X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מהסביבה האינטימית והלחוצה של 15 שופטי ושופטות בית המשפט העליון, עלו קולות תהיה ואפילו כעס על איילת שקד שנכנסה לבונקר השתיקות ואינה מכסחת את בנט ויוגב, בשם השמירה על בג"ץ. אל תבנו ואפילו לא לרגע על איילת שקד שתתמוך בכם. שקד יצאה, לפחות כרגע מהתמונה לחלוטין
▪  ▪  ▪
איילת שקד. שתיקה רועמת [צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90]

"אני רוצה ללמוד מכל הטוב שעשו קודמי, השרים שי פירון, גדעון סער וקודמיהם, אני מתכוון להמשיך ביד יציבה במגמות הנכונות שהם התחילו, לכבד ולשמור על מערכת שבה אנשים נותנים את נשמתם. לעשות זאת בעדינות, בזהירות, בשיקול דעת ובאחריות" - שר החינוך, נפתלי בנט, בטקס קבלתו במשרד החינוך, עם תחילת כהונתו כשר החינוך.
תדע כל אם עברייה, המפקידה בניה ובנותיה, מידי בוקר בבוקרו, בידיה של מערכת החינוך בישראל, כי שר החינוך, נפתלי בנט, הוא הוא זה - הוא - ולא אחר! - הינו מי שאחראי לטקסט הנפלא, הקסום והמרגש, המובא בראש רשימה זו, מילה במילה, כפי שהועתק הוא מתוך האתר הרשמי של משרד החינוך.
תדע כל אם עברייה, המפקידה בניה ובנותיה, מידי בוקר בבוקרו, בידיה של מערכת החינוך בישראל, כי שר החינוך, נפתלי בנט, הוא הוא זה - הוא - ולא אחר! - שבסוף השבוע החולף הגיב להחלטת בג"ץ להקפיא בצו ארעי הריסת בתיהם של כמה מחבלים עד שיתבררו העתירות של משפחותיהם ואמר: "זוהי שעת חרום, הגיע הזמן שגם שופטי בג"ץ יבינו זאת", כתב בהודעה, שפורסמה, מטעמו הוא, ברבים. "כשאנשים נרצחים ברחובות, בג"ץ לא יכול לנופף בפרוצדורות כדי לעכב מלחמה בטרור. על בג"ץ להבין כי כל עיכוב בהריסת בית של מחבל פוגע בהרתעה הישראלית ומסכן חיי אדם", סיים שר החינוך משנתו הפוליטית הסדורה, באשר לתפקידו, מהותו ומיקומו של בג"ץ, בחברה הישראלית. ואל 'סתכלו בנפתלי בנט בזלזול. הוא אחלה גבר. גבר שבגברים. רס"ן (מיל.) בסיירת מטכ"ל וגם עשה מכה של מיליונים ממכירת חברת ההזנק "סולוטו", בה היה בעל אחזקות.
והחבר שלו, מסיעת "הבית היהודי", ח"כ מוטי יוגב, יותר גבר ממנו. תראו מה כתבו ב"ויקיפדיה". בשנת 1974, התנדב מרדכי וגנברג (שזה מוטי יוגב - שלנו - מהחבר'ה) לסיירת שקד. עשה מסלול כלוחם וכקורס מ"כים חי"ר וקורס סיור. עשה קורס קציני חי"ר והיה מפקד צוות בסיירת. היה מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים, בגדוד 202, והוביל אותה במבצע "מנורה". ולמד, כשנה, בישיבת מרכז הרב. שב לצה"ל ופיקד על פלגת האימונים בסיירת מטכ"ל. השתתף במבצע "מוביל" . לחם עם היחידה במלחמת לבנון והשתחרר בשנית מצה"ל. חזר לקבע כסמג"ד גדוד 890, לבקשת האלוף, אמנון ליפקין-שחק. היה מפקד גדוד 202 של הצנחנים ופיקד עליו, בדרום לבנון. היה מפקד יחידת "מגלן", ופיקד עליה, באינתיפאדה הראשונה. היה מפקד חטיבת אפרים. היה מדריך בקורס מפקדי פלוגות וגדודים וכן ראש מטה אוגדת עזה במילואים. סיים שירותו הצבאי בצה"ל, בדרגת אלוף משנה. גבר גבר, כבר אמרנו? אז הוא - רק הוא! - יראה לבג"ץ מאיפה הדג...
