X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרטון הרע של "אם תרצו" מחוויר לעומת מיליוני העדויות, ההרצאות, המאמרים, הסרטונים והתביעות שיצאו מעשרות ארגוני השמאל כלפי ישראל, החברה שבה וצה"ל
▪  ▪  ▪
הפגנת שמאל נגד הכיבוש [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

1. אינני אוהב את הסרטון של "אם תרצו". הוא קודר מדי ויש בו קונוטציות ברורות המקשרות את הדמויות המייצגות ארגוני שמאל עם תקיעת סכין בגב האומה. לא ראוי. מובן הצורך לעורר דיון ציבורי באמצעות פרובוקציה, אבל אפשר לדבר בחריפות מבלי לגלוש למחוזות שבהם כבר אין הקשבה לדבריך אלא פחד ממך. משום כך, טוב היה לו לסרטון הזה שלא נברא יותר משנברא, אבל עכשיו שבא לעולם - כדאי לפשפש בו ובדיון הציבורי שנכרך בעקביו.
אני שומע את זעקות השבר "הסתה, הסתה". מוכיחים את ראשי "אם תרצו" על אחריותם לפגיעה חלילה בדמויות שבסרטון. הדאגה ברורה וחובה להשאיר את הדיון בתחום המילים. אבל מה באשר לפגיעה בצה"ל ובאזרחי המדינה? כאן אנחנו פוטרים את ארגוני השמאל מאחריות? אם אנחנו כה נוראים, קלגסים, רוצחים וגזלנים - כי אז לא רק שהמאבק המזוין נגדנו מותר; הוא מצווה, ג'יהאד בחסות היאהוד!
2. בקיץ 2014, בזמן שעשרות אלפי חיילינו חירפו נפשם ברצועת עזה על הגנת הדרום, פירסם אבנר גבריהו, מארגון "שוברים שתיקה", מאמר נבלה ב"אינדיפנדנט" הבריטי, עיתון מגדולי הקטגורים נגד ישראל.
כותרת המאמר שהתבססה על תוכנו: "כחייל לשעבר בצה"ל, ראיתי כיצד צה"ל מתייחס לפלשתינים בצורה מזעזעת", וכותרת המשנה: "ישנם קווים מוסריים, מדוע אנחנו מקפידים לחצות אותם?". המאמר לווה בעשרות סרטונים על ה"רעות" שעושה צה"ל בעזה, ושום מילה על הסיבות לכך.
במקום אחר ניתחתי את מאמרו של גבריהו והנרקיסיזם המוסרי שלו. אזכיר רק שהכותרת הבטיחה עדות חייל ישראלי על מה שצה"ל עולל לפלשתינים ב"צוק איתן", בעוד למעשה, גבריהו מיחזר זיכרונות ממלחמת לבנון השנייה וזיכרון של חבר מ"עופרת יצוקה".
לא היה במאמר דבר הקשור למלחמה הנוכחית, ובכל זאת בער לגבריהו להשמיץ את צה"ל כמי שחוצה קווים אדומים כדבר שבשיגרה. כך לא עושה מי שרוצה לתקן את חברתו, אלא מי שמבקש לקדם את תדמיתו ה"מוסרית" על חשבון "פשעי המלחמה" של בני עמו, ועל הדרך מספק הצדקה עקיפה להמשך הטרור נגדנו.
3. הטענה ארוכת הימים של ארגוני השמאל היא שהם מעמידים בפני החברה הישראלית "מראה", המשקפת את "כיעורה". והנה, כשמגיע ארגון המשחיר את פניהם באותה שיטה - מיד נזעקים זגגי המראות לשבור את המראה הזאת.
למה? הביטו בסרטון הקשה - מפחיד, לא? כך נראות נבואות הזעם שלכם על סופה של החברה הישראלית אם לא תיכנע להשקפת עולמכם, וכך אתם פועלים להשחיר דמותנו בעולם. הסרטון הרע הזה מחוויר לעומת מיליוני העדויות, ההרצאות, המאמרים, הסרטונים והתביעות שיצאו מעשרות ארגוני השמאל כלפי ישראל, החברה שבה וצה"ל.
מי שמקשיב רק לכם - ויש לא מעט כאלה בעולם הרחב - משוכנע שמדינת ישראל היא מפלצת המאיימת על שלום העולם, שצה"ל הוא צבא קלגסים השני רק לוורמאכט הגרמני, שערביי ישראל סובלים מאפרטהייד גזעני העולה ברשעותו על זה ששרר בדרום אפריקה, שערביי שומרון ויהודה הפלשתינים מוצאים להורג ללא הבחנה, ושהיהודים היושבים בגב ההר - "המתנחלים" - הם אויבי האנושות, ודמם מותר.
מדובר בתהליך בן עשרות שנים, שבמהלכו הבאתם את ישראל למצב של התגוננות מתמדת.
4. כל פגיעה באדם חף מפשע היא נוראה ומיותרת. אבל מדינות באירופה, באסיה, באפריקה ואפילו בארה"ב (שלא לדבר על המזרח התיכון) ביצעו פשעים חמורים פי אלף נגד אוכלוסייה אזרחית - ובכל זאת אף אחת אינה ניצבת מול מסע תעמולה חובק עולם, שבבסיסו דה-לגיטימציה בדומה לדה-לגיטימציה נגד עצם קיומה של ישראל כמדינת העם היהודי. חלק מהארגונים מגדיר עצמו "ציוני". בסדר.
תתמהו, זה אנחנו? מה פתאום! אנחנו הרי צדיקים, יסודות עולם, דואגים לזכויות האדם והאנושות, שוחרי שלום ולהתראות. אז הסתכלו בסרטון של "אם תרצו" - כך במשך שנים אנחנו נראים בעולם באמצעותכם!

