X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרכב הוועדה הוא בעייתי כי אין בין הנבחרים כאלה הבקיאים בתקציב הביטחון. דוד ברוך מעיד על עצמו כי לא עסק בתקציב הביטחון, דומיניסיני ייתכן שתרמה את חלקה בנושא הגמלאות, אבל מה תורמת הגברת ממגדל אחזקות או נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון - לצוות הממנים הפתרונים
▪  ▪  ▪
ענת לוין. מבינה בתקציב הביטחון? [צילום: רמי זרנגר]

ועדת לוקר הוקמה על-ידי נתניהו על-מנת לגבש מתוה לתקציב הביטחון שיעמוד לפחות לחמש השנים הבאות, כך לא יהיה שוק טורקי כל פעם כשבאים לאשר את תקציב המדינה ואת תקציב הביטחון איתו.
הוועדה הגישה את המתווה לראש הממשלה, ובעוד כשבועיים הוא יוצג לציבור הרחב. איני רוצה ואיני יכול להתייחס להמלצות הוועדה כי הם טרם פורסמו, אלא להתייחס להרכב הוועדה והאם הוא יכול להיות יעיל והגיוני למשימה.
הרכב הוועדה מבוסס על אנשים ידועי שם כפרופ' זילברפב שהיה מנכ"ל משרד האוצר, רבקה כרמי נשיאת אוניברסיטת בן- גוריון, האלוף עמי שפרן, לשעבר ראש אגף תקשוב בצה"ל, דוד ברוך לשעבר סגן הממונה על התקציבים, יוסי אקרמן אלביט, אסתר דומיניסיני לשעבר ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ומנכ"ל הביטוח הלאומי (לא הייתה הצלחה גדולה) ענת לוין ממגדל אחזקות.
ההרכב הוא בעייתי כי אין בין הנבחרים כאלה הבקיאים בתקציב הביטחון לפני ולפנים דוד ברוך מעיד על עצמו כי לא עסק בתקציב הביטחון, דומיניסיני ייתכן שתרמה את חלקה בנושא הגמלאות בהיותה בעברה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה. אבל מה תורמת הגברת ממגדל אחזקות או נשיאת אוניברסיטאת בן-גוריון - לצוות הממנים פתרונים.
הצוות חייב היה לכלול דמות בכירה שהייתה ביועץ הכספי לרמטכ"ל כמו היועץ שזה עתה השתחרר עמינוח או תא"ל מהרן פרוזנפור ששירת לפניו, הם היו תורמים מהידע שלהם וההכרות הבלתי אמצעית לוועדה.יתכן שהיה מקום לצרף גם איש תקציבים בכיר מחיל האויר (לוקר אינו תחליף).
כולם מצטיינים אולי בתחומם אבל לא מכירים את תקציב הביטחון שהוא לא רק צבא אלא גם תגמולים ושיקום גם סיוע אמריקני גם פנסיות גם שכר לאזרחים עובדי צהל שכר למשרתי הקבע רכישות בארץ ובחול ועוד.
אתן דוגמה: (אני הייתי ראש מחלקה ביועץ הכספי בעברי) תוך כדי שרותי יצאתי נגד פרויקט הלביא בהתחלה בתוך המערכת הגעתי עד שר הביטחון ועם שחרורי גם מחוץ למערכת ואני חושב כי הייתי בין הגורמים לביטול הפרויקט.וזאת משום שמנכל התעשיההאוירית אמר לי כי בפעם הראשונה קצין בדרגתי (אל"ם) יצא בריש גליי נגד הפרויקט. הסברתי לו כי יצאתי נגד לא משום שאני בקיא בנושאי חיל האויר ומטוסים אני איש יבשה אלא משום שהפרויקט גדול על תקציב הביטחון ואם רוצים אותו צריך להפוך אותו לפרויקט לאומי.
ומכאן נובעת עמדתי כי ההרכב הקיים כמו ההרכב של ועדת ברודט חוזר שוב ושוב על הטעות ולא לומדים מן העבר.

תאריך:  10/07/2015   |   עודכן:  10/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת לוקר - הרכב בעייתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת חלם וחכמיה
גמלאי  |  12/07/15 00:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פריד (פריצי)
ישיבות מתייצבות בבקו"ם. בכירי ירושלים. תיירים בסביבה ולגייר את רות
רבקה שפק ליסק
האידיאולוג של שלילת תרבות המערב הוא סייד קוטב, מייסד תנועת קנאי האיסלאם במצרים. הוא חי מספר שנים בארה"ב ואת דעתו על ארה"ב ותרבותה הוא פירסם בספר בשם "מכתבים מאמריקה" המותח ביקורת חריפה על ארה"ב. קוטב הגדיר את התרבות האמריקנית כנסיגה לשלב הפרימיטיבי של התפתחות האדם
ציפי לידר
פסק הזמן הארוך מהחגים הוא זמן לעריכת חשבון נפש    חגים עממיים? לא על האוכל בלבד - עשֵה ולא תעשה בחגים, ועל הסמלים הקולינריים שביניהם    כיפורים כפורים    על החרות והמדיטציה היהודית    השילוש הקדוש בחג הביכורים    על משמעות החגים
אליקים העצני
התעמולה הערבית נושאת את כל סימני ההיכר של הנאציזם - זה צילום-מצב. האיסלאם רואה כמצוות אללה את השלטון על כל העולם ואת עמידת 'אומת המאמינים' מעל לכל האומות. מה ההבדל בין זה לבין "דויטשלנד, דויטשלנד איבר אללס" - במובן שהנאצים נתנו למלים האלה - שהגרמנים הם מעל לכל אומה בעולם, הם הגזע העליון?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שבח, יגדל, תסבוכת ובושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il