X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כל העולם שמח, חוץ מישראל" - הכריז נשיא אירן בפרלמנט, אך שוב לא דייק. גם בישראל יש מי ששמח על הסרת הסנקציות. ראשית, אירן אינה מסוכנת (כמו ישראל, למשל). שנית, כל הישג אירני פירושו תבוסה לנתניהו. יש גם מי שמבין מדוע מהמרת ארה"ב על אירן וזונחת את סעודיה. פתאום התפוגגה לה יוזמת השלום הסעודית המפורסמת
▪  ▪  ▪
שמח. רוחאני [צילום: AP/Ebrahim Noroozi]

"כל העולם שמח, חוץ מישראל", אמר נשיא אירן חסן רוחאני, בנאום הניצחון שנשא בפרלמנט של ארצו, למחרת הסרת הסנקציות שהוטלו על אירן. כמו במקרים רבים אחרים, לא דייק רוחאני גם הפעם. דווקא בישראל היו גם מי ששמחו על השתחררותה של אירן מסד העיצומים שקירבו את כלכלתה להתמוטטות.
ראשית, אירן, כידוע למשל לכל קוראי עיתון הארץ, היא מדינה שוחרת שלום, שבניגוד לישראל, שואפת לשים קץ לאלימות במזרח התיכון (ציטוט אמיתי מדברי שר החוץ שלה, מוחמד ג'וואד זריף). שנית, שלישית ורביעית - השנאה לראש הממשלה נתניהו היא כה עזה, עד שכל הישג לאירן, מתואר מיד כתבוסה לביבי, ולעזאזל כל השאר.
פרשן הארץ צבי בראל, התקשה להסתיר ביום שני את קורת רוחו מהישגיה של אירן אהובתו: "המדינה הלא-רציונלית הופכת מעכשיו למדינה לגיטימית, הרשאית לתבוע מקום של כבוד בניהול משברים אזוריים", כתב. המשטר האירני לא יכול היה לקבל ייצוג מפרגן יותר באשר לכוונותיו הנאצלות, ועוד מכיוון "השטן הקטן".
שימו לב: "הסכמה בין אירן לסעודיה היא תנאי הכרחי להמשך התהליך המדיני בסוריה, כשם שהיא בסיס לפתרון מלחמות האזרחים בתימן". "...המשך התהליך המדיני בסוריה"? בראל בוודאי מתכוון לשיטות הנקוטות לאחרונה בידי צבאו של אסד, בסיוע החיזבאללה, להרעיב עד מוות אוכלוסיות אזרחיות שלמות (כמו בעיירה הנצורה מאדיה), אולי כדי לשבור את רף 300,000 ההרוגים במדינה מתפוררת זו. נתון שכבר מזמן משעמם את העולם. איך כתב הסופר ז'וזה סאראמגו (ב"על העיוורון"): "זה הרגל ישן-נושן של האנושות, לעבור ליד המתים ולא לראות אותם".
אגב, לאורך כל מאמר הפרשנות הארוך המתייחס למצב במזרח התיכון, לא נזכר אפילו במילה אחת(!) אותו ארגון מסתורי הקרוי חיזבאללה, שבהוראת אירן התייצב לצד אסד במלחמתו. אז נכון, שחיזבאללה אליבא דצבי בראל ושות', הוא ארגון צדקה מוסלמי הפועל באזורנו זה שנים ברוח דרכה של אימא תרזה. אבל אפילו לא להזכיר ברמז קל את מה שעולל במלחמת האזרחים בסוריה, המלחמה שנכנסה לשנתה החמישית?
הפרשן שלנו שנסחף בהתרגשותו למחוזות העתיד, סיים את מסע התהילה שלו בתחזית ורודה: "יום יישום ההסכם הופך יום חנוכתה של אסטרטגיה חדשה במזרח התיכון. אירן תמשיך להיות אומנם מפוקחת על-ידי סבא"א, אבל כוחה האמיתי לא ינוטר במרתפי מתקני הגרעין. הוא ישגשג בהיכלי קבלת ההחלטות הבינלאומיים".
מובן שהעיתון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, אינו לבד, במקהלה המזמרת את שבחי טהרן. כאשר ירון לונדון נמצא באולפן הטלוויזיה, משמרות המהפכה אינם צריכים לחשוש מתעמולה ציונית אנטי אירנית.