פורסם במקור: ישראל היום (ה', 17.12.15)
תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי המכוער ביותר בעיר?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נהניתי
שמ  |  17/12/15 15:59
2
את וענונו, מרגל האטום
אברהם 10100  |  18/12/15 08:10
3
למה לא ראוי?
באום  |  19/12/15 13:32
 
- באום,אתה מנסח בבהירות ל"ת
אמת לאמיתה.  |  20/12/15 01:18
4
למה רע? הסרטון עובדתי! וזו הדר
קורןנאוה טבריה  |  20/12/15 11:16
5
חופש הביטוי הוא
רמי רצון  |  21/12/15 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אין נסיבות מקילות. רצח הוא רצח, אבל לא כל אלימות היא טרור ותג מחיר הוא תגמול על אלימות - כך עשתה גם ישראל מול הטרור מעזה ומלבנון, לפני שהתבלבלה ונכתשה בעולם המושגים המעוות של השמאל הפוסט-ציוני
עמיר פרץ
אין ספק שהסכם פריז הוא מפגן חשוב וייחודי של אחדות בינלאומית. מסתבר, שוב כבעבר, שמול איום גלובלי יודעת הקהילה הבינלאומית להתעלות מעל שיקולים לאומיים צרים ומעל אינטרסים כלכליים צרים ולמצוא מכנה משותף המאפשר התמודדות יעילה עם פגעי טבע
שמעון זיו
בזמנו של פרס כנשיא הגיעו ההוצאות לכדי 20 מיליוני שקלים, ובית הנשיא מכלכל כ-132 עובדים    הוא מכיל בין השאר מנכ"ל, יועצי תקשורת, אבטחה, נסיעות לחול ועוד
אפרים הלפרין
ההסתדרות הרפואית השמיטה את בצדק סעיף "עניי עירך קרובים" מתקנון האתיקה שלה, אך מה שמצער הוא שמדינת ישראל לא נתנה במקביל פתרון לבעיית הקדימות המתבקשת לטיפול בנרצחים על פני הרוצחים
אליהו קאופמן
אם באמת לא היו החרדים סובלניים ולא היו פתוחים ככפי ערבים הרי שכחבר במר"צ האנטי דתית, הוא הרי שמזמן היה מועלה למונית ונשלח החוצה מכל המדרגות והכבישים בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il