X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עיגון הקמת וועדות ציבוריות בידי הממשלה שאינן, בהכרח וועדות חקירה ממלכתיות יביא לכך, כי הממשלה לא תקבור מסקנותיהן של וועדות ציבוריות אלה והדברים נכונים, במיוחד, באשר לדוח חשוב כמו דוח שהוציאה מלפניה וועדת לוקר
▪  ▪  ▪
דוח לוקר. מנסים לקבור את הממצאים [צילום: עמוס בן גרשום / פלאש 90]

ניסיונם הבלתי נלאה והמתמשך של משרד הביטחון וצה"ל, יחדיו, להביא בכל מצב לקבורתו של דוח לוקר לקבורה מסוג "קבורת חמור", בכל הכבוד הראוי, באופן שדוח חשוב, מקיף ופרטני זה יעלה אבק, במשרד ראש הממשלה, מן הראוי שיידחה על-ידי הציבור בישראל, בשתי ידיים.
בפעם הראשונה, מזה שנים הרבה, שהעזה וועדה ציבורית נכבדת שבין חבריה נכללו - מלבד תא"ל מיל., יוחנן לוקר, שהיה מפקד בסיס חצרים של חיל-האוויר, ראש להק אוויר וראש מטה חיל-האוויר ומזכירו הצבאי של בנימין נתניהו - גם: בן ציון זילברפרב, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת בר-אילן ולשעבר מנכ"ל האוצר; רבקה כרמי, פרופ' לרפואה ולגנטיקה ונשיאת אוניברסיטת בן-גוריון; אלוף מיל. עמי שפרן, ראש אגף תקשוב בצה"ל לשעבר וראש המרכז לטכנולוגיות סייבר באוניברסיטת אריאל; ענת לוין, מנכ"ל מגדל אחזקות ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים לשעבר; דוד ברוך, סגן ראש אגף התקציבים באוצר ולשעבר מנכ"ל בנק ירושלים ומנכל אקסלנס ואסתר דומיניסיני, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, מנכ"לית הביטוח הלאומי ומנכ"לית רשות בתי החולים הממשלתיים לשעבר, להגיש מסקנות מעשיות, חד-משמעיות ומתבקשות, באשר לדרך, אופן וצורת התנהלות וניצול תקציב משרד הביטחון, כיאות.
מלבד חברי ועדת לוקר, היו קשורים לוועדה זו, גם: מזכיר הוועדה היה ד"ר שוקי פרידמן, בכיר בלשכה המשפטית ביחידה ביטחונית לשעבר. נציגי צה"ל ומשרד הביטחון ששימשו כמשקיפים בוועדת לוקר היו: תא"ל ששון חדד, ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון; אל"ם יניב אללוף, ראש מחלקת תכנון באגף התכנון בצה"ל; תא"ל מיל., יעקב נגל, סגן ראש המל"ל; נח הקר, סגן ראש אגף התקציבים באוצר לנושא תקציב הביטחון ועמוס שקדי, חשב משרד הביטחון. כמו-כן הצטרפו אליהם: דניאלה פרתם, מאגף התקציבים באוצר; ד"ר יעקב ברוידא מבנק ישראל; אמיר ברקן, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד ראש הממשלה ורו"ח יובל רז, מאגף החשבת הכללית, במשרד האוצר.
העובדה הבסיסית והמוכחת, לפיה וועדת לוקר מילאה וממלאת תפקידה, על-פי המינוי שניתן לה מהקבינט, לפי החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיאום עם שר הביטחון, משה יעלון ושר האוצר הקודם, יאיר לפיד, הינה העובדה החד-משמעית, כי דווקא בשל כך, יצא קצפם של צה"ל ומערכת הביטחון, כאחת, על הוועדה וחברי ועדה זו.
בימים האחרונים, משנים משרד הביטחון וצה"ל הטקטיקה, בכל הקשור לתקיפת ממצאיה של וועדת לוקר. בעוד, שעד לפני ימים מספר, נקטו מערכת הביטחון וצה"ל באווירת עליהום על חברי ועדת לוקר, הרי הפעם פועלים משרד הביטחון וצה"ל, להביא לכך, כי ממצאי וועדה זו, ייקבעו ויעלו אבק באחד ממגירות משרד ראש הממשלה. משרד הביטחון וצה"ל הבינו, כי הדרך שבא נקטו הם, עד כה, בתקיפה ישירה נגד וועדת לוקר, פועלת לרעתם ומקימה הציבור נגדם. בכל הכבוד הראוי, קשה להציג עבודתה של וועדת לוקר וחבריה כעבודה שטחית, שעה שוועדה זו הציגה 53 מסקנות, שמציעה היא לאמצן, כך שאין ספק שמדובר בוועדה מקצועית, שעשתה מלאכתה נאמנה ובמסירות.
