X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום הבהמות של עודד קוטלר מעיד כי השמאל בישראל לא השלים עם ניצחון הימין בבחירות וכי שנאת החינם השתלטה על השיח הציבורי. מה שדרוש הוא לפעול מיידית להרגעת הרוחות כדי שהשנאה לא תהפוך לאלימות ולהקים מנגנון הידברות בין האמנים לשרת התרבות
▪  ▪  ▪
עודד קוטלר. השנאה במלוא כיעורה [צילום: פלאש 90]

מערכת הבחירות הסתיימה בעליית הימין לשלטון בישראל אך באופן מפתיע אווירת הניכור והשנאה בחברת הישראלית רק גוברת מיום ליום ושיאה הייתה התבטאותו של השחקן והבמאי עודד קוטלר אשר כינה את תומכי הליכוד במילים "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".
עודד קוטלר מצטרף לרשימה ארוכה של משמיצים, דודו טופז, תיקי דיין, יאיר גרבוז, אלונה קמחי,יהושע סובול ועוד, לא ברור מדוע בחר להשתמש בשפת ביבים כדי למתוח ביקורת פוליטית, הרי יכול היה לעשות זאת בשפה אחרת, נראה לי שהוא איבד את השליטה על עצמו והשנאה פשוט הציפה אותו ופרצה החוצה במלוא כיעורה. קוטלר צריך להתנצל בפומבי ורצוי שיעשה זאת מהר.
האם מחנה השמאל, שנלחם על חופש הביטוי, איבד את הסובלנות והסבלנות לגבי דעות אחרות כמו למשל דעותיה של השרה מירי רגב?. עודד קוטלר פגע ברגשותיהם וכבודם של כמעט מיליון אזרחים בישראל שהצביעו עבור מפלגת הליכוד, על זה הוא צריך להתנצל ויפה שעה אחת קודם.
מה שמדאיג הוא שחלק מהאומנים שהשתתפו בכנס האומנים ביפו מחאו כפים לדברי הבלע של קוטלר. גם התנהגותה של השרה מירי רגב מעוררת תחושה כי מדובר בפירומנית הממהרת להצית מדורות בכל מקום כדי לתפוס כותרות.
אני מכיר את השרה מירי רגב שנים רבות, היא אישה נמרצת ודעתנית וכך הייתה גם בתפקידים הרבים שמילאה בצה"ל. אולם מיום שנכנסה לפוליטיקה דבק בה החיידק של גימקים ותפיסת כותרות באמצעות ספינים, מניפולציות ופרובוקציות מיותרות.
כך למשל היא הצטרפה לקבוצה של חברי הכנסת מהימין שרצה לפני כשמונה חודשים להעלות לראש שמחתנו את נושא הר-הבית, האינתיפאדה בירושלים כבר החלה ואיימה להציף גם את השטחים, ראש הממשלה בנימן נתניהו התעשת ברגע האחרון, נסע לירדן בבהילות וסיכם עם המלך עבדאללה שורה של פעולות להרגעת הרוחות.
מאז מרסן נתניהו ביד רמה את כל חברי הכנסת, ובתוכם מירי רגב, המנסים לתפוס כותרות באמצעות העלאת נושא הר-הבית לסדר היום, הוא למד להכיר את הפירומנים הששים להצית אש גדולה שקשה מאוד יהיה לכבות אותה.
גם אם עמדותיה של מירי רגב בנושא התרבות צודקות, ואכן יש לה כמה טיעונים צודקים מלבד דברים שאמרה לפני כניסתה לתפקיד כי לא תהסס לצנזר אומנות, יש דרך לעשות את הדברים, לא צריך להיות רק צודק צריך להיות גם חכם.
יש שיקול דעת ויש מידתיות, יש דרכים להכניס שינויים במערכות ומערכת התרבות בישראל אכן חייבת לעבור שינויים כאלה,אך לא טוב להתנהג כפיל בחנות חרסינה רק כדי להראות לכולם שהיא שרה, שהיא הקובעת, שהיא אוהבת את ארץ ישראל רק למען עוד כמה כותרות.
חלק מהשיקולים שכל שר בישראל צריך שיעמדו מול עיניו הוא לא להגביר את שנאת החינם בחברה הישראלית ולא להעצים את הקיטוב הקיים. זה חלק מהאחריות המיניסטריאלית והציבורית, במיוחד של שרה שעוסקת בתחום התרבות.
ההתנהגות המתנשאת של עודד קוטלר היא אות קין על האמנים הישראלים אשר שתקו ולא גינו את ההתבטאות המגעילה שלו, עוד לא מאוחר לאזור אומץ ולהביע חרטה.
אפילו הכהן הגדול של השמאל הישראלי, הסופר עמוס עוז, מיהר להתראיין ברשת ב' של קול ישראל כדי להביע את "הסתייגותו החריפה מההשתלחות חסרת הרסן של עודד קוטלר".
המאבק הפוליטי בין האומנים הישראלים ובין שרת התרבות רגב ושר החינוך בנט על חופש הביטוי תפס בימים האחרונים כיוונים מכוערים ומסוכנים לחברה הישראלית, התחושה היאשעברנו מחופש הביטוי לחופש השיסוי.
על שני הצדדים לגלות אחריות ולעצור במהירות את פרץ שנאת החינם לפני שהדברים יתגלגלו לידי מעשי אלימות נגד כמה מהאומנים הישראלים.
במצבים כאלה שסערת הרגשות והיא גדולה והאמוציות מתפרצות צריך לקום המבוגר האחראי, להרגיע את הרוחות ולהכניס סדר בדברים. זהו תפקידו של ראש הממשלה אשר צריך למהר ולפעול כדי לעצור את כדור השלג המתגלגל לפני שיהיה מאוחר מדי. גם לאמצעי התקשורת יש חלק חשוב בהרגעת הרוחות וביצירת אווירת ההידברות בין כל הצדדים.
מה שדרוש באופן מיידי הוא יצירת מנגנון הידברות של שרת התרבות רגב עם נציגי האומנים הישראלים כדי לנסות ולהגיע להבנות כדי לשמור על התרבות הישראלית ולעצור את גל שנאת החינם. אין ברירה אחרת, עם דו שיח של חירשים לא נגיע לשום מקום.
יש לקוות שהאומנים ישכילו להסמיך נציגות מטעמם שתנהל את הדיאלוג המקצועי עם שרת התרבות בחדרי חדרים ולא באמצעי התקשורת למען הצלחתה ושגשוגה של התרבות הישראלית.

