X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרך החתחתים המפותלת שבה הוביל בנימין נתניהו את תהליך הרכבת הממשלה, היא זו שיכולה להוביל אותו לזכייה בתואר: המנצח שהפסיד וגם: מי הם שני האויבים שממתינים עכשיו בקוצר רוח לכסח את נתניהו?
▪  ▪  ▪
בעמדה פגיעה ביותר. נתניהו [צילום: Jack Guez/AP]
התומכים הפכו אויבים
בעקבות התנהגותו המעליבה ואולי אף המבזה לאנשים שהיו מוכנים לשכב על הגדר למענו ולתת לו את נשמתם, הפך נתניהו רבים מתומכיו לאויבים שאולי ממתינים בחשאי לרגע שיוכלו להשיב לו כגמולו ולהפיל אותו ואת ממשלתו הנשענת על רוב של קול אחד

תהיה שר. תשפיל את עצמך.
צ'לו רוזנברג
מה שראש הממשלה בנימין נתניהו עשה לשרי הליכוד לא נכתב בשום ספר של מדע המדינה ולא בשום חוברת קומיקס * ממשלת הקריקטורה הרביעית של ביבי יצאה לדרך
לרשימה המלאה

אין ספק כי רק בזכותו של בנימין נתניהו זכה הליכוד בניצחון בבחירות, אבל גם לא יכול להיות ספק כי דרך החתחתים המפותלת שבה הוא הוביל את תהליך הרכבת הממשלה, היא זו שיכולה להוביל אותו לזכייה בתואר: המנצח שהפסיד.
כל מי שינתח את ההרכב הפוליטי והפרסונלי של הממשלה ואת המיליארדים הרבים שהיה צריך לשלם כדי להקים אותה, חייב להגיע לאותה מסקנה. אם רוצים להגדיר נכון את הסיטואציה המוזרה שנקלעה המדינה אל תוכה בעקבות הבחירות, אפשר לומר, כי הפעם אנו עוסקים במה שמוגדר כ"ניצחון פירוס", ביטוי המשמש לתיאור ניצחון שעלה במחיר כה רב, עד שיצא שכרו בהפסדו. אמרת-כנף המשמשת להתייחסות לסיטואציה כזו היא - "עוד ניצחון כזה ואבדנו".
כמה זמן?
התועלת היחידה מכל הדייסה הסבוכה שבישל אשף המטבח הפוליטי נתניהו, היא האפשרות שעומדת לרשותו להמשיך להתגורר, יחד עם רעייתו שרה, במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. נוכח התחזיות הפסימיות לגבי סיכויי שרידותה של הממשלה החדשה מול פעילות הרסנית אפשרית מצד כל האויבים והשונאים שקמו לנתניהו מבפנים ומבחוץ, השאלה היחידה שנותרה בינתיים ללא מענה ודאי היא - לכמה זמן?
במצב הנוכחי איש אינו מאמין שהממשלה תחזיק מעמד לכל משך הקדנציה. אפילו צחי הנגבי מביע את דעתו בקול ברור ששנתיים הן כנראה גבול יכולת ההישרדות. האמת הפנימית, הנלחשת מפה לאוזן בכנסת, היא שכמה חודשים נראים כיותר הגיוניים. ואחרי כן - בחירות חדשות.
מצב מוזר
המצב הפוליטי שנוצר מוזר ביותר. נתניהו המנצח בבחירות הצליח - באופן הכושל של ניהול המגעים להרכבת הממשלה - לבנות לעצמו, בתוך הליכוד, מחנה גדול של אויבים הממתינים להרחקתו מן הבמה. כיום כמעט אין לנתניהו על מי לסמוך במפלגה שהוא עומד בראשה. בעקבות התנהגותו המעליבה ואולי אף המבזה לאנשים שהיו מוכנים לשכב על הגדר למענו ולתת לו את נשמתם, הוא הפך רבים מתומכיו לאויבים שאולי ממתינים בחשאי לרגע שיוכלו להשיב לו כגמולו ולהפיל אותו ואת ממשלתו הנשענת על רוב של קול אחד.
עוד בטרם פגע באלה שתמכו בו היה נתניהו חייב להתחיל לחלק תיקים לכל אלה שהסכימו לחבור לקואליציה שלו. הוא חילק את העוגה שעדיין לא נאפתה כראוי לראשי מפלגות שחלקם חשקו בכיסאו - משה כחלון (כולנו), מכלוף אריה דרעי (ש"ס) ונפתלי בנט (הבית היהודי), שסחטו ככל יכולתם, והשיגו מעל ומעבר למה שהיה מגיע להם על-פי מספר המנדטים שקיבלו בבחירות. אחר כך פרש ממחנהו של נתניהו אביגדור ליברמן, שאף טען כי נתניהו שיקר לבוחריו ולא קיים אחרי הבחירות את מה שהבטיח לפניהן. כך איבד נתניהו את הרוב של 67 מנדטים ונותר עם 61 בלבד.
אופוזיציה פנימית
כשהוא נתון במצב העגום הזה החליט נתניהו, מתוך שיקול שאיש כנראה לא הצליח להבין, לבזות את יתרת התומכים: גלעד ארדן, סילבן שלום וצחי הנגבי, מירי רגב, חיים כץ ואחרים. כל אחד מהנפגעים נלחם ובסופו של דבר רובם זכו להיכנס לממשלה כשהם נושאים בידם תיקים שלא חפצו בהם. רק מי שאיים לא לבוא להצבעה, קיבל את מה שרצה ואולי אף תוספת. בסופו של דבר נשארו שניים מחוץ לממשלה - גלעד ארדן וצחי הנגבי. אומנם הנגבי קיבל הבטחה להיות שר בעוד שנה אחרי שנתניהו יוציא את אופיר אקוניס. אבל הבטחה זו תוכל להתממש רק במקרה שהממשלה תחזיק מעמד עד אז.
התוצאה הלא נוחה: תוך זמן קצר של ניהול מו"מ לא ברמה הנאותה איבד נתניהו את ה"ריספקט" שהיו השרים אמורים לרחוש לו והצליח לייצר ממשלה שחלק משמעותי משריה זועמים עליו ובעצם מהווים סוג של אופוזיציה פנימית שאורבת לכישלונו ואין לדעת איך ומתי היא תוכל לנצל את חולשותיו. עכשיו הם יודעים שהוא בידיהם. עכשיו כל ממזר מלך. עכשיו הוא פגיע ואפשר להשפילו בגלוי, או באמצעות הדלפות "לא לציטוט ולא לייחוס" לתקשורת.

