X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא רק מולד, אלא גם חברתי: איך רן דנקר עבר צד, איך דרור רפאל פירק משפחה, ואיך תדאגו שלילדיכם זה לא יקרה? מאמר נוקב על השפעותיה של התקשורת הכללית
▪  ▪  ▪
רן דנקר כמשל [צילום: משה שי/פלאש 90]

בשבועות האחרונים, מאז מצעד התועבה והרצח הנפשע שאירע במהלכו, ואפילו קצת לפניו, נדמה כאילו אנו נמצאים בעיצומה של שטיפת מוח תקשורתית, שמטרתה אחת: לתת לגיטימציה, ואפילו לגדל ולהוקיר ולרומם ולהדר ולשבח, את מה שבמקומותינו מכנים "נטייה הפוכה".
מפתיע להסתכל 20-10 שנה אחורה, ולראות איך מסטייה חברתית לא מקובלת, שהייתה נחלת מעטים, הפכה אותה סטייה לנורמה חברתית שווה לכל נפש, שלגיטימי "לבדוק", "לנסות", וגם אם לא - לפחות להעריך ולהוקיר.
חלקנו מכירים אנשים בעלי נטיות. כמובן שאין שום סיבה לשנוא או לתעב אותם. חלקם אכן נולדו עם עדינות מוגזמת, ולקחו את זה לכיוון החד-מיני. זה עניין של אדם מול אלוהיו. האיסור בתורה גורף וברור כל-כך, שכל ניסיון לקרוא ולפרש אותו אחרת - פשוט חוטא לאמת, ולוקה בעיוורון מוחלט כלפי מהות התורה ותוקף הציוויים הנאמרים בה.
כלפי אנשים שאינם מאמינים כלל בבורא עולם - אין לי מה לומר. ממילא הם לא מרגישים עצמם מחויבים לדבר, לכן אין לצפות שדווקא בנושא הזה הם ידבקו בדבר השם.
אבל יש לי בעיה עם דתיים שמנסים לעודד את הנטייה, לתת לה לגיטימציה, להקהיל קהילות שמנסות להשיג דבר מה שאינו ברור (שהרי את התורה אין לשנות). ויש לי בעיה עם דתיים שחושפים את ילדיהם לתקשורת הכללית, שמצידה מעודדת וממריצה את התופעה. הילד שלך צופה ב"האח הגדול", גולש בפייסבוק או חשוף לעיתונים חילוניים? אל תגיד "לי זה לא יקרה". שטיפת המוח הזו תחלחל גם אליו, ותשדר לו "למה לא, בעצם?". וכשהוא ימשיך לראות את מושאי הערצתו יוצאים אחד-אחד מהארון, לא יהיה פלא אם גם הוא ירצה "לנסות", "לבדוק", "לחוות".
זה מולד, אתם אומרים? אז זהו, מסתבר שלא בדיוק. אומנם חלק מהאנשים נולדו עם עדינות יתר, אבל המשיכה היא גם עניין חברתי מובהק. עובדה שבעבר לא היו בעלי נטיות באופן הבולט שאנו רואים כיום. עובדה שגם צעירים מבולבלים לא בהכרח נדחים על-ידי אותם ארגונים, אלא זוכים לעידוד "לבטא את עצמם" ולהכיר צעירים מבולבלים אחרים. עובדה שגם אנשים שבעבר סלדו מנטייה זו באופן טבעי, חושבים כיום ש"זה מולד וטבעי לחלוטין".
התקשורת ועולם הבידור מלאים בעיתונאים ובעורכים בעלי נטיות, ואלה מבצעים עבודה יעילה מאוד, מבחינתם, לביסוס הלגיטימציה החברתית של אותן קהילות. הם מצליחים להנפיק הצהרות ידידותיות מפוליטיקאים "דתיים", מצליחים להכניס לאתרים הגדולים מאמרים של "רבנים" תומכי הקהילה, ומפעילים באופן כללי לובי מאוד יעיל, וגם מאוד דורסני. שהרי ידוע שהם יילחמו על זכותם של אחרים לומר את דבריהם - אבל לא בנושא ההוא. כאן חלקם יודעים לחשוף שיניים, לרמוס ולתקוף בפראות את מי שלא מיישר קו, באופן מאוד לא ידידותי ולא נאור.
הבהרה קטנה לפני שממשיכים: אנחנו לא נכנסים לחיים הפרטיים של איש, אבל בואו נדבר על אנשים, שמיוזמתם הכניסו אותנו לחייהם הפרטיים, בקול רעש גדול.
בואו ניקח את רן דנקר כמשל. לפני שבועות ספורים הוא נישא על גלי אהדת העיתונות, כאשר הצהיר על החלפת העדפה, לפחות בשלוש השנים האחרונות. כמעט איש לא נדרש לשאלה, איך באמת זה קרה. הרי הבחור היה ידוע כבעל נטייה רגילה לחלוטין, ואף היו לו בנות זוג מפורסמות. אז איך זה שהוא החליף פתאום העדפה? אם זה לא עניין חברתי, מהו כן? אם רן דנקר היה נולד בתל אביב של לפני 100 שנה, האם לדעתכם היו סיכויים זהים לכך שהוא היה עושה את מה שעשה? שוב, נכון שיש אנשים שנולדים כך. השאלה היא לגבי אחוזי המולדים באופן טבעי, לבין אלה שפיתחו נטייה בגלל סקרנות, בגלל הלגיטימציה החברתית שחוגגת בכל מקום, בגלל היכרות עמוקה עם אנשי הקהילה וכן הלאה.
ודנקר לא לבד. דרור רפאל עזב בית, אישה וילדים, בגלל שבאמצע החיים "גילה" דבר דומה על עצמו. בדרך נהרסה עוד משפחה. זאב נחמה הצהיר לאחרונה שהוא גם וגם, קרן נויבך גילתה על עצמה דבר דומה, וכן הלאה. אדם שצורך את התקשורת החילונית, עלול כבר לחשוב היום שהוא-הוא זה שלא בסדר, שהרי שאר העולם "נאור", "חווה" ובעיקר "נהנה".
לא נראה לכם מוזר שפתאום בדור הזה כולם "מגלים" על עצמם שהם שייכים בעצם גם לצד השני? מה, האם בדורות הקודמים כולם חיו בהסתרה ובהכחשה, ורק כעת גילו פתאום את האור?
לא ולא. מן הסתם היו כמה בודדים שחיו בהסתרה, אבל אין מה להשוות זאת לסחף שמתרחש היום. אין ספק שמדובר בעניין חברתי מובהק, שהולך ותופס תאוצה מדאיגה. על האנשים שכבר נמצאים שם - עם הנטייה, ללא רצון לשנות אותה ולדבוק בדבר השם - אני לא מדבר. אני מדבר על אלה שנולדו סטרייטים, גדלו כסטרייטים, וכעת בגלל שטיפת מוח חברתית, עלולים לשנות את אורח חייהם למקום שמנוגד בתכלית להלכה, לאמונה, ליהדות, לכל דבר שיהודי מאמין דוגל בו - הקמת משפחה נורמטיבית כפי שהגדיר לנו בורא עולם.
אז זה רק משהו מולד? אל תהיו בטוחים. רבים וטובים כבר נפלו, גם באדיבותם של הארגונים הדתיים, שלא ברור איזו לגיטימציה הם מנסים להשיג, ולא ברור אם הם מבינים, שנזקם עולה בהרבה על תועלתם המפוקפקת. לכן סננו את התקשורת בביתכם, הגדירו פילטר לשטיפת המוח שמנסים להחדיר לכם ולילדיכם בדרכים שונות, ובעיקר - אל תגידו שלכם ולמשפחתכם זה לא יקרה.

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  19/08/2015   |   עודכן:  19/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות - שטיפת מוח גאה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עולמך החשוך
מעורבת  |  19/08/15 19:27
2
היחיד שאמר דעתו בלי פחד הוא
yoss  |  20/08/15 21:22
 
- בנט האדיוט נפל בפח יקוש
איריס כהן  |  21/08/15 09:59
3
ואפילו בהסתרה
אהרון שחר  |  21/08/15 10:20
4
אילו אני הייתי מאמין בבורא
מישהו מכאן  |  22/08/15 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
שי ניצן, האיש שגיבה אלימות משטרתית ומשפטית בימי הגירוש, הוא האחרון הראוי לתפקיד היועהמ"ש
אריה גל
"לכבוד קצין המשטרה, עבר כבר יותר מחודש וחצי מאז פגע בי נהג המונית במעבר החצייה וברח, הבה נשכח ונפסיק לחפש אותו, אולי הוא יצליח יותר בפעם הבאה ויהרוג מישהו"
יהודה שלם
אולי צריך להזכיר כאן לציפי לבני, שהייתה פעם שרת המשפטים, ולעו"ד בוז'י הרצוג, כי אשמה אפשר להטיל רק על סמך ראיות, ולחרוץ דין רק לבית משפט יש סמכות. ואין להתערב בסמכות זו, או להשפיע עליה, גם לא דרך התקשורת
דוד אדלר
כיום לדעתו של משורר (ואפילו לדעתו של סופר במעמד של מועמד קבע לפרס נובל) אין כל משקל שיכול להיות מתורגם לכוח פוליטי (אבל אל דאגה, כך גם לחתני פרס נובל במדעים)
אודי אורנשטיין
אסור לנו לתת לכסף הזול ולגאות בשווקים לסמא את עינינו - הנתונים על ההאטה במשק הם סימן אזהרה שאם נתעלם ממנו נתדרדר למיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il