תאריך:  15/06/2015   |   עודכן:  15/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנאת חינם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השרה רגב ניסתה לפגוע בתיאטרון
מאמר מתחסד  |  15/06/15 10:40
2
"צריך להיות גם חכם".. באמת ?
יעקב עמר  |  15/06/15 12:51
 
- יש קשר לתרבות
אהרון שחר  |  15/06/15 19:00
3
יוני כמה אתה יכול להתקרנף ??? ל"ת
קיקו  |  15/06/15 15:20
4
במדינה הציונית אין שמאל ,מה יש
חוזה בכוכבים  |  15/06/15 15:31
5
מה זה הדברות?
אהרון שחר  |  15/06/15 16:21
6
"בכל הכבוד הראוי"
סתם אחד  |  15/06/15 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
צ'לו רוזנברג
ראש הממשלה, שרים בכירים וזוטרים מן הליכוד, ח"כים של הליכוד, כולם ממלאים את פיהם מים למרות החשדות לזוהמה, והרצוג בא להצילם. יאמר הרצוג שהוא בא להציל את כבוד הכנסת. שטויות, הבלים. או שזו טיפשות פוליטית או שזו תמימות
רפי לאופרט
כל מה שנאמר על המהלך של נתניהו ע"י יריביו הפוליטיים היה ביטוי להפתעה, לתסכול עמוק ולאכזבה מובנת, אבל היה גם הזוי, שיקרי מבחינה עובדתית. נתניהו ביטא חשש מובן לגמרי ממלכודת פוליטית, וגם אם יכול היה לבטא את הדברים בנוסח מילולי מעט שונה, הצורך להצליח היה השיקול המרכזי
יצחק דנון
מפיקת הקמפיין טוענת: יחד חייבת 50,000 שקל וצ'ק שמסרה חזר בלא כיסוי    מצטטת פרסומים לפיהם חובותיה של המפלגה מסתכמים ב-11 מיליון שקל
אהוד פרלסמן
בסרטה של ענת גורן על מטה הבחירות של הרצוג התגלתה לעינינו חבורת חייזרים/חוצנים, שאינם מבינים שפה זה לא אמריקה, ושהרצוג זה לא קלינטון
יוני בן-מנחם
סרטה של ענת גורן נתן גושפנקא רשמית לעובדה שיצחק הרצוג איננו מתאים להיות ראש ממשלה בישראל. הרצוג מסרב להכיר בכישלונו ומנסה לטעון כי נתניהו גרוע ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il