X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוצדקת! מחאת האתיופים, 3.5.15 [צילום: Tomer Neuberg/Flash90]
שחורי המדים
הצביעות של העשירון העליון המביע השתתפות במחאת עולי אתיופיה - מחליאה. על המדינה שבה אסור להיות שונים
על מה הזעקה
אם תחפשו, תמצאו עשרות(!) סרטונים של חרדים המוכים באכזריות יוצאת דופן על-ידי אנשי משטרה, ולא בגלל שדחפו שוטר. לא בשל כך יוצאים למחאה. המחאה והזעקה הן על דרך, הן על אורח חיים שרירותי כל כך הנהוג כאן במדינת ישראל, בה כל מי שמעט שונה מהעשירון העליון, כלכלית, חברתית וחיצונית, אחת דינו למרמס ולהשפלה

עידן יוסף
התנגשויות בין המשטרה ליוצאי אתיופיה

עידן יוסף
המפגינים חסמו נתיבי איילון; התנגשויות קשות בכיכר רבין

   רשימות קודמות
  שובה של הסחטנות החרדית? נו, באמת
  מהקומוניזם באוקראינה לעולם החרדי
  כך זוהו קברי הל"ה
  שומר משעטנז
  החתימה היא האדם

את קורות השבוע שחלף ניתן לחלק לשני שלבים. השלב של פרסום הסרטון הנורא ההוא שבו נראה חייל ישראלי מוכה באכזריות על-ידי שוטר ישראלי, והשלב שבו נודעה לעולם זהותו - או לפחות מוצאו - של החייל המוכה.
בסרטון עצמו לא היה שום דבר שמצדיק מהומה ציבורית מיוחדת. סרטונים עם כותרות מפוצצות דוגמת "אלימות משטרתית יוצאת דופן" מפורסמים כבר שנים במתכונת שבועית או יומית, תלוי מאיזה אזור בארץ, ואין איש פוצה פה ומצפצף. אלא שהסרטון המדובר נולד כנראה ברגע הנכון ובטיימינג המדויק כל כך של אנרכיה שלטונית, ומשכך היה ברור כי את האש שהוצתה, גם 'סופר-טנקר' לא יוכל לכבות.
את השלב הראשון דווקא צלחה הארץ באופן ראוי לשבח. למרות ההתלהמות התקשורתית, היה ברור לכל בר-דעת כי אין כאן 'חייל אומלל' שנקלע בטעות לידיו החסונות של שוטר זועם. לא, ממש לא. גם אלו שחדות העין שלהם אינה מן המשובחות, יכלו להבחין, אם רק רצו, כי החייל הוא זה שתקף באופן פיזי וממשי את השוטר בתחילתו של האירוע והוא זה שהרים סלע מן הארץ וכמעט שסקל את השוטר וחבריו. אבל כל זה כבר לא רלוונטי, משום שהשלב הראשוני הזה החזיק מעמד בדיוק יום וחצי. השלב השני והמשמעותי היה זה שבו נחשפו שמו של החייל ומוצאו האתיופי. זה הרגע שאליו יחלו ולבואו ציפו אנשי השמאל והרוח בכיליון עיניים. המפץ הגדול הזה שכוחו ליצור תוהו ובוהו, מרי אזרחי, וגרוע מכך - מלחמת אזרחים חלילה, הדליק את אש מדורת השנאה וההמונים יצאו לרחובות, במימונם ובתפעולם של גופים שעדיין עומדים תחת חקירה משטרתית.
המחאה, שהתחילה כביכול מהזעם על הכאתו של החייל, עברה לפסים אחרים ולטענות שונות בדבר אפלייתם של בני העדה האתיופית הנמצאים בישראל. האש בערה חזק כל כך עד שאחזה גם בארזים וטיפסה לגבהים שלא יאמנו. מכל קצוות הקשת הפוליטית שוגרו הודעות גינוי והשתתפות במחאה הצודקת, וכולם התחננו להיפגש עם החייל שהוכה 'רק בשל מוצאו'. הגדיל לעשות ראש הממשלה שהוציא הודעה מסודרת לתקשורת שלב אחר שלב, מהזמנתו של החייל ועד לפגישה בין השניים שתועדה בפלאשים ובהבזקים צורמניים.
ההתחסדות וההשתתפות המבוימת בצער ובכאב, עברו כל גבול והיו מאוסות להחריד.
החרדים כמו האתיופים
אלא שלא ניתן להתעלם ממחאתם הצודקת וההכרחית של עולי אתיופיה החיים בישראל. דווקא אנו אנשי הציבור החרדי, החווים אפליה יומיומית מן המסד ועד הטפחות, ממשרדי הממשלה ועד אחרון עובדי התברואה, דווקא אנו אנשי המיעוט בארץ אבותינו, יודעים בדיוק, אבל בדיוק, מהי אפליה - והיא קיימת, ובגדול, גם כלפי האתיופים.
