X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מהי ההגירה הגדולה ביותר שחוותה שבדיה בשנים האחרונות? ואיך זה מתקשר כנדבך נוסף בתנועה הפוליטית האנטי-ישראלית שמאפיינת אותה בתקופה זו?
▪  ▪  ▪
ירושליים לא שייכת ליהודים [צילום: AP]

"מדברים כאן על מאה צעירים וצעירות מגטבורג לבדה, שיצאו להילחם לצד דאעש. שירותי הביטחון לא רוצים למסור מידע על התופעה, והנושא גם לא היה חלק מקמפיין הבחירות, כי בשבדיה אסור לדבר על מוסלמים, על איסלאם או על כל הטיה אחרת של המילה". - (איליה מאייר, עיתונאי שבדי).
מאלמו, עיר נמל בדרום שבדיה שבה חיים בערך כרבע מיליון תושבים. במהלך תחילת המאה ה-21, העיר עברה שינוי והפכה מעיר אפורה לעיר תוססת ומלאת חיים. יחד עם המגמה במדיניות הפנים השבדית שמאפשרת יד קלה בהגירה למדינה, החלה מגמה זו להכיל ולשלב בתוכה את מהגרי ופליטי "האביב הערבי". למעשה שבדיה, מתפקדת עד כה כאחת המדינות האירופיות שהן בעלות הגירה נדיבה ומשוחררת ביותר. בערך יותר ממיליון שמונה מאות, מתוך תשעה וחצי מיליון אזרחים בשבדיה, הינם מהגרים או דור שני למהגרים.
מאז שנת 2012, קלטו השבדים קרוב ל-12 אלף פליטים מסוריה, הקליטה הגדולה ביותר של פליטים באירופה ביחס למס' האזרחים לכל מדינה.
נוסף לאלו ובין היתר קלטה שבדיה במהלך עשרים השנים האחרונות, מעל 100,000 עירקים ובערך כ-40 אלף סומלים.
כך שבעקבות מדיניות ההגירה שעברה ועוברת שבדיה בשנים הללו, מוצאת עצמה העיר מאלמו מתמודדת עם אוכלוסייה שמונה בין 25% ל-30% מוסלמים מכ-40% מהגרים זרים בעיר.
מדיניות אנטי-ישראלית
הכינוי 'בירת האנטישמיות של אירופה' עלה לכותרות בשנים האחרונות בהקשר ישיר למאלמו, כאשר מתוך בערך 300,000 תושבים, קיימים בעיר קרוב ל-3,000 יהודים.
כבר בשנת 2012, הזהירו בקונגרס היהודי האירופי מפני סכנה שקיימת במאלמו לקהילה היהודית. סדרה של התקפות אנטישמיות ופשעי שנאה כנגד יהודים, הינם רק הרקע ממה שנראה כמטרתם של מוסלמים רדיקליים להפיכת חייהם של היהודים לבלתי נסבלים בעיר.
מצידן של השלטונות השבדים המקומיים, נראה כי המקום להגן על התושבים היהודים לקוי מיסודו כחלק ממדיניות אנטי-ישראלית בעיקרה. ההגירה המוסלמית לעיר, הביאה עמה גל שוטף של צעירים שנראה באופן כללי כי מטרתם לרוב אינה להשתלב במיזוג התרבויות על-פי המדיניות השבדית, אלא לנטוע ולהשריש את תרבותם האיסלאמית בצורה המנתבת את החברה השבדית לשירותם.
תופעות גיאו פוליטיות קרו וקורות לאורך כל ההיסטוריה האנושית, ובעיקר בעידן המודרני. בראשית שנות השבעים, דווקא הייתה שבדיה מדינה פרו-ישראלית עם כמעט למעלה מחמישים אחוזי תמיכה ביהודים ובמדינת ישראל. לישראל הגיעו מתנדבים ומתנדבות משבדיה למשקי הקיבוצים, ומאז החלה לצוץ מגמה שהביאה את השבדים להציג מדינה שהיא אחת מהיותר פרו-פלשתיניות שקיימות באירופה אם לא במרחב היותר גלובלי.
