X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנרכיה יכולה להיווצר כתוצאה נגזרת ממלחמה, לרבות ובכלל זה מלחמת אזרחים, או בשל קיומו של אסון טבע. מצבים שכאלה מביאים, כתוצאה מתבקשת מכך, להיחלשותו וגם/או לנפילתו של השלטון המרכזי
▪  ▪  ▪
ניצן. דממה עמוקה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
דממה עמוקה
והנה מתברר ומסתבר, כי דממה עמוקה נפלה על ממלכת דנמרק ואין פוצה פה ומצפצף. אין תגובה ניתנת, כלל וכלל.

כל סטודנט בפקולטה למדעי המדינה לומד, בשנתו הראשונה, בפקולטה זו, משמעות המונח הפוליטי-מדיני ששמו "אנרכיה". מלה זו שמקורה בשפה היוונית העתיקה משמעה, בתרגום ישיר וחופשי, "ללא סמכות", כאשר כוונת הדברים הינה למצב דברים עובדתי-פוליטי-חברתי, בו חברה אנושית מתקיימת בלא שלטון ריכוזי, בדמות ממשלה מכהנת או בדרך של שלטון ריכוזי אחר פעיל.
המושג "אנרכיה" מתפרש בכמה וכמה אופנים. הפירוש הפופולרי למונח זה הינו, כי קיים תוהו-ובוהו בתחום או באזור מסוים, עה שאין קיים שלטון ריכוזי ואזי מתקיים מצב דברים, המצוטט - לא פעם בספר שופטים, ולפיו: "בימים ההם אין מלך ואיש הישר בעיניו יעשה". אנרכיה יכולה להיווצר כתוצאה נגזרת ממלחמה, לרבות ובכלל זה מלחמת אזרחים, או בשל קיומו של אסון טבע. מצבים שכאלה מביאים, כתוצאה מתבקשת מכך, להיחלשותו וגם/או לנפילתו של השלטון המרכזי - שהיה בעל שליטה מוחלטת בתחום של ניהול המדינה, עד אז - כאשר כתוצאה מקרות האירוע או מהיווצרותו של סדר ומצב דברים חדש, משתנה מערך הכוחות השולטים ופועלים, מכאן ואילך, בגזרה בה פעלו ושלטו הכוחות הישנים שפעלו, באותה גזרה.
לאור תפיסתה זו של תורת מדע-המדינה הקיימת והשולטת במאה העשרים ואחת, קרי, בימינו אנו, מהלך הענייני החברתי-פוליטי המתוקן, הרי עושה מדינה מתוקנת מאמצי על, כדי להימנע ממצב דברים שכזה של ריק שלטוני. ייתכן מצב של אנרכיה הנובע מריחוקם של מוסדות שלטון מקומיים, ממרכז השלטון הארצי והקובע. כתוצאה מריחוק שכזה, הרי קשה - אם לא נבצר, לחלוטין, מהשלטון המרכזי, הריכוזי והמרוחק, להשליט מרותו והשפעתו על מוקדי השלטון המקומיים. מוסדות שלטון מקומיים אלה, מגלים עד מהרה את חולשתו של השלטון המרכזי, ביכולת אכיפת דרישותיו היומיומית עליהם.
כך מתפורר הקשר והחיבור בין מוסדות השלטון המרכזיים למוסדות השלטון המקומיים - המגלים חולשת מוסדות שלטון מרכזיים אלה. כך, קצרה היא הדרך עד להינתקותם של מוסדות השלטון המקומיים מעולם של מוסדות השלטון המרכזיים. כך ינותק הקשר בין מוסדות אלה ואי קבלת מרות מוסדות השלטון המרכזיים.
אמת צרופה
מצב אפשרי נוסף של אנרכיה הוא חוסר יכולתם וגם/או חוסר רצונם של מוסדות האכיפה של המדינה, לאכוף על ציבור אזרחי המדינה חוקי וצווי המדינה. כך מוטלים פסקי-דין והחלטות שיפוטיות שיש לבצעם - באופן מיידי ובמהירות רבה - כאבן שאין לה הופכים במשרדי ההוצאה-לפועל השונים, מחמת שאין מי הנותן וגם/או הנותנים גיבוי ואינם נופחים רוח גבית ותומכת בגבם של מי המנסים לשמור משמר החוק ולקיים החלטות שיפוטית ופסק-דין ולהוציאם אל הפועל, בדרך של מימושם ובהפיכתם לפסקי-דין ברי-ביצוע וברי-מימוש.
חמור לאין ערוך הוא מצב דברים, לפיו מי הממונים על קיום הוראות החוק ואכיפתם, אינם מקיימים הוראות החוק, בצורה מופגנת ובפומבי. מצב דברים זה משדר לאזרחי המדינה, כי לית דין ולית דיין ואין ערך לפסקי-דין ולהחלטות שיפוטיות שניתנו, שעה שהממונים על אכיפת החוק בעצמם מזלזלים בקיום הוראות החוק.
