X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אחרי שבוע של פיגועים קשים מסביב לגלובוס: מדוע כולנו מסתייגים מהשידורים החיים של הפיגועים ובכל זאת צופים בהם, ומדוע הממשל האמריקני לא מסוגל להוציא מפיו את המילים "איסלאם קיצוני"
▪  ▪  ▪
פשע שנאה כלפי מיקי מאוס?

רצח בשידור חי

פיגועים משמעותיים בוצעו ברחבי העולם בשבוע האחרון. מישראל לארה"ב ומשם לצרפת. אי-אפשר לשכוח את המשך הלחימה בסוריה, בעירק, בתימן, בניגריה, בסומליה, בלוב ובמדינות אחרות, שפשוט הדיווחים עליהן לא מגיעים באופן תדיר. אחת התופעות המעניינות מאותם פיגועים שדווחו, היא השידור החי של הפיגוע בצרפת. לפי הדיווחים, המחבל שידר בשידור ישיר בפייסבוק את הפיגוע, ולאחר שרצח את ההורים אף התייעץ עם הגולשים מה לעשות בילד הקטן.
השידור הישיר של הפייסבוק מאפשר לכל אחד לצלם עצמו בכל מקום בעולם ובכל זמן. שידורים ישירים נעשים בין היתר בארה"ב, בגרמניה, בבריטניה, באוסטרליה, במלזיה, בסין וראיתי פעם שידורים ישירים מעירק, מסוריה, מלבנון ואפילו מקוריאה הצפונית. כלי זה מאפשר לאנשים לחלוק את חייהם עם אחרים, ומאפשר לצופים לספק את יצר המציצנות שלהם. ניתן לחשוב על זה כמו האח הגדול, שבו הנצפה הוא שמאשר לאחרים לצפות בו.
בנוגע לשימוש בכלי זה בטרור, הוא נותן מענה לסקרנות שלנו ולרצון לראות. כמה מאיתנו ראו את צילומי האבטחה מהפיגוע במתחם שרונה בשבוע שעבר? כמה פעמים שידרו את זה, ציקצקנו עם הלשון עד כמה זה לא בסדר שמשדרים, אבל המשכנו לראות בכל זאת? אנחנו רוצים לראות את הסרטונים הללו מאחר שזהו הטבע האנושי. לא מן הנמנע ששידורים כאלו יבוצעו שוב. כעת באמצעות השידורים של פייסבוק, הטרור יאפשר לנו הצצה לזוועות משורה ראשונה. להיות בקו החזית של המלחמה ולצפות מהצד של האויב.

דע את האויב

הממשל האמריקני עושה הכל כדי לא להגיד את המילים "איסלאם קיצוני". לאחר הפיגוע באורלנדו, ניתנו ק"ן תירוצים למניעי המחבל. נאמר שהוא היה מונע משנאה, שהוא היה הומופוב או אפילו הומוסקסואל מתוסכל בארון, שהוא היה חולה נפש ולא יציב ועוד תירוצים. אף אחד בממשל לא יכול היה לצאת ולהגיד: "מדובר היה בטרור של האיסלאם הקיצוני".
למה זה כזה חשוב? כי חייבים לדעת מול מה מתמודדים. אם אומרים שהסיבה לפיגוע הייתה שנאה והקלות שבה משיגים נשק, יטפלו בהקלות להשגת נשק (דבר שצריך לטפל בו בלי קשר לפיגוע), ולא בבעיית ההקצנה האיסלאמית. אי-אפשר לנצח מלחמה אם אתה לא יודע מול מי אתה עומד. אם לא קובעים מיהו היריב, אי-אפשר לתכנן אסטרטגיה מתאימה כדי לנצח אותו. הממשל האמריקני לא מבין שהאיסלאם הקיצוני שרוי במלחמה מול תרבות המערב שארה"ב עומדת בראשה. כל עוד לא יקראו לילד בשמו, הלחימה נגד הטרור לא תהיה יעילה ותחטיא את מטרתה.
דבר אחרון: נאמר שהמחבל חשב לעשות את הפיגוע באזור הקניות של דיסניוורלד. במקרה כזה