יש לו פה חזק, חזק חזק, לח"כ מוטי יוגב. בסוף השבוע החולף, פתח ח"כ מוטי יוגב, פה חזק ומתח ביקורת על החלטת בג"ץ להקפיא בצו ארעי הריסת בתיהם של כמה מחבלים, עד שתתבררנה העתירות שהגישו משפחותיהם. "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו, מהיום, שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים". בחודש יולי 2015, בעקבות פסיקה של בג"ץ, לפיה יש להרוס 24 יחידות דיור, שנבנו בבית אל, בניגוד לחוק על קרקע בבעלות פלשתינים, באופן מיידי ולמרות שהמדינה פועלת להכשרתם, אמר יוגב: "אם ההחלטה שכפי ששמעתי אותה עכשיו שבג"ץ החליט על הריסת בתי דריינוף למרות שיש תב"ע בתוקף והיתר לבנייתם, אז זו שרלטנות של בג"ץ, חוסר צדק. על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D-9, ואנחנו כמערכת מחוקקת, נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה, את הזנב שמכשכש בכלב, ונדאג באופן ערכי וצודק שבישראל תשלוט הכנסת והממשלה, והרשות השופטת תדע את מקומה".
אה, שכחנו לגמרי לספר לכם שמנהל בתי-המשפט, כב' השופט, מיכאל שפיצר - (אני סתם חנפן וכותב כב' השופט, אין לי ת'אומץ שיש למוטי יוגב, לבוא לשופט, ל'סתכלו לו ישר - בלבן של העיניים ולהגיד לו - בדיבור ישיר - "צ'מע, אתה. אתה לעמרי הגזמת. ברור? אני עוד רגיל לדבר עם שופטים ושופטות, בגוף שלישי. הרגל של שנים שקשה להיפטר ממנו. חוץ מזה אנו סתם נחנח וחנון אמיתי ואני אפילו לא חבר כנסת "המביע ת'שקפות בוחרי, בגלוי, במפגיע ובאין חושש) - כתב מכתב ליו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אתמול וטען, המכתב זה כי ח"כ מוטי יוגב מתיר דמו של כב' השופט, עוזי פוגלמן, בביקורת הנוקבת, שמתח הוא עליו.
כב' השופט כתב עוד, כי: "מערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני. אלא שח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלה, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן (ודי לעיין בתגובות לפוסט כמו 'כעת ממילים למעשים') כדי להבין עד כמה הרחיק לכת ח"כ יוגב בדבריו". הוא כתב, כי: "דבריו אלו של ח"כ יוגב, המתווספים לאמירה קודמת שלו בדבר הצורך לעלות על בית המשפט העליון ב D9-,מביאים אותנו למסקנה שאין אנו יכולים להחשות וכי קיים חשש של ממש לעידוד מצידו של ח"כ יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון, ושופטיו - ובכך על מערכת המשפט כולה". כב' השופט שפיצר כתב ליו"ר הכנסת,כי: "אני פונה אל אדוני בבקשה לפעול למניעת ההסתה של ח"כ יוגב, ואני סמוך ובטוח כי יש בידיך את הכלים לכך".
