X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיגועים של דאעש באירופה וארצות הברית הם מקור השראה לאינתיפאדה הפלשתינית. השנאה לישראל, הייאוש הפלשתיני מהמצב המדיני והכלכלי וההסתה עלולים להביא לתהליך של דאעשיזציה של האינתיפאדה
▪  ▪  ▪
הפיגוע במחתם שרונה. השראה מאירופה וארה"ב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אין ספק שהפיגועים ההמוניים שעושה ארגון הטרור דאעש ברחבי אירופה וארה"ב וההד התקשורתי שהוא מקבל כתוצאה מהם משפיעים גם על האינתיפאדה הפלשתינית.
העיר תל אביב, השוכנת בלב ליבה של מדינת ישראל ראתה כבר במהלך שמונה החודשים של האינתיפאדה שני פיגועים המוניים שבוצעו בסגנון דאעש, האחד, הפיגוע בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף שבוצע בחודש ינואר השנה על-ידי המחבל נשאת מלחם מהכפר ערערה, והשני, הפיגוע שבוצע בשבוע שעבר על-ידי שני המחבלים מהכפר יטא במתחם שרונה בתל אביב. בשני הפיגועים בוצע ירי מנשק אוטומטי מאולתר מסוג קרל גוסטב המכונה "קרלו" והמיוצר בשטחים.
התגברות הטרור של דאעש באירופה ובארצות הברית מהווה מקור השראה גם לצעירים פלשתינים בשטחים ובקרב ערביי ישראל הניזונים מההסתה האיסלאמית הקיצונית ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הפלשתינים.
גם בחברה הפלשתינית לא פוסלים את האפשרות ש "אינתיפאדת הסכינים" תאבד בהדרגה את מאפיין השימוש בנשק קר לצורך פיגועים, שהעניק לה את התואר הזה, והיא תעבור לאינתיפאדה של בודדים או חוליות קטנות שמבצעים פיגועים בנשק חם שאותו הם משיגים בשוק השחור בשטחים או בתוך ישראל.
כבר עתה אפשר למתוח קו ישיר בין הפיגוע האחרון במתחם שרונה בתל אביב לבין הפיגוע שעשה המחבל עומר מאטין באורלנדו ולמצוא מאפיינים דומים בשני הפיגועים.
  • שני הפיגועים התרחשו במהלך חודש רמאדאן, למרות שמדובר בחודש קדוש למוסלמים, והם תוכננו בקפידה תוך שימוש בנשק חם.
  • שני הפיגועים אירעו בהפתעה מבלי שהייתה התרעה מודיעינית לרשויות הנוגעות בדבר.
  • המטרה בשני הפיגועים הייתה לבצע הרג המוני של אזרחים חפים מפשע ללא אבחנה כדי לזרוע פחד וטרור.
  • שני הפיגועים אירעו במקום מרכזי שבו נמצא קהל רב כדי לפגוע במספר גדול יותר ככל האפשר של אזרחים ולייצר הד תקשורתי גדול.
  • המחבלים שפעלו בשני הפיגועים הוזנו מהסתה איסלאמית פרועה ושנאה למערב ולישראל.
  • בשני הפיגועים המחבלים לא היו קשורים ישירות לארגון טרור איסלאמי כלשהו כמו חמאס או דאעש, הייתה זו יוזמתם האישית להתארגן ולצאת לפיגוע מתוך שנאה ואידיאולוגיה איסלאמית קיצונית.
הפיגועים באורלנדו ובתל אביב עלולים לעודד, בגלל "הצלחתם" והתהודה התקשורתית הגדולה שלה זכו, צעירים פלשתינים נוספים חדורי אידיאולוגיה מוסלמית קיצונית לחקות את המעשים הנפשעים האלה ולצאת לפיגועים נוספים.
הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב זוכה לפופולריות עצומה בקרב הצעירים בשטחים, הוא נחשב להישג גדול של "המאבק" הפלשתיני והנחתת מכה כואבת בלב ליבה של מדינת ישראל בסמוך למשרד הביטחון שהוא מבחינת הפלשתינים אחד מסמלי "הכיבוש" הישראלי, כל זאת ימים ספורים בלבד לאחר כניסתו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון.
למרות שהרש"פ פרסמה הודעת גינוי לפיגוע ונגד פגיעה באזרחים חפים מפשע, הרי שרוב רובו של הדור הצעיר הפלשתיני איננו עושה את האבחנה הזו.
מבחינתם, כל אזרח ישראלי נחשב לחייל בפוטנציה, שהרי רוב האזרחים הישראלים משרתים בצה"ל בסדיר או במילואים, אזרחים רבים נושאים נשק בגלל המצב הביטחוני והיו גם כמה ניסיונות של אזרחים למעשי לינץ' במחבלים פלשתינים שעשו פיגועים, דבר שנחשב בעיני הפלשתינים כ"הוצאות להורג".
כל הדברים האלה, נותנים הכשר לפגוע גם באזרחים ישראלים חפים מפשע ללא אבחנה. השנאה לישראל והתיסכול מהמצב הכלכלי והמדיני יוצרים פוטנציאל גדול להמשך מעשי הטרור, הדור הצעיר הפלשתיני לא מאמין שהיוזמה הצרפתית או היוזמה המצרית יביאו לשינוי כלשהו במצב, הוא מיואש מהרשות הפלשתינית דבר שבא לידי ביטוי בסקר שפרסם בשבוע שעבר "המרכז הפלשתיני למחקרים פוליטיים". על-פי הסקר, שני שלישים מציבור הפלשתיני בשטחים דורשים את התפטרותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתפקידו.
התגברות מעשי הטרור של דאעש באירופה ובארה"ב עלולה בהחלט להשפיע על האינתיפאדה הפלשתינית ואין לשלול אפשרות שהיא תעבור תהליך של דאעשיזציה ובודדים או קבוצות יבצעו פיגועים בנוסח דאעש.

תאריך:  15/06/2016   |   עודכן:  15/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור בתל אביב ובאורלנדו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בעניין הדאעשיזציה אתה צודק,
הגוי..  |  15/06/16 13:07
2
מה המסקנות?
דניאל143   |  15/06/16 18:43
3
יוני,כתבת:"בגלל התסכול הכלכלי" ל"ת
אין לזה שחר  |  16/06/16 00:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
נשיא ארצות הברית תוקף את המועמד הרפובליקני לנשיאות בעקבות דבריו נגד מוסלמים לאחר הטבח באורלנדו    טען שנמנע משימוש במונח 'איסלאם רדיקלי' כי שימוש בו לא יועיל ולא ישנה דבר
איציק וולף
עומר מאטין, שטבח 49 בני אדם בסוף השבוע, נחקר ב-2014 על קשר אפשרי לפעיל טרור סורי שנתפס מוביל משאית נפץ    בתום החקירה שוחרר לאחר שנקבע כי אינו מסוכן    אובמה יגיע ביום חמישי לאורלנדו
עידן יוסף
הרוצח התבצר בבית עם אשתו ובנו של הקצין הבכיר ונהרג במהלך המבצע לחילוצם    האישה נמצאה מתה, הבן, בן 3, חולץ בשלום
איציק וולף
דן שפירו טוען כי אם יימצא שדאעש אכן קשור לרצח ההמוני באורלנדו - תגביר ארצות הברית את נחישותה נגד הארגון    תוקף את הצהרות טראמפ: לא מדיניות הגיונית ומקובלת    נתניהו: הטרור מאיים על כל העולם
אריאל י. לוין
פיגועים הנעשים בשמו של דאעש, כמו הטבח במועדון "פולס", מחייבים מאבק סיזיפי באידיאולוגיה המניעה אותם. שיטות "זבנג וגמרנו" כמו של דונלד טראמפ לא יצליחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il