X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השר חיים כץ. השליחות האישית קודמת לכל [צילום: פלאש 90]
השר לרווחה אישית
רק מעטים מקרב נבחרי הציבור ששייכים בדרך כלל לעשירון הבינוני היו מוכנים לחשוף ברבים את נכסיהם הפיננסיים שהעידו על כך שהם לא נמנים על אלה שהתעשרו במהלך שירותם הציבורי, אחד מהם שנמנע בקנאות מלחשוף את הונו האישי הוא שר הרווחה החדש חיים כץ שכיהן בעבר בעת ובעונה אחת כחבר כנסת וכיו"ר ארגון עובדי התעשיה האוירית ועשה לעצמו, לביתו ולמשפחתו יותר משעשה לציבור שולחיו

סוד גלוי הוא שהרוב המכריע של השרים וחברי הכנסת לא מתלהבים לפרסם בפומבי את הצהרות ההון האישיות שלהם שהן מצווים להפקיד על-פי חוק בידיו של יו"ר הכנסת.
רק מעטים מקרב נבחרי הציבור ששייכים בדרך כלל לעשירון הבינוני היו מוכנים לחשוף ברבים את נכסיהם הפיננסיים שהעידו על כך שהם לא נמנים על אלה שהתעשרו במהלך שירותם הציבורי, אחד מהם שנמנע בקנאות מלחשוף את הונו האישי הוא שר הרווחה החדש חיים כץ שכיהן בעבר בעת ובעונה אחת כחבר כנסת וכיו"ר ארגון עובדי התעשיה האוירית ועשה לעצמו, לביתו ולמשפחתו יותר משעשה לציבור שולחיו.
כץ הינו לקוח ותיק של אומ"ץ אחרי שזיהינו שהוא הפך את תפקידיו הציבוריים קרדום לחפור בו לעומק. השליחות האישית והמשפחתית קדמה אצלו תמיד לשליחות הציבורית.

