X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש לנצל ההתעוררות הציבורית שחלה בשנה האחרונה, שפרצה לתודעה הציבורית עם חקירתם במשטרת ישראל, בחשד של ביצוע עבירות פליליות של עו"ד רונאל פישר, רפ"ק עו"ד ערן מלכה, עו"ד רות דוד-בלום ואחרים, הקשורים אליהם, על-מנת לערוך בדק בית בהתנהלותן של פרקליטויות שונות - מחוזיות וארציות - כאחת
▪  ▪  ▪
רות דוד בלום. מה שהיה לא יהיה עוד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרשת סגירת תיק החקירה בעניין הריגתו בתאונת דרכים של הנער, גלעד בק ז"ל, בשנת 2005 בידי פרקליטות מחוז תל אביב והודעתה של שרת המשפטים, איילת שקד, בכנסת בדבר פתיחת חקירה מחדש, מפנה פעם נוספת אור הזרקורים להתנהלותה של פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), רות דוד-בלום, בתקופה הרלוונטית.
למי שזכרונו בוגד בו נזכיר, כי רות דוד-בלום כיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), בתקופה בה הוחלט לסגור תיק החקירה נגד הנהגת שהייתה מעורבת בדריסתו והריגתו של גלעד בק ז"ל. שופט בית המשפט המחוזי, בדימוס, שלי טימן, אמר בתוכניתו של נסים משעל "משעל על בוקר", כי יכול להיות שלפרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר, היה קשר לכך שלא נערכה לנהגת הדורסת בדיקת שכרות. העניינים יבדקו רק עתה, עשר שנים לאחר קרות האירוע - בעקבות לחץ ציבורי שהופעל בעניין זה בידי משפחתו של הנער הדורס וחלק מהתקשורת המצדדת במשפחה זו.
כפי שפורסם בכלי התקשורת הנהגת הדורסת של גל בק ז"ל, הייתה צעירה ממשפחה עשירה ובעלת קשרים. סנגורה של הנהגת הדורסת היה - במועדים הרלוונטיים - עו"ד שמעון מזרחי. כפי שפרסם העיתונאי, שוקי שדה בהארץ, הרי בסוף שנות ה-80 נחשפו שתי פרשות הקשורות לחלוקת כרטיסים למשחקי מכבי תל אביב בכדורסל על-ידי שמעון מזרחי. באחת מהן מסר מזרחי כרטיסים למזכיר הראשי של בית המשפט לתעבורה בתל אביב, אברהם פלאי - בית משפט שבו מזרחי, עורך דין העוסק בתחום התעבורה, נהג להופיע פעמים רבות. בינואר 1988 הוגש נגד פלאי כתב אישום בנוגע ל-20 עבירות הנוגעות לטובות הנאה שקיבל, שאחת מהן נוגעת למזרחי. בכתב התביעה הוזכר עניין מזרחי כקבלת שוחד, אך במסגרת עסקת טיעון העבירה הומרה להפרת אמונים.
עוד מפרט העיתונאי, שוקי שדה, בכתבתו זו, כי פלאי, שפרש מתפקידו בעקבות הפרשה, נידון בעסקת הטיעון, שבמסגרתה הודה בעבירות המיוחסות לו, לשנתיים מאסר. בערך באותה תקופה נהג מזרחי לחלק כרטיסים למשחקי מכבי תל אביב בכדורסל גם לשופט התעבורה בן שחר חריפאי. בעקבות כך נפתחה קובלנה משמעתית נגד חריפאי - והוא פרש מתפקידו. לפי פסק הדין, מזרחי השאיר את הכרטיסים לחריפאי במזכירות בית המשפט. "יש כאן פגיעה בשלמותה ובשלומה של המערכת השיפוטית", קבעו השופטים בעניינו של חריפאי (שהוא ופלאי הלכו מאז לעולמם). היועץ המשפטי לממשלה דאז, יוסף חריש, החליט לא להעמיד לדין את מזרחי בנוגע לשתי הפרשות. חריש החליט שיש להגיש קובלנה בעניין זה לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין.
ללא כל קשר ובנפרד מהאירועים שנקשרו בשמו של שמעון מזרחי, המפורטים לעיל, הוחלט להעניק לו פרס ישראל, בתחום הספורט. בשנת 2011, ביום העמצאות ה-63 הוענק פרס ישראל, בתחום הספורט לשמעון מזרחי. הנה חלק מנימוקי וועדת הפרס, מדוע הוענק הפרס לשמעון מזרחי, כדלהלן:
"מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי והביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבינלאומית. פעילותו הציבורית של עו"ד מזרחי בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט".