בחודשים האחרונים מפרסם העיתונאי ובעל הטור, ב"מחלקה ראשונה", העיתונאי, יואב יצחק, סדרה של כתבות המטיחות בפרקליט המדינה המכהן, עו"ד שי ניצן וביועץ המשפטי לממשלה, לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין, ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, במילוי תפקידם. למצער, מייחס הוא להם - בסדרת כתבות זו - מעשים וגם/או מחדלים, המגיעים כדי התרשלות רבתי, לכאורה, במילוי תפקידם הציבורי, באופן שוטף. הדברים המיוחסים לשניים אלה, בידי העיתונאי, יואב יצחק, הינם חמורים, חמורים עד למאוד מאוד, עד שלא ניתן לעבור עליהם - בשתיקה - לסדר היום ולהתעלם מהם.
במצב דברים זה ציפינו מפרקליט המדינה המכהן, עו"ד שי ניצן, כמו-גם מהיועץ המשפטי לממשלה, לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין, שיגיבו על האשמות חמורות אלה, לגופן ואם אין ממש בהן, שיפעלו בדרך הראויה והאמיצה ויגישו סדרה של תביעות דיבה נגד העיתונאי, יואב יצחק, בשל מה שלכאורה, הינן בדותות ואינם בגדר של אמת צרופה. והנה מתברר ומסתבר, כי דממה עמוקה נפלה על ממלכת דנמרק ואין פוצה פה ומצפצף. אין תגובה ניתנת, כלל וכלל, מצד שני אישים בכירים אלה על ההאשמות החמורות, לכאורה, שהוטחו וממשיכות להיות מוטחות בהן ואף תביעות דיבה אין מוגשות על-ידם נגד מי, שלכאורה, מפיץ "בדותות גמורות", עליהן. במצב דברים שכזה, מה פלא הדבר אם חלק ניכר מתושבי ואזרחי המדינה חושב, כי יש ממש ויש אמת ב"בדותות" אלה, המתפרסמות, חדשים לבקרים, בלי שתהיה כל תגובה - עניינית - מצידם של בעלי הדבר.
התנהלות שערורייתית וצינית זו, בכל הכבוד הראוי של בעלי תפקידים "המוחלים על כבודם" אינם מתייחסים להאשמות כבדות המוטחות נגדם, בראש חוצות, כמו-גם אי-פתחית הליכי בדיקה או חקירה בידי משטרת ישראל, לבדיקת אמיתת השמועות או הזמתם, תגרור וגוררת אחריה, אנרכיה מתבקשת. יחליטו מושאי הכתבות המכפישות, אם להגיב או אם לנקוט בהליכים משפטיים, אלה או אחרים, כדי למנוע המשך פרסום כתבות חמורות וחריפות נגדם, הפוגעים לא רק, בכבודם הוא, אלא בכבודה של מדינה שלמה. נקיטה בדרך של "ישיבה על הגדר", אינה ישימה ואינה יעילה עוד, כלל וכלל, במצב הדברים העובדתי שנוצר, עד כה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  25/05/2016   |   עודכן:  25/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההבדל בין מדינת חוק למדינת פורעי חוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
בעוד שבתחומים, דוגמת תחומי המשפחה והמיסים בהם משתדלת מערכת המשפט, כמו-גם הנהלת בתי-המשפט למנות שופטים ושופטים, בעלי רקע וניסיון מובהק בתחומים דווקנים ופרטניים אלה, הרי לא כך הוא המצב בכל הכבוד הראוי בשאר תחומי המשפט האזרחי, להבדילו מתחום המשפט הפלילי
חיים שטנגר
במצב החוקי הקיים כיום קודם כניסת התיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה, לתוקפו - הרי כי אין להפלות עובד שמסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי, עם זאת, אין החוק מתייחס כיום לעסקים וגם/או לנותני שירות, שאינם מעוניינים לעבוד ביום המנוחה ונאלצים לעשות זאת בשל חוזים, הכופים עליהם לעשות כן. עד לקבלת התיקון לחוק, עדיין רחוקה הדרך, שכן הוא טרם עבר חקיקה טרומית
ארי בוסל
כאשר מתברר כי כסף אינו המענה, קיים פתרון לכישלון המתמשך בהסברה - גישה חדשה, שונה במהותה - חריש עמוק ומתקפה
חיים שטנגר
זמן שיפוטי הוא משאב ציבורי יקר ונדיר ביותר, אם לאסיר המורשע, משה קצב, אין זכות להגיש עתירת אסיר - והוא מחליט, בשום שכל ובשיקול דעת מחושב וקר, שלא להגיש עתירה זו, במועד החוקי אין להאריך לו המועד להגשת עתירתו, באיחור ובדיעבד
יאיר דקל
אני לא שמתי ולב ובצאתי מן הספריה, עליתי לאוטובוס ונתתי לנהג את שני המטבעות שהיו לי. אבל הוא שם לב והודיע לי חגיגית, ש...לגרוש שלי אין ערך!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il