אחרי שהאזין לפרשנותם של הד"ר רז צימט מאוניברסיטת תל אביב ושל הפרשן צבי יחזקאלי, התקשה לונדון לעצור את התלהבותו, בעיקר למשמע דבריו של יחזקאלי, שהתעכב על ירידת קרנה של סעודיה בעיני ארה"ב בת בריתה ההיסטורית - ויריבתה הסונית הגדולה של אירן.
"אילו זה היה תלוי בכם, במי הייתם בוחרים לצדד: בסעודיה, המדינה המנוונת, או באירן המודרנית?" שאל את צמד המרואיינים. סליחה, "סעודיה המנוונת"? סעודיה השוקעת? סעודיה שנותרה ללא גב אמריקני? הרי רק אתמול היה האולפן של ירון לונדון - אכסניה קבועה להשמעת דברי הלל מפליגים למה שכונה "יוזמת השלום הסעודית"; היוזמה שכל מחנה השמאל החל בהרצוג את לבני וכלה בגלאון את אופנהיימר, אימץ לחיקו בהתלהבות אדירה. האופציה המדינית המופלאה שזרק ח"כ יצחק הרצוג לחלל האוויר, רק במסע הבחירות לכנסת הנוכחית, כפתרון קסם לכל חוליי האזור.
מי שניחן בזיכרון טוב בוודאי שנזכר מה שאירע באולפן ערוץ 10, כאשר ירון לונדון ועמיתו המנוח, מוטי קירשנבאום, אירחו בתוכניתם את מי שהיה אז שר החוץ, סילבן שלום. שלום נשאל על עמדת ממשלת ישראל לגבי יוזמת השלום הסעודית המיתולוגית. ברגע שסילבן שלום החל לתאר את התנאים הנלווים ליוזמה הזו (כמו למשל: הסכמת ישראל לשיבת הפליטים), נעלמה השלווה מן האולפן ועימה פרחה אפילו הכנסת האורחים המינימלית. הטונים והדציבלים עלו מעלה-מעלה, עד לרגע שבו צרח קירשנבאום על שר החוץ וכינה אותו "שקרן".
עכשיו אני סקרן לדעת האם תובא מה שקרוי "יוזמת השלום הסעודית" לקבורה פומבית, או שפשוט תצלול לתהום הנשייה, עד שיצוץ חזיון תעתועים תורן חדש, הפעם מתוצרת הכוח העולה מטהרן.

תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעודיה - אאוט; אירן - אין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הליכוד הרס את המדינה רק ליברמן
קורןנאוה טבריה  |  20/01/16 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
הסרת הסנקציות מעל אירן ודברי הרמטכ"ל בנושא מדגישים את גודל הכישלון של נתניהו בטיפול בנושא האירני. יש להפיק לקחים מהשגיאות בטיפול בנושא האירני אך ספק רב אם נתניהו יסכים לכך
אריאל י. לוין
צופה שהצלחות הארגון ופעילותו בסוריה מגבירות את הסיכון שיפנה נגד ישראל וירדן    מזהיר מפני עלייה באיומי הטרור והפעולות הקיברנטיות, לצד ירידה באיום הקונבנציונלי
עידן יוסף
אובמה הדגיש כי יעמוד איתן מול האיומים הנשקפים מאירן לישראל ולמדינות אחרות באזור
איציק וולף
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה רשמית כי אירן עמדה בכל ההתחיבויות שהיו לה בהסכם הגרעין    מדינות העולם הסירו את העיצומים הכלכליים מעליה
איציק וולף
אירן שיחררה ארבעה אסירים בעלי אזרחות כפולה - אירנית ואמריקנית - ובהם גם את כתב הוושינגטון פוסט שהורשע בריגול    שר החוץ האירני: היום יוסרו העיצומים מעל אירן, זה יום טוב לאירן ולאזור כולו
רשימות נוספות
אירן שפכה בטון לליבת הכור באראק  /  איציק וולף
אירן התחכמה להסכם הגרעין  /  אריאל י. לוין
האם ישראל יכולה לתקוף את אירן?  /  אריאל י. לוין
אירן ומימן  /  אריאל י. לוין
מדוע נסגר תיק הממדים הצבאיים של אירן?  /  אמילי לנדאו, אפרים אסכולאי
אובמה וחשבון הנפש   /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il