X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יהודה וינשטיין. הפך את שלטון החוק לצחוק [צילום: איל יצהר/גלובס]
דוח שבועי (8)
המועמדים
באחרונה הוזכרו כמה שמות של מועמדים אפשריים להחלפת יהודה וינשטיין שיובאו לדיון בקרוב בפני ועדת איתור שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט העליון בדימוס אשר גרוניס. זה הזמן לבחון את המועמדים המובילים שפעילותם משולבת ומקרינה זה על זה על זו ולהפך ולחלק להם ציונים

בשעה לא טובה ולא מוצלחת עומד לפרוש מתפקידו בראשית השנה הבאה היועץ המשפטי לממשלה הרופס יהודה וינשטיין שהצליח במרוצת כהונתו לדרדר את התפקיד המשפטי רם הדרג לשפל שהפך את שלטון החוק לצחוק.
לא בכדי דבק בוינשטיין תואר לא מחמיא של "הרועץ המשפטי לממשלה" ונשמעו לעיתים מזומנות קריאות פומביות של אישי ציבור, אנשי משפט ותקשורת שקראו לו להתפטר מתפקידו.
מצעד האיוולת של היועץ המשפטי לממשלה הגיע לשיאו כאשר נחשף השבוע, שהוא בילה לפחות פעמיים בנסיבות חברתיות על היאכטה של עו"ד רונאל פישר, ובאחת ההפלגות הללו השתתף גם הקבלן יאיר ביטון שנחקר במשטרה כחשוד בביצוע עבירות פליליות.
פרטים אלה התגלו בתשובת פרקליטות המדינה לעתירתה של תנועת אומ"ץ, שהוגשה לבג"ץ באמצעות עורך הדין יובל יועז לפני כשבועיים, בדרישה שוינשטיין יימנע מלטפל ולקבל החלטות בפרשה שבמרכזה פישר ועו"ד רות בלום-דוד. זאת, נוכח החשש לניגוד עניינים שבו מצוי וינשטיין.
וינשטיין מנסה לנקות את השולחן בימים אלה לקראת פרישתו הקרובה. כל הסימנים מעידים על כך שהוא ימשיך לסגור תיקים בסיטונות.
באחרונה הוזכרו כמה שמות של מועמדים שיובאו לדיון בקרוב בפני ועדת איתור שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט העליון בדימוס אשר גרוניס.
זה הזמן לבחון את המועמדים המובילים שפעילותם משולבת ומקרינה זה על זה על זו ולהפך ולחלק להם ציונים.

