X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ימימה ביסמוט מנהלת כבר עשור עסק לכתיבה שיווקית שקם באופן שמעולם לא חלמה עליו, ומתנהל בדרך יוצאת דופן בראיון מיוחד היא מספרת על העקרונות המנחים אותה בשוק צפוף ותחרותי במיוחד
▪  ▪  ▪
עם קווים אדומים [צילום אילוסטרציה: AP/Ferdinand Ostrop]
בהצלחה
"כולם מכירים את מוסר התשלומים הבעייתי בארץ. אני, מהתחלה, קבעתי לעצמי כלל: לא שוטף פלוס שישים ולא שוטף פלוס תשעים! אני עובדת רק כשאני מקבלת תשלום מראש. אפשר לחלק לתשלומים, אבל אני חייבת לקבל את התשלום או הוראת הקבע מראש. אמרו לי שאין לי סיכוי ואיש לא יסכים לדרישה הזו, אבל אני עובדת כך בהצלחה כבר עשור"

   רשימות קודמות
  מה קורה כשאדם רודף כבוד?
  ביקור בצרפת: נסיעה עם כיפה
  לעבודה הייתן הולכות ככה?
  מזדעזעים מתחרויות היופי לנשים?
  "המחבלים צעקו: זה דאעש"

בגיל 32, ימימה ביסמוט מצאה את עצמה במצב שאין לקנא בו: גרושה טרייה, אם לשני תינוקות שחולים כל שני וחמישי ולא מאפשרים לה לצאת לעבוד, המתקיימת בקושי מקצבת הכנסה. "חיינו כך מספר שנים, כשאני מתייצבת מדי שבוע בלשכת העבודה המקומית וממשיכה לחיות מהקצבה ומצדקה", היא מספרת. "נפלטתי ממעגל העבודה ולא ידעתי איך לחזור אליו. אומנם היה לי תואר בתחום העיצוב הגרפי אבל ידעתי שהידע שלי כבר לא מעודכן".
ואז החליטו בלשכת התעסוקה הבני-ברקית להתחיל לסנן את הפונים. "הודיעו לי שמעתה והלאה אני צריכה לנקות מטבחים בבית החולים תל השומר, ורק כך אמשיך לקבל את הקצבה... בצר לי פניתי למרכז לנשים חד-הוריות והוא הפנה אותי לפרויקט מדהים בקהילה, הנקרא בשם 'עסק משלך', שמטרתו להעצים נשים חרדיות מטופלות בילדים ולאפשר להן לפתוח עסק עצמאי מהבית. נרשמתי מיידית לפרויקט 'עסק משלך' ולשמחתי גזירת המטבחים שריחפה מעל ראשי נדחתה עד למועד סיום הפרויקט. הפרויקט כלל בניית תוכנית עסקית וסיוע בהתנהלות אל מול הרשויות".
ימימה החליטה לפתוח עסק של כתיבה שיווקית. לא היה לה כסף לבנות אתר, אבל אז פנה אליה איש שיווק בהצעה מפתה: הוא יבנה לה אתר, ובתמורה - היא תכתוב לו תוכן. וכך עשו. "היות ואני מעצבת בהשכלתי עיצבתי בעצמי את האתר. אך מכיוון שלא היו לי תוכנות גרפיות - עיצבתי את כל האתר בוורד!", היא צוחקת. "האתר שלי, 'המילה האחרונה', עוצב ונכתב כולו בתוכנה הזו ומעולם לא שיניתי בו דבר כי הוא עדיין מצליח מצוין להביא לי לקוחות".
כך התחילה ימימה לנהל עסק משלה - בדרך משלה.
"מה שעזר לי להצליח ברוך השם זו העובדה שהיו לי קווים אדומים. דווקא מהמקום של להגדיר 'מה לא', הגיעה ההצלחה. זה נכון מבחינה השקפתית - ברור לי מאוד למשל שלא אכתוב טקסט על פירות ים - וזה נכון גם מבחינת שיקולי נוחות שלי. כבעלת תשובה תמימה אמרתי לעצמי: הרי אלוקים אומר לנו שהפרנסה נקבעת בראש השנה. אם כך, מספיק שאעשה השתדלות. ואם זו השתדלות - אני יכולה לבחור את השעות הנוחות לי. ומכיוון שנישאתי בשנית ומצאתי את עצמי אם לשבעה ילדים, גיליתי שנוח לי לעבוד רק ארבע שעות ביום. אז התחלתי לעבוד באופן הזה ובניתי לי סדר יום ודרכי עבודה. פגישות עם לקוחות? זה בזבוז זמן מבחינתי. הסברתי לפונים שאני לא נפגשת, אלא שולחת להם שאלון למלא ואז מנהלת שיחת עומק בטלפון או בסקייפ. בהתחלה הם נבהלו - אבל היום שיטת העבודה שלי אופנתית בכל מקום.
"אותו הדבר לגבי תשלומים. כולם מכירים את מוסר התשלומים הבעייתי בארץ. אני, מהתחלה, קבעתי לעצמי כלל: לא שוטף פלוס שישים ולא שוטף פלוס תשעים! אני עובדת רק כשאני מקבלת תשלום מראש. אפשר לחלק לתשלומים, אבל אני חייבת לקבל את התשלום או הוראת הקבע מראש. אמרו לי שאין לי סיכוי ואיש לא יסכים לדרישה הזו, אבל אני עובדת כך בהצלחה כבר עשור".
מאיפה האומץ לשרטט גבולות חד-משמעיים כל כך?
"הייתה לי מוכנות פנימית להרפות, לוותר. הלקוח לא רוצה אותי בתנאים האלה? אז לא. היו תקופות של התלבטויות: אולי בכל זאת אעבוד ביום שישי. אולי בכל זאת אסכים לתשלום מאוחר יותר. זה מעולם לא הוכיח את עצמו".
עולם השיווק האינטרנטי השתנה לא מעט מאז התחלת לעסוק בתחום.
"נכון. עם השנים, ככל שהשיווק באינטרנט נעשה תחרותי וקשה יותר, גיליתי שמה שאנשים הכי זקוקים לו זה ללכוד את הקשב של הלקוח ולעורר אמון. אם הם לא יעשו זאת - הם לא יצליחו. בזה התמקדתי וזו המומחיות שלי".
ימימה לא מסתירה את היותה 'דוסית' כהגדרתה. המילה הזו מופיעה שחור על גבי לבן באתרים שלה (היא גם מנהלת בלוג פורה) ותמונתה חובשת טורבן לא מותירה ספק לגבי אורח-חייה. "אני תמיד הולכת עם האותנטיות שלי. זו אני. ואני מאמינה שכולנו יותר דומים משונים. כבעלת תשובה שנותרה בקשר הדוק עם העולם החילוני, אני יודעת שכולנו פועלים מאותו מקום: הצורך להרגיש שייכים, אהובים, מיוחדים ומאושרים. הלקוחות שלי הם מכל הסוגים ומכל המינים ואני מצליחה להבין את כולם. אבל אין ספק שלקוח חילוני מקבל ממני גם קצת קואוצ'ינג יהודי".
מה את אומרת לנשים שרוצות לפתוח עסק?
"תראי, בשבילי העסק הוא תרומה לבריאות הנפש שלי. הכסף הוא בונוס. לא כי אני לא צריכה אותו - אלא כי אני באמת מחוברת למה שאני עושה. כשאתה פועל מהתשוקה שלך, מהליבה שלך, אתה עושה עבודה טובה.
"מצד שני, להיות עצמאית זה לא פשוט ולא מתאים לכל אחד. אני יכולה להרשות את זה לעצמי כי בעלי מקבל משכורת מסודרת. למי שלא במצב כזה לא הייתי ממליצה, אלא אם כן היא ממש אשת עסקים באופי. אני כן אומרת לכולן: אם יש לך משיכה עזה לתחום מסוים - אל תוותרי עליו. השם טובע בכל אחד את התשוקה למה שמתאים לו".
בארבע השנים האחרונות, ימימה החלה גם ללמד את סודות המקצוע. תחילה בספרים שהוציאה, ומאוחר יותר בוובינרים ובהרצאות.
"לפני כמה ימים הרציתי בכנס מטעם 'תמך', לפני קהל של מאה נשים", היא מספרת, "אם היית אומרת לי לפני כמה שנים שאעשה את זה לא הייתי מאמינה, יש לי כזה פחד קהל!
"אנשים חושבים שאני מלאת ביטחון. האמת היא שאני מלאה פחדים כמו כולנו. השיטה שלי היא פשוט לדבר על הפחד בקול, וככה לנטרל את האפקט שלו. אני עולה על במה ואומרת שאני מתה מפחד. תראי את הכנס של 'תמך': הייתי באורות אחר כך. אחרי כל הפחדים, זה היה כל כך טבעי ופשוט! הפחד הוא רק פחד. אני ממליצה לכל מי שמתמודדת עם פחד כלשהו לדבר עליו בקול רם - ואז השד כבר לא כזה נורא".

