X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הבדיקה בפרשת הקוטג' החדשה, חייבת להיעשות, על-ידי גורם חיצוני. לצורך כך, אין גורם המתאים יותר, מאשר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שהוקמה - בין היתר - לצורך בדיקות שכאלה, במשרד הכלכלה
▪  ▪  ▪
תנובה. לא לחקירה פנימית

פרשת המשקל החסר באריזות קוטג' של 125 גרם של חברת "תנובה", שהתגלתה, זה לאחרונה, מצריכה ביקורת עצמאית של גוף חיצוני מחוץ לחברת "תנובה". בכל הכבוד הראוי לחברת "תנובה", הרי אין זה סביר ואין זה ראוי שחברת "תנובה" תבקר עצמה ואפילו באמצעות גורמי ביקורת מתוכה, בפרשה זו. כזכור, חשף שלשום גולש, כי אין התאמה בין משקל גבינת הקוטג', באריזות של 125 גרם, כאשר בניגוד למתואר ולמפורט על גבי אריזות אלה, הרי משקל הקוטג' המצוי באריזות אלה, הינו פחות ממשקל של 125 גרם.
לאחר שבחרה חברת "תנובה" להכחיש טענותיו של אותו גולש, נאלצה היא להתמודד עם העובדה הפשוטה לפיה - משקל הקוטג' הנכלל בגביעי הקוטג' שעליהם נרשם המשקל של 125 גרם, הינו פחות ממשקל זה, ללא כל צל של ספק. בכל הכבוד הראוי, התנהלותה של חברת "תנובה", בעניין משבר הקוטג' החדש, מעוררת תמיהה. לאחר שהוכחו - בוודאות - פערים של ממש, במשקל הקוטג', באריזות של 125 גרם, פרסמה אתמול, "תנובה", בעיתונים, מכתב חתום בידי מנכ"ל החברה, אריק שור.
במכתב-מודעה זה, נכתבו דברים - מתחת לכותרת בולטת של מכתב-מודעה זה - בזו הלשון:
"צרכנים יקרים בעקבות פניית צרכן בנושא תכולה חסרה באריזות קוטג' 125 גרם, ערכנו בדיקות מקיפות ומעמיקות. לצערי גילינו כי קיים חוסר אחידות במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה 125 גרם, לצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה. בעקבות זו הוריתי על וועדת בדיקה. בשם חברת תנובה אני מתנצל בפני ציבור צרכנינו ומזמין צרכנים אשר בידם מוצר קוטג' או גבינה לבנה באריזת 125 גרם עד תאריך פג תוקף 26 ביולי ליצור קשר עם מוקד שירות צרכנים ולקבל פיצוי".
בנוסף, מינה מנכ"ל "תנובה", אריק שור, את ד"ר שמואל אבן - שכיהן עד לפני שנתיים וחצי כחבר דירקטוריון ויו"ר וועדת הביקורת ב"תנובה" וכמ"מ יו"ר תנובה במשך 10 חודשים, עד לתחילת שנת 2013 - כבודק פנימי מטעם חברת "תנובה", כדי לבדוק מה שמגדירה חברת "תנובה", כתקלה בקו הייצור של גבינות הקוטג'.
בכל הכבוד הראוי, לתגובתה המהירה של חברת "תנובה", הרי אין זה סביר שחברה בה התגלו תקלות בקו הייצור - והיא אינה מכחישה העובדה שהיא סיפקה מוצרים שלה לציבור, בכיתוב המהווה הטעיה של ציבור הצרכנים, לכל דבר ועניין תבדוק תקלות אלה, בידי בודק פנימי מטעמה. הבדיקה בפרשת הקוטג' החדשה, חייבת להיעשות, על-ידי גורם חיצוני. לצורך כך, אין גורם המתאים יותר, מאשר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שהוקמה - בין היתר - לצורך בדיקות שכאלה, במשרד הכלכלה.
בדף האינטרנט של משרד הכלכלה, מוזכר קיומה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, כאשר הציבור מופנה לסעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, האוסר על הטעיית הצרכן. בהתייחס לכך נכתב, כי מטרתו של איסור זה, הינה להבטיח שהצרכן יקבל מידע מלא ואמיתי, טרם ביצוע העסקה. עוד נכתב, בדף האינטרנט של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, כי איסור ההטעיה, חל על כל מעשה וגם/או חל על כל מחדל, לרבות פרסומות, העלולים להטעות צרכן, ביחס לכל עניין מהותי בעסקה. כן מצוין, בדף אינטרנט זה, כי על-פי החוק, אין כל צורך בהטעיה אם המעשה וגם/או אם המחדל עלולים להטעות הצרכן.
