X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כל עוד לא יבינו פרנסי הרבנות, שהם באו לשרת הציבור והציבור לא בא לשרת אותם, ימשיך מצב אנומלי זה, לפיו שליש מחברי מועצת הרבנות הראשית הינם בני משפחה מדרגה ראשונה ובית הדין הרבני העליון, אינו יכול לפסוק בעניינים דחופים שכן הוא מתפקד בהרכב חסר
▪  ▪  ▪
מועצת הרבנות הראשית. חמישה הינם בני משפחה בדרגה קרובה של אחת ואח

האיומים המרומזים המופרחים מכיוון חוגיהם של הרבנים הראשיים לישראל, המכהנים כיום, הרב האשכנזי הראשי, דוד ברוך לאו והרב הספרדי הראשי, יצחק יוסף, כלפי רבה הראשי של העיר, אפרת, הרב שלמה ריסקין, לפיה לא תוארך לו כהונתו, כרב בישראל ולא תוכר כהונתו כרב, על-פי הוראות החוק, לאחר שמלאו לו לאחרונה 75 שנה, אם לא יתייצב הוא בפניה, מעוררת מחדש שאלת הפלייתם לטובה של רבנים בישראל ומתן אפשרות לרבנים המכהנים מכוח חוק ומושכים משכורותיהם מקופת הציבור, לכהן במקרים מסוימים אפילו עד גיל 80 שנה. בינתיים, סירבה מועצת הרבנות הראשית להאריך תקופת כהונתו של הרב שלמה ריסקין, בתפקיד רב בישראל - תפקיד בו נושא הוא 33 שנה, לאחר שבסוף חודש מאי השנה, מלאו לו 75 שנה.
מתברר ומסתבר, כי קיימת יריבות פוליטית, בין הרב שלמה ריסקין לבין מועצת הרבנות הראשית, בענייני גיור ובסוגיות הלכתיות הקשורות לנשים, שבהן ידוע ומוכר הרב שלמה ריסקין, כבעל דעות מתונות יותר מאלה המקובלות על הרבנות הראשית. הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון (ואחיו של הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב יצחק יוסף), אמר בישיבת מועצת הרבנות, שיש להתנות המשך כהונתו של הרב שלמה ריסקין, כרב מכוח חוק, בשימוע, פנים אל פנים, בו "תשתכנע" מועצת הרבנות כי הרב ריסקין כשיר לעמוד כרב ההתנחלות הגדולה שמדרום לירושלים. הרב אברהם יוסף, אמר עוד, כי יש לברר עמו את עמדותיו ההלכתיות בנושאי גיור ובנושאים אחרים, ולבדוק אם הן עולות בקנה אחד עם עמדות הרבנות. נראה, כי הרב שלמה ריסקין יתייצב בישיבתה הבאה של מועצת הרבנות, כדי לברר סוגיית המשך כהונתו כרב, לאחר גיל 75 שנה ושמיעת עמדותיו ההלכתיות בענייני גיור ונושאים נוספים.
סוגיית גיל הפרישה של רבנים - בין רבנים ראשיים ובין רבני ערים, מועצות מקומיות ושאר כלי קודש, המכהנים בתפקיד רבנים מכוח חוק - והפלייתם לטובה של רבנים אל מול שופטים ונושאי תפקידים אחרים, מכוח חוק, מעורר את הצורך לעיין מחדש בהטבה המופלגת הניתנת לרבנים, אל מול שאר בעלי משרות ציבוריות, שאינם רבנים, דוגמת שופטים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, פרופסורים באוניברסיטאות ואחרים.
כיום למעט במקרים חריגים שבחריגים גיל הפרישה המוכר הינו 67 שנה ולכן גם מי שמצויים במיטב כישוריהם, חייבים לפרוש לגמלאות, אם בתחום האקדמיה, אם בתחום המגזר הציבורי ובתחומים נוספים אחרים. רק בתחום השפיטה, קבע המחוקק חריג, לפיו שופטים יפרשו ממשרותיהם השיפוטיות, בגיל 70 שנה. חריג לכך, הינו נציב תלונות הציבור על שופטים, היכול לכהן, בתום כהונתו כשופט בית משפט העליון וגם זאת, עד גיל 75 שנה, בלבד.