היטלר-היטלר
אולוף פלמה, היה ראש הממשלה השבדי הראשון שלמעשה בעקבות מדיניותו הפרו ערבית, כביכול באמתלה של חברתיות בסגנון המפלגה הסוציאל דמוקרטית אותה הוביל בשנים אלו, גרם להתרחקות ביחסים בין שבדיה לישראל. פלמה נרצח בשנת 1986, הסיבות להירצחו עד היום אינן ידועות מכיוון שהרוצח נמלט. אבל הלך הרוח במדיניות הפוליטיקה השבדית הלכה והשתרשה על-פי משנתו. המונופול האנטי ישראלי בתקשורת השבדית, החל עם השנים להכיל גם תקשורת בערבית במדינה, ואנטישמיות באקדמיה.
בשנת 2008 במהלך מבצע 'עופרת יצוקה', נערכה במאלמו הפגנה של הקהילה היהודית, זאת על-מנת להביע הזדהות ואמפתיה לקורבנות המבצע בישראל ובעזה. היהודים שרו בהפגנה 'הנה מה טוב ומה נעים' ובו בזמן נתקלו בהפגנה נגדית מצדן של מוסלמים שצעקו וקראו לעברם 'היטלר-היטלר'. ההפגנה של היהודים הגיעה לקיצה בפצצה תוצרת בית שהושלכה לעברם, ולאחר מכן פונו היהודים מיידית על-ידי המשטרה. כשנשאל על כך ראש העיר מאלמו - אילמאר ריפאלו, הוא בחר להטיח את הביקורת כלפי היהודים, וטען שהם לא הביעו עמדה תקיפה נגד מדיניותה של ישראל, ובמקום זאת בחרו לערוך הפגנה בכיכר המרכזית של מאלמו, שעשויה להעביר מסרים לא נכונים. לגבי האנטישמיות שגברה בעירו טען ריפאלו, כי במאלמו לא נסכים לקבל שני דברים - לא אנטישמיות וגם לא ציונות, ואף הוסיף על כך שהוא לא מכיר תופעות של התקפות כנגד יהודים.
עמדה פוליטית
הסיפור של שבדיה כמדינה בעלת תופעות אנטי ישראליות כאלו ואחרות, אינו נגמר בכך. במהלך שנת 2013, חגגו המלך והמלכה 40 שנות מלוכה. בתוך כדי כך, עטו עליהם צעיפים ערביים שעליהם התנוסס הכיתוב: "ירושלים לא שייכת ליהודים, אלא לאיסלאם". התברר כי את הצעיפים הללו קיבלו הזוג המלכותי משני מהגרים מוסלמים אשר הגיעו מעירק.
לאחר בירור מול המלך קרל גוסטב, נטען כי הצעיפים הולבשו בצורה מהירה, ולכן לא היה זמן לבחון את הכתוב עליהם. לתקשורת הישראלית, נאמר כי הצעיפים שהתקבלו במתנה אינם משקפים את העמדה הפוליטית של המלוכה השבדית.
במהלך המבצע האחרון עד כה בעזה - 'צוק איתן', הודיעו מ'מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי' על תחילתו של מימון אינטנסיבי ומיוחד לכ-24 ארגוני זכויות אדם ועל-מנת לתעד ולחקור כעת ובעתיד. מה שאומר למעשה שבעוד ישראל נלחמת בחמאס, מתחילה תעשיה גלובלית נגדה שמוכרת ומעוגנת במערכת המשפט הבינלאומית.
כאשר בודקים את מקורות המימון, מבינים שאחד מהמקורות היציבים ביותר של תעשיה זו הם השבדים.
אותה 'מנהלת זכויות האדם' הממוקמת באוניברסיטת ביר-זת, קיבלה סכום של כ-24 מיליון דולרים מארגוני "השלום" הנמצאים בשבדיה, דנמרק, הולנד ושוויץ, ארגונים אלו מסועפים וכפופים לממשלות אותן מדינות ומתקצבות באופן סיסטימטי את המנהלת הנ"ל והכל מכספי המימון של משלמי המיסים.
קולות מוסלמיים
מנתונים שנאספו משגרירות שבדיה בתל אביב, 'סוכנות הפיתוח השבדית הבינלאומית' - SIDA, וממשרד הנציגות השבדית ברמאללה ועוד ארגוני מיקור חוץ שבדיים למינן, מועברים מדי שנה מיליוני דולרים למימון חרם על ישראל, ולתהליך הפעילויות המנסות לקדם את חיסולה של המדינה היהודית.
