X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשמוזיקאי לומד תורה במשך 12 שנים עם רבנים אמיתיים, היצירה שלו משתנה ללא ספק. אבל כשמוזיקאי תמים וטוב-לב לומד קבלה שמנותקת מהיהדות ומההלכה, עלול לצאת לו שיר כפירה עצוב ומבולבל. תשאלו את ארקדי דוכין
▪  ▪  ▪
אכל את הקליפה, זרק את הפרי המתוק. דוכין [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]
הרב אשלג מצטער
במה הועילו "חכמים" בתקנתם כשפתחו את מרכזי הקבלה? האם זה מה שבעל הסולם רצה בחייו? בוודאי שלא. הרב אשלג זצ"ל היה יהודי אדוק, שומר תורה ומצוות ברמ"ח אבריו, ומן הסתם נשמתו נמצאת כרגע בצער כאשר הוא רואה מה אלה הטוענים להיות ממשיכי דרכו מעוללים לתורתו, וכיצד הם מנתקים אותה מהיהדות האורתודוקסית.

   רשימות קודמות
  עבדים בני זמננו: יש דבר כזה
  האם היהדות מתאימה לאוהבי חופש?
  טראמפ לא טוב ליהודים
  באבא נולד
  כולם אוהבים את אורי - ויש להם סיבה טובה

לפני מספר חודשים נפגשנו לארוחה משפחתית עם דודה של אשתי. בין השאר סיפרה לנו שלאחרונה הגיעו תיירים לעיר מגוריה, צפת, והיא התבקשה לערוך איתם סיור. כאישה מסורתית פלוס, סיפרה בגאווה שלקחה אותם גם למרכז לקבלה, כדי שיספגו קצת יהדות. יהדות? במרכזי הקבלה הממוסחרים? שמעתם נכון.
די השתוממתי מהדברים, שנאמרו בתמימות מוחלטת ובשוויון נפש, אבל הבנתי למה זה קרה: אנשים תמימים לא מבינים מהו המרכז לקבלה, ומקשרים אותו בטעות ליהדות במובנה ההלכתי-הדתי כפי שכולנו מכירים. וכשאני אומר המרכז לקבלה, הכוונה היא לכל ארגוני הקבלה למיניהם, שמלמדים קבלה ומנתקים אותה משורשה היהודי-הלכתי. למה בדיוק, ומה ההיגיון מאחורי זה? למכוני הקבלה הפתרונים.
זה מזכיר לי בעיקר את הנצרות, בתחילת דרכה, שביטלה את כל המצוות המחייבות כדי לשכנע אנשים להתנצר. הרי מה הבעיה? האמונה הנוצרית לא כוללת מחויבות כנה ואמיתית. מותר לאכול הכל, אין שבתות, אין מצוות (לכאורה) מגבילות, וגם אם חוטאים, מצהירים "אבי, חטאתי". הכל אינסטנט כזה. טרנד מגניב ולא מחייב. עד לטרנד הבא.
התחושה הלא נעימה הזו התחדדה עוד יותר לאחרונה, כשמכר שלח אליי במייל שיר מתוך אלבומו החדש של ארקדי דוכין. מדובר, לא נעים לומר, בשיר כפירה שלא ממש מתכתב עם ההשקפה היהודית. דוכין מעלה שאלות וקושיות כלפי הקב"ה, ובצורה בהחלט לא מכובדת, בצורה שקובעת שאנחנו חלילה "המשחק" של ה'. "למה בנית לך שעשוע? למה הפכת אותי למשחק? למה שרפו אותי בשמך? למה אתה וכסף זה ברית? למה שנים לא מצאנו תכלית?", תוהה דוכין באותו טקסט לא מובן.
קצת לא נעים לומר, אבל הבן הבכור שלי, שלומד בכיתה ד' בתלמוד תורה "חפץ חיים" בקריית שמונה, יוכל להשיב בקלות על השאלות של דוכין. ולא כמו תוכי, אלא בגלל שהוא יודע ומבין את התשובות לעומק. אז איך קורה שאדם שלומד יותר מעשור אצל מיכאל לייטמן מ"קבלה לעם", לא מבין מה התכלית בעולם? איך קורה שמי שקישר את עצמו באופן כל כך מובהק לתורת הקבלה, מבטא האשמות חמורות כלפי הקב"ה באופן פומבי ואפילו מחוצף? האם הכל מותר בשם האמנות? והאם הלימודים רבי השנים ב"קבלה לעם" לא היו אמורים להעניק לו תשובה או שתיים לכל התהיות? איך יכול להיות שבאלבומו הקודם שר המון על "הבורא", ועכשיו הוא מטיח בו האשמות כאלה חמורות?
בעבר ראיינתי (טלפונית) את דוכין יותר מפעם אחת, ובאחת השיחות גם שוחחנו ארוכות על נושא הקבלה. זה היה די בתחילת דרכו שם. אני זוכר שהוא אמר שמבחינתו זה מדע. לא הבנתי את ההיגיון, ועכשיו אני מבין הרבה פחות; בראיון שהעניק לאחרונה לישראל היום סיפר שהוא לא שומר שבת, לא מניח תפילין, ובאופן כללי לא נמשך ליהדות. אם כך, במה הועילו "חכמים" בתקנתם כשפתחו את מרכזי הקבלה? האם זה מה שבעל הסולם רצה בחייו? בוודאי שלא. הרב אשלג זצ"ל היה יהודי אדוק, שומר תורה ומצוות ברמ"ח אבריו, ומן הסתם נשמתו נמצאת כרגע בצער כאשר הוא רואה מה אלה הטוענים להיות ממשיכי דרכו מעוללים לתורתו, וכיצד הם מנתקים אותה מהיהדות האורתודוקסית. אותם אלה שנתלים בשמו נותנים לציבור לאכול את הקליפה בלי הפרי עצמו. הכל חיצוני. הם לא באמת נוגעים בלב לבם של הדברים, ולא מתייחסים ברצינות אל שמירת המצוות.
אם השיר ההוא של ארקדי דוכין הוא תוצאה של 12 שנים בלימוד קבלה (חלקן אינטנסיביות מאוד) - התוצאה הזו עגומה מאוד. והיא לא מעידה עליו, כאדם תמים וטוב-לב שהתפתה להאמין בקליפה הטרנדית של תורת הקבלה. התוצאה מעידה על אותם אלה שדוחפים לציבור אינפורמציה בענייני ספירות, השתלשלויות, אצילויות ומושגים שאיש לא באמת מבין, במקום להתמקד במה שהיו אמורים להתמקד - תורת הקבלה האמיתית, שמחוברת ליהדות אמיתית, כנה והלכתית.

תאריך:  04/05/2016   |   עודכן:  04/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
12 שנות לימוד קבלה. והתוצאה? שיר כפירה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה נכונה ...תראו את מדונה
ישראל998  |  4/05/16 15:55
 
- אכן נכון ביותר. לא רק שלימוד
לגבי מדונה  |  5/05/16 12:45
2
דודו כהן - צודק ב 100%
בן הארץ  |  5/05/16 08:06
3
במרכז לקבלה לא מלמדים יהדות
לאונרדו  |  5/05/16 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הדור הקרוב הוא פרק זמן מכריע בהתפתחותה של ישראל: התאמת דוקטרינת הביטחון הלאומי ובכלל זה גבולות הביטחון לתחזית מתאר האיומים, וייצוב ועיצוב התהליכים הדמוגרפיים, הניהוליים והכלכליים, עשויים להכריע את גורלה עוד לפני תום המאה ה-21
יצחק מאיר
הניסיון הפרימיטיבי לשכנע את הבריות כי כל שקרה הוא שהאוניברסיטה גזרה מטעמים של ריצוי כל הדעות שלא תהיה שירה בכלל, ועל כן במקום שאין שירה אין צל הדרה, מכסה על אמת ערומה בעששית שקופה
אסתר שניאורסון גרי
עם הנושא בשורה והבטחה אלוקית אינו יכול לברוח מיעודו. וייעודו הוא לשבת כאן בארצו ולהילחם עליה בשביל לנצח, ולא כדי להשאיר את הרוצחים בחיים
שמעון זיו
מה שמסתבר מקריאת הספר הוא כי הערבים אינם מוותרים על דרישתם למקום הולדתם    זה שהבתים שלהם מזמן חרבו ולא נשאר מהם מאום זה לא נוגע להם    הם רוצים לחזור לחיפה, יפו וכו'
איתן קלינסקי
במציאות חיינו אנחנו עוברים מימי זיכרון ("אַחֲרֵי מוֹת") ליום העצמאות ("קְדוֹשִׁים תִּהְיוּ"), עוברים מחיים של עָבָר, שיש בהם את כאב המוות לעברו של עתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il