X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובות להתבטאויותיו של צ'לו רוזנברג, אחד הכותבים היותר מנוסים ושקולים, אדם רב-תושייה, המפרסם את דבריו כמי שמפזר זירעוני חיטה ליונים
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. דהירה אובססיבית לכיסא? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מופיעה פה רשימה של מר צ'לו, מהכותבים היותר מכובדים, מנוסים, תרבותיים, שקולים ומלומדים נושאי הספרים בעיתונות היומית, אדם רב-תושייה, המפרסם את דבריו כמי שמפזר זירעוניי חיטה ליונים. חיטה היא בר – וגם היונים, לצערו. הרוב בעם לא הולך בעקבותיו. דבריו מופיעים בתוך סוגרים וערעורי שלי, המהורהרים, מיד בעקבותיהם:
"משה כחלון לא צריך להיות פוליטולוג מומחה או פסיכולוג התנהגותי כדי לדעת שבנימין נתניהו היה מוכן למכור את כל העקרונות למען עתידו" - מסקנה יפה קפצה לך, לא? מה תומך אותה, מר צ'לו?
"דהירתו אל כיסא ראש הממשלה הייתה מסחררת, ממש אובססיבית, לכן עקרונות, ערכים ודמוקרטיה מעולם לא היוו עבורו מחסום לתאוותו השלטונית" - דהירה ממש אובססיבית כי הייתה מסחררת? מפה קפצה המסקנה של צ'לו שעקרונות, ערכים ודמוקרטיה הם מחסום לתאווה של ביבי... את הדברים האלה כותב אדם מלומד, לא טיפש כמוני, חסיד הופעות טבע נורמטיביות של סטנדאפיסטים שנונים.
"כך הגענו לכינונה של הממשלה החדשה - ממשלה ימנית קיצונית, ממשלה שמרבית מרכיביה חרדים ודתיים..." - 'מרבית המרכיבים הדתיים' הופכת אוטומטית את הממשלה לימנית קיצונית? להזכירכם - ש"ס בממשלת רבין הצביעה עבור אוסלו, עם הערבים ברקע, אבל זה נשכח לה כי היא קיצונית ימנית...
"...ממשלה ששרת המשפטים שלה ידועה בדעותיה הפנטיות כלפי בג"ץ, ומנגד פטרונה הפוליטי, בנט, שר החינוך" - אדוני המלומד, מהן דעותיה הפנטיות כלפי בג"ץ? האם דעותיה הפנטיות אינן ביטוי לרוב החי במדינה? האם לא בחר הרוב בימין להקים לו ממשלה? איפה אתה חי, מר צ'לו, באיחוד האירופאי?
"אין בלקסיקון ביטוי מכובד כדי לכנות את המעשה האווילי שנתניהו עשה" - אולי תנסה להסביר לטיפש כמוני את האיוולת במעשהו של נתניהו. האם אין כוונתך הנסתרת ש'האיוולת' היא בעצם מעשהו של העם שבחר בימין?
"משה כחלון היה יכול להפוך מראש מפלגה בינונית למנהיג אמיתי לו היה מטיל וטו על כל מה שחתם נתניהו עם המפלגות האחרות" - איך היה הופך למנהיג אם לא הייתה קמה הממשלה בעקבות הווטו שלו?
"אין לי כוונה לבוא בטענות לשום מפלגה שנתניהו חתם עמה על הסכם קואליציוני" - הרגע האשמת את כחלון שאינו מסוגל להפוך למנהיג אמתי – כלומר, ברגע זה עשית ממנו דחליל, מקסימום פינוקיו מקסים.
"הרי החרדים עשו בית ספר לנתניהו הם הצליחו לסחוט ממנו כל דבר שרצו, כי ידעו שהוא מוכן לתת" - רגע, הם הצליחו ל'סחוט' דבר שהוא מוכן לתת? זה ההיגיון הפנימי שלך, מר צ'לו?