המזכיר הבעייתי

מזכיר הממשלה, אלוף (מיל.) אביחי מנדלבליט, עשוי לפרוש בקרוב מתפקידו לקראת ההתמודדות. מנדלבליט הצליח לכהן בתפקיד מזכיר הממשלה למרות שדבק בו רבב של מינהל לא תקין בתפקידו הקודם כפרקליט צבאי ראשי.
העובדה שבג"ץ דחה לפני זמן מה עתירה שהגיש מנדלבליט בבקשה שיקבע שלא הוגש נגדו כתב אישום מחוסר אשמה אלא רק מחסור ראיות, לא מרתיעה אותו מלהתמודד על תפקיד היועץ החדש.
תנועת אומ"ץ התריעה בעבר בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שמנדלבליט אינו ראוי להיות מזכיר הממשלה. בהקשר לכך טענו, בין השאר, שבתפקיד זה חייב לשמש אדם שהוא לא רק בעל כישורים מקצועיים נרחבים, אלא גם מי שידיו נקיות מכל מעשה, או חשד למעורבות מהותית במעשה שיש בו משום הפרת החוק הפלילי, כללי האתיקה ונורמות מוסר מקובלות. נתניהו לא הזדרז להשיב על הפנייה, מה גם שבינתיים פרצה מלחמת "צוק איתן" שהעסיקה אותו יותר.
מאוחר יותר נקלע מנדלבליט למצב לא נעים כאשר נחקר במשטרה כחשוד בשיבוש הליכי חקירה בפרשת הרפז, בכך שלא הורה לרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (מיל.) גבי אשכנזי, להעביר מיידית למשטרה את המסמך החיוני שנקרא "מסמך גלנט", שהיה דרוש לה לצרכי חקירת הפרשה החמורה שאירעה בלשכתו.
בעקבות זאת פנתה אומ"ץ אל ראש הממשלה בדרישה שיפעל להשעייתו המיידית של מזכיר הממשלה. ציינו שמנדלבליט חשוד בביצוע עבירות חמורות, למיניהן מרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.
בתום חקירה ממושכת של המשטרה, שנערכה בשיתוף צמוד של פרקליט מלווה מטעם הפרקליטות. הומלץ להעמיד את מנדלבליט לדין פלילי, אך המלצה זו נותרה תלויה באוויר. אחרי פרסום המלצת המשטרה, הזדרז מנדלבליט להכריז: "אני משוכנע שפעלתי כראוי ומשוכנע שהגורמים המשפטיים המוסמכים יחליטו על כך".
אומ"ץ הייתה סבורה אחרת.
ראש הממשלה לא ראה משום מה פסול בהמשך תפקודו של מזכיר הממשלה, ודבר זה נאמר לחובתו ולקהות חושיו לגבי שמירת שלטון החוק.
סברנו לתומנו שנוכל לקבל סעד אצל נציב שירות המדינה, משה דיין. כתבתי לדיין בין השאר: "תנועת אומ"ץ פונה אליך בדרישה לבחון את שאלת השעייתו המידית של מזכיר הממשלה אלוף (מיל.) אביחי מנדלבליט מתפקידו, בעקבות חקירותיו במשטרה בפרשת מסמך הרפז כחשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, שיבוש הליכי חקירה ועוד".
"בינתיים, הודיעה המשטרה על כוונתה להמליץ להגיש כתב אישום נגד אלוף (מיל.) מנדלבליט לאור ממצאי החקירה. על-פי התקשי"ר, עובד מדינה שנחקר כחשוד בעבירה פלילית שיש עימה קלון מושעה מעבודתו עד לסיום החקירה. בהתאם לכך, מקבלת דרישתנו משנה תוקף ואנו חוזרים ומבקשים להשעותו לאלתר מתפקידו הממלכתי". עד מהרה הסתבר לנו שהנציב דיין אמיץ הרבה פחות מהרמטכ"ל המנוח משה דיין המיתולוגי ולא חפץ להתעמת עם ראש הממשלה.
פנייה נוספת שלנו הייתה אל היועץ המשפטי לממשלה, כדי שיפעיל את סמכותו, למרות שלא היו לנו ציפיות ממנו שיגלה אומץ לב כמתחייב מתפקידו. בפנייה נאמר בין השאר: "אומ"ץ פונה אליך בדרישה לבחון את השעייתו המידית של מזכיר הממשלה, אלוף (מיל.) אביחי מנדלבליט מתפקידו, בעקבות חקירותיו במשטרה בפרשת מסמך הרפז כחשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, שיבוש הליכי חקירה ועוד.
"לא יעלה על הדעת שמזכיר הממשלה שמודע למסמכים הסודיים ביותר במדינה, וחשוד בהסתרת מסמך הרפז ימשיך לכהן בתפקידו בימים שבהם הוא נחקר במשטרה, בין השאר, משום שהיה שותף על-פי החשד בהסתרת מסמך חשוב, דבר המצביע על התנהלות לא תקינה של הדרג הצבאי במטכ"ל מול הדרג המדיני. אומ"ץ סבורה שבמקרה הנדון האינטרס הציבורי גובר על סעיפי החוק לגבי השעיית עובד ציבור מתפקידו". וינשטיין לא הגיב על פניית אומ"ץ. היועץ הרופס לא טרח גם לקבל את המלצת המשטרה ולהגיש כתב אישום נגד מנדלבליט.
מה יכולנו לצפות מיועץ משפטי שהתחייב לפני ארבע שנים בפני מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, ש"תוך זמן קצר" יגיש כתב אישום נגד בועז הרפז בגין זיוף המסמך אחרי שהרפז הודה בכך?
עם זאת, בתשובה שנתן וינשטיין לבג"ץ בעתירה שהגיש כאמור מנדלבליט, התנגד וינשטיין לקביעת סעיף של חוסר אשמה. קרוב לוודאי שוינשטיין עשה זאת מסיבות ציניות. הוא לא רוצה לראות את המזכיר הופך ליועץ.
גם אומ"ץ מטילה וטו על מינוי זה.