לא פרייאר, יולי (יואל) אדלשטיין, לא פרייאר, בכלל. הוא הרי יו"ר הכנסת ובהיעדר נשיא המדינה מישראל וגם/או כאשר נבצר מנשיא המדינה למלא את תפקידו, ממלא יושב-ראש הכנסת תפקידו. אז תנו לאדלשטיין כפים וקראו מה כתב הוא ל"פקיד", מיכאל שפיצר שהוא בתקן שופט מחוזי ומנהל בתי-המשפט - בעניין בקשתו "לקרוא לסדר" ח"כ מוטי יוגב. "תמוה בעיני ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו"ר הכנסת שלא באמצעות הממונים עליו, תוך מתקפה אישית כנגד חבר כנסת נבחר, ויתן פומבי לדברים בטרם זכה לתגובה כלשהי", כותב אדלשטיין לשפיצר ומוסיף עוד, כי הוא: "חרד עקב המתקפות הבוטות נגד בתי המשפט והשופטים". בתוקף ממלכיותו של אדלשטיין, כיו"ר הכנסת, קרא הוא "ל-כ-ו-ל-ם" לשמור על כבודה ועצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט.
וח"כ מוטי יוגב? מה נראה לכם, שהוא יוותר על כבודם של מי ששלחו אותם לכנסת, לדבר בשמם? לדבריו: "באקטיביזם השיפוטי, הרשות השופטת פגעה וממשיכה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובביטחון אזרחי ישראל. הרשות השופטת הפכה עצמה גם לרשות המבצעת וגם לזו המחוקקת ובעצם זה שדובריה מנסים לתקוף את דבריי כ'הסתה והתרת דם' באופן שאינו ענייני, הם מבינים שנגעתי בנקודת האמת הרגישה של מגדל השן הדיקטטורי שהם יצרו לעצמם. זו הגמוניה ששולטת כבר עשרות שנים באופן לא דמוקרטי, לא מייצגת באופן אמיתי את העם ולא מסתירה את דעותיה הפרטיות מאחורי פסיקות מוטות באופן חוזר ונשנה".
רגע. רגע. תרגיעו. מוטי לא סיים עדיין דבריו. תנו לו לסיים משפט וליתר דיוק תנו לו לסיים עוד כמה וכמה, וכמה, וכמה משפטים הרי הוא זכאי לייצג בוחריו ולומר - ברבים - כי: "מערכת המשפט על שלל מרכיביה הנוכחיים מפריעה ליישום מדיניות הממשלה ופוגעת במערכת הביטחון המשתדלת יומם וליל להגן על תושבי מדינת ישראל. היא פוגעת בדמוקרטיה ובביטחון ישראל. הגיע הזמן ששופטי בית המשפט העליון יבינו שהם אינם מעל מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור שהועמדו בבחירות דמוקרטיות פעם אחר פעם, בוודאי לא כאשר המדובר הוא בביטחון ישראל ובהצלת חיים".
ומה עם קולה של שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, הממונה בתוקף תפקידה, כשרת המשפטים על ראשות הוועדה לבחירת שופטים? למה לא שמענו קולה, בעניין זה, עד כה. יכול להיות שהיא שכחה לסגור הדלת (כמו השפן הקטן) הצטטנה, קיבלה נזלת והיא צרודה ולא יכולה לדבר? יכול להיות - בכל הכבוד הראוי - שהיא סתם שפן גדול ובגלל שהנושא "גדול" עליה היא החליטה לא להסתכסך עם בנט ויוגב והתומכים בהם ולשתוק. רגע. רגע. מה דעתכם שהדעה של בנט ויוגב, היא בדיוק גם הדעה האישית שלה. אז הם "עושים לה, שני החבר'ה הללו, ת'עבודה השחורה" והיא יוצאת ממלכתית לגמרי ותקבל עוד צילום טוב בעיתון של יום מחר? נשמע איום ונורא - נכון? אבל מה לעשות שהמציאות עולה על כל דמיון?
