הרשתות החברתיות המרובות הפרושות במרשתת, העסוקות והעוסקות - ברגעים אלה, ממש - בשאלת הענקת טיפול רפואי, בידי רופאים ישראלים, למחבל וגם/או למחבלים שנפצעו במהלך פיגוע יום אתמול שביצעו הם על מתחם "שרונה מרקט" וסביבותיו,
כאשר נמתחת ביקורת חריפה על רופאים אלה, תוך הטחת גידופים חמורים ובלתי נסבלים, ברופאים ישראלים אלה, מעוררת שאלת חבותם המקצועית והאתית של רופאים, בכלל ושל רופאים ישראלים, בפרט, להעניק טיפול רפואי, לכל חולה, בהיותו חולה, ולכל פצוע, בהיותו פצוע,
ללא הבדל גזע, דת ומין ואפילו הוא מחבל שבא לרצוח ישראלים, בדם קר.
בכל ה
כבוד הראוי לרגשות העזים ולרגש הפטריוטיות הנטוע, עמוק עמוק, בלבו של כל ישראלי וישראלי, כמו גם בכל הכבוד הראוי לרגשה העזה ולסער הרגשות הפורץ, למראה ההרוגים שקיפחו חייהם, במסע הרצח המתועב והמטורף של שני המחבלים, שבאו מהעיירה יטא שליד חברון, לזרוע שנאה ולקצור קציר דמים, במרכז תל אביב רבתי, הרי בל נשכח - ולו גם לרגע - שאין אנו פריצי חיות ואין אנו בגדר של מי העושים לינץ' באנשים חיים, דוגמת חיות האדם שקרעו - ממש כך - לגזרים, בידיים חשופות, חיילי צה"ל,
יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ, הי"ד, שנקלעו, בטעות, לרמאללה.
בל נשכח, כי מרבית רופאי העולם ובכללם רופאי ישראל מקבלים על עצמם שבועת הרופאים או "שבועת היפוקרטס", בתחילת דרכם ועם סיום לימודיהם, בבתי הספר לרפואה. שבועה זו נחשבת כבסיס לאתיקה הרפואית המודרנית, הגם שאינה מהווה מסמך משפטי, מחייב. בשבועה זו מתחייב הרופא לנסות ולהציל חיים, לא לגרום נזק לחולה, לנהוג בטוהר מידות ולשמור על סודיות רפואית.
מן הראוי להדגיש ולציין כי רופאים שאינם מקיימים כללי האתיקה, הבאים לידי ביטוי ב"שבועת היפוקרטס", עלולים למצוא עצמם במצב של הטחת האשמות כלפיהם, שאין הם נוהגים על-פי עקרונות האתיקה הרפואית המקובלת,
מן הפן המוסרי, הגם שלא ניתן להעמידם לדין פלילי ולנקוט נגדם הליכים משפטיים, בשל כך. בתקופת משפטי נירנברג, הייתה התייחסות לעניין האתיקה הרפואית בהתייחס לניסויים רפואיים בבני אדם, בתקופת השואה, כאשר הכוונה הינה ל"משפט הרופאים בגרמניה". בעקבות זאת נוסח "קוד נירנברג" ובלב מאוחר יותר התקבלה "הצהרת הלסינקי" העוסקת בהגבלת ניסויים רפואיים, בבני אדם. ההתייחסות לענייני אתיקה - במיוחד בהתייחס לטיפול רפואי, בשבויי מלחמה - קיימת ב"אמנת ז'נבה".
בשל העובדה, כי "שבועת היפוקרטס" כוללת, בחובה ובגדרה, הזכרת אלים מהמיתולוגיה היוונית - מציאות דברים שלא התאימה לרופאים בני דתות מונותיאיסטיות, הרי חוברו לשבועה זו גרסאות של שבועה וגם/או תפילה חלופית, שחוברו לצורך אמירתם, בידי רופאים בני דתות מונותיאיסטיות. בשנת 1952 חוברה גרסה עברית של שבועת רופאים, בידי ד"ר ליפמן היילפרין, שנאמרה בסיום המחזור הראשון של בית-הספר לרפואה, באוניברסיטה העברית, בירושלים. בעולם המערבי קיימת גרסה חלופית ל"שבועת היפוקרטס", הידועה והמוכרת בשם: "גרסת לזניה". גרסה זו נוסחה בידי הפיסיקאי והרופא האמריקני, לואיס לזניה.
זה הוא נוסחה המלא של השבועה שנוסחה בידי ד"ר ליפמן היילפרין, בזו הלשון:
"אתם ניצבים היום כולכם בפני מוריכם בדרכי הרפואה וחוקותיה, לעברכם בברית הרפואה. למען תקיימו את תורתה בכל מאודכם, בשום שכל וביושר לבב למען קום דור רופאים, דרוכי מעש ואמוני יעוד לעזרת האדם הדווי. וזאת הברית אשר אנכי כורת אתכם היום לאמור: על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו בכל עת ובכל שעה.ושמרתם עד מאוד חיי אדם מרחם אמו, והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים. ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר אם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד. והשכלתם להבין לנפש החולה ולשובב את רוחו בדרכי תבונות ובאהבת אנוש. אל תמהרו להוציא משפט ושקלתם את עצתכם במאזני החכמה הצרופה בכור הניסיון. שמרו אמונים לאדם שהאמין בכם, אל תגלו סודו ואל תהלכו רכיל. יחכם לבבכם גם לבריאות הרבים, להעלות ארוכה למדווי העם. תנו כבוד ויקר לרבותיכם, שנחלצו להנחותכם במעגלי הרפואה. תרבו חכמה ואל תרפו כי היא חייכם וממנה תוצאות חיים. היזהרו בכבוד חבריכם, כי בכבודם הם תכובדו גם אתם. דברי הברית האלה קרובים אליכם מאוד בפיכם ובלבבכם לעשותם. ועניתם כולכם אמן, אמן כן נעשה. יהיה רצון שישגה פועלכם להאדרת מורשת הרפואה".
לכן, מן הראוי להפנות שימת לבם של כל
"המתלהמים, מטעם עצמם", המשימים עצמם כמי ש"טובת המדינה" נגד עיניהם ואגב כך מרשים הם לעצמם להשתלח ולגדף, בפומבי ובמרשתת, רופאים, העושים לילות כימים במלאכת קודש של הצלת חיי אדם, על שום שהם מחויבים לאתיקה המקצועית שלהם,
המחייבת אותם לטפל בכל פצוע ופצוע - ואפילו אם מדובר במחבל רוצח - שלא לעשות עצמם "צדיקים הרבה", על חשבונם של אותם רופאים. כל המוסיף דברים, לעניין זה - נמצא - רק גורע!