X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמותת אור ירוק הוקמה במטרה להציל חיי אדם, אך הדבר נעלם מתשדירי השירות של העמותה. התשדירים ממוקדים במלחמה מול המדינה והגדלת התקציבים במקום לעסוק בנהג ובהולך הרג המהווים את הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים
▪  ▪  ▪
עמותת אור ירוק. דרוש שינוי כיוון

עמותת אור ירוק הוקמה על-ידי אבי נאור, בעל אמצעים שבנו נהרג בתאונת דרכים ומאז הוא מקדיש הרבה מזמנו ומרצו ומשאביו למלחמה בתאונות הדרכים שהיא רעה חולה שלא הצלחנו להתגבר עליה, ולא מצאנו לה מזור.
מנכ"ל אור ירוק הוא שמואל אבואב שמאחוריו רזומה עשיר בשרות הציבורי כמנכ"ל משרד ממשלתי ראש עיר ועוד. מהבחינה הזו ניתן היה לחשוב כי הוא יכניס רוח חדשה ורעננה בעמותה, ויביא לקידום המלחמה בתאונות הדרכים ולא היא.
הוא מופיע מעל גבי מרקע הטלוויזיה כלוחם אמיץ מול הממשלה. "השקיעו במעקות ביטחון ותחסכו הרבה כסף למדינה", הוא קורא, "השקיעו בכבישים מסוכנים (אדומים) ותחסכו כסף". הוא קודם כל נלחם מול המדינה ומדבר איתה בשפה שאולי היא מבינה הכי טוב - כסף.
אולם לא לצורך זה הוקמה העמותה. העמותה הוקמה להציל חיי אדם וזה נעדר מתשדירי השרות של העמותה. במקום לעסוק בנהג ובהולך הרגל שהם אלה הגורמים בראש וראשונה לתאונות, אם על-ידי אי-עצירה בשלט עצור מעבר באדום של הנהגים, אי-כיבוד עצירה במעבר חצייה, ועד לאי התחשבות באוכלוסייה מבוגרת שאינה ערנית.
אני גורס כי המשאבים שהועמדו לעמותה צריכים בראש וראשונה להיות מיועדים לחינוך . חינוך הילדים הרכים הנוער המבוגרים והנהגים. מרבית התאונות הקטלניות מתרחשות במרכזי הערים כאשר הנהגים לא מכבדים את מעברי החציה ואילו הולכי הרגל לאמכבדים את האור האדום שאוסר עליהם את החצייה.
צריך לשנות כיוון, ואתן לכך כמה דוגמאות: כיבוד מעברי חציה - קיבלתי החלטה כי אני עוצר לפני כל מעבר חציה כאשר אני רואה לידו אדם המתכוון (או שלא) לחצות. החלטה כזאת מראש היא ברירת המחדל ולכן אני אעשה אותה ולא אחפש דרך לעקוף אותה.
דוגמה שניה - מי לא נתקל בנהג הנוסע בכביש דו-מסלולי במסלול השמאלי המיועד בראש וראשונה למי שרוצה לעקוף רכב איטי יותר, כאן מספיק לתלות שלטי חוצות סע בנתיב השמאלי ועזרת לתנועה או משהו דומה.
אחד הדברים שאינם מוסברים הוא המצב בכיכרות תנועה (מעגלי תנועה), ישנם שני מסלולים מקבילים, הושאלה ומה עושים אם רוצים לפנות שמאלה וחוצים נתיב נסיעה שמאלי. המסלולים נועדו לאפשר זרימת התנועה אולם בלי הסברה וחינוך הם הופכים לפוטנצאיל גדול לתאונות.
אנחנו מסיימים לימודי נהיגה מעשיים ותאורטיים וזהו אם לא עברנו עבירות כלשהן וצברנו ניקוד אנחנו לא חוזרים יותר לספסל הלימודים, ועל כן צריך לרענן מדי פעם איך נוהגים בכל מיני מקרים. זה צריך להעשות על גבי מרקע הטלוזיה או ברדיו או לתת יחד עם חידוש רשיון הנהיגה שאלון אמריקני לא ארוך על חוקי התנועה למיניהם תוך שילוב שאלות אקטואליות ולשלוח יחד עם התשלום את השאלון המלא.
בבתי הספר צריך להנהיג תליית באנרים מעל הלוח עם סיסמאות קליטות וקצרות כגון: חוצים את הכביש במעבר חציה בלבד ובאור ירוק.
לסיכום, אני רואה בעמותת אור ירוק כלי חשוב בחינוך העם היושב בציון לשמירה על חיי אדם וזאת על-ידי הקפדה על חוקי התנועה וחציית הכבישים. צריכה אולי להיות חלוקת עבודה בין העמותה לבין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

תאריך:  08/07/2015   |   עודכן:  08/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אור ירוק או אור אדום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תודה שמעון זיו
אהרון שחר  |  8/07/15 13:47
2
טעות, העמותה הוקמה כדי
מקס פאואר  |  11/07/15 11:56
 
- לא יפה
יוא"ב  |  12/07/15 11:47
3
המלצה-סרקזם
נצר יעקב  |  2/08/15 11:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
בית המשפט העליון פסל מסמך שקיבל שופט בית המשפט המחוזי לאחר שקבע, כי מדובר בעדות שמיעה והיו שבעה נימוקים שלא לקבל אותה
יפעת גדות
דיון מיוחד התקיים בוועדת הכלכלה בנוגע לעלייה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים: ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה: היעד של הממשלה לעמוד על פחות מ-200 הרוגים עד שנת 2020 הופך לצערנו ללא ריאלי    עו"ד יניב יעקב: "העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים היא כישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים"
איתמר לוין
תאגיד הביטוח צבר עתודה גבוהה בהרבה מן הדרוש לו למקרה של מינוי מנהל מורשה לאחת מחברות הביטוח    האוצר מציע לקבוע שהסכום יוחזר לציבור, אולי באמצעות הוזלת ביטוח החובה על הרכב
איציק וולף
עזרא ג'נאלי דרס ביוני 2014 מסוממת שעמדה באמצע הכביש שעליו נסע כחוק וגרם למותה    הוא ברח מן המקום והפקיר אותה למותה ועל כך נגזרו עליו 26 חודשי מאסר בניכוי ימי המעצר שלו ונשלל רישיונו לשש שנים
איתמר לוין
איאד סלוטה הרג את גיא הירשפלד, לא שילם את הפיצוי בו חויב למשפחתו - והטיל וטו על האפשרות שהמדינה תשלם את הפיצוי לשלושה מן היתומים ולאחר מכן תגבה ממנו את החוב
רשימות נוספות
שני בוחני נהיגה מואשמים בקבלת שוחד  /  איתמר לוין
מחדל חקירה קשה הביא לזיכוי נהג  /  איתמר לוין
העליון מרחיב את עבירת הנהיגה בשכרות  /  איתמר לוין
הסמארטפון והנהג  /  נסים גבאי
אכן תאונה  /  עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
לבהלה יש מחיר  /  עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il