שונה בתכלית השינוי מצבם של כלי הקודש, העוסקים בכהונת רבנים והמקבלים משכורותיהם השוטפות, מקופת הציבור. בהתאם להוראת סעיף 5 לחוק הרבנות הראשית לישראל, תש"ם-1980, כשר וכשיר לכהונת רב ראשי בישראל, מי שבעת הבחירה מלאו לו 40 שנה וטרם מלאו לו 70 שנה. תקופת כהונתו של רב ראשי לישראל - בהתאם להוראת סעיף 16 לחוק זה - כהונתו של רב ראשי לישראל, הינה 10 שנים. לכן, בהנחה שנבחר רב ראשי לישראל, על סף שנתו ה-70, הרי הוא יכול לכהן כרב ראשי לישראל, עד גיל 80 שנה.
אם לא די בכך, הרי המחוקק אינו מגביל כהונתם של בני משפחה מדרגה ראשונה, במועצת הרבנות הראשית לישראל. כך יכולים לכהן בני משפחה, מדרגה ראשונה, דוגמת אב ובנו, במועצת הרבנות הראשית לישראל. הדוגמאות מנקרות העין, לעניין זה, הינן כהונתם, זה בצד זה, במועצת הרבנות הראשית, של הרב הישיש, ישראל מאיר לאו, בן ה-78, המשמש כרבה הראשי של העיר תל אביב, בצד בנו, הרב הראשי האשכנזי לישראל, דוד ברוך לאו ובצד חותנו של הרב הראשי האשכנזי לישראל המכהן, הרב יצחק רלב"ג, יו"ר המועצה הדתית לשעבר, בירושלים. ומהצד השני - מהכיוון של הרב הראשי הספרדי המכהן לישראל, הרב יצחק יוסף, יושב - במועצת הרבנות הראשית, יחד עמו - בן משפחתו, מדרגה ראשונה, הלא הוא, אחיו, הרב אברהם יוסף, המכהן כרבה של העיר, חולון.
חשבון פשוט מגלה ומורה כי מתוך 16 חברי מועצת הרבנות הראשית, 5 מהם, הינם בני משפחה בדרגה קרובה של אב, אח וחותן. רק לשם שיבורה של אוזן, נציין, כי המאפיה המודרנית החלה לפעול במאה ה-19 בשם "קוזה נוסטרה" שבתרגום מאיטלקית לעברית, פירושה: "העניין שלנו". איש אינו טוען, חלילה וחס, לזהות בין הרבנות הראשית לישראל לבין המאפיה הסיציליאנית וגם/או כל ארגון פשע אחר. עם זאת, לא יכול הדבר להעלות על הדעת, ששליש מחברי מועצת הרבנות הראשית, הינם בני משפחה מדרגה ראשונה. בקצב הדברים הזה, אולי יקיימו את ישיבות מועצת הרבנות הראשית, בביתה של משפחת לאו או בביתה של משפחת יוסף וכך נחסוך תשלומים מיותרים, מקופת הציבור, בגין נסיעות לירושלים, עת מתכנסת מועצת הרבנות הראשית לישראל, באווירה משפחתית, תרתי משמע.