"מראש הממשלה איש לא ציפה לגדולות ונצורות" - זה מה שאתה חושב, מר צ'לו? בוחרים ראש ממשלה ולא מצפים ממנו לכלום, רק שיביא משכורת לשרה? אז אנחנו כולנו המטומטמים פה, זה מה שאתה חושב? רק מפני שחברנו לימין ונתנו לו את הרוב בעם.
"כחלון כשל בכך כישלון חמור" - רק לפני רגע, למעלה, אמרת שאתה לא מאשים את המפלגות ש'סחטו' את ביבי הסחיט והתברגו בממשלה שלו...
"איך ייתכן ששר אוצר המדבר על כלכלה שוויונית מסוגל לתת יד, בשתיקתו, להעברת מיליארדים, ובמקביל להקשות את היד על מעמד הביניים ולסחוט ממנו עוד ועוד?" - מה אתה אומר פה, מלומד שלנו, אולי תסביר את עצמך בין שביבי העצים שהעפת כשניסרת את היער? אפילו הבורא השתמש במלים כדי ליצור את עולמנו ואילו לכחלון מספיקה 'שתיקה' כדי לייצר מציאות.
"האם מיליארדים אלה לא היו יכולים לסייע במה ששר האוצר רואה כמטרתו העיקרית - טיפול בנושא הדיור וביוקר המחיה?" - אולי הם ישמשו לשם סיוע – איך אתה יודע שלא? מצד שני, האם כספים (הרבה מאוד מיליארדים) שהיה מר בוז'י מקצה לשם פינוי היהודים מנחלותיהם ביהודה ושומרון לא היו מחסלים כל רעיון ביצועי (וגם חלום נכסף) בנושאי דיור ויוקר המחיה?
"מעולם לא הסכמתי עם דעותיו המדיניות והצבאיות של אביגדור ליברמן. הוא פוליטיקאי המסכן את הדמוקרטיה הישראלית. עם זאת, דבריו על נתניהו במסיבת העיתונאים שבה הודיע על פרישתו היו כדברי אלוהים חיים" - אנא שוב לקרוא מה שכתבת. אתה לא מסכים עם האיש – אבל דבריו הם 'דברי אלוהים חיים'. אתה מאמין באלוהים, מר צ'לו? אפילו אם כן – אתה תהיה זה שמחליט מהם 'דברי אלוהים חיים' כי אתה הצנזור הראשי שמעליו.
"נתניהו הפיל את ממשלתו הקודמת בגלל בעיית משילות, כביכול. ממשלה הנתמכת על-ידי 61 ח"כים תורמת למשילות?" - טוב, בוא ואסביר לך משהו בסיסי בפוליטיקה. הממשלה שהוקמה הינה ימנית במהותה כמו הרוב בעם שאותו היא מייצגת. לכן אין צורך לחבריה להתכתש על עקרונות, רעיונות וערכים – הם ברורים והם של כולם . המאבקים יתנהלו רק על דרכי פעולה ואגו. זו ממשלה ממוקדת ואין בה ציפור כחולה שמנסים לנקר אותה בשל זרותה הנפשית. לצערו הרב, בוז'י ימשיך להופיע בחברת גרבוזי על במות זמרים בכיכר רבין...
"נתניהו מסר את גורלה המדיני של ישראל בידי הבית היהודי. ראש הממשלה לא באמת רוצה להגיע להסדר עם העולם הערבי או עם הפלשתינים" - עוד מיתוס של פרה קדושה בשמאל שאין דבר קדוש בעיניו. ביבי, וגם אני, רוצים מאוד להגיע להסכם והסדר עם העולם הערבי – אבל לא עם זכות השיבה שלהם, עם אי-הכרתם במדינה יהודית, מה דעתך על זה? דרך אגב, אולי תסביר לנו פעם למה אתה לא מוכן להסכים עם הרעיונות הברורים האלה שאומצו עכשיו שוב על-ידי הרוב בעם ישראל?
"אין צורך לחזור על סוגיית יחסיה של ישראל עם ארצות הברית ואירופה" - למה לא? זו סוגיה מרכזית בהווייתנו. למה לא לדבר על זה? למה לא לציין כי הקונגרס האמיץ שותה את המיץ של אובמה לפי עקרונותיו של נתניהו?