שר הרווחה - טייקון גז

השבוע נחשף באקראי ששר הרווחה החדש הוא בעצם טייקון גז שמחזיק מניות בחברת ישראמקו לחיפושי נפט השותפה גם בהפקת הגז הטבעי בשווי של עשרות מיליוני שקלים (על-פי הערכת מומחים שווי מניותיו נאמד למעלה מ 50 מיליון שקלים).
כץ הודה שהוא חבר אישי של איל ההון השנוי במחלוקת קובי מימון והוא נימנה על באי ביתו והוא לא רואה בכך כל פסול. גם שותפו של מימון חיים צוף ועוד שורה של אילי הון שחפצים ביקרו והם והוא יודעים למה. השר החברתי הזדרז להכריז ששווי מניותיו אינו בהיקף שפורסם בכלי התקשורת אך בשלב זה הוא עדיין מתחמק מלהגיש הצהרת הון מפורטת.
כץ הוסיף שהוא הרחיק את עצמו מכל טיפול בנושא הגז. המציאות העגומה שונה כמובן מן הקצה העובדות צועקות בעד עצמן. מסתבר שלפני כשלוש שנים, בעיצומה של המחאה החברתית, הוכיח חבר הכנסת כץ את עוצמתו הפוליטית, כאשר נרתם למסע הסברה שניהל איל הנפט והגז קובי מימון בקרב שרי הממשלה וחברי הכנסת. מימון ביקש למנוע את יישומן של המסקנות מרחיקות-הלכת שעליהן החליטה ועדת ששינסקי, שהיו יכולות לצמצם את רווחיו האדירים.
כץ לא נרתע מכללי המינהל התקין והאתיקה המקצועית, וביקש מכמה שרים לפגוש את מימון. במקביל בחש כץ מאחורי הקלעים בקרב חברי ועדת הכלכלה. להיטותו של חבר הכנסת כץ לסייע לקובי מימון הוגדרה כ"סיוע לחבר", אבל בפועל הוא ביקש לסייע לאיל הון, בעליה של חברה לחיפושי נפט, שכץ וכמה מחבריו להנהגה מחזיקים בה חבילות מניות.
מי שנתקע לכץ בדרכו להסוות את פעילותו למען חיבור ההון לשלטון הוא שאמה-הכהן ששימש, כאמור, כיו"ר ועדת הכלכלה ויצא נגד ניסיונם של הטייקונים ביניהם מימון, להשתלט על דיוני הכנסת ולהכתיב לחברי הכנסת את החלטותיהם באמצעות לוביסטים, שליחיהם לדבר עבירה מסוגו של כץ.
כץ נפרע ממנו וחסם את כניסתו לכנסת בסיוע הגייסות שלו. אומ"ץ הגישה בשעתו לוועדת האתיקה של הכנסת תלונה נגד ח"כ כץ, שבה נאמר בין השאר:
"בשעתו פנה אומנם חבר הכנסת כץ לוועדת האתיקה של הכנסת והודיע שאין לו כוונה להשתתף בדיונים על המלצות ועדת ששינסקי בנושא תמלוגי הגז. פנייה זו נבעה מכך שבעליה של חברת ישראמקו, קובי מימון, שהינה בעלת זכויות בקידוח תמר, הינו לטענתו חברו האישי. מאוחר יותר התברר כי ח"כ כץ גם מחזיק מניות בחברה זו. ערכן של המניות הללו צמח בשנתיים האחרונות במידה ניכרת.
לעומת זאת נהג לכאורה ח"כ כץ בניגוד אינטרסים מובהק ובניגוד לתקנון האתיקה של הכנסת כאשר פעל שהוועדה שהוא עומד בראשה תדון בנושא שקשור בחברות הנסחרות בבורסה. ח"כ כץ לא סיפר כלל לחברי הוועדה כי יש לו לכאורה אינטרסים אישיים בהצעת חוק זו מה גם שאפשר לאחד ממנהלי חברת ישראמקו להיות נוכח בעת הדיון שנערך בוועדה.
אנו תובעים לערוך בירור יסודי בוועדת האתיקה של הכנסת ולקבוע האם ח"כ עבר על חוקי האתיקה ולהסיק את המסקנות הנדרשות". למרבה הפלא, ועדת האתיקה הפרלמנטארית לא מצאה מקום לנזוף בח"כ כץ והעניקה לו הנחה בדומה לוועדות הקודמות. אומ"ץ לא הופתעה מההתעשרות הקלה של כץ מעסקי הנפט והגז שהייתה לה גם תמורה.
הגילוי שכץ מחזיק בחבילת מניות של חברת "ישראמקו" שהכניסה לכיסו הפרטי סכומים נאים בגלל זינוק מטאורי בעקבות גילוי מאגרי גז ענקיים מול חופי הארץ נחשף כבר לפני שנתיים וחצי ויותר בעת הדיונים האינטנסיביים שהתקיימו בכנסת בנושא טעון זה. אומ"ץ לא עמדה מנגד ופנתה לוועדת האתיקה של הכנסת ולגורמים נוספים כדי לברר אם במעשה זה הוא לא פגע בטוהר המידות.
ח"כ כץ טען בתגובה שהוא לא עבר כל עבירה מאחר שהוא החזיק את חבילת המניות זמן רב עוד לפני גילוי המאגרים ורק המזל הטוב שיחק לו.. תוך כדי כך נחשף שכץ הוא חבר אישי של קובי מימון. (חברים נוספים של מימון הם שר האוצר משה כחלון מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא שכיהנו כדירקטורים באחת החברות שבבעלותו של כחלון).
הרשות לניירות הערך לא קיבלה בשעתו את הסבריו של כץ. מחלקת החקירות של הרשות ערכה חקירה בחשד שח"כ כץ החזיק מניות של "ישראמקו" גם בעבר וקיבל על-פי החשד בניגוד לחוק מידע פנים מוקדם על גילוי כמויות גז ענקיות נוספות מול חיפה רכש כמות נוספת של מניות וגרף לכיסו רווחים נאים נוספים.
החקירה עלתה על שרטון בדומה לחקירות אחרות של אישים פוליטיים שסרחו.