מהסביבה האינטימית והלחוצה של 15 שופטי ושופטות בית המשפט העליון, עלו קולות תהיה ואפילו כעס על איילת שקד שנכנסה לבונקר השתיקות ואינה מכסחת את בנט ויוגב, בשם השמירה על בג"ץ. מי שחושב כך, בקרב שופטי ושופטות בית המשפט העיון, הוא/היא ייתכן ששופט וגם/או שופטת מצויינים, בתחומם הם, אבל הם פוליטיקאים קטנים, קטנטנים, מה-זה קטנים, בכל הכבוד הראוי, שצריך טלסקופ (מיקרוסקופ, לא יספיק, במקרה הזה), כדי לראות אותם, עין בעין. הצחקתם אותי - אתם שם בגזרת שופטי ושופטות בג"ץ ומקורביכם. אל תבנו ואפילו לא לרגע על איילת שקד שתתמוך בכם. שקד יצאה - לפחות כרגע - מהתמונה, לחלוטין. לא התפלאתם לקבל הגנה בלתי צפויה, לחלוטין, דווקא מכיוונו של ראש ממשלת ישראל? מביבי? למה ביבי מגן - פתע פתאום על בג"ץ, בעצרת ממלכתית כשלידו נשיאת בית המשפט העליון, כב' השופטת, מרים נאור ובעלה, פרופ' אריה נאור? אתם לא חושבים שזה הזוי, מה-זה הזוי. הזוי? על כך יורחבו ויפורטו דברים, ברשימתנו השלישית, יום מחר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  27/10/2015   |   עודכן:  27/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרימי היד על בג"ץ עוד יזקקו לעזרתו (ב')
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
שיקפצו (ב)
אהרון שחר  |  27/10/15 10:40
2
תגובה לד"ר חיים שטנגר
דשא  |  27/10/15 14:02
 
- תיתקון תיקון מוטעה
ד"ר חיים שטנגר  |  25/02/19 19:57
3
מושחתים
שלמ   |  27/10/15 22:11
 
- יידע לו עורך-הדין המיוחס
לכותב "שלמ"  |  28/10/15 07:43
4
שטות גמורה
אבי כהן  |  28/10/15 13:42
5
אין להרים יד בכלל
היהודי הניצחי  |  28/10/15 16:09
6
בית המשפט מרים ידו על העם1
צרצר  |  29/10/15 11:11
7
בית המשפט מרים ידו על העם2
צרצר  |  29/10/15 11:16
8
בית המשפט מריםידו על העם3
צרצר  |  29/10/15 11:35
9
אני לא מאמין
כבש 44  |  30/10/15 06:25
10
הכותב כתב את קשקוש הזה
צורי  |  30/10/15 07:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים עוג'ר
בסדרת של דיונים בוועדות ובשורה של אירועים ציינה הכנסת את יום העוני הבינלאומי    נמצא על-פי מחקר שהציג הביטוח הלאומי לקראת יום העוני הבינלאומי כי הגדלת הקצבאות והורדת המע"מ תפחית את תחולת העוני עד 14% ואת חומרתו עד 30%
חיים שטנגר
אריה אבנרי
אולמרט היה מעורב באחרונה בתיווך לקבלת תרומה לאיגוד הכדורסל וזכה בשל כך לחופן של תודות. אומ"ץ החליטה להעמיד למבחן את התרומה    על-סדר היום האישי של דליה איציק עומד רצונה לשמש בתפקיד קונסול ישראל בניו-יורק. מאחר שהאיש הקובע היום במשרד החוץ הוא רה"מ נתניהו, החלה איציק לבקש באחרונה את קרבתה של רעייתו, שרה נתניהו    מוטי זיסר פתח במסע נקם נגד הנהלת בנק הפועלים על שסירבה לעשות עמו הסכמי תספורות בדומה לטייקונים אחרים
חיים שטנגר
כב' השופט, משה סובל, דחה דרישת המדינה, לחייב הנאשמים כבר כעת להשיב תשובתם לכתב האישום והוא קבע דיון נוסף לעוד חודשיים ימים, תוך תקווה שעד מועד זה יתומללו כלל תמלילי עדי המדינה והנאשמים יוכלו להשיב, מענה ענייני לכתב האישום
חיים שטנגר
השואה היא כלי נשק רב עוצמה. שימוש בלתי מבוקר בה, בידי פוליטיקאים חסרי אחריות כפי שנהג בנימין נתניהו, בנאום בפני הקונגרס הציוני, השבוע עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il