמת.
וכי מה ביקשה יהדות התורה? לא הגדלה של קצבאות הילדים לרמות של לפני עשור - בסך-הכל החזרה למה שהיה לפני שנתיים, אז קוצצו הקצבאות באופן שגרם אפילו לביטוח הלאומי לצאת בפומבי נגד הצעד. תקציבי הישיבות לא הולכים לנסוק לשחקים אלא לחזור למצב שהיה בטרם הגיע יאיר לפיד וניסה לחסל את עולם התורה בארץ. חוק הגיוס יעבור ניתוח קטן ויוסרו ממנו הסנקציות הפליליות - לא הכלכליות - לגביהן מסכימים כל המומחים שממילא לא ניתן ליישם אותן. רפורמת טיפולי השיניים, שיעל גרמן הקפיאה, תחזור לתוקף וילדים עד גיל 18 יקבלו טיפולי שיניים חינם: דרישה מגזרית? רק אם החרדים הם היחידים שילדיהם סובלים מחורים בשיניים. חוק ביטוח סיעודי לכל אזרח גם הוא דבר שיועיל לאזרח הקטן באשר הוא. ההסכמות בענייני דת ומדינה (הקפאת חוק הגיור השנוי במחלוקת, איסור על חקיקה פרטית בנושא, בקשת חוות דעת של הרבנים הראשיים בחקיקה ותקנות הנוגעים לנושאי דת) הן כולם ניסיונות נואשים לשמר את שאריותיו המתפוררות של הסטאטוס-קוו.
תפקידה של מפלגה לדאוג לציפור-הנפש של קהל בוחריה, ואין ספק שהמפלגות החרדיות עושות מאמץ לדאוג לאינטרסים של בוחריהן. אבל אין גם ספק שחלק גדול מהדרישות של יהדות התורה לא יועילו אישית דווקא למשה כהן מבני ברק או לשרה לוי מירושלים: הן נועדו לעזור לכל אזרח בישראל - או לשמור על הזהות היהודית של המדינה.
אז למה מנגנת התקשורת שוב את מוזיקת 'הסחטנות'? כנראה שעדיין יש מי שחושב שם ששנאה לחרדים היא מטבע עובר לסוחר, הרבה יותר מאשר ביקורת על הדרישות של ליברמן או על התוכניות הגרנדיוזיות של כחלון. אנשי מקצוע אוביקטיביים רואים את הדברים אחרת. כך למשל הסביר הכלכלן שלמה מעוז: "המילה סחטנות בנוגע לחרדים אינה נכונה - אם יש כזה מושג בכלל, הוא קיים בכל הסקטורים. הניסיון של מעמד הביניים לקבל דירות במע"מ אפס, למשל, הוא סחטנות גבוהה הרבה יותר".
"כמו לכל קבוצה, גם לחרדים יש דרישות, וזה לגיטימי", סיכם מעוז. אבל, כידוע, עבור עיתונאים מסוימים, 'חרדים' ו'לגיטימי' הן שתי מילים שאינן יכולות לדור באותו משפט.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  07/05/2015   |   עודכן:  07/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובה של הסחטנות החרדית? נו, באמת
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
החרדים דווקה הפתיעו לטובה לכלל ל"ת
רמי נוי  |  7/05/15 16:09
2
מי היא רבקה שפק ליסק
מ. בן משה  |  7/05/15 17:10
 
- יפהפה, מילה בסלע ל"ת
morizherman  |  8/05/15 02:02
3
הסחטנות החרדית???!!!
מ. בן משה  |  7/05/15 17:40
4
אם לא נחסל את המגזר החרדי אז
שבץ חלובה  |  7/05/15 22:25
 
- אין מדינה יהודית ללא יהדות
א.ד  |  8/05/15 00:49
 
- תגובה למחסל. אולי תחסל את כולם
אורח  |  8/05/15 01:35
 
- תודה לשבץ חלובה
מ. בן משה  |  8/05/15 01:39
 
- תגובה למחסל. אולי תחסל את כולם
אורח  |  8/05/15 01:51
5
מאמר קולע ומעודד-
יינגלע  |  7/05/15 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עופר וולפסון
ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני סאיב עריקאת אומר כי קואליציית הימין שהוקמה "תשים בין מטרותיה את המשך מראות ההרג של פלשתינים וחיזוק פעילות ההתנחלות"
גיא דויטש
לפי אותם דיווחים, תיק המשפטים יינתן לשקד אבל התפקידים והסמכויות הנלוות אליו "יקוזזו". אם איילת שקד הייתה מסכימה לתנאים האלו, היא הייתה נשארת רק עם הכותרת, והרכב הצמוד, בלי סמכויות אמתיות לשנות בתחום
ד"ר חיים שטנגר
נראה הדבר, כי איילת שקד תרים דגל ההתנגדות לאקטיביזם השיפוטי של בית המשפט העליון, גבוה גבוה מהגבהים אליהם הביא ביבי נתניהו ההתנגדות והשנאה העזה של תומכיו, לאג'נדה השיפוטית-פוליטית של שופטי העליון, עד כה. מעניין יהיה להיווכח כיצד יגיבו שופטי בית המשפט העליון להתקפות הצפויות עליהם מבית
איציק וולף
הליכוד והבית היהודי היום על ההסכם הקואליציוני לאחר שאמש, בדקה התשעים, הגיעו לסיכומים שמאפשרים את הקמת הממשלה    יחימוביץ': הכוח שיש כעת בידי האופוזיציה עולה על כוחה של הקואליציה, אך נהיה ענייניים נתמוך ביוזמות חברתיות של חברינו מהקואליציה
ראובן לייב
ממשלה הנשענת על רוב כה זעום אינה יציבה ותתקשה כמובן להחזיק מעמד, מה גם שדימויה בעולם הרחב הוא שלילי בשל הרכבה הימני-קיצוני. הגיעה לכן העת להקים ממשלה רחבה שתוכל לתפקד לאורך זמנה
רשימות נוספות
הידברות  / מי ומי    | 
השמות הפופולריים בניו-יורק - שמות יהודיים  /  שיפי חריטן
מהקומוניזם באוקראינה לעולם החרדי  /  שירה כהן
כך זוהו קברי הל"ה  /  מעיין כפיר
שומר משעטנז  /  מעיין כפיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il