X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גם אתם חשים עייפות, ישנוניות, כאבי ראש, חוסר ריכוז וחוסר תיאבון, ושקשה לכם לחזור לשגרה? כיצד להתגבר על תסמונת פוסט החגים
▪  ▪  ▪
חזרה לא קלה לשגרה [צילום אילוסטרציה: AP/Matt Rourke]

מדי שנה בשנה באים חגי תשרי בהמוניהם ומפרים לחלוטין את השגרה והאיזון השברירי שרק התחלנו לרקום מחדש עם סיום החופש הגדול. לא פלא שעבור רבים מאיתנו החזרה ליום-יום, לשעות משרד קבועות ולקצב העבודה התובעני מהווה אתגר רציני ואף גורמת לתסמונת פוסט החגים (post vacation syndrome).
התסמונת באה לידי ביטוי בעייפות, ישנוניות, כאבי ראש, חוסר ריכוז וחוסר תיאבון, כאבי שרירים ועוד, אשר להם השלכות ברורות הן על מצב רוחו של האדם והן על תפוקתו במקום העבודה. ואנחנו הישראלים לא לבד בסיפור הזה. מדובר בתופעה כלל-עולמית שמומחים במדינות שונות מנסים להתחקות אחריה. כך למשל, מהמחקר שנערך על-ידי אוניברסיטת גרנדה שבספרד עולה כי כ-35% מהעובדים בגילאי 40-25 סובלים מתסמונת פוסט החגים. מחקר מסוג זה טרם נערך בישראל, אך סביר להניח כי, במידה שייזמו אחד כזה, הממצאים יהיו דומים.
כיצד בכל זאת ניתן למזער סיכונים לחוות את התסמונת ולבצע את המעבר מחופשה ארוכת טווח לשגרת יום-יום בצורה חלקה יותר?
שימוש בארבעת העקרונות הבאים יקל על תופעות הלוואי של חזרה לשגרה ויסייע לצלוח את המעבר בבטחה ובנועם:
1. חזרה הדרגתית
כל חזרה למקום עבודה לאחר חופשה ארוכת טווח מחייבת תקופה של שיקום והסתגלות מחדש. השילוב של עבודה במשרד עם עבודה מהבית וממרכזי עסקים המשרים אווירה נעימה ונוחה ומייצרים סביבת עבודה פרודוקטיבית וידידותית, הוא דרך טובה לבצע את החזרה לרוטינת העבודה באופן הדרגתי ומדוד.
2. שמירה על איזון בין חיים אישיים לחיים מקצועיים
הניתוק הפתאומי מהבית ומבני המשפחה והצלילה המסחררת לשגרת העבודה עם השעות הנוספות, הצגות פרויקטים, הכנת דוחות ועמידה ביעדים - עלולים לגרום לתחושות חרדה ומתח בקרב העובדים. כדי להימנע מתופעה זו ולהקטין את רמות הסטרס, מומלץ, לפחות בימים הראשונים של חזרה לשגרה, לאפשר לצוות לעבוד בקרבת הבית ו/או באזורים הסמוכים למשרדי לקוחות הארגון. מצד אחד זה מאפשר לעובדים להתנהל ביותר נינוחות, להרפות מדאגות ומגעגועים לבני ביתם ולהתרכז בעניינים מקצועיים; מצד אחר, הקירבה ללקוחות מעניקה לעובדים תחושת ביטחון ומאפשרת לקבל החלטות ולפתור בעיות במהירות וביעילות רבה יותר.
3. ארגון וגיבוש מחדש של הצוות
המעבר הדרסטי מפסק זמן ממושך שלקחה המדינה כולה לחיים רגילים מחייב היערכות ובניית תוכנית פעולה מסודרת שתסייע לעובדים "לנחות" בארגוניהם בצורה רכה יותר. למרות עומס המטלות והמשימות הצפוי חיוני להעניק לצוות זמן לקיים פגישות עידכונים עם הקולגות, לרענן נהלים ולקבוע סדרי עדיפויות בהתאם. חשוב לזכור שברוב המקרים תהיה החזרה לשגרה נוחה ושלווה יותר ככל שיקפידו מנהלים ועובדיהם לנקות את שולחנותיהם ולסיים את כלל המטלות מלפני החגים.
