X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האיש שלנו בסוריה, כּאמל אמין סאבת (אלי כהן) עשה עבודה טובה; אני כיהודי גאה בו ובוכה עליו. יהי זכרו ברוך
▪  ▪  ▪
אלי כהן. עשה עבודה טובה

מנפלאות הרשת... היום ותוך כדי גלישה ברשת הערבית היגעתי לאתר ההיסטוריה של האומה הסורית. המדובר באתר רשמי המנוהל בידי הממשלה הסורית ולמען האמת זהו אוצר של ממש לחובבי ההיסטוריה בכלל ושל העם הערבי בפרט. אפשר לראות שם שמות וגלריות של תמונות כל הנשיאים ששלטו בסוריה מלפני כמאה שנה ועד עכשיו, והגלריה כוללת גם תמונות לא רשמיות מהאלבום המשפחתי, הרבה מאוד מסמכים היסטורים של כל הממשלות וכמובן כולל תמונותיהם. שמתי לב להצגתן של מספר תמונות של שר החוץ הסורי פארוק אלשרע עם אהוד ברק בבית הלבן בתקופת קלינטון ושיחות השלום, ספרתי 14 תמונות בהן מופיע אלשרע עם ברק בכל הפוזות האפשריות, ואין מנוס מהמסקנה כי הסורים רואים בעצם קיום השיחות עם ישראל כהישג מבורך שיש לתעדו באתר ההיסטוריה הרשמי של סוריה.
אולם את ההפתעה האמיתית מצאתי בפינה הנוסטלגית של האתר, היכן איחסנו את כל ההקלטות החשובות של אנשי מפתח בהיסטוריה הסורית, כמו הנאומים של נשיאי סוריה מלפני מאה שנה ועד עכשיו, כמו שירי לאום כולל כמובן ההמנון הסורי שכיכב ליד הרבה שירים לאומיים שאני מכיר אגב את רובם, וגם מספר נאומים של מנהיגים ערביים ממדינות שונות שנאמו בסוריה, כנאומו של עבד אל נאצר בדמשק בתקופת האיחוד המשולש בין מצרים, סוריה ועירק באפריל 63. ובפינה הנוסטלגית הזאת נפלו עיני על הקלטה נדירה של ראיון שהוקלט ברדיו דמשק עם יקיר השלטון כּאמל אמין סאבת- הוא אלי כהן בתקופת הזוהר שלו בסוריה, לפני תפיסתו. את הראיון קידם שיר לאומי סורי המהלל את רוח המהפכה שאנשים ככּאמל אמין נושאים על כתפם לתפארתו ותהילתו של העם הסורי האציל.
לציין כי פס הקול של ההקלטה אינו ברור דיו, אבל ניתן במעט מאמץ להתבודד עם ההקלטה ולפענח כל משפט ומילה. אודה כי לא השקעתי את המאמץ הדרוש זאת כי נפלה עלי ההקלטה במשרד והקשבתי תוך כדי עבודה... אבל את פתיח הראיון לא יכלתי להפסיד. המראיין ובטון מרגש הציג את מרואיינו במילים האלה: "עימנו נמצא על אדמת דמשק האח כּאמל אמין סאבת, הזמר הצעיר שיצא מסוריה כפרי בוסר (ילד לא בשל), וחזר אליה כגבר, כאיש חיל וגיבור. הוא האיש כּאמל אמין שנפגש עם אהבת נעוריו היא אדמת המולדת, התמסר לאהבה הזו וביקש להתחבר עם האדמה בצל האצילות והחופש. הוא חזר אלינו- אל דמשק, עיר העוז ולב הערבים". במילים הלאומיים האלה קידם המראיין את אורחו החשוב שהתראיין בשפה ערבית קולחת במשך כעשר דקות, ובסוף הראיון ביקש לשמוע שיר מסוים שאהוב עליו, ביקש וקיבל.