מה שקורה בשבדיה, זה רק סמן קיצוני של תופעה אירופית רחבה יותר. אומנם המוסלמים עדיין מיעוט בשבדיה, ומונים חצי מיליון מתוך תשעה מיליון אזרחים, אך זה כמובן לא מונע מהם להצביע לשתי המפלגות שמרכיבות את הקואליציה בממשלה - המפלגה הסוציאל דמוקרטית שהיא המפלגה הגדולה בשבדיה, ו"הירוקים" שהיא מפלגת שמאל הנוטה למאפיינים קומוניסטיים ושממנה מונה לשר הבינוי השבדי מהגר טורקי בשם מהמט קפלן, אותו קפלן גם הצהיר כי הוא תומך בצעירים שבדים היוצאים ללחום לצד דאעש. כפועל יוצא מכך הכרה במדינה פלשתינית, הינה מרכיב חשוב מאוד שמנכס קולות מוסלמיים למערכת הבחירות הבאה.
זהו תמצית ההסבר של אותו מיעוט מוסלמי, שגרם להצהרה של ראש הממשלה השבדי החדש בנאום השבעתו, כי שבדיה תכיר במדינה פלשתינית באופן חד-צדדי. זה גם אותו מיעוט מוסלמי המגובה בתקשורת אנטי ישראלית, שגרם לשרת החוץ השבדית להצהיר כי יש לחקור את ישראל בגין הוצאות להורג ללא משפט של פלשתינים.
הפוליטיקה השבדית, הפכה להיות שבויה של מעגל רחב בו ההגירה המוסלמית מצליחה להשתלט על דעת הקהל האירופית, אשר יוצרת מגמה ופעילות אנטי - ישראלי

תאריך:  19/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טָרִיק (דרך) שבדיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל
שמ  |  19/01/16 20:27
 
- טוב מאוד דוקא שלא מזכירים
ברוריה מקרית מוצק  |  20/01/16 15:39
2
למעט קבלתם של 7000 יהודי דנמרק
צורי  |  20/01/16 17:57
3
הבוז ל"נאורות" השבדית!
א. וינשטיין  |  20/01/16 19:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
כשכריסטופר המפטון רצה להעביר ביקורת על הסתאבות החברה בכלל והצרפתית בפרט, הוא כתב ב-1985 את המחזה "יחסים מסוכנים", ע"פ רומן מאת שודרלו דה לאקלו מהמאה ה-18, תחילת עידן ההשכלה. בכך יצר כעין טקסט-בוק, מנואל, לפיתויים ותרגילי זימה    תיאטרון הבימה מעלה הפקה יצירתית, שהסצנות הממחישות בכישרון כה רב פיתוי מהו, רוויות במסר חד וברור: גם למזמוזים ושיגולים יש בסוף מחיר. גבוה.
ציפורה חלפון
חיפשתי מקום להירגע, חיפשתי מקום שינקה את הנפש, יפרק לי את הגוף, יחלץ את העצמות ויזרים לי שוב את הדם בכיוון אחד    חיפשתי מקום שאפשר לעשות בו חשבון נפש והכל במחיר אחד    מקום שנמצא ב"חור" אבל נמצא במקום הכי שקט שאפשר
יוני בן-מנחם
פרסום פרשת המרגל הישראלי במשרדו של סאיב עריקאת נעשה בניסיון לטרפד את מינויו ליורשו של מחמוד עבאס. הפרשה עוררה כעס רב ברחוב הפלשתיני והיא מהווה שלב נוסף בירידת מעמדה של הרש"פ בעיני בני עמה
גיל נוילנדר
מהפכת האינטרנט של דברים שואפת לחבר את כל מכשירי החשמל שלנו לרשת האינטרנט, אבל האם הטרנד התורן עומד לפגוע קשות באבטחה ובפרטיות שלנו?
איתמר לוין
אולי במבט מהצד זה עלול להיראות כמו מיקוח על סחורה ולא על גורלם של בני אדם, אך באולמו של השופט איתי ברסלר-גונן נסגרים הסדרי טיעון במהירות וביעילות - במעורבות פעילה ביותר שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il