4. גיוס משאבים טכנולוגיים
המהפכה הדיגיטלית טשטשה גבולות ומחקה מרחקים בין האנשים והעמידה לרשותנו אביזרים וכלים רבים ומגוונים המסייעים להתעדכן במתרחש בזמן אמת בכל מקום בעולם ולהישאר פעיל ויעיל ללא צורך להימצא פיזית במקום העבודה. באמצעות השימוש במשאבים טכנולוגיים, החל ממכשירי טלפון ניידים, דרך מחשוב ענן ועד מערכות שיחות ועידה בווידאו, ניתן להבטיח גישור פערים מהיר וקל וחזרה נוחה וידידותית למסלול העבודה.
ללא ספק חגי תשרי הם אחת התקופות המיוחלות והמשמחות ביותר, אך בסופה, לעיתים קרובות, מתחלפים השמחה והאושר בתסמונת פוסט החגים המביאה עמה תחושות של מועקה, דיכאון ואף כאב פיזי. מודעות לקיום תופעה זו, היערכות להשלכותיה מבעוד מועד ושמירה על כללים פשוטים וישימים עלולות לסייע לצלוח את המעבר לשגרת העבודה ביתר קלות ולהקטין משמעותית את הסיכונים לחוות את תסמונת פוסט החגים.

הכותב הוא מנכ"ל REGUS ישראל.
תאריך:  06/10/2015   |   עודכן:  06/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גיוס משאבים / Mashabim
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חיים שטנגר
ציפי לידר
משמחת תורה לזאת הברכה: תחנות הסְטַרְט-אַפּ והזינוק לקראת ההתחלה    על הצופן הגנטי (לא, לא מה שחשבתם), מעגלי ההתחדשות והצמיחה ומה שביניהם    וגם: מי הוא הזקן הצעיר לנֶצח בתורה הקדושה? כן, משה רבנו
שמעון זיו
אני מבין שצריך לבקש סליחה מהחברים, או מהאנשים שגרמנו להם עוול או רע שלא בכוונה, או שמא בכוונה אבל אנחנו מצטערים על כך, אבל מזה שהכל נעשה בדברו? למה? אולי הוא צריך למחול לנו כי עשינו כדברו?
יצחק מאיר
בַּסֻּכֹּ֥ת תֵּשְׁב֖וּ שִׁבְעַ֣ת יָמִ֑ים כָּל-הָֽאֶזְרָח֙ בְּיִשְׂרָאֵ֔ל יֵשְׁב֖וּ בַּסֻּכֹּֽת. לְמַעַן֘ יֵדְע֣וּ דֹרֹֽתֵיכֶם֒ כִּ֣י בַסֻּכּ֗וֹת הוֹשַׁ֙בְתִּי֙ אֶת-בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל בְּהוֹצִיאִ֥י אוֹתָ֖ם מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אֲנִ֖י ה' אֱלֹהֵיכֶֽם (ויקרא כ"ג,מ"ב-מ"ג)
יפעת גדות
כ-300 תלמידות מדרשיית הרטמן לבנות מכיתות ז-י"ב החליטו כי הן יעשו כמיטב יכולתן על-מנת לוודא כי כמה שיותר אנשים יזכו לסוכה מושקעת גם אם ידם אינה משגת    התוצאה: עשרות משפחות נזקקות יזכו לחגוג השבוע את חג הסוכות כמיטב המסורת בזכות הפרויקט המיוחד של הבנות
רשימות נוספות
סוכות כשרות למטיילים בחג  /  מירב ארד
צניחה דרמטית בזיהום האוויר  /  איציק וולף
חשבון-נפש יהודי: שניכתב לשנה טובה  /  מחלקה ראשונה
האושפיזין שלי בסוכה  /  איתן קלינסקי
סוכות - אחדות ושמחה  /  ציפורה בראבי
מעשה בנסיך  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il