X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתי הספר אמורים להכין את תלמידיהם לעולם האמיתי. בכל הקשור להכנתם להופיע בצורה מכובדת בתחנות החיים הבאות, הם נכשלים בגדול
▪  ▪  ▪
קצת צניעות... [צילום: לואיס פישר/פלאש 90]
עו"ד במכנס קצר?!
האם שמעתם מימיכם על עורך דין שהותר לו להופיע במכנסיים קצרים בבית משפט, פשוט כי חם מאוד? נשיא ארצות הברית נשא נאום בקהיר הלוהטת - האם הוא עשה זאת בבגדי חוף? ומי ראה אי-פעם מנכ"ל או מנכ"לית מסתובבים במכנסונים הנחוצים כל כך לנוחותן של תלמידות ישראליות?

   רשימות קודמות
  מזדעזעים מתחרויות היופי לנשים?
  "המחבלים צעקו: זה דאעש"
  "ענווה. אין משהו אחר"
  מרייטינג להידברות
  כאן עובדים בני אדם - מכל הסוגים

את המחאה שזכתה לשם 'מחאת המכנסונים' אפשר לפרק לאינספור נושאי משנה: האופן בו הרשתות החברתיות מצליחות להביא מחאות מעבר לים ולהפוך אותן לתופעה בינלאומית, חוסר המודעות המוחלט שמתקיים בקרב תלמידי ישראל הטוענים שמטרתם היחידה של המכנסונים היא 'נוחות ובריאות' שהרי בלעדיהם: 'החום הכבד מסוכן לנו', הריצה של חברי הכנסת הרגילים להגן על הזכות הקדושה ללבוש-מה-שבא-לי... בעיניי, עם זאת, הנושא הבולט ביותר כאן הוא דווקא הצביעות של מערכת החינוך.
אפשר להניח שאף אחד מקוראי 'הידברות' לא היה רוצה לראות את הבת שלו מסתובבת בלבוש שהיה גורם לפיטוריה ביום הראשון לו הלכה כך לעבודה. אבל מה שברור ומחויב בעולם האמיתי - בעולם של עסקים ומשפט ופוליטיקה - משום מה איננו קיים באותה בהירות ונחרצות בבתי הספר, אלה שאחראים להכין את תלמידיהם לעולם האמיתי.
האם שמעתם מימיכם על עורך דין שהותר לו להופיע במכנסיים קצרים בבית משפט, פשוט כי חם מאוד? נשיא ארצות הברית נשא נאום בקהיר הלוהטת - האם הוא עשה זאת בבגדי חוף? ומי ראה אי-פעם מנכ"ל או מנכ"לית מסתובבים במכנסונים הנחוצים כל כך לנוחותן של תלמידות ישראליות? בעולם בכלל, ואפילו בישראל הבלתי רשמית ושונאת הפורמליות, יש קווים שלא חוצים. ככל שהמעמד שלך חשוב יותר או המקום אליו אתה רוצה להיכנס מכובד יותר, כך חופש הבחירה שלך מה ללבוש - מוגבל יותר.
מדוע, אם כן, מתעלמת מערכת החינוך מנושא זה? יש לכך כמה סיבות. ראשית, מנהלים ומחנכים מעדיפים לצמצם עימותים מול בני נוער. שילבשו מה שירצו, שייראו כמו הכלאה של הומלס ואסון טבע, העיקר שלא יקימו מהומות. שנית, בשם השוויון הקדוש, בתי ספר חוששים כי, רחמנא ליצלן, משהו כמו 'צניעות' עלול להתגנב לתקנון.
אופנת המכנסונים, מסתבר, הצליחה לנצח את החששות העתיקים האלה. כנראה שלבתי ספר הייתה סיבה טובה להאמין שהאווירה במוסד מתחילה להיות דומה יותר לאווירה של חוף ים, בטרם החליטו לאסור על לבישתם. זהו איסור שנולד, כאמור, לא בארץ אלא בחו"ל. מכנסיים קצרים כל כך לנשים פשוט לא היו באופנה בעבר - ולפיכך לא נזקקו למגבלה זו.
אלא, שכמו הרבה פעמים, לעשות משהו באופן חלקי מאוד גרוע מאשר לא לעשות אותו בכלל. גם אם פריט לבוש אחד צועק את חוסר התאמתו - אין פירוש הדבר שפריטי לבוש אחרים טובים ממנו. וכך נמצאו תלמידות שדורשות לדעת, בצדק גמור, איך ייתכן שחצאית קצרצרה באותו האורך מאושרת - ומכנס לא. וכך קמה מחאת של בנות שרצו לדעת מה פתאום לתלמידים בנים דווקא כן מותר ללבוש מכנס קצר מאוד ובלתי מכובד.
הקונספט היהודי של 'צניעות' הוא בדיוק מה שיכול היה לעזור לבתי הספר לגבש ראיית עולם צלולה יותר והוראות נכונות יותר. בניגוד לתפיסה הציבורית המקובלת, צניעות איננה עניין של נשים בלבד על-פי היהדות. על-אף שישנם הבדלים בפרטי ההלכות, בהסתכלות הכללית ובשאיפה למראה מכובד וראוי אין כל הבדל. לא סתם לא תראו אף פעם בחור ישיבה במכנס קצר. אפילו בגילאי הגן, בנים חרדים מסתובבים במכנס ברך - לא מכנס קצר ממש.
מול המחאה על הזכות להתלבש באופן בלתי מכובד ככל שירצו, על מערכת החינוך היה להגיב בקוד לבוש חד-משמעי, לבנים ולבנות, שאיננו מכוון כלפי פריט לבוש מסוים אלא מכוון להשיג הופעה כללית מכובדת. הניסיון לסתום את החור בסכר באצבע מהוססת הוא זה שהוביל למחאה הנוכחית, המתוקשרת-היטב. רוצים אווירה מכובדת ומכבדת בבית הספר? מעוניינים בתלמידים שנראים כמו תלמידים ולא כמו ארחי-פרחי? זו עבודה של חינוך, תפיסת עולם, וגבולות ברורים. זהו לא יעד שניתן להשיג באמצעות תוספת סעיף אחד לתקנון.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  17/06/2015   |   עודכן:  17/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעבודה הייתן הולכות ככה?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אני מודה שבקונצרט, כשאני רואה
פריטה  |  17/06/15 09:55
2
מעיין יקרה, כל מילה בכתבתך
לבוש אחיד  |  17/06/15 15:51
3
ילדות זה עדיין לא עבודה
אהרון שחר  |  18/06/15 06:59
 