שיחות מוטיבציה אצל כץ

על-רקע פעילותו הבעייתית של ח"כ כץ כדאי לציין שבעבר הוא היה חבר בוועדת הכספים שהצביעה על קביעת תקנות שהיו קשורות לוועדת ששינסקי שדנה בשיעור המיסוי על הגז הטבעי. כץ טרח להודיע שהוא פוסל עצמו מהדיון בשל קרבתו למימון ובעל מניות ב"ישראמקו" אבל הוא פעל היטב מאחורי הקלעים כדי לגייס בקרב חברי כנסת תמיכה לאינטרסים של מטיבו מימון. בהזדמנות מסוימת נצפה כץ במשרדי ישראמקו בפתח תקוה כשותף פעיל לשיחה שניהל מימון עם אחד מחברי הכנסת שהצביעו בסופו של דבר בעד הפחתת המיסוי על הגז.
הוא לא היה היחיד מקרב חברי הכנסת שעברו אז שיחות מוטיבציה אצל כץ שנחשב לקבלן הקולות הראשי של הליכוד.
כץ התמקם בעשור האחרון בעמדת כוח מרכזית בליכוד בזכות היותו, כאמור, מי שיכול לסייע לאלה שמכרכרים סביבו להיבחר לכנסת, וזאת בסיועם של אלפי עובדי תע"א שהתפקדו לליכוד במצוותו וסרים למרותו. רבים מאלה שהתפקדו לליכוד במרוצת השנים זכו לקידום בשכרם ובתנאי עבודתם. כמה מאלה שסירבו מנימוקים אידיאולוגיים חשו עצמם מאוימים ומוחרמים. בפריימריז של הליכוד הוסעו העובדים בשעות עבודתם באוטובוסים מיוחדים שארגון העובדים מעמיד לשירותם, ודבר זה מנוגד לחוק הבחירות ומעלה חשד לשוחד פוליטי.
בשעתו פנתה אומ"ץ אל מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בבקשה שיתערב כדי למנוע מעלל נוסף של הח"כ המצפצף על החוק. הפנינו את תשומת לבו של המבקר לכך שהריטואל חוזר על עצמו בכל מערכת בחירות פנימית בליכוד - אלפי עובדי תע"א שגויסו על-ידי כץ להצטרף למפלגה זו (חלקם נגד רצונם) הפסיקו את עבודתם ואורגנו עבורם אוטובוסים ומכוניות פרטיות של המנהלים ובעלי תפקידים. בתגובה לכך קיבלנו הודעה שהנושא נבדק, ולאור ממצאי הבדיקה הוחלט שלא לנקוט בפעולות.
משום מה, תגובת מבקר המדינה למעלליו הפוליטיים של כץ נעשתה מאז ומתמיד בקול ענות חלושה. גם הפעם הוא נמנע מלהתערב במבצע ההסעה הפוליטי.