לא על עו"ד שמעון מזרחי, בהכרח, אנו מלינים, אלא על התערבבות ועירוב תחומים בתחומים שאין להם כל קשר ושייכות, לכאורה, זה בזה ועל ההשפעות הפסולות, לכאורה, הנובעות והנגזרות מכך. כך למשל בידיעה אחרת שפורסמה בערוץ 1 דווח, כי בעת ששימש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כעורך-דין פרטי, הצטרף הוא למסעות דיג שארגן רונאל פישר ביאכטה שלו. הדברים עלו מעדותו של רפ"ק ערן מלכה בפני חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים במסגרת המגעים להסכם עד מדינה עמו. למרות הקשר החברתי בין השניים, וינשטיין לא מידר עצמו מחקירת פרשת פישר והיה מעורב בקבלת ההחלטות בתיק. בתגובה לפרסום זה, דיווחה, רויטל חובל בהארץ, כי בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אישרו את הפרסום ומסרו כי: "היועץ המשפטי לממשלה פגש בעו"ד פישר מספר פעמים בנסיבות חברתיות בהיותו עורך דין פרטי". היאכטה ששימשה למסעות הדיג שבהם נכח וינשטיין, חולטה, בשעתו.
עוד פורסם, בכתבה זו, כי מקורבי וינשטיין אמרו כי לא קיים קשר חברתי עם פישר כיועץ המשפטי לממשלה. בעת ההתמודדות לתפקיד פרקליט המדינה בקיץ 2013 ביקשה רות דוד-בלום להיפגש עם וינשטיין. לפגישה הגיעה עו"ד רות דוד-בלום עם עו"ד רונאל פישר - לטענת מקורבי וינשטיין מבלי שהודיעה לו על כך מראש - כאשר הם ביקשו להביע תמיכתם במועמדות שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, שהיה אחד מבין ארבעת המועמדים האחרונים לתפקיד, בו מכהן כיום שי ניצן.
בהתאם להוראות והנחיות היועץ המשפטי לממשלה ועל דעתו ובידיעתו של פרקליט המדינה, שי ניצן חוקרת המשטרה התנהלותה השוטפת של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, בתיקים פליליים שהיו נתונים לטיפולה השוטף, עת כיהנה בתפקידה כפרקליטת מחוז תל אביב. במקביל הגישו מתלוננים - דוגמת העבריין המרצה תקופת מאסר ממושכת, זאב רוזנשטיין - בקשה לחקור התנהלותה של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, בעניינו הוא. מן הראוי שכלל עניינים אלה יועברו לחקירה - בצוותא חדא - במשטרת ישראל.
יש לנצל ההתעוררות הציבורית שחלה בשנה האחרונה, שפרצה לתודעה הציבורית עם חקירתם במשטרת ישראל, בחשד של ביצוע עבירות פליליות של עו"ד רונאל פישר, רפ"ק עו"ד ערן מלכה, עו"ד רות דוד-בלום ואחרים, הקשורים אליהם, על-מנת לערוך בדק בית בהתנהלותן של פרקליטויות שונות - מחוזיות וארציות - כאחת.
הלחץ הפוליטי שמפעיל ועד פרקליטי המדינה, בדמות שביתות ומחאות, לא יועיל להם עוד. עצם העובדה שקיימת חקירת משטרה מקפת, בקשר להתנהלותה המקצועית של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום ומינויו של שופט בית המשפט העליון, אליעזר גולדברג, בכל הקשור להתנהלותה של נציבות הביקורת על הפרקליטות והגדרת גדר סמכויותיה, מצביעה - באופן חד-משמעי כי מה שהיה, לא יהיה עוד. מכאן ואילך, לא ייסגרו עוד עניינים, בחדרי חדרים, תוך ש"מקורבים" וגם/או "מקושרים" ינצלו כוחם להשגת הטבת להם וגם/או למקורביהם - הטבות והנחות שאינם מגיעים להם ולעתים יש בקבלתם אף ביצוע עבירות פליליות, לכאורה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  27/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אליעזר גולדברג  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הארץ / Haaretz  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יהודה וינשטיין  יוסף חריש  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מכבי תל אביב  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  צבי סגל  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שי ניצן / Shai Nitzan  שמעון מזרחי  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה, הפרקליטות והמקורבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד
שמ  |  27/07/15 14:03
2
--פרשת גל בק, תחקיר מעמיק עבור
התחקיר  |  29/07/15 06:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
מח"ש: כתב האישום המתוקן הוא סופי; אם ברונו שטיין יועמד לדין - הדבר ייעשה בהליך נפרד
איתמר לוין
המדינה: בארי לא ידע שפישר גייס תרומות עבור ילדים במטרה לשחד אותו    אישום נוסף: פישר קיבל מששון חי מאות אלפי דולרים והבטיח לסגור תיקים נגדו    פישר ודוד מואשמים גם בניסיון להרחיק את עו"ד ניסים מרום מחקירת ביטון
איתמר לוין
פישר ודוד ניסו להרחיק את הפרקליט מחקירת פרשת יאיר ביטון, על-ידי הצעת משרה עסקית מפתה
איתמר לוין
פישר העניק שוחד לניצב במשטרה בדמות תרומות לילדים - בלא ידיעתו של הניצב
עופר וולפסון
על-פי כתב האישום בפרשת רונאל פישר, התבקש נמרודי למסור עדות בחקירת חשדות להימורים, עבירות מס והלבנת הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il