X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
דברי ראש הממשלה ושר הכלכלה והתעשיה בנימין נתניהו בפארק האקו-תעשייתי בנאות חובב במעמד החתימה על סעיף 52 המאשר את מתווה הגז
▪  ▪  ▪
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]

תודה לך אנדרי, ותודה לכם בעצם מארחי האכסניה, כאן במקום הזה בנאות חובב וגם בנגב, ראשי הרשויות חבריי. וכאן נמצאים גם ראשי תעשיה וארגונים כלכליים חשובים. וכמובן ידידיי, שרגא ברוש, אני שמח לראות אותך, אנחנו עובדים יחד בתעשיה, כפי שאמרת. ואני מבקש במיוחד להודות במעמד הזה לשני אנשים שבלעדיהם לא היינו יכולים לדחוף את הדבר הזה קדימה - אני דוחף, אבל מישהו צריך גם לפלס את הדרך, והאחד הוא ידידי יובל שטייניץ, שר האנרגיה, שמיניתי אותו למען המטרה הזאת, יש עוד שתי מטרות אבל על זה נדבר בהזדמנות אחרת, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר - יחד עבדו כצוות מחץ, מחץ כדי להתגבר על המכשולים. אני רוצה להודות לך, יובל, על הפעולה החשובה שלך. אני רוצה גם להודות בנוסף לך אלי, גם למשפטנים שעזרו במקרה הזה, אני אומר זה דבר מדהים, עזרו במקרה הזה עזרה של ממש, וגם צוות אנשי המקצוע במשרדים השונים עשו עבודה מאוד חשובה למען חזון משולש.
החזון הראשון שלי זה שמדינת ישראל תגיע לא לארבעים אלף דולר הכנסה לנפש, שרגא, אלא לעשרה מיליון איש עם חמישים אלף דולר הכנסה לנפש. זה תל"ג, תוצר לאומי של חצי טריליון דולר, זה נותן לנו כלים גם להגן על עצמנו, גם להבטיח את עתידנו, גם לבנות את מדינתנו - זה חזון אחד.
חזון שני מתממש כאן לנגד עינינו, אתם רואים אותו מאחורינו, ואם תראו צפונה יותר את באר שבע, מה שקורה בנגב - באר שבע תהיה עיר של חצי מיליון תושבים בעוד תריסר שנים, והפיתוח הזה מתרחב לדימונה ולעומר ולכל יישובי הנגב בלי יוצא מן הכלל. הדבר הזה משנה את הנגב וזה מחייב כמובן השקעה גדולה, אבל קודם כל זה מחייב את הזנקתו של הסקטור הפרטי. זה הקטר שדוחף, פשוט מביא את כל הצמיחה, מביא את הברכה לאזרחי ישראל.
החזון השלישי שלי זה כמובן לצמצם את הפערים ולערב את כל אזרחי ישראל בחינוך, ברווחה, בבריאות - לתת להם באמת חיים טובים במדינה המתפתחת והמתקדמת שלנו.
לשלושת החזונות האלה אנחנו חייבים לתת גז. אנחנו באנו היום לתת גז למדינת ישראל, לכלכלת ישראל, לאזרחי ישראל. הגז הזה ניתן לנו כמתנה מהקדוש ברוך הוא, הוא נמצא במעמקי הים, נתנו לנו מאגרי גז ענקיים. הופכים אותנו בפוטנציה אם לא למעצמת אנרגיה, בוודאי לכוח בינלאומי חשוב באנרגיה עם יכולות גדולות מאוד, והן נמצאות מתחת לאדמה והיינו צריכים להוציא אותן. כדי להוציא אותן, היינו צריכים להתגבר על מכשולים רבים, ויובל פירט אותם כאן. אני אוסיף שלפני שעה קלה אני חתמתי על מכתב תשובה לאיתן כבל. קיבלתי ממנו את חוות הדעת של הרוב, שבעה חברי כנסת, קראתי גם את חוות הדעת של המיעוט, ששה חברי כנסת. לצערי, זה הפך לדיון פוליטי, פופוליסטי, אבל קראתי, שקלתי את הדברים והחלטתי לאשר היום את מתווה הגז.
המתווה חיוני, המתווה הוא חיוני, הוא חיוני לביטחון שלנו כי אנחנו לא רוצים להישאר עם תחנת כוח אחת שיורים עליה, ואנחנו לא רוצים להישאר עם שדה אחד ואסדה אחת שיורים עליה - אנחנו רוצים ריבוי אסדות. אין שום סיכוי לפתח את שדות הגז הגדולים - את 'לוויתן', את האסדות הנוספות שאנחנו רוצים בלי מתווה הגז - זה הסיכוי היחיד, ולכן מבחינת ביטחון אנחנו מקדמים את המתווה.