שני דברים משכו את תשומת ליבי בראיון הזה שעוד לא שמעתי אותו בהקשבה מלאה. הראשון הוא הכינוי שהמראיין העניק לאיש כּאמל אמין "הזמר הצעיר שיצא מסוריה כפרי בוסר". רק עכשיו ידעתי כי אלי כהן לבש, בין יתר חליפותיו, גם את חליפת הזמר. חזרתי 10 פעמים על הקטע הזה ושמעתי בפרוש את המשפט בו פנה המראיין לאורחו: "עימנו נמצא על אדמת דמשק האח כּאמל אמין סאבת, הזמר הצעיר שיצא מסוריה כפרי בוסר וחזר אליה כגבר".
הדבר השני שמשך את תשומת ליבי הוא ההתרגשות שאחזה בי כאשר שמעתי את הערבית הסורית שלו. אני יודע שאין לאלי כהן שום קשר לסוריה ושלימדו אותו את המבטא הסורית, בסדר גמור. אבל דבר אחד לקרוא ולשמוע על זה, ודבר אחר לשמוע את זה באוזן שלי. שמעתי רבותי איש האליטה של הסלתה והשמנה של החברה הסורית, שהערבית שיצאה מפיו חשפה את סוד קירבתו לשילטון. אני בתור אזרח סורי לשעבר ידעתי גם ידעתי לעמוד על קוד השפה הזה שגם אני נתקלתי בו בסוריה כשהזדמן לי במספר מקרים לפגוש את המקורבים לשלטון, ויש בסוריה הבדל גדול בין "מקורבים לשלטון" לבין "אנשי שילטון". איש שלטון יכול להיות קצין בכיר בצבא או במשטרה שרגליו ירעדו כאשר יזדמן לעמוד מול "מקורב" שאינו נושא בשום תפקיד רשמי מלבד שפתו המיוחדת שחושפת, כאמור, את קרבתו לשלטון. אלה היו אנשי מפלגת הבעת' שלשורותיה לא היה מתקבל כל אחד.
האיש שלנו בסוריה עשה עבודה טובה; אני כיהודי גאה בו ובוכה עליו. יהי זכרו ברוך.

תאריך:  14/04/2016   |   עודכן:  14/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כּאמל אמין סאבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני בוכה עליו
אוונגארד  |  14/04/16 11:58
2
תיקון טעות
אלברט שבות  |  14/04/16 17:16
3
שגיאה חשובה שנפלה בכתבה
אלברט שבות  |  18/05/16 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הנשיא בשאר אסד הורה על קיום בחירות לפרלמנט הסורי למרות התנגדותן של הקהיליה הבינלאומית והאופוזיציה הסורית. אסד הנהנה מתמיכה רוסית ממשיך לצפצף על העולם ובטוח כי הוא יכריע את מלחמת האזרחים בארצו באמצעות ניצחון צבאי
יובל לובנשטיין
הרשת אשר מעסיקה מאות עובדים ומעלה, הודיעה לעובדיה שבגלל המצב, היא נאלצת לצמצם את הוצאותיה ותאלץ שלא לחלק לעובדיה שי לחג. מיותר לציין מה רב היה הכעס והמירמור בקרב העובדים, אשר נושאים על גבם את כישלונות ההנהלה מזה שנים לא מועטות, אולם בצר להם המתינו לשעת הכושר
אריאל י. לוין
האם ראאד סלאח יצליח להבעיר את השטח?    האם הר-הבית באמת בידינו?    האם תתחולל אינתיפאדה שקטה?    האם המתנחלים מתערבים בהחלטות הצבא?    האם אמל"ח אירני יגיע לידי חיזבאללה?
איתי וייס
האם העובדה שאור וברמלי, השקיעו עשרות מיליוני שקלים מכספי לקוחותיהם ברכישת שטחי פרסום גרמה לכלי התקשורת להקל על הכנסת תוכן שיווקי מטעמם? ידיעות שהוגשו לציבור כחדשות ובפועל קידמו עבור אור וברמלי את תדמית ילדי הפלא עם מגע יד הזהב הביאו מאות ישראלים שנואשו מהסיכוי לרכוש דירה, לאבד את מעט החסכונות שיש להם
מרגלית מולנר גויטיין
מישהו, רצוי מישהי, לא משכילה במיוחד, לא חכמה במיוחד, אבל רעבה מאוד לכסף, שבאה משכבות מצוקה ותעשה הכל כדי להרגיש נסיכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il