מעמד מיוחד בכנסת

מי שסבר לתומו שגם לגבי ח"כ כץ פועל העיקרון של שכר ועונש - טועה. ניגוד האינטרסים המשולש של כץ גובל בחוצפה. בכנסת הקודמת לא הסתפק ח"כ כץ בניהול ועדת העבודה, רווחה ובריאות אלא בוחש ומעורב בשירותם של אילי הון שהוא מחובר אליהם גם בוועדות הפרלמנטאריות האחרות. בתע"א לא מייצג כץ רק את אלפי העובדים אלא גם מכתיב מהלכים שונים להנהלת החברה. בהסתדרות לא מונע כץ צעדים נגד הממשלה למרות שהוא נחשב אחד מראשי הליכוד. נוח לו שראש הממשלה יזדקק לעזרתו. כץ אינו שוכח ואינו סולח על כך שחרף ההבטחות שניתנו לו בעבר הוא לא מונה לשר בממשלה וצעירים מסוגם של סער וארדן דילגו מעליו.
המציאות העגומה מלמדת שלאורך השנים זכה כץ למידה מוגזמת של חסד מאנשי משרד מבקר המדינה ומחברי ועדת האתיקה של הכנסת. שלושת התפקידים של ח"כ כץ יצרו לו גם מעמד מיוחד בכנסת, שבה הוא נהנה ממרחב ממוגן מפני טילי ביקורת ציבורית, מטיל את מרותו על סביבתו ונוהג לפי הכלל שעל פיו יישק כל דבר, כולל חברי כנסת מהאופוזיציה. מי שמסרב לח"כ כץ יכול רק לנשק לו.
כץ היה מאז ומתמיד בעל אופי של דיקטטור אדם חסר רגישות לכללי המנהל התקין. זו הייתה אולי הסיבה שהוא נתן את ידו בשעתו לבן-בריתו, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, לבטל את הבחירות להסתדרות בהסכמה מוקדמת. רק הודות לפעילותם של גופים ציבוריים ובעיקר אומ"ץ, שפנו לבית המשפט, סוכל המהלך הציבורי.
כץ צבר לאורך השנים עוצמה רבה, בתפקידו בראש אחד מארגוני העובדים הגדולים במדינה, כאשר הצליח להשיג לאלפי העובדים תנאי שכר והטבות בלתי מקובלים במשק. כך נסללה דרכו להפוך לאחד המנהיגים הבולטים בהסתדרות העובדים הכללית. כץ לא רצה לפעול במסגרת סיעת הליכוד בהסתדרות שנמוגה בהדרגה, והעדיף להקים סיעה עצמאית בשם "עוז", שהפכה לשותפה בכירה בקואליציה ההסתדרותית תמורת אתנן נדיב.
כץ כפה בעבר על אלפי עובדי התעשיה האוירית להצטרף לליכוד וכך עלה בידו לא רק למקם את עצמו במקום טוב באמצע אלא גם לקבוע את גורלם הפוליטי של חברי כנסת של המפלגה להיבחר מחדש, להדחק למקום לא ריאלי או לקבל כרטיס כניסה לממשלה באמצעות קידום למקום טוב בצמרת הרשימה.
המציאות העגומה מלמדת שלאורך השנים זכה חבר הכנסת כץ למידה מוגזמת של חסד מאנשי משרד מבקר המדינה ומחברי ועדת האתיקה של הכנסת. שלושת התפקידים של ח"כ כץ יצרו לו גם מעמד מיוחד בכנסת, שבה הוא נהנה ממרחב ממוגן מפני טילי ביקורת ציבורית, מטיל את מרותו על סביבתו ונוהג לפי הכלל שעל פיו יישק כל דבר, כולל חברי-כנסת מהאופוזיציה. מי שמסרב לח"כ כץ יכול רק לנשק לו.
אומ"ץ זיהתה זה מכבר את שורשי הבעיה.
שורה של גופים ואישים ממלכתיים, בהם שרי הביטחון והאוצר, רשות החברות הממשלתיות, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה לשעבר העניקו לכץ הנחות לא רק בסוף העונה. גם המשטרה לא טיפלה לאורך השנים בתלונות שהגיש עובד תע"א אמיר חרמוני על ההתנהלות הכספית הבעייתית של ארגון העובדים. חרמוני שילם מחיר יקר על שהעז להתמודד מול כץ על ראשות ארגון העובדים ופוטר מעבודתו.
גם מבקר המדינה הנוכחי לא עלה על הבריקאדות כדי לקרוא לסדר את הדיקטטור.