הפרקליט המאכזב

פרקליט המדינה, שי ניצן, שמכהן בתפקידו זמן קצר יחסית, רואה עצמו מתאים לשדרוג לתפקיד היועץ. מתברר שניצן החמיץ את ההזדמנות למלא את החלל הריק שנוצר, כמפורט לעיל, בתפקודו של וינשטיין וחשש להתעמת איתו למרות שהמציאות העגומה חייבה זאת.
ניצן מכהן בתפקידו זמן קצר יחסית בלבד ובתקופה זו הספיק רק לפרסם כמה הנחיות ולבדוק תיקים שגרתיים. מצויים גורמים ציבוריים ומשפטיים ואומ"ץ ביניהם שסבורים שניצן אינו מהווה מועמד מתאים לתפקיד היועץ בסיבוב הנוכחי בגלל שורה של עובדות המדברות בעד עצמן.
יאשיהו פינטו
התיק הראשון שנזקף לחובתו של ניצן קשור ברב יאשיהו פינטו, שסיבך כמה קציני משטרה בכירים ביותר ממערך החקירות. אחד מהם, תת-ניצב אפרים ברכה, שם קץ לחייו. במבחן המשפטי המשמעותי של ניצן בתיק פינטו, הוא נכשל כישלון חרוץ.
הרב פינטו חשף במקביל תופעה פסולה שבה אישים פוליטיים בכירים ואנשי משק מן השורה הראשונה מכרכרים סביבו ומצפים למוצא פיו.
פרקליט המדינה ניצן היה זה שרקח את עסקת הטיעון התמוהה עם הרב, ועל-ידי כך מנע חשיפת עובדות מצמררות על הצמרת פוליטית. אומ"ץ הביעה את התנגדותה הנחרצת לעסקה זו אך לצערנו לא עלה בידנו לסכלה.
זאת ועוד: בחודשים האחרונים חשף העיתונאי יואב יצחק ב-News1 שורה של גילויים מסעירים על תת-ניצב ברכה המנוח שחייבו פתיחת חקירה מקיפה. למרבה הצער, היועץ המשפטי לממשלה שם רגליים לחוקרי מח"ש, ואילו פרקליטות המדינה נמנעה מללוות את החקירה ולמנף אותה.
פרשת הרפז
בפרשת הרפז הייתה סחבת ממושכת בקבלת ההחלטה לגבי שאלת הגשת כתבי אישום נגד גיבור הפרשה בועז הרפז ונגד המעורבים האחרים בפרשה, רב-אלוף (מיל.) גבי אשכנזי, ראש לשכתו, אל"ם (מיל.) ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר, תא"ל (מיל.) אבי בניהו. בשעתו פניתי אל ניצן בנושא זה:
"תנועת אומ"ץ טיפלה בשנים האחרונות בשקידה ובנחישות בתיק הרפז הקשור בפרשה חמורה המהווה מורסה ביחסי הדרג המדיני והצבאי במדינה. במסגרת זו פנינו בעבר כמה פעמים וגם הגשנו עתירות כדי לחייב את היועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירות משטרה נגד אישים שונים ששמם נקשר בפרשה, ביניהם שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ואחרים. במקביל פנינו ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לשעבר עו"ד משה לדור בעניין הגשת כתב אישום נגד הרפז לאחר שהודה בזיוף המסמך. למרות שהיועץ המשפטי לממשלה הבטיח למבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס לפני כשנתיים שיגיש את כתב האישום תוך פרק זמן קצר, עד כה לא מומשה הבטחתו. אנו מבקשים את התערבותך בנדון".
למרבה הצער העדיף ניצן לעמוד מן הצד. בסוף השבוע הודלפה כוונתו של היועץ לסגור את התיק נגד אשכנזי ללא הגשת כתב אישום. קולו של ניצן נדם.
פרשת רונאל פישר
התנהלותה של הפרקליטות בפרשת רונאל פישר הייתה תמוהה לאורך כל הדרך. מי שחשב לתומו שפרקליטות המדינה תעשה כנדרש מאמצים מיוחדים כדי להשלים את הכנת כתב האישום נגד פישר, שדרדר את מקצוע עריכת הדין לשפל המדרגה ובו-זמנית בייש את ענף ההנחיה בטלוויזיה, לא מכיר כנראה את המציאות הישראלית.