הדבר הזה חשוב לכלכלה שלנו משום שזה נותן לנו מקור אנרגיה זול יחסית למקורות אחרים וגם נותן לנו כמובן את היכולת לפתח הכנסות גדולות מאוד למדינת ישראל שאנחנו יכולים לתת לרווחה, לצרכים החברתיים שלנו. וזה גם חשוב ליחסי החוץ, מדינות רבות מתעניינות בזה, לא רק יוון וקפריסין שאת ראשיהן אני הולך לפגוש בעוד שבועות אחדים בקפריסין, אלא גם מדינות אחרות - ירדן, כמובן הרשות הפלשתינית מעוניינת בזה. אבל מי שעוד מעוניין בזה, ואנחנו דנים איתם בנושא זה, וזה טורקיה ומצרים, אלה שתי מדינות חשובות, וכמובן מדינות אירופה שמעוניינות גם כן לקבל את הגז. זה חשוב לנו - זה חשוב לכלכלה, זה חשוב לביטחון, זה חשוב לחברה, זה חשוב ליחסי החוץ שלנו, ועל כן היינו צריכים להתגבר על כל הדיון הפופוליסטי שהיה פה. השקיעו כאן משאבים כבירים לנסות למנוע את זה, וזה לא השפיע עליי. אני לא מונע על-ידי שיקולים פופוליסטיים.
אנחנו שינינו את מדינת ישראל כי הלכנו בניגוד לקו הפופוליסטי ועשינו כאן רפורמות שמאפשרות תחרות, מאפשרות צמיחה, מאפשרות כלכלה חופשית, מאפשרות מקורות אנרגיה, מאפשרות תשתיות שמחברות את הנגב והגליל למרכז, פורצות דרכים - זה מה שאנחנו עושים, אנחנו מקדמים את מדינת ישראל. אני חושב שזה גם חשוב לאוויר הנקי שיש כאן. אני רוצה כמובן את הגנת הסביבה - הגז נותן לנו מקור יחסית נקי, הוא נותן לנו מקומות עבודה, הוא נותן לנו הוזלת עלויות ויוקר המחיה, והוא ייתן לנו מיליארדי שקלים לצרכים החברתיים שלנו.
הדבר הזה מחייב לעשות דבר פשוט - לסיים את הנאום הזה, לחתום על הנייר ולתת גז למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. זה בדיוק מה שאני הולך לעשות.
תודה רבה לכולכם, תודה רבה

תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מחלקה ראשונה
למרות מאבק סוער כנגד אישור המתווה, חתם בנימין נתניהו, במסגרת תפקידו כשר הכלכלה על המתווה המסדיר את שוק הגז בישראל    נתניהו: התגברנו על הדיון הפופוליסטי    הרצוג: נגיש בג"ץ בקרוב
נסים עוג'ר
למצדדים במתווה הגז לא הפריע כלל, כי דרישתם ליציבות רגולטורית יש בה כדי לנטרל או לרוקן את סמכותה של הכנסת כבית מחוקקים, וכל בר דעת במדינה נורמלית ומתוקנת מבין, שכאן מסתיימת לה ריבונות הכנסת והמדינה דמוקרטית, בשעה שמכתיבים לרשות המחוקק איזה חוק לחוקק איזה לא לחוקק
מירב ארד
כך כותב יו"ר ועדת הכלכלה במכתב לרה"מ, בנימין נתניהו עליו חתומים שישה ח"כים נוספים    מבהיר: לא שוכנענו כי לעת הזו, כמו גם לעתיד הנראה לעין, קיימים נימוקים של מדיניות חוץ וביטחון המצדיקים אמצעי כה קיצוני כמתן פטור מנהלי מהוראות החוק בידי שר הכלכלה
עידן יוסף
ממליצה לרה"מ שלא להפעיל את הסעיף האמור בחוק ההגבלים העסקיים    היו"ר כבל: ממשלת ישראל נושאת את שם הביטחון ומדיניות החוץ לשווא    ח"כ יואב קיש הקריא מכתב עליו חתמו חברי הוועדה מהקואליציה ואמר: מצאנו שבמתווה יש הקשרים ברורים לביטחון אנרגטי, ביטחון לאומי והשפעה על מדיניות החוץ שמצדיקים את השימוש בסעיף 52
אפרים הלפרין
בדצמבר 2014 הופיע הסב של תמר, ד"ר יוסי לנגוצקי בכנס "מנצחים את מונופול הגז" בכנסת    מצדו האחד ח"כ יחימוביץ' עם סבר זחוח על פניה, מצדו השני ח"כ מיקי רוזנטל עם חיוך של מנצחים על השפתיים, ולנגוצקי, סיפק את הסחורה, רהוט, ברור, ובכל זאת יש לי שאלה קטנה לפאנל המכובד ההוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il