"כעת יצטרך נתניהו להסביר מדוע הוא שבוי בידי בנט" - לא, בפירוש, לא. כעת אובמה ייאלץ להסביר למה הוא שבוי בידי הקונגרס...
"הבעיה היא שמי שהביא עלינו את כל הקלקולים הללו הוא נתניהו עצמו" - פה אני מסכים אתך – אבל אלה אינם קלקולים, אלא אם כן אתה מייצג גם את אובמה.
"מי שהתפאר בתואר של נושא ונותן קשוח מול כל העולם נתגלה במו"מ עם הסיעות השונות כבלתי כשיר לנהל מו"מ אפילו על שק תפוחי אדמה" - לפני רגע, פה למעלה אמרת שכולם ידעו שהוא מוכן לתת. אז את מי "הוא מכר...בעבור נזיד עדשים בשל הרצון האובססיבי שלו להיות ראש ממשלה"?.

המחבר שותה קפה שחור.
תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זירעוני חיטה ליונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המחבר שותה קפה שחור שייך
א.ש.  |  11/05/15 20:01
2
גם זו דרך....
י.ש  |  14/05/15 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
שמעון זיו
שמעון שיפר היה נתון באותו הזמן במלחמת תרבות כנגד ביבי ונתבלבלה דעתו או שמא חשב כי הוא מקדים את זמנו, אלא שהוא לא היה היחיד. רבים אחרים שגו בחזיונות אותם הוציאו בכל כלי התקשורת
רפי לאופרט
התבצרותה של מפלגת העבודה באופוזיציה אינה מעידה על התפכחות ופריצת דרך. אולי משתקום ממשלה חדשה ותפעל ותנצל עד תום את המנדט שנתן לה העם, ייתמו האשליות והשמאל יעמוד סוף-סוף על נפסדות גישתו וקוצר הראיה המאפיין אותה, וישנה את גישתו - המוקד הוא במפלגת העבודה
אהוד פרלסמן
מסיכום תוצאות הבחירות בעשר הערים הגדולות בישראל מתברר שרק בתל אביב קיים רוב לשמאל, ובכל שאר תשע הערים (כולל חיפה) יש רוב ימני. סה"כ בעשר ערים אלה קיבל הימין 66% מהקולות, והשמאל 34%
יואב יצחק
התוכנית שניסה מוזס לגבש: להביא לסילוקו של נתניהו מיד לאחר הבחירות, באמתלה שהוא האשם בכישלון    כ"ץ גילה בפגישה שקיים עם איש ציבור: מוזס הציע לו שוחד - פיתויים והגנה, לרבות מעמד של "בן-בית בידיעות אחרונות"    תוכנית מוזס כשלה נוכח תוצאות הבחירות והשגת 30 מנדטים, מעל ומעבר למצופה    ישראל כ"ץ מכחיש: שקר מוחלט. לא היה ולא נברא. לא נפגשתי עם מוזס    מוזס המשיך גם בשבועות האחרונים בניסיונות להכשיל הקמת ממשלה בראשות נתניהו
צ'לו רוזנברג
בקרוב בימינו ובעזרת הפוליטיקאים צמאי הכסף והכוח, רודפי הכבוד והשררה, מכל מפלגות הקואליציה, תוכתר משפחת נתניהו למשפחת המלוכה בישראל. להשגת מטרה נשגבה זו אין מחיר...
רשימות נוספות
להחיל על האינטרנט את מגבלות התעמולה  /  איתמר לוין
נדחתה עתירה למינוי מיידי של מפכ"ל  /  איתמר לוין
דרעי: קודם קווי יסוד - אח"כ תיקים  /  עופר וולפסון
למרות הכל  /  מתי דוד
לאן נעלם יאיר לפיד  /  עמי דור-און
בשביל מה התקיימו בחירות מוקדמות?  /  שולמית קיסרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il