המבקר והשוט
ממתינים לכסח... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הפגוע ביותר הוא גלעד ארדן שדווקא לו היה מגיע פרס על תרומתו החשובה והנמרצת בקמפיין הבחירות. ארדן קיווה כי הפעם, כשגדעון סער אינו נמצא בסביבה, הוא יזכה לתפקיד בכיר, כזה שישדרג אותו לצמרת. אז הוא קיווה. ביבי חשב אחרת. גלעד חשק בתיק החוץ. ביבי לא רצה. גלעד הבטיח שיהיה מוכן לפנות את התיק אם סיעת המחנה הציוני תצורף. נתניהו לא האמין, או שהיה לו נוח שלא להאמין. סביר להניח שהוא חשש לקדם את ארדן כדי שלא יתפוס גובה ומעמד לאומי וחלילה יסכן אותו. ואולי היו סיבות אחרות למניעת כניסתו של ארדן לממשלה. לנתניהו ולאלוהים פתרונים.
שני אויבים רציניים ממתינים עכשיו בקוצר רוח לכסח את נתניהו. גדעון סער כבר התחיל להתבטא בתקשורת באופן ביקורתי כשאמר שאת ירושלים צריך לבנות ולא רק לדבר על בניה. סביר להניח שביקורתו תימשך ואולי אף תחריף. גלעד ארדן התחיל להשמיע קול והסביר שעכשיו הוא שוקל את צעדיו מתוך הכנסת.
מה כוחם האמיתי של שניים אלה, נדע בקרוב, אם יחליטו להפעיל את יכולת ההיזק שלהם ביחס לנתניהו ולממשלתו. נראה לי שסער יהיה המבקר הראשי הגלוי והנמרץ של נתניהו וארדן יהיה השוט המאיים שהצלפה אחת שלו תוכל להפיל את הממשלה.