בחודשים האחרונים קיימת בפרקליטות סחבת מוזרה סביב ההכרעה בתיק החקירה של רונאל הנוכל. התמיהה הגיעה לשיאה בהגשת כתבי אישום חלקיים נגד פישר, שותפתו לדברי עבירה רות דוד-בלום, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב פלילי, וקצין החקירות רב-פקד ערן מלכה שהיה שותף למעלליהם.
ניצן היה גם מי שניסה לטרפד את בדיקתה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, בעקבות פנייתה של אומ"ץ בבקשה לבדוק את תיקי לקוחותיו של פישר בתקופת כהונתה של דוד-בלום. באופן פורמלי גיבה ניצן את פרקליטי המדינה השובתים שהתנגדו להקמת מערך הביקורת, אבל אולי היו לו נימוקים אחרים.
גם בתיק הכבד של חברת סימנס, ששילמה תשלומי שוחד בסך 20 מיליון דולר לנבחרי ציבור בדירקטוריון חברת החשמל ורכבת ישראל ולעובדים בכירים בשתי החברות הללו, קרטעה הפרקליטות.
בעקבות סחבת ממושכת בחקירה, הפעילה אומ"ץ לחץ משפטי וציבורי (אחד השותפים שלנו לדבר מצווה זה היה היו"ר הנוכחי של דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל), שהביא לחידוש החקירה נגד החשודים בקבלת שוחד בחברת החשמל. לעומת זאת, חרף פניותינו החוזרות ונשנות אל פרקליט המדינה, עד היום לא חודשה החקירה לגבי מקבלי השוחד ברכבת ישראל. השבוע נמתחה ביקורת ציבורית נוקבת על פרקליט המדינה בגין החלטתו לפסול ועדת איתור שבחרה למנהל המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות משפטן שלא נראה לו.
בעבר, בטרם נתמנה ניצן לפרקליט המדינה, הוא טיפל במסגרת תפקידיו בפרקליטות במספר רב של תיקים פליליים וביטחוניים מוכרים ורגישים ציבורית. בין היתר ייצג את עמדת המדינה בבג"ץ הסיכולים הממוקדים, בבג"ץ הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל (בעניין עינוי נחקרים בשב"כ), בפרשת בר-און חברון, בפרשת קצב ועוד.
במסגרת תפקידיו, היה ניצן ממונה על אכיפת החוק ביהודה ושומרון. בעיני גורמי ימין, הוא נתפס כמי שפוגע בהתנחלויות ובמתנחלים. במשך תקופה התנהלו אל מול ביתו של ניצן הפגנות, שבהן נכחו מספר פעילי ימין בולטים, בקריאה להדיחו מתפקידיו הציבוריים.
אחרי שניצן נבחר לכהן כפרקליט המדינה, הוא הציג בכנס הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין את ה"אני מאמין" שלו לגבי דרכי אכיפת החוק במדינה, שמהן השתמע שנפתח עידן חדש, שבו לא תהיה אכיפה סלקטיבית. ניצן אמר בהקשר לכך: "לא ייתכן שיהיו במדינה אזורים, מגזרים שונים, משפחות, חמולות שבהם לא מתבצעת אכיפת חוק".
משום מה, דיבר פרקליט המדינה רק על אוכלוסיות וקבוצות והתעלם מתופעה פסולה שמצביעה על כך שמצויים עדיין במדינה אנשים בעלי-שם, בתחומים שונים, שהם מעל החוק או שאכיפת החוק לגביהם מקרטעת. אומ"ץ תשמח להעמיד לרשותו של ניצן רשימה שמית מעודכנת של "מיוחסי אכיפה" שאינה לתפארת מדינת ישראל.
בכל מקרה, השנה החולפת חשפה פעם נוספת ובמלוא העוצמה את השחיתות השלטונית ואת העובדה המצערת שהבושה שנעלמה אצל עברייני הצווארון הלבן, הכחול והשחור, עדיין לא חזרה, אולי משום שלגביהם החוק מת מצחוק.
השורה התחתונה: ניצן הוא לא הבחירה הנכונה לתפקיד היועץ. המשפטי לממשלה.