- לבתך היית מרשה ללכת כך??? ל"ת
אחד העם  |  20/06/15 12:15
4
בי״ס מזמן הפסיק לחנך
מורה בחט״ב  |  20/06/15 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
השרה גילה גמליאל נהגה נכון ובאומץ כשהתעמתה עם שרת התרבות מירי רגב והאשימה אותה בפופוליזם. ראש הממשלה נתניהו צריך לקרוא לסדר את שרת התרבות לפני שהיא תבעיר מדורות נוספות
שושנה ויג
קשה לי להיפרד מן השלט עכשיו כשאין דבר בערוץ 26. מה יהיה אתי לאחר שסגרו את בית האח הגדול עד לעונה הבאה. על בטוח שאין סיכוי שהעונה הבאה תהיה כל כך מרתקת כמו העונה הזאת. היה בה משהו מאבק כוכבים, וכולנו נגענו בו
ראובן לייב
את התיירות הנכנסת פוקד שפל, הנעוץ במתח הביטחוני השורר באוויר, בחרמות המוכרזים חדשים לבקרים נגד ישראל, ובמשבר הכלכלי הפוקד את רוסיה, כששמן למדורה הבוערת מוסיפים, כמובן, גם התעריפים הגבוהים של בתי המלון בארץ
אברהם פריד (פריצי)
שתיקתו של השופט דן כהן, מחזות החצר של ראש הממשלה וירושלים הפלורליסטית מחמת האיגנורציה
אליקים העצני
חלק ניכר בתוכנו אינו מאמין ביכולתנו להתמודד על השליטה בחברון ובמרבית חבלי התנ"ך האחרים, מה עבר בראשם של ההוגים והמייסדים? האם הם היו חבורה של הרפתקנים חסרי אחריות שרדפה אחר חלום בלתי אפשרי? שאלה טובה, אבל הצלחת מפעלם במציאות, בכל עוצמתה, משיבה כי הם כן "יכול יכלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il