תאריך:  18/05/2015   |   עודכן:  18/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אלי כהן / Eli Cohen  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  הליכוד  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  הרשימה המשותפת  חיים כץ / Haim Katz  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יחד  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יריב לוין / Yariv Levin  יש עתיד  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל ביתנו  כולנו  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירי  רגב / Miri Regev  ממשלת ישראל / Israel Government  מרצ  משה כחלון / Moshe Kahlon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נדב פרי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ש"ס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו - המנצח שהפסיד
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מבוטל על כיסא גלגלים ??
יעקב יעקב  |  18/05/15 19:12
 
- ####נא לקחת בחשבון:
עוד סתם אזרח  |  18/05/15 21:23
 
- כ-נ.ב:
עוד סתם אזרח  |  18/05/15 22:36
 
- לצופים ולצופות שלום רב
עוד סתם אזרח  |  19/05/15 16:45
 
- אחרי הנתק: ...
עוד סתם אזרח  |  20/05/15 14:26
 
- ####:תיקון והבהרה
ע.ס.א.  |  20/05/15 17:00
2
זרי דפנה
באום  |  18/05/15 19:17
3
אינני יודע אם הדברים נכתבו
רפי לאופרט  |  18/05/15 20:22
4
לאורך תקופה ארוכה, הרבה לפני
הכותב ממשיך בדרכו  |  18/05/15 21:20
 
- דוראון מעולם לא חיפש חיים קשים
מפונקי  |  18/05/15 23:42
5
ואף על פיכן נוע תנוע ובוז למשט
איציקT  |  19/05/15 08:14
6
לנצח תקשורת זה הניצחון הגדול.  ל"ת
אורי ציון   |  19/05/15 08:40
7
ילל דוראון, ילל. אנחנו נהנים.
אהוד פרלסמן  |  19/05/15 10:35
8
קשקוש..הרווחנו שרת תרבות ל"ת
ושר חלל ..מצוינים  |  19/05/15 10:39
9
וקורבנותיו עדיין מחפשים את מי
עודד156  |  19/05/15 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
ישראל רוזנבלט
חודשיים אחרי 17 במרס השחור, ממשיך מחנה השמאל להתבוסס באבלו וגם החל לספר לנו כיצד נתניהו כבר השתלט על "רוב התקשורת"! התפתחות הזויה שאיש בארץ לא חש בה    במוצ"ש למשל, הדגימה מחלקת החדשות של ערוץ 2, את נאמנותה ל"מחנה השלום", ושידרה גרסה משופצת של הראיון שהעניק אובמה לרשת "אל ערבייה"
אסתר שניאורסון גרי
בוז'י זועק על הגדלת מספר השרים. אולי כדאי שילך שוב לישון, להירגע, כבליל הבחירות, ואולי זכרונו שפרח ממנו, ישוב אליו. הרי הוא האחרון שיכול להזדעק, שכן הכנסת ב-1992 קיבלה חוק יסוד חדש לממשלה, 18 שרים בלבד - חוק ביוזמת מפלגת העבודה
אורי שרגיל
תגובות להתבטאויותיו של צ'לו רוזנברג, אחד הכותבים היותר מנוסים ושקולים, אדם רב-תושייה, המפרסם את דבריו כמי שמפזר זירעוני חיטה ליונים
שמעון זיו
שמעון שיפר היה נתון באותו הזמן במלחמת תרבות כנגד ביבי ונתבלבלה דעתו או שמא חשב כי הוא מקדים את זמנו, אלא שהוא לא היה היחיד. רבים אחרים שגו בחזיונות אותם הוציאו בכל כלי התקשורת
רפי לאופרט
התבצרותה של מפלגת העבודה באופוזיציה אינה מעידה על התפכחות ופריצת דרך. אולי משתקום ממשלה חדשה ותפעל ותנצל עד תום את המנדט שנתן לה העם, ייתמו האשליות והשמאל יעמוד סוף-סוף על נפסדות גישתו וקוצר הראיה המאפיין אותה, וישנה את גישתו - המוקד הוא במפלגת העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il