שר ויו"ר ארגון עובדים לא הולכים יחד

לפני כמה חודשים פרץ עימות חריף בין מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב לבין כץ על-רקע דרישתו של יוגב שתקופת החל"ת (חופשה ללא תשלום) הממושכת מאוד של כץ תיפסק לאלתר. תוך כדי כך נחשף שארגון עובדי תע"א, שנחשב לאחת מקבוצות הלחץ הגדולות במדינה פעל מאחורי הקלעים ולפניהם כדי להעלות את גיל הפרישה של יו"ר הארגון כץ מ-67 ל 70 על-מנת למנוע את פרישתו מתפקידו בארגון ולאפשר לו לכהן בתפקיד שלוש שנים נוספות, בפרק זמן זה אמור היה כץ להמשיך לדאוג לאינטרסים של הארגון בתפקידיו הפרלמנטאריים. למטרה זו החלו חייליו של ח"כ כץ בארגון לרתום למהלך את הנהלת תע"א ואת דירקטוריון החברה שחששו כל השנים מידו הארוכה של כץ. ואמנם הדירקטוריון אישר את הארכת גיל הפרישה של כץ ולא נענה לדרישת רשות החברות לבטל את החל"ת לאלתר והותיר בידי כץ את הברירה לחזור לעבודתו בחברה ולהישאר בכנסת או להפך.
בשעתו נחלצה אומ"ץ לשתף פעולה עם רשות החברות בשורה של נושאים שקשורים באכיפת החוק וטוהר המידות. חל"ת הייתה באחד המקומות הראשונים ברשימה. על יסוד המידע שקיבלה אומ"ץ פנה הממונה על הפרויקטים של אומ"ץ שאול שני אל יוגב כדי להעניק לו זריקת עידוד ולהזהיר אותו מראש מפני "מלכודת דבש" שיטמנו לו בדירקטוריון במטרה להאריך את החל"ת של כץ.
הבהרנו ליוגב שתנועת אומ"ץ עומדת על דעתה כי יש להפסיק את חופשתו של ח"כ כץ לאלתר. לא היה צריך להתאמץ הרבה כדי להסיק שח"כ כץ הינו אלוף חל"ת במדינה. כץ גאה במיוחד על הקשר האישי לאורך שנים שקיים בינו לבין ראש הממשלה נתניהו.
הקדמת הבחירות לכנסת הנוכחית מנעה מרשות החברות לנקוט בצעדים נגד התעשיה האוירית. ערב הבחירות האחרונות בעת הפריימריז לבחירת מועמדי הליכוד לכנסת בעט ח"כ כץ פעם נוספת בשלטון החוק כאשר ארגן הסעות מאורגנות של עובדי התעשיה האוירית, אלא שהפעם נטען שהעובדים השתתפו בהצבעה לא על חשבון שעות עבודתם והם הוסעו גם במכוניות פרטיות ולא בהסעה מאורגת.
בממשלה הצרה נוכחית לא הייתה לנתניהו ברירה אלא למנות את כץ כשר. ראש הממשלה החליט שמשרד הרווחה יינתן לכץ עתיר הנכסים. בשעה טובה ומוצלחת נפרד כץ סופית בלית ברירה מהתעשיה האוירית. שר ויו"ר ארגון עובדים לא הולכים יחד.
אבל במקום שכץ יצלול מיד בנבכי המשרד שמטפל בבעיות החמורות של האוכלוסייה החלשה במדינה הוא ממשיך לבשל מאחורי הקלעים כדי שימשיך להיות לו מאחז בחברה. אומ"ץ לא הייתה יכולה לעבור על כך לסדר היום.
במכתב שנשלח השבוע ליועץ המשפטי לממשלה נאמר: "בתקשורת פורסם ששר הרווחה חיים כץ השתתף בישיבת ועד העובדים בתעשיה האוירית ועל-פי חלק מהמקורבים לדיון אף ניהל אותה וזאת למרות שבתור שר בממשלה היה אמור להתנתק לחלוטין מתע"א. מקורבים לוועד אמרו, כי כץ הופיע לישיבה שעסקה בבחירת מחליפו לאחר שפעל מאחורי הקלעים לקידום מועמד מטעמו. על-פי דיווח ממשתף בישיבה, כץ הבטיח לעובדים, כי אם ירצו לטרפד את הפרטת התעשיה האוירית המתוכננת, יסייע לעובדים בתפקידו כשר בממשלה. בהמשך הציע כץ שוועדת הבחירות שתבחר את יורשו תהיה ועדת הבחירות הקודמת שבחרה בו.
תנועת אומ"ץ רואה בחומרה את השתתפותו של השר חיים כץ בישיבת ועד העובדים של התעשיה האוירית למרות שהחוק מחייב את הינתקותו המוחלטת ומבקשת את הנחיותיך לשר לגבי קשריו עם התעשיה האוירית".
עד כה לא נתקבלה תשובתו של היועץ המשפטי.
אפילוג: אני מתגעגע לימים שבהם כיהן כשר העבודה והרווחה ד"ר ישראל כץ אדם צנוע וישר שחולל מהפכה במדיניות הרווחה של המדינה. כאשר נפטר השר כץ הישר התברר כי עדיין היה חייב משכנתה על דירתו. יחי ההבדל הגדול.

