X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הפקרות, הידיד בה"א הידיעה, מרסקים ומבריק חנוכה שמח!
▪  ▪  ▪
שדמה [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

א. העקשנות מועילה
צה"ל חוזר לבסיס שדמה בפאתי גוש-עציון - אחר שנטשוֹ בשנת 2006, וכמעט נפל בידי הרש"פ.
העיתונאי חגי הוברמן (אז בהצופה-מקור ראשון) גילה את העובדה המחפירה, והפרסום הניע את המאבק של הוועד למען שדמה יהודית לשמור את הבסיס הנטוש, הנמצא בשטח סי, בחזקה יהודית.
מאות יהודים עלו מדי שבוע ביוזמת הוועד לשדמה, משנת 2008, וניסו לשקם את הבסיס, שנבזז על-ידי הערבים עם פינויו. לפני כמה שנים השתתפתי בנטיעת עצים של חוג הפרופסורים לחוסן מדיני בשדמה. אחרי הנטיעות, שמענו - כמדי שבוע - הרצאות של בני-סמכא והסברים על המקום ועל חשיבותו. הערבים עקרו חלק מהנטיעות בשדמה, אך ההיאחזות העיקשת בשדמה הועילה.
קשה להבין את טירוף-המערכות, שהביא להחלטת הצבא להפוך בסיס צבאי לשכונה ערבית; ואני מצטרף למברכים את נדיה מטר ואת יהודית קצובר, העומדות בראש הוועד למען שדמה יהודית, על הצלחתן בשמירה עקשנית על האתר בריבונות יהודית.
ב. אחד משורת ידידים
מהדיווח על הטקס להכרזה על יום פטרסון להוקרת מפקד הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה (הגיגים של"ה) נשמטו דבריו של יוסי אחימאיר, מנהל מכון ז'בוטינסקי, שיזם את ציון התאריך ואת העלאת אפרו לקבורה בארצנו, לפי צוואת פטרסון.
אחימאיר אמר, כי פטרסון הוא אחד משורת ידידים נוצריים, בריטים, שהיו לו לעם היהודי, בטרם חידש את עצמאותו ועמדו לימיננו במאבק לתקומה, וביניהם ריצ'רד מיינרצהאגן, יאשיה ודג'ווד וכמובן אורד וינגיט. "וינגייט כונה - הידיד, על פאטרסון אפשר לומר כי היה - הידיד בה"א הידיעה".
"אני מקווה - אמר אחימאיר - שיחדיו נמצא, ותמצא המדינה, דרך נאותה לציין את יום פטרסון מדי שנה בשנה ביום השנה לקבורתו בארצנו, לעלות אל קברו, ללמוד על פועלו, לחקור, להזכיר ולהעלותו על נס".
ג. סוגרים בע"מ
גרזן הקיצוצים הונף על שתי הפנימיות הצבאיות - על-שם בירם בחיפה ובאור עציון - כביכול אחר שיקול-דעת. אני חולק על הגיון ההחלטה, ומבכה את תוצאותיה אם אכן ייסגרו הפנימיות הצבאיות.
כמה מחבריי הטובים למדו בפנימייה בחיפה, שהניבה הרבה מאוד מפקדים לכל חילות צבאנו. אחד מהם הוא תא"ל (מיל') רון כתרי, שהיה מנהל בית-הספר הריאלי בחיפה. כתרי כתב לי, "איזה קוצר-ראות ... איזו אטימות. הפנימייה 'לא רלוונטית'?! - היכן אחריותכם [אלוף מב"ל + תא"ל פו"ם] לוודא שהיא רלוונטית לעלא ולפי צורכי ה'לקוח', קרי: צה"ל?
"כמה קל לרסק מיתוס/סמל ירושת העבר ...".
בנוסף הפנה אותי לדברים שכתב בפייסבוק: "מאוד צר לי, עניינית ואישית, על החלטת הרמטכ"ל [שאימץ שר הביטחון, שלפני 13 שנה ביטל החלטה כזו ...] לסגור את הפנימייה הצבאית בחיפה. יום יבוא והמערכת [כלכלית ... צינית ... מנוכרת לסמלים ולתרומה היסטורית] 'לא תבין איך זה קרה...'. ראו הריסת בניין גמנסיה 'הרצליה' [אף שהיה מדובר 'רק' במבנה ... ערכו היה מעבר לבלוקים] והשערורייה - להבדיל - של הביטוח הסיעודי, שנחשפת בימים הללו. לא קשור?! 'טובי המומחים' בנו את המודל המעוות, שחובט בפניהם של קשישים רבים ... 'טובי המומחים' החליטו ש'הפנימייה אינה רלוונטית עוד". אם נזכור ש"הפוסל - במומו פוסל", היכן היו הממונים על הפנימייה כדי לוודא שתהיה רלוונטית וחדה, מוכוונת-יעדים וערכית, עד היום הזה?? החלטה לגיטימית [הרי מקצצים עוד...] אינה הופכת אותה לחכמה. שגויה היא, אך כה הולמת לרוח התקופה: רדוד וב'דאבל-קליק".
"ולא אוסיף עוד... לבוגרי הפנימיות, לדורותיהם: 'בהשקט ובבטחה'. כך לימדונו".
כעת מתחרות הפנימיות הצבאית - הממלכתית והדתית - במכינות הצבאיות, אך ברעיון יש גרעין לצבא מקצועי, שאיננו במכינות הצבאיות. הן סיפקו לצבא מפקדים, שחונכו היטב במוסדות חינוכיים מהטובים במדינה. יתר על כן, הן מכוונות לקהל אחר לחלוטין: הפנימיות - לנערי תיכון והמכינות - למועמדים לשירות ביטחון.
אחרי כשישים שנה, שופכים את המים יחד עם התינוק.
ד. פרסומת ראויה
בגל הסחי של פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, אני מתמוגג לנוכח היצירתיות המבריקה של הפרסומות נגד סמי הפיצוציות. הלוואי שהפרסומות הללו יצליחו לשכנע ולו משתמש אחד לחדול.