בכתב המינוי לוועדת לוקר החליט הקבינט, כי הוועדה תתמקד בהקשר זה בגובה תקציב הביטחון ביחס לתוצר המשק וביחס לתקציב המדינה, כמו-גם תציע מסגרת לתקציב הביטחון לעשר שנים קדימה. על הוועדה הוטל לדון גם בגודל התקציב כפונקציה של האיומים המדיניים-ביטחוניים על ישראל. כן נקבע, כי הוועדה תדון גם בנושאים של שכר וגמלאות בצה"ל, בשאלות של הצטיידות וסיוע אמריקני. בהחלטת הקבינט צוין, כי מטרת הקמת הוועדה הינה, לקבוע מתווה ארוך שנים לתקציב הביטחון, כדי למנוע העימותים השנתיים הקבועים על גובה תקציב הביטחון בין האוצר למערכת הביטחון - עימותים שמסקנות ועדת ברודט לא רק שלא הצליחו למנוע, אלא לעתים אף העצימו. זאת בדיוק עשתה וועדת לוקר - ועל הצד היעיל, הנבון, המקיף, הנכון והראוי ביותר. לכן הבינו שלטונות משרד הביטחון וצה"ל, כי כל תקיפה של וועדה זו והצגת מסקנותיה, כ: "ירייה בין העיניים לצה"ל", יותר משתועיל - רק תזיק.
בחוק וועדות חקירה המסמיך הממשלה - שעה שקיים עניין שהוא בעל חשיבות ציבורית חיונית, אותה שעה, הטעון בירור - להחליט על הקמתה של וועדת חקירה שתחקור בעניין ותמסור לה דין וחשבון, תוך הגדרת העניין שיהיה נושא החקירה. בחוק זה, אין מופיע כל חיוב על הממשלה לאמץ דין וחשבון וועדת החקירה על תוצאות חקירתה, המוגשות לממשלה בגמר דיוני וועדת החקירה ועל המלצותיה, אם תמצא לנכון להוסיף המלצות. עם זאת, בשל העובדה שמדובר בעניינים בעלי חשיבות ציבורית - וכנראה בשל העובדה שוועדת החקירה הוקמה מכוח חוק - לא הייתה אפילו פעם אחת שממשלת ישראל "מסמסה" וגם/או "הקפיאה" דוח של וועדת חקירה, במגירותיה, עד שיעלה אבק.
נראה, כי בשל העובדה שהודעה על הקמת וועדת חקירה, כמו-גם נושא החקירה, כפי שהגדירה אותו הממשלה וחובת פרסום עניינים אלה, יחד עם שמות חברי הוועדה, בפרסום רשמי - ב"רשומות", נותן תוקף וגושפנקא לוועדת חקירה זו, עד שאין הממשלה מעזה, שלא לקיים דוח של וועדת חקירה ממלכתית, שמינתה היא, ככתבו וכלשונו.
עיגון הקמת וועדות ציבוריות בידי הממשלה שאינן, בהכרח וועדות חקירה ממלכתיות יביא לכך, כי הממשלה לא תקבור מסקנותיהן של וועדות ציבוריות אלה והדברים נכונים, במיוחד, באשר לדוח חשוב כמו דוח שהוציאה מלפניה וועדת לוקר. אסור בתכלית האיסור, כי גורלו של דוח וועדת לוקר, יהיה כגורלו של דוח וועדת ברודט, המעלה - עד עצם היום הזה - אבק באחת ממגירות משרד ראש הממשלה. חקיקת חוק וועדות ציבוריות, כמו-גם הכללת סעיף, בחוק זה, המחייב את הממשלה ליישם דוחות של וועדות ציבוריות שכאלה, תימנע השכחתן של מסקנות וועדות ציבוריות שכאלה, אי-יישומן ואיבודן בתהום הנשייה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  29/07/2015   |   עודכן:  29/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעגן הקמת וועדות ציבוריות בחקיקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
בכל הכבוד הראוי, ל"מילים היפות" בדבר שמירה על הפרטיות של השוכרים הקודמים של הדירה, בהצעת החוק, הרי מן הראוי להגן גם על פרטיותם של משכירי הדירות, בחוק האמור להיחקק, בקרוב. שמירת פרטיותם של משכירי הדירות, חשובה לא פחות שכן אין כל סיבה שהציבור הרחב ידע כמה דירות יש לפלוני
חיים שטנגר
יש לנצל ההתעוררות הציבורית שחלה בשנה האחרונה, שפרצה לתודעה הציבורית עם חקירתם במשטרת ישראל, בחשד של ביצוע עבירות פליליות של עו"ד רונאל פישר, רפ"ק עו"ד ערן מלכה, עו"ד רות דוד-בלום ואחרים, הקשורים אליהם, על-מנת לערוך בדק בית בהתנהלותן של פרקליטויות שונות - מחוזיות וארציות - כאחת
פנחס (פיני) פישלר
מכתב גלוי לעו"ד רז נזרי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בשאלה מהו באמת "שיימינג" לעובדי ציבור
חיים שטנגר
אולי ביום צום נדחה זה, של תשעה באב, ננצל ההפוגה מענייני היום יום ועל בטן הומיה נעשה תשובה ואולי נזכור גם כי קיים דין - וישנה גם מידה של לפנים משורת הדין
אריה אבנרי
למרות הביקורת החריפה שנמתחה על ההיערכות הכושלת של משרד התחבורה לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בת"א, היחיד שלא גילה התרגשות היה השר ישראל כ"ץ    העובדה שאיתן כבל הוא האיש האחרון שמתאים לתפקיד יו"ר דירקטורון קק"ל לא מזיזה לו והוא סומך על הכוחניות שלו ועל פיו הגדול שמעולם לא הפיק מרגליות    רפי גינת ניסה לעזור לאולמרט באמצעות תוכניתו "כלבוטק" שבה השחיר את עד המדינה המנוח שמואל דכנר. מתברר כי חלק מהמרואיינות בתוכנית הינן בעלות קשר ישיר לתיק הולילנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il