תאריך:  05/06/2015   |   עודכן:  05/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר לרווחה אישית
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
התעשרות קלה
איפכא מסתברא  |  5/06/15 20:20
2
בושה וחרפה
שעיה  |  6/06/15 09:16
 
- שעיה,שמור את ה"מזויע" לדברים  ל"ת
כמו גירוש יהודים  |  24/06/15 13:14
3
הכתבה מוכיחה שאם אתה מתקדם
ובונה לעצמך מעמד  |  6/06/15 09:53
4
הגנבים
בורק  |  6/06/15 10:00
5
אני זוכר את הפרסומים
זכרן  |  6/06/15 12:30
6
כל גנן יודע שיבלית צריך לשרש
אליהו חיים  |  6/06/15 16:52
 
- אליהו חיים הראש היה תלוי אצלך
צורי  |  11/06/15 15:11
7
מדינת אליטות
אהרון שחר  |  6/06/15 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
הסיבה לפסילתה של השופטת בדימוס ורדה אלשיך מלכהן כדירקטורית, הייתה חוסר ניסיון קודם של השופטת, בתפקיד דירקטורית. האוצר סירב לקבל עמדתה של אלשיך לפיה היא זכאית לכהן בתפקיד דירקטורית, לאור ניסיונה בניהול הליכים מורכבים של חדלות פירעון בעניינים סבוכים של חברות גדולות במשק
ארי בוסל
פגשתי אם קרלי פיורינה. שרדה את מחלת הסרטן. התמודדה עם התמכרות של בת. איבדה בת. הפסידה בבחירות במרוץ לסנט ארה"ב מטעם קליפורניה לברברה בוקסר. ניהלה את היולט-פקרד, פיטרה 30,000 עובדים (אך הצילה את החברה). אישה מרשימה ביותר. אם וכאשר תהיה בבית הלבן כבר לא תהיה גישה אליה
חיים שטנגר
לעתים נדירות, נדירות שבנדירות, נכנס אתה לבית עסק במקומותינו והמלים, כמו-גם חיבור המשפטים - "שלמות, מקצוענות והקפדה על פרטי פרטים באים לידי ביטוי ב"ארטה - אמנות הגלידה האיטלקית"
חיים שטנגר
עיגון סמכות נציבות הביקורת על הפרקליטות ימנע שיבוש עבודת הביקורת השוטפת של נציבות זו, יאפשר לבדוק ולבחון - פרטנית ונקודתית - מעשיהם וגם/או מחדליהם הנטענים של פרקליטים ופרקליטות, ולהסיק מסקנות אישיות, אם וככל שידרשו זאת נסיבות הדברים, נגדם ונגדן. זהו מבחנה הראשון של שרת המשפטים הנכנסת
חיים שטנגר
לך הביתה, בני, לך הביתה, וכמה שיותר מהר. אתה לא שייך אליהם והם לא שייכים אליך. הם מבזים אותך ואתה מתבזה בקרבתם. במקרה הטוב ביותר, הם עושים בך שימוש כעלה התאנה למחדליהם ולכיסוי מבושיהם, במחילה, וגם זאת - כעלה תאנה שכמש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il