הנציבה הראויה

כאשר החליטו בשלהי שנת 2013 חברי ועדת איתור לבחור במשפטנית המוערכת הילה גרסטל, שכיהנה בתפקידה האחרון כנשיאת בית המשפט במחוז מרכז, לתפקיד נציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, הם לא העלו על דעתם שגרסטל תיצק תכנים לתפקיד ותמלא אותו בנחישות ביושר ובאומץ לב.
ואמנם, קרן אור יחידה כמעט בקעה בתקופה הקצרה יחסית של 16 החודשים בהם ממלאת הנציבה את התפקיד רב-החשיבות. גרסטל עושה זאת חרף המהמורות והקשיים שמערימים עליה פרקליטי המדינה שממשיכים להחרימה.
תנועת אומ"ץ זיהתה את תפקודה החיובי והחיוני של הנציבה, שעליה מוטל להחזיר את האמון של הציבור במערכת המשפטית שנשחק למרבה הצער במרוצת השנים. הודענו למטה השביתה של הפרקליטים שמסרבים לשתף איתה פעולה, כי האינטרס הציבורי מחייב אותם לנהוג אחרת. במקביל פנינו אל שרת המשפטים החדשה, איילת שקד, בבקשה שתתערב בנושא טעון זה, ובירכנו על החלטה להטיל על השופט העליון בדימוס אליעזר גולדברג לבדוק את ליבת העימות.
כך או אחרת, תנועת אומ"ץ הגישה לנציבה שורה של בקשות לבדיקה ונוכחנו לדעת שבנציבות פועלת מערכת משומנת ויעילה, חרף המקלות שניסו פרקליטים לתקוע בגלגליה. הפרשה הבוערת ביותר הייתה קשורה בפרקליט הנוכל רונאל פישר.
הנציבה נענתה לפניית אומ"ץ והורתה לבדוק האם פרקליטות מחוז תל אביב פלילי העניקה העדפות ללקוחותיו של פישר בתקופת כהונתה של עו"ד רות דוד-בלום כפרקליטת המחוז. בדיקה זו הייתה מחויבת המציאות, לאור העובדה שדוד-בלום הייתה ונשארה ידידתו הקרובה של פישר, וברוב השפלות שלו חשף פישר בפני לקוחות פוטנציאליים את מערכת הקשרים ביניהם כאמצעי לגיוסם תמורת שכר טירחה שמן. משום מה דוד לא ניתקה מגע עם ידידה.
בפנייה שלנו נאמר בין השאר: "פרשת עורך הדין פישר, שנעצר כחשוד ביצוע עבירות פליליות חמורות, חשפה בין השאר מערכת קשרים בינו לבין פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, עורכת הדין רות דוד-בלום שהפכה גם לשותפה במשרדו ומייצגת אותו בימים אלה בחקירות שמתנהלות נגדו.
"בפרשה זו קיים חשד לכאורה שעורך הדין פישר ניצל את קשריו עם עורכת הדין דוד-בלום שהייתה עדיין בתפקיד לצורך רכישת לקוחות והבטיח להם הבטחות שונות בידיעתה ושלא בידיעתה. אומ"ץ מבקשת שייבדקו התיקים שבהם טיפל עו"ד פישר מול פרקליטות מחוז ת"א פלילי בתקופת כהונתה של עו"ד דוד-בלום כדי לברר האם ניתנו הנחות ללקוחותיו והאם מעורבים אנשי פרקליטות נוספים בכך".
הבדיקה של הנציבה הולידה כמה ממצאים שמשמשים בסיס לחקירת המשטרה. לנציבה אין כמובן סמכות לבדוק את אופיין של החקירות המשטרתיות.
זו הסיבה שגרסטל דחתה השבוע את בקשת אומ"ץ לבדוק את התנהלות הפרקליטות בפרשת תאונת הדרכים שבה היה מעורב בעבר עורך הדין דורי קלגסבלד, מאחר שמוקד הבעיה היה במשטרה.
פנייה אחרת של אומ"הייתה לגבי ההנחה המוזרה שקיבל בעבר מהפרקליטות עורך הדין אורי מסר, שלא הועמד לדין למרות שהיה שותפו לדברי עבירה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. הפנייה לא טופלה על-ידי הנציבות, מאחר שבג"ץ דחה עתירה שלנו בנושא זה. לעומת זאת, הרימה הנציבה את הכפפה בפרשה המשולבת של הרב פינטו ותת-ניצב ברכה.
ברכנו גם על נכונותה של הנציבה לבדוק את בעיית הסגירה הסיטונית, על-פי החלטת קציני משטרה ובהסכמת הפרקליטות, של רבבות תיקי חקירה תחת הכותרת: "אין עניין לציבור". ביקשנו מהנציבה לבדוק נושא פרוזאי: על סמך מה ועל-פי איזה עקרון נקבע במה יש לציבור עניין ומיהו בכלל ה"ציבור" שנכלל בקטגוריה זו.
בעבר דחתה גרסטל הצעות לכהן כשופטת בית המשפט העליון. אולי הגיעה השעה שגרסטל תהיה האישה הראשונה שתכהן כיועצת המשפטית לממשלה. תפקידה העיקרי יהיה להחזיר למוסד זה את העטרה ליושנה, אחרי כהונתם של כמה יועצים שלא נימנו על ליגת העל של המערכת המשפטית, ולא הוכיחו אומץ לב וזקיפות קומה מול המערכת המשפטית המושחתת.