מוזר ותמוה הוא הדבר, כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, לא הזדרזה ולא פתחה בחקירה משלה, בעניין פרשת הקוטג' המחודשת של "תנובה", תוך שהיא מאפשרת ל"תנובה" לנהל חקירה פרטית, בעניין זה, משלה. מן הראוי להזכיר, כי לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, יש "שיניים" על-פי הוראות החוק והיא יכולה לקנוס גופים כלכליים, בגין מה שמוגדר כהטעיית הצרכן. רשות זו, יכולה לקנוס יצרנים, בגין הקטנת אריזות וגם/או בגין מכירת מוצרים, במשקל פחות מהמשקל המופיע והמצוין על גבי אריזתם של מוצרים אלה. לפני מספר חודשים, קנסה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, חברת "אסם", בסכום של 1.3 מיליון ש"ח, בשל הקטנת אריזת ביסלי, ללא הודעה מראש לציבור הצרכנים, על כך.
גם אם חדלה חברת "תנובה" מחדליה, בתום לב - ורחוקים אנו מלטעון, כי מחדלי המשקל הפחות, בפרשת הקוטג' החדשה, נעשו בידי חברת "תנובה" במזיד - הרי עקרון השקיפות וההתנהלות הציבורית הנכונה, מחייבים, כי גורם חיצוני ולא חברת "תנובה", יבדקו מחדלים אלה. בנסיבות אלה, הרי אין מנוס, אלא מבדיקה חיצונית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן של פרשת קוטג' חדשה זו. מן הראוי הוא, שמנכ"ל תנובה יפנה - ביוזמתו שלו לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן - כדי שהיא תבדוק, מיוזמתה היא, כלל השאלות המתבקשות והעולות מפרשה זו.
אם לא תפנה חברת "תנובה", מיוזמתה היא, לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הרי אין כל מניעה, מבחינת החוקים התקפים והחלים, בעניין זה, כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תבדוק מיוזמתה היא פרשה זו.
לכן, מן הראוי הוא, כי כבר בימים אלה, יודיע הממונה על הגנת הצרכן, ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, על פתיחת בדיקה בפרשה זו. מן הראוי שהממונה על הגנת הצרכן יפנה - באופן פומבי - לציבור הרחב לצורך קבלת תלונות ולמסירת מידע, בעניין זה. כך, ורק כך יוכל הציבור לקבל מידע נכון ואוביקטיבי, בכל הקשור להתנהלותה של חברת "תנובה", בעניין פרשת הקוטג' החדשה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  21/07/2015   |   עודכן:  21/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיבדק פרשת הקוטג' בידי גורם חיצוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מתן מונופול לרבנות הראשית, בחוק מדינה, כדי למנוע מבעלי בתי אוכל או יצרני מזון להציג מוצר ככשר - אך ורק משום שאין לבית-האוכל וגם/או ליצרן תעודת הכשר, הינה פגיעה חמורה, בלתי סבירה, בחוק שאינו הולם ערכי מדינת ישראל
חיים שטנגר
אל תצפו מהם להבדיל בין קבוצת הפושעים האלימים המצטופפת תחת השם: "לה פמיליה", לבין בית"ר ירושלים. לדידם הם, היהודים, בכלל והישראלים, בפרט, הינם חוליגאנים
אריה אבנרי
אומ"ץ החלה בימים האחרונים לבדוק את נושא ההון והשלטון שכפוף לשר דרעי בגלל תפקידו הרגיש החולש על מרכז ההשקעות    אומ"ץ גם סבורה שיש מקום לבדוק את נושא גובה שכרה והוצאותיה האישיות של יו"ר "מעגלים", יפה ויגודסקי, במקביל לבדיקת האפקטיביות של הקרן    בימים האחרונים התברר פעם נוספת שעופר עיני מעל בתפקידו כיו"ר ההסתדרות לשעבר כאשר פורסם שהוא וחברו שרגא ברוש הקימו חברה משותפת להשקעות
חיים שטנגר
כל עוד לא תבין החברה הדתית, החרד"לית והחרדית, כי גם אם יטאטאו כלל הלכלוך אל מתחת לשטיח, הוא לא ייעלם, אלא יצוץ מחדש - בעתיד ובמשנה תוקף, הרי אין חברה זו זכאית להיקרא חברה אנושית. זו היא חברה המעניקה פרס לפושעים, בכלל ולפושעי מין, בפרט
חיים שטנגר
משפ' ברכה חייבת לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולבקשו לסיים הליכי החקירה המקדמית שהתקיימה לכאורה בעניינו של המנוח. כך, ורק כך - אם יש בסיס לטענות שהועלו נגד המנוח, בחייו או אם בשקר יסודן. הליך שכזה הינו יעיל, לאין ערוך, מכל הליך שיינקט לפי חוק איסור לשון הרע, בעניינו של המנוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il