תאריך:  10/12/2015   |   עודכן:  10/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היאחזות עיקשת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא
שמ  |  10/12/15 12:43
2
היכן קברו של פטרסון ?
ציוני-חילוני-חיפה  |  13/12/15 00:53
 
- פטרסון נטמן באביחיל
אביתר בן-צדף  |  13/12/15 02:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
אם מכונית איננה מגיעה, בדרך כלל, לאובדן מוחלט - הרי במקרה של תאונה, חברת הביטוח לא משלמת נזק של המחירון, אלא את מחיר התיקון כפי שקובע המוסך
ארי בוסל
ישנן תוכניות שלמות של הושטת יד למוסלמים    אוזן קשבת לבקשותיהם, תלונותיהם ומאנותיהם    הם מסכנים ביותר, כולם רודפים אותם, מפלים נגדם    איום ונורא ממש - פגיעה יומיומית בזכויותיהם הבסיסיות. לכן, אגב, הם כה מסוכנים
חנה לנדאו
בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר להתעוררות ציבורית בעניין סרבנות גט    אך בסרבנות גט לא מדובר במספר מקרים אישיים, זוהי תופעה שהולכת ורווחת, ואנו בתור יהודים צריכים להילחם בה בכל כולנו
אברהם הללי
מוסר השכל מהפרשה, שהדרך לפסגה מלאה מכשולים וחתחתים    טוב לאדם להתגבר אלה כדי להגיע ליעדו-לפסגה אשר יוסף הגיע אליה במצרים
עליס בליטנטל
כל ההתלהמות כנגד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מעידה על צרות אופקי דובריה    הוא כרגע האדם הנכון בזמן הנכון, ואינו זקוק למשרה זו כדי להתעשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il