תאריך:  14/08/2015   |   עודכן:  14/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועמדים
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר ממצה ורציני כהרגלו של
ronny  |  14/08/15 09:50
2
רות דוד 'לא רק' בקשרים עם פישר
היו"ר מתעלם  |  14/08/15 11:38
 
- דרושות עובדות
חבר הנהלת אומ"ץ  |  14/08/15 19:46
 
- לא 'רק' פרקליטים גם אינטרסנטים
ליו"ר ההנהלה  |  15/08/15 13:29
3
כתבה לענין
זרובבל   |  14/08/15 18:26
4
הגיע הזמן אשה לתפקיד יוע"צ
אליאל  |  14/08/15 19:06
5
כבוד לאריה אבנרי על נחישותו!
א. וינשטיין  |  14/08/15 19:21
6
מדינת הצ חוק
יטאר  |  15/08/15 08:42
 
- נא התייחס לעובדות ולא ל"שליח"! ל"ת
א. וינשטיין  |  15/08/15 10:10
7
דיאגנוזה
מתתיהו (מתי) דוד  |  15/08/15 08:56
8
הכותרת היא רק תרוץ....
נתן העזתי....  |  15/08/15 09:09
 
- תתבייש לך
חבר אומ"ץ  |  15/08/15 14:07
 
- לא כל מי שצועק צודק
ghfds  |  15/08/15 17:19
 
- והיה ואבנרי יסכים...
נתן העזתי  |  15/08/15 20:00
9
רק אידיוט מאמין לפרקליטות
מדמוני אסף  |  15/08/15 12:19
10
הפרדוקס
משה אברג'יל  |  15/08/15 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גרסאותיו של היועץ המשפטי לממשלה המלבינות את חטאיו ואת ניגודי העניינים שלו בדרך פלאית כמעט אינן עומדות בפני השכל הישר    הטענות האוטומטיות שפרסום כרזות של אנשי ציבור במדי נאצים הוא הסתה מתעלמות ממהות העבירה כפי שהיא מופיעה בחוק העונשין    הצהרות פופוליסטיות של חברי כנסת, שאמורים להבין דבר אחד או שניים בחוקים ובחקיקה, צריכות לעורר דאגה
חיים שטנגר
הקלות הרבה שבה פוטרות הרשויות בעלי תפקידים שיפוטיים שסרחו בהסתפקותם בהתפטרותם מתפקידם השיפוטי, די למנוע מבוכה מהמערכת השיפוטית, מזכירה ימים נשכחים, בהם התברר משפטו הפלילי של השופט לשעבר, אליעזר מלחי ז"ל. על-רקע רצונה של המערכת המשפטית בשנים האחרונות להימנע מניהול משפטים נגד בעלי תפקידים שיפוטיים שסרחו, לכאורה, מן הראוי להעלות מחדש פרשה זו
חיים שטנגר
העובדה, כי שרת המשפטים האמורה דרך כלל וכדבר שבשגרה, בהיותה ממונה על תיק המשפטים לגבות מערכת המשפט וציבור השופטים והשופטות הנמצאים במערכת זו, מחליטה לתקוף, מראש, מערכת המשפט, הינה תקדים מסוכן ביחסי המערכת השלטונית המבצעת
חיים שטנגר
לאחר קבלת התיקון לחוק המעצרים שעיקרו מתן מעמד של עצור למפוקח בתנאי פיקוח אלקטרוני קובע בית משפט העליון, כי לא התייתר המבחן הבוחן מסוכנותו של מי המבקש להמיר מעצרו, ממעצר מלא בבית כליאה, למעצר מלא, באיזוק אלקטרוני
חיים שטנגר
7 מועמדים מהמגזר הערבי - מוסלמים ונוצרים התמודדו למשרות שיפוט שונות, בבתי-המשפט המחוזיים והשלום, ברחבי הארץ. אף אחד ממועמדים ומועמדות אלה לשפיטה, לא נבחר בידי הוועדה לבחירת שופטים, בישיבתה הגם שהיא מונה שני חברי ועדה מהמגזר הערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il