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  03/07/2015   |   עודכן:  03/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לקוחות /  "
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
לפנינו ימים שבהם תהיה התפתחות פתאומית שתגרור אירועים לא רצויים    נסיגת ונוס הקרובה מזכירה את יולי 2007    משבר הסאב פריים והתוצאות שהגיעו אחריו    הצורך להתגונן יתעורר השבוע גם ברמה האישית
ד"ר זיו בר
טביעה היא גורם מוות משמעותי בקרב צעירים: 25% מכלל המתים מטביעה הם ילדים מתחת לגיל 14    רוב מקרי הטביעה הם שקטים
ד"ר אפרת אביב
כל אחד מהצדדים בבחירות האחרונות חש את עצמו כמנצח, על-אף העובדה שכדי להרכיב קואליציה יאלצו כל הצדדים להתפשר על עקרונות יסודיים בעמדותיהם    ארדואן ומפלגת ה-AKP ממשיכים לשמור על כוחם כגוף הפוליטי החזק במדינה, אך לא הצליחו לזכות ברוב המושבים בפרלמנט
עליס בליטנטל
כשרואים את הצגת "חוות החיות" שכתב ג'ורג' אורוול ב-1945 על בימת בית צבי, נדמה שהוא כתב אותה השבוע. זוהי תמונת ראי לחברה בימינו
מאיר אלרן, אלכס אלטשולר
חשיבות התרגיל היא בעצם קיומו הסדיר ובשותפות המבצעית שהוא מחזק בין הגורמים השונים המעורבים. למרות שהוא תואר בתקשורת כמיועד לבחון מענה לאירועי קיצון, חשוב לוודא, כי תרגילים דומים בעתיד יעסקו בתרחישים רלוונטיים בהיקפי נזק, שהיכולות הקיימות כיום בידי ישראל אינן מסוגלות להכיל ולהתמודד עמם
רשימות נוספות
השמות הפופולריים בניו-יורק - שמות יהודיים  /  שיפי חריטן
מה קורה כשאדם רודף כבוד?  /  עמיר בניון
מזדעזעים מתחרויות היופי לנשים?  /  מעיין כפיר
ביקור בצרפת: נסיעה עם כיפה  /  הרב יוסף סופר/צרפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il