חיבוק הדוב שמקבלים המוחים מאנשי העשירון העליון ש'אפליה' בשבילם היא מילה המתחילה באות א' ותו לא, מעורר בחילה עזה. משל לאדם שנגנבה טבעתו היקרה והגנב מגיע להשתתף בצערו. ההשתתפות המזויפת הזאת, של הנהנתנים, כל כך גורעת ממאבקם של בני העדה האתיופית, עד שספק אם מחאתם הייתה משתלמת.
המחאה האתיופית היא רק סימפטום. תסמין מדאיג של חברה קפיטליסטית הנהנית לבדה ממנעמי השלטון ומתנובת הארץ, ויורקת בבוז על כל מי ששונה ממנה. בעיקר אם צבע עורו כהה.
המחאה אינה צריכה להתחיל בשל הכאת חייל. אם תחפשו, תמצאו עשרות(!) סרטונים של חרדים המוכים באכזריות יוצאת דופן על-ידי אנשי משטרה, ולא בגלל שדחפו שוטר. לא בשל כך יוצאים למחאה. המחאה והזעקה הן על דרך, הן על אורח חיים שרירותי כל כך הנהוג כאן במדינת ישראל, בה כל מי שמעט שונה מהעשירון העליון, כלכלית, חברתית וחיצונית, אחת דינו למרמס ולהשפלה.
אחינו יוצאי אתיופיה! ליבנו, דמנו, גופנו ונפשנו איתכם. לא רק בגלל ההשתתפות המתבקשת בשעת צרה וצוקה, אלא דווקא בשל העובדה שכבר יותר משישים שנה הציבור החרדי מופלה, נרדף ומושמץ בכל דרך אפשרית.
החוצפה האדירה הזאת שבה יכול כל מחזיק בעט ומקשקש במקלדת, לכתוב מלל ארסי של שנאה וגזענות כנגד עמו וכנגד יהדותו מבלי לחשוש, ולהיחשב על כך כעיתונאי אמיץ, אחת דינה להיכחד ולהיעלם מהעולם.
הציבור החרדי, כמוהו ציבור העולים מאתיופיה, הינם חלק אינטגרלי ומהותי בחברה הישראלית: בדיוק כמו תושבי סביון, אפקה וצהלה, ואפילו קצת יותר.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  10/05/2015   |   עודכן:  10/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחורי המדים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"ואפילו קצת יותר״
רואה נכוחה  |  10/05/15 22:14
2
כניעה לאלימות האתיופית ?
מסעודה משדרות  |  11/05/15 05:07
3
גזענות מעמדית
אהרון שחר  |  11/05/15 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
הסוריאליזם מאפיין את מדיניות אובמה, המתייחס ל"צונאמי הערבי" האלים, הוולקני, והאנטי-אמריקני כאילו היה "אביב ערבי", "המשתחרר מנטל העבר", "מאבק להגדרה עצמית", "מעבר לדמוקרטיה" ו"התנגדות בדרכי שלום"
דרור אידר
מדורות ל"ג בעומר, מסמלי המרד, הזכירו את אש המחאה של בני העדה האתיופית הכועסים    אבל בדיוק כמו שעם ישראל חיכה ארוכות לגאולה, גם הם, אחינו, יזכו בסופו של תהליך לקבל את המגיע להם    סבלנות
יעקב אסתרליס
בהכנה לאירועים אחרונים ארגוני הקרן החדשה הכינו קבוצות פרובוקטורים כדי להפוך הפגנות שקטות ולגיטימיות לאירועים קיצוניים הגורמים לריב ומדון בעם
אורי שרגיל
ה'יהודי' הופקע מרשותנו אי-אז, הוא משמש אלפים שנה פח אשפה היסטורי שלתוכו משליך האדם, גם כשאינו בן-אדם, את מה שלדעתו נפסל, נשבר, התרוקן או התיישן
איתן קלינסקי
שרון גל יכול לגחך עצמו לדעת במחלת השכחה. כשזה מגיע לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, זה מדאיג ומעורר חמלה. אותו בנימין נתניהו שכח את התקיפה הבוטה שלו על ממשלה אחרת, שניפחה את הממשלה בהרחבת מספר השרים שרצו להסב לשולחן הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il