הגיע זמן שכל המוסד הזה הקרוי: "רבנות ראשית לישראל" וכל מוסדות הלוואי הקשורות אליו, יעברו טלטלה של ממש, כדי שיבינו פרנסי הרבנות הראשית, שתפקידם הממלכתי והציבורי, נועד לשרת הציבור ולא לשרת עצמם. הם מי שנותנים שירותים לציבור ולא הציבור הוא הנותן שירותים להם. כך לא יהיה עוד בית הדין הרבני העליון משותק, משך חודשים רבים, שכן הוועדה למינוי דיינים לא נתכנסה עד כה ובית הדין הרבני העליון, מוציא - כדבר שבשגרה - תחת ידיו, פסקי-דין, לפיהם בהיעדר הרכבים, אין הוא יכול לתת פסקי-דין בעניינים דחופים המובאים בפניו. המנויים הזמניים, המבורכים לכשעצמם, שעשתה שרת המשפטים, אילת שקד, במנותה שלושה דיינים מבתי הדין האזוריים, למינוי - בפועל - לדייני בית הדין הגדול, הינם בבחינת הקומץ שאינו משביע הארי.
כל עוד לא יבינו פרנסי הרבנות, שהם באו לשרת הציבור והציבור לא בא לשרת אותם, ימשיך מצב אנומלי זה, לפיו שליש מחברי מועצת הרבנות הראשית הינם בני משפחה מדרגה ראשונה ובית הדין הרבני העליון, אינו יכול לפסוק בעניינים דחופים של גיטין, יבמות ושאר עניינים הרי גורל, שכן הוא מתפקד בהרכב חסר והוועדה לבחירת דיינים, אינה מתכנסת, מזה חודשים הרבה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  07/06/2015   |   עודכן:  07/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניעת נפוטיזם במועצת הרבנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרב יהודה דרעי מחותן בריבוע
רבנות נקיה  |  7/06/15 13:23
 
- bAsEaTdVinyqvT
Barneyxcq  |  17/02/18 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
רק מעטים מקרב נבחרי הציבור ששייכים בדרך כלל לעשירון הבינוני היו מוכנים לחשוף ברבים את נכסיהם הפיננסיים שהעידו על כך שהם לא נמנים על אלה שהתעשרו במהלך שירותם הציבורי, אחד מהם שנמנע בקנאות מלחשוף את הונו האישי הוא שר הרווחה החדש חיים כץ שכיהן בעבר בעת ובעונה אחת כחבר כנסת וכיו"ר ארגון עובדי התעשיה האוירית ועשה לעצמו, לביתו ולמשפחתו יותר משעשה לציבור שולחיו
חיים שטנגר
הסיבה לפסילתה של השופטת בדימוס ורדה אלשיך מלכהן כדירקטורית, הייתה חוסר ניסיון קודם של השופטת, בתפקיד דירקטורית. האוצר סירב לקבל עמדתה של אלשיך לפיה היא זכאית לכהן בתפקיד דירקטורית, לאור ניסיונה בניהול הליכים מורכבים של חדלות פירעון בעניינים סבוכים של חברות גדולות במשק
ארי בוסל
פגשתי אם קרלי פיורינה. שרדה את מחלת הסרטן. התמודדה עם התמכרות של בת. איבדה בת. הפסידה בבחירות במרוץ לסנט ארה"ב מטעם קליפורניה לברברה בוקסר. ניהלה את היולט-פקרד, פיטרה 30,000 עובדים (אך הצילה את החברה). אישה מרשימה ביותר. אם וכאשר תהיה בבית הלבן כבר לא תהיה גישה אליה
חיים שטנגר
לעתים נדירות, נדירות שבנדירות, נכנס אתה לבית עסק במקומותינו והמלים, כמו-גם חיבור המשפטים - "שלמות, מקצוענות והקפדה על פרטי פרטים באים לידי ביטוי ב"ארטה - אמנות הגלידה האיטלקית"
חיים שטנגר
עיגון סמכות נציבות הביקורת על הפרקליטות ימנע שיבוש עבודת הביקורת השוטפת של נציבות זו, יאפשר לבדוק ולבחון - פרטנית ונקודתית - מעשיהם וגם/או מחדליהם הנטענים של פרקליטים ופרקליטות, ולהסיק מסקנות אישיות, אם וככל שידרשו זאת נסיבות הדברים, נגדם ונגדן. זהו מבחנה הראשון של שרת המשפטים הנכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il