X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איפה היה אגף המודיעין של המשטרה בתמונה אם בכלל בעת הצעת מועמדות גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ואם היה הוא בתמונה, למה לא נשמע קולו - ברמה ובזמן אמת בקשר למידע שהיה לו, אם בכלל
▪  ▪  ▪
גל הירש. נחקר באזהרה [צילום: פלאש 90]

לפני פחות משנה, ליתר דיוק בתאריך 25 באוגוסט 2015 - פורסמה בכלי התקשורת ידיעה, לפיה החליט השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להציע לממשלה למנות תא"ל (מיל.) גל הירש, לתפקיד מפכ"ל משטרת-ישראל.
הודעתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בדבר המינוי הצפוי עוררה התנגדות מצד בכירי משטרה לשעבר ומצד הורים שכולים של חללי מלחמת לבנון השנייה. גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לארדן להמתין עם המינוי עד שיסיים את בדיקותיו על הירש, והוסיף שהבדיקה "תימשך זמן רב".
תוך פחות מחודש ימים, לאחר הודעת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן על הצגת מועמדותו של תא"ל (מיל.) גל הירש, לתפקיד מפכ"ל משטרת-ישראל, הודיע הוא, פומבית לציבור בתאריך 23 בספטמבר 2015 על הסרת מועמדותו של גל הירש, לתפקיד זה. בסביבת ארדן הסבירו כי לאחר שאנשי היועץ המשפטי לממשלה הבהירו, כי הבדיקה תתמשך ולאור המצב הביטחוני הוחלט לקבל ההחלטה. בנוסף, ההערכה היא כי כעת ידבק, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתוכניתו המקורית וימשיך לחפש מועמד חיצוני לתפקיד המפכ"ל, כלומר אדם שלא מגיע משורות המשטרה.
בהודעת ארדן לתקשורת, נמסר: "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ"ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק. לדבריו:
"אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת 'עננה' הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על-ידי אנשי משרד המשפטים - הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן נגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב. לצערי, במדינת ישראל בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות. בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו המועמד המתאים ביותר. אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו. אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה. אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד שאליו ייעדה אותו ממשלת ישראל".
גם מטעמו של ראש-ממשלת ישראל, בנימין נתניהו שתמך בהחלטתו של השר לביטחון פנים למנות תא"ל (מיל.) לתפקיד מפכ"ל משטרת-ישראל פורסמה הודעה פומבית, התומכת במינויו של תא"ל (מיל.) לתפקיד המוצע, שיועד הוא אליו, בידי השר לביטחון פנים וממשלת-ישראל, גם יחד. ראש הממשלה הבהיר שלדעתו הוא, הרי ש"גל הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל". במקביל נמתחה, על-ידו ביקורת על הליך המינוי, כאשר לעניין זה אמר הוא דברים אלה, כדלהלן: "כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשים לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה".
בנימין נתניהו אמר עוד בהודעת תמיכתו במינויו הצפוי של תא"ל (מיל.) גל הירש, לתפקיד מפכ"ל משטרת-ישראל, על-רקע הסרת מועמדותו בהתייחסו, אישית, לאישיותו של גל הירש, כי: "הוא הסכים ללא היסוס וראו מה אירע - לשון הרע והשמצות. לא כך ראוי לנהוג במי שנכון להקריב את מיטב שנותיו, מרצו וכישרונו למען מדינת ישראל. הזמן המתמשך והעובדה שלא ניתן לקבל מסגרת זמנים קצובה למה שמכונה אצלנו 'תהליך בדיקה', גרם לכך שהשר לביטחון פנים פנה אל תא"ל במילואים הירש - שהיה ועודו נחוש ונכון לבצע המשימה, על-אף הנזק הגדול שנגרם לו ולמשפחתו, והודיע לו שבשל כך הוא נאלץ לבקשו להסיר את מועמדותו". בסיום דבריו כתב ראש הממשלה: "אין לי ספק שעוד נשמע רבות על גל הירש, הייתי רוצה שעם ישראל עוד יפיק תועלת מכישוריו, ניסיונו ויכולותיו".
למי ששכחו נזכיר, כי החלטתו זו של גלעד ארדן בדבר הסרת מועמדותו של תא"ל (מיל.), גל הריש, לתפקיד המיועד לכהן כמפכ"ל הבא של משטרת-ישראל נמסרה פומבית לאחר שבשבוע שעבר דווח, כי כפי שהדברים נראים, הרי צפוי שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יודיע לארדן כי לא יוכל להגן על מינויו. ארדן עודכן, בידי וינשטיין קודם לכן- בדבר מצב העניינים הקיים, תוך שהסביר לו שהעננה הקיימת סביב עסקיו הביטחוניים של הירש לא הוסרה וספק גם אם היא תוסר בעקבות בדיקה יסודית של עסקיו, שתימשך עוד כמה חודשים.
מן הראוי, להדגיש ולציין, כי הסרת המועמדות של הירש, לתפקיד המפכ"ל המיועד של משטרת-ישראל, נעשתה לפני התייצבותו של הירש בפני וועדת השופט טירקל. לאישור מינויי בכירים. השופט טירקל שיגר, באותו זמנים, מכתב לארדן והודיע לו כי לא יוכל לקבל בינתיים החלטה בעניין אישור מועמדתו של הירש או פסילתה. לפני כן, החל הצוות הבודק המצב החוקי של עסקיו הביטחוניים של גל הירש בגאורגיה במיון המסמכים שהובאו אליו מהירש, המוכיחים לדעתו כי פעל באופן חוקי בעסקי הנשק שלו בגאורגיה ובמקומות אחרים.
כחצי שנה לאחר שפורסם לראשונה בחדשות ערוץ 2, בידי הכתב, חיים ריבלין, כי חברת "דיפנסיב שילד" שבבעלותו של תת-אלוף במילואים גל הירש זכתה במרכז של עיריית ראשון-לציון, באופן המעורר שאלות, פירסם כתב הפלילים של חדשות ערוץ 2, גיא פלג - בתאריך 18.4.2016 - כי כבר בתחילת השבוע נחקר הירש באזהרה במשטרה וכי גם שניים משותפיו של הירש, נחקרו במשטרה, בגין עבירות של טוהר המידות.
אתמול (יום ג', 3.5.16) פרסמו כלל כלי התקשורת ידיעה, לפיה גל הירש מבעלי חברת "דיפנסיב שילד" וארבעה עובדים נוספים, בחברה זו, נחקרו, באזהרה, במשטרה, בחשד ששילמו שוחד לגורמים בגאורגיה, על-מנת לזכות במכרז. בתום חקירתם שוחררו הירש ויתר עובדי החברה לבתיהם בתנאים מגבילים, לרבות אי-יצירת קשר ואיסור יציאה מהארץ. החקירה מנוהלת יחד עם רשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). השאלה המתבקשת איפה היה אגף המודיעין של המשטרה בתמונה אם בכלל בעת הצעת מועמדות גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ואם היה הוא בתמונה, למה לא נשמע קולו - ברמה ובזמן אמת בקשר למידע שהיה לו, אם בכלל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  04/05/2016   |   עודכן:  04/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחדל המודיעיני - משטרתי בפרשת גל הירש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גל הירש
איתמר לוין
ממשלת גאורגיה טוענת כי דוד קוזרשווילי - שבזמן כהונתו כשר ההגנה נחתם הסכם עם דיפנסיב שילד של הירש - נטל לכיסו מיליוני אירו בהתקשרות מקבילה    לאחר שגאורגיה ביקשה מבריטניה להסגיר את קזרשווילי, הגיש הירש תצהיר עבורו, השתתף בגיבוש קו ההגנה והעמיד לרשותו עורך דין העובד בחברה
איתמר לוין
עורך דין המועסק בידי מי שהיה המועמד למפכ"ל המשטרה ויושב במשרדיו, מייצג במקביל את שר ההגנה לשעבר של גאורגיה בפרשה הקשורה להתקשרות עם הירש
פסח רויטמן
ניתן לזהות את "טביעות אצבעותיהן" של שתי הכנופיות - "כנופיית" התקשורת בהובלת הארץ וידיעות אחרונות ו"כנופיית" המשפטנים בהובלת שופטי בג"ץ בעשרות מקרים, ובעיקר מינויים שהוצעו על-ידי הממשלה כחוק
אהוד פרלסמן
למרות שהיועץ וינשטיין הכחיש שהמשטרה מנהלת מסע רדיפה נגד הירש, מסתבר עתה שאכן נוהל מסע רדיפה, ושמסע רדיפה זה אף הצליח להניב חשד להטיית מכרז, שתרם לפסילתו של הירש
יואב יצחק
חשיפה ב-News1: גל הירש, מועמדם של נתניהו וארדן לכהונת המפכ"ל, יתקשה לנחות ברוסיה בגלל הייעוץ הביטחוני שנתן לגאורגיה באמצעות "דיפנסיב שילד" בראשה הוא עומד    ממשלו של פוטין דורש גם הוא תשובות
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il