X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע בעצם השמאל הציוני דועך עם השנים? והאם השמאל הרדיקלי, הם הפנים החדשות של השמאל בישראל
▪  ▪  ▪
לוי. הגיע לתבונה [צילום: אמיר לוי/פלאש 90]

"לרבים רבים הבאים אלינו, או המובאים אל חופינו מרחוק ואף מקרוב (וחוששני, גם ללא מעטים הגדלים כאן או הנולדים כאן), עדיין לא הפך החוף הזה בית.
תפקידנו החינוכי הוא לעשות להם את הארץ הזאת, ואת העולם הרוחני שהצמיח אותה, לבית שהנפש אחוזה ודבוקה בו, וזה לא יושג בלי אווירה של אהבה ללא חשבונות, של כבוד בלתי מזויף, של הידבקות בעם ובגורלו ובתולדותיו הטראגיות, בערכיו הרוחניים, ביצירתו החיה ובחזון תקומתו, אשר יסודותיה ה'לאומיים' וה'אנושיים', ה'מוסריים' וה'סוציאליים' ניתנים להפרדה רק במילונינו ובנוסחאותינו, אך לא בהתגלמותה החיה" (ברל כצנלסון, מראשי תנועת העבודה הישראלית).
"פושעי אוסלו לדין", "פרס/אולמרט יחלק את ירושלים", "שמאלמרט" (הלחם של המילה שמאל והשם אולמרט), "סומלני" וכיו"ב. כל אלו ובין היתר, סיסמאות ומילים שנהגו וננהגו במשך השנים האחרונות, עבור כל מי שחרג מדעות ארץ ישראל השלמה, אי-פשרנות מדינית מול גורמים פלשתינים, אי-הכרה בפלשתינים כגוש אזרחי גדול היושב בתחומי הארץ, ואולי כל מי שעשה מעשה, כתב/דיבר על השלום או הסדר מדיני, כתנאי הכרחי לביטחון המדינה.
לאחרונה במערכת העיתונות של הארץ, ניתן היה להיחשף לוויכוח תפיסתי, ודווקא בין מייצגי הדעות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.
גוון פוסט-ציוני
ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה והעומד בראש 'המחנה הציוני', עמד על כך שהוויכוח הוא אינו פרסונלי, אלא עמדה כוללת של מחנה המרכז-שמאל שבעצם העניין אוהב את ישראל, ומעוניין ליצור מציאות אחרת שמובילה לשקט, ולביטחון במדינה יהודית ודמוקרטית.
המאמר המנוסח של הנ"ל, כאמור, הגיע כתגובה נוספת לוויכוח הפוליטי שנוצר בינו ובין גדעון לוי, עיתונאי הארץ שבד"כ נוטה להציג עמדות בעלות גוון פוסט-ציוני.
לטענתו של לוי, הוא כבר שנים רבות מצדד על כך שישראל נמצאת במצב כיבוש שטחים ומדיניות אשר הורסת את חיי הפלשתינים, ובעצם העניין גורמת להם חיי עוול, וזאת לאחר שהיה בעל אותם דעות המחזיקות ב'אופציה הירדנית' שהייתה פעם על הפרק, ובחזון 'שתי מדינות לשני עמים'.
מוסיף לוי, שהגיע לתבונה מבחינתו, כי אין מנוס ממדינה אחת, ושוויונית לכלל אזרחיה. קרי, הציונות שהקימה את המדינה היא בעצם נחלת עבר ותו לא.
הימין המשיחי
ובכן, המהות באופן פוליטי כללי, אומנם לא חידשה במקרה של הקרב הפובליציסטי הנידון מאומה. אבל, והאבל עשוי להיות קצת גדול ביחס לנושא, הנטייה לשייך את הפוסט-ציונות, כפנים החדשות של השמאל הישראלי, היא המציאות היומית בפוליטיקה הישראלית.
השמאל, וגם הימין הרדיקלים, הם לא תופעות שהתחילו כמובן בימינו. מקום המדינה ועד היום היו ועודם קיימים "ימין" ו"שמאל" רדיקלים.
רק מה? לעתים די קרובות, שוכחים איפה לציין את כמיהתם הרציונלית, אם זה מבחינת שולי 'הימין המשיחי', אשר מסווג את הממשלה כשלטון מנוון ואינו ראוי במתכונתו הדמוקרטית הנוכחית, וזאת מכיוון שאולי החלום על "מלך הימין האמיתי", מבחינתם, יחזיר את כלל ישראל ל"ארץ התנ"ך" וישמיד את כלל אויבי הארץ.
מבחינתם של אנשי 'השמאל הפוסט-ציוני', אשר צעקתם וזעקתם נשמעת לאחר כל פעולה של הממשלה הקשורה לשמירת בטחונה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הוא הגדרה חדשה של פשיזם טהור.
כיבוש איום
עושה רושם שהמשותף לחברה הפוסט ציונית הוא מכנה אנרכיסטי, שמאמין אמונה עיוורת שכל מה שקשור למדינת ישראל של ימינו הוא עוול, צה"ל הוא בעצם "ארגון טרור", הפלשתינים הם למעשה בגדול "עם סובלני", הנמצא תחת כיבוש איום, הם בכלל קורבן מסכן של ממשלה המתעללת בעם זר, ולפיכך אין זה מן הפלא שמתוך הקורבנות, נוצר תסכול עמוק היוצר מרצחים שטופי שנאה וכמהי טרור.
כמובן שמבחינתם של אנשי 'המחנה הפוסט ציוני', מדינה דו-לאומית המסכנת בבירור את חזון הציונות, היא עניין לא מבוטל. נראה שההשתדלות מצדם להתכחש לסיכון הקיים בביטול הדמוקרטיה, במידה של רוב מוסלמי מהירדן לים, היא ערך עליון החזק יותר מכל עקרון של שתי מדינות לשני עמים, ושמירתה של ישראל לאחר הסדר מדיני, כמדינה דמוקרטית של הלאום היהודי.
ברמה המעשית של העניין, שני המחנות הרדיקלים, הן 'המשיחי' והן 'הפוסט-ציוני', הם מחנות קולניים ברמה הגדולה יותר מכמותם. הבעיה היא, שהם יוצרים נזק עצום למדינת ישראל אשר משפיע על גבולה של האלימות בשלל צורותיה, ובכמות ההולכת ומתגברת עם השנים.
ניתן להבין מכך, שהמסקנה הנראית לעין לאחר בחינתם של הדברים, היא שאין מנוס לשמאל הציוני מלעשות חשבון נפש מעמיק ביותר. על השמאל הציוני להתבדל בבירור מגורמים אנטי ציונים, תוך כדי שמירה על עקרונות הבסיס שעליהם הוקמה המדינה, ועל פיהם נוסחה מגילת העצמאות. על השמאל הציוני לתמוך בצורה גורפת, ולחתור לכינון חוקה המקבעת את יסודותיה וגבולותיה של ישראל, כמדינה המקדשת את ערכי הדמוקרטיה, הנותנת מקום לחופש הביטוי ולעיתונות חופשית, אך עם זאת נלחמת בטרור מכל סוג שהוא, המנסה לפגוע בה ולהמאיס אותה על אזרחיה.

תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  30/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחנה המפוצל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סמול ישראלי זה סתם פרו פלשתינ
ב.ל  |  30/08/15 15:31
2
כמו כל מרקסיסט הגון וישר
סניל  |  1/09/15 07:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
בנימין נתניהו מבלה סוף-שבוע ארוך באיטליה שעלותו תהיה כזאת שלא יהיה עודף מחצי מיליון דולר. על חשבון הברון. האם אנו רשאים לדעת אם הוא נפגש עם הטייקונים בחשאי ובאין רואה. צריך לזכור שגם וורן באפט עלול להתמוטט אם ישגה יותר מדי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם -מר טפלון, התרוצצו, מפתיע, הצעה וגואל
רפי לאופרט
כשארה"ב מבטיחה שתגן על ישראל מול תוקפנות אירנית - מה באמת צריכה ישראל לחשוב נוכח פני התנהלותו של אובמה כלפיה בכל שנות הכהונה שלו עד כה ובהסכם האחרון עם אירן במיוחד?!
אברהם פכטר
אי התקיפה באירן, החזרת שליט, העברת ביקורת על התנהלות של ביבי, אישיותו ואופיו של ברק, באים לביטוי בשיחותיו. הצנזורה אישרה את הוצאת הספר שבו מופיעים הקטעים הרלוונטיים שצוטטו בתקשורת מהקלטות שאספו כותבי הספר. האם יש בפרסום משום פגיעה בביטחון המדינה? אני בספק
יצחק מאיר
הילדים של היום שנולדו לתוך עולם שמתחדש כל רגע בטור גאומטרי, לומדים במערכת בתי הספר שנשארת, ואין זאת גוזמה, עבשה, בלתי אהודה, בולמת, חסרת מעוף, זרה לרוח הנושבת בעולם המבדרת את בלוריות נכדינו ונינינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il