X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניתוח משמעות הודעתו הפומבית של ארדן, בעניין הסרת מועמדותו של תא"ל (מיל.), גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא המיועד של משטרת ישראל, אינה יכולה שלא להביא לידי המסקנה המתבקשת, לפיה מדובר בדמגוגיה פשוטה שכל מטרתה להציל כבודו של השר לביטחון פנים
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, גלעד ארדן. דמגוגיה פשוטה [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

הודעתו הפומבית של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לפיה הוא "נאלץ" להסיר מועמדותו של תא"ל (מיל.), גל הירש לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל המיועד, לא רק שלא תסיר גל החשדות, המלווה מועמדותו של גל הירש, מאז פורסם על מועמדותו לתפקיד זה, אלא היא תעצים ותחריף דווקא על וענן חשדות זה, מיום ליום. ממה נפשך? אם תא"ל (מיל.) נקי, מכל רבב, כטענתו הוא, מה לך פשוט יותר מהמשך בדיקת החשדות שהועלו נגדו ואשר מנעו,כמו-גם ממשיכים הם למנוע בחירתו לתפקיד המפכ"ל - משך חודשים ארוכים. ואם יתברר, חלילה וחס, כי יש ממש בחשדות שהועלו נגדו והם גובלים, אפילו בפלילים, הרי על משטרת ישראל למצות הליכי החקירה הפלילית, עד תום כדי שתוכל הפרקליטות וגם/או כל גוף אחר בעל סמכות, בעניין זה, להחליט בסופה של חקירה פלילית זו, אם להגיש כתב-אישום נגד תא"ל (מיל.), גל הירש, בשל ממצאיה של חקירה פלילית זו, אם לאו.
ניתוח משמעות הודעתו הפומבית של ארדן, בעניין הסרת מועמדותו של תא"ל (מיל.), גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא המיועד של משטרת ישראל, בשל התמשכות הליך הבדיקה הנוגע לעסקיו של הירש בגאורגיה ומאחר שלא נקבע מועד לסיום הבדיקה, אינה יכולה שלא להביא לידי המסקנה המתבקשת, לפיה מדובר בדמגוגיה פשוטה שכל מטרתה להציל כבודו של השר לביטחון פנים, שככל הנראה לא טרח לבדוק ולפשפש היטב בעברו של תא"ל (מיל.), גל הירש, קודם שהציע מועמדתו לתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת ישראל, כמו-גם להציל כבודו של המועמד - עד זה, לא מכבר - שככל הנראה, לא טרח לגלות אזני השר לביטחון פנים, אודות עניינים ומעשים המיוחסים לו, בעסקיו בגאורגיה, קודם שהציע השר לביטחון פנים מועמדותו לתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת ישראל. די באי גילוי נטען זה, בידי תא"ל (מיל.), גל הירש, אם וככל שכך אירעו ונתרחשו דברים, כדי להביא לפסילת מועמדותו זו, מן הפן והבחינה הציבוריים.
אם חרף כל האמור, הכתוב והנטען לעיל, גילה גם גילה, תא"ל (מיל.) גילוי מלא ומקיף מצידו לשר לביטחון פנים, כל המידע שנדרש ושהתבקש, קודם ועובר להעלאת ההצעה הפומבית, בידי השר לביטחון פנים למנותו לתפקיד המפכ"ל המיועד למשטרת ישראל כולל המידע על-אודות עניינים ומעשים המיוחסים לו, בעסקיו בגאורגיה, וחרף זאת המליץ השר לביטחון פנים על מינויו לתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת-ישראל, תוך העלמת מידע חיוני וחשוב זה, מידיעתו של הציבור, הרי עובדות אלה, אם וככל שכך אירעו ונתרחשו דברים, מטיל צל כבד על היכולת של השר לביטחון פנים, להמשיך בתפקידו הרגיש, לאור הסתרת מידע נטענת ואפשרית שכזו.
ברור הוא הדבר ונעלה מעל לכל ספיק ספיקא שהוא, כי הן השר לביטחון פנים והן המועמד עד לאחרונה לתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת ישראל, חייבים לפרסם הודעה פומבית משותפת, בדבר המידע המלא והמדויק שהיה וגם/או בדבר המידע שלא היה - ככל שלא היה מידע שכזה בידי השר לביטחון פנים, עובר וקודם פרסום הצעתו הפומבית לתא"ל (מיל.), גל הירש, לכהן בתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת ישראל והיעתרותו של מועמד זה, לקבל תפקיד וכהונה ציבורית זו עליו. ככל שלא ייעשו זאת שניים אלה וגם/או מי מהם ובהקדם בל יופתעו הם וגם/או מי מהם, אם יידרשו לעשות כן, הן בעתירה שתוגש בעניין זה לבג"ץ, הן בדרך של הגשת עתירה לפי חוק חופש המידע, שתדרוש פרסומו של מידע חשוב זה והן באמצעות שאילתות, בעניין דנא, בכנסת ישראל.
מנוסח הודעתו של השר לביטחון פנים,גלעד ארדן, שפורסמה, על-ידו, אתמול, מיד בתום צום יום הכיפורים, לפיה: "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ"ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק".
לא ניתן להבין, אם השר לביטחון פנים, ידע קודם הצעת המינוי לתפקיד לתא"ל (מיל.), גל הירש, דבר וחצי דבר, אודות העניינים ומעשים המיוחסים לו, בעסקיו בגאורגיה, אם לאו ואן אומנם ידע הוא עליהם - קודם הצעת המינוי - מדוע הציע הוא הצעת מינוי זה, לאותו מועמד, תוך, שלכאורה, העלים הוא מידע חיוני זה, מידיעת הציבור.
ברור לחלוטין כי על משטרת ישראל, להמשיך ולחקור בכל העניינים והמעשים המיוחסים לו, בעסקיו בגיא ורגיה, שכן לפי המפורסם והנטען, מדובר במעשים פליליים, לכאורה, אשר אינם מושפעים מהיותו של תא"ל (מיל.), גל הירש מועמד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל, אם לאו. ככל שמדובר במעשים פליליים, לכאורה, שבוצעו בידי תא"ל (מיל.), גל הירש, חייב משטרת ישראל להעמיק ולהשלים החקירה ולסיים חקירתה, באישור חשדות אלה, בממצאים של ממש או לחלופין בהודעה ובפרסום לציבור, כי לא נמצא כל ממש בחשדות למעשים פליליים נטענים, לכאורה, אלה. במקרה הראשון, יורה הגורם האחראי לכך, מבחינת החוק, על הגשת כתב אישום נגד תא"ל (מיל.), גל הירש או על סגירת תיק החקירה בנימוק של חוסר ראיות וגם/או בנימוק של חוסר עניין לציבור, לפי נסיבות הדברים. במקרה הראשון, יורה הגורם האחראי לכך, מבחינת החוק, על סגירת תיק החקירה בנימוק של חוסר אשמה.
הגם שהשר לביטחון פנים, הודיע על הסרת מועמדותו של תא"ל (מיל.), גל הירש, לתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת ישראל, הרי מן הראוי הוא להעניק מנדט לוועדת טירקל להמשיך בבדיקת כשירותו של מועמד זה לתפקיד המפכ"ל. וועדת טירקל יושבת ממילא על המדוכה מזה זמן רב בכל הקשור לבדיקת כשירותו של תא"ל (מיל.), גל הירש לתפקיד המפכ"ל. בואו ונניח לה להשלים מלאכתה, עד תום, שכן אין מדובר בשאלה תיאורטית אור, לאור שפעת סימני השאלה המרחפים בפרשת הצעת מינוי זו, שראוי לה שתיבדק אף, בדיקה ציבורית, בצד החקירה הפלילית המתקיימת בגינה ובכך נקיים, בכל הכבוד הראוי מאמר הפסוק: "...והיה מחנך טהור" ונסיר סימני שאלה מרחפים, מעל פרשה זו - אחת ולתמיד.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  24/09/2015   |   עודכן:  29/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סימני השאלה הגדולים ימשיכו לרחף מעל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שטנגר צודק לחלוטין ל"ת
אלי שריד  |  24/09/15 09:45
2
גלעד ארדן לך הביתה - ומהר! ל"ת
משה חורן  |  24/09/15 20:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עליס בליטנטל
במקום שראש הממשלה יבצע את החלטתו, וייתן לשר ארדן אור ירוק למינוי גל הירש - ראינו שהתמהמהותו התמוהה בלשון המעטה של היועץ המשפטי וינשטיין, מבטלת את כוח המשילות של הממשלה והופכת את וינשטיין לשליט יחיד. הוא המחליט והוא הקובע. ולא רק בנושא מינוי מפכ"ל המשטרה
איציק וולף
מפלגת המחנה הציוני תוקפת את ראש הממשלה ואת השר לביטחון פנים בעקבות הודעתם אמש על הסרת מועמדות גל הירש לתפקיד המפכ"ל    ח"כ בוקר: ראוי להימנע מהצנחת מועמד חיצוני לתפקיד המפכ"ל
איציק וולף
השר לביטחון פנים התקשר להירש והודיע לו כי הוא נאלץ להסיר את מועמדותו בשל התמשכות הליך הבדיקה בעניינו ומאחר שלא נקבע מועד ברור לסיומו
איתמר לוין
עו"ד פיני פישלר טוען שדנינו מצוי בחופשת פרישה עד מאי 2016, ולכן היה עליו לקבל אישור לקיצור תקופת הצינון בטרם יתמנה ליו"ר חברת הביטוח
איתמר לוין
החשד: מי שהיה מפקד משטרת מגדל העמק סחט טובות הנאה מיניות מאשתו של חשוד, תוך שהוא אומר שיוכל בתמורה לעזור לבעלה - וגם מאיים שהיא תיעצר אם לא תיענה לו
רשימות נוספות
תנ"צ ניסים אדרי עתר נגד פיטוריו  /  יצחק דנון
שוטר מג"ב מואשם בגניבת רימוני הלם  /  יצחק דנון
שני קולות והצהרה לא מבוססת של המשטרה  /  איתמר לוין
מבחנו של וינשטיין  /  יוני בן-מנחם
שנה חלפה, שנה באה  /  איתמר לוין
יוחנן ותת-ביטוח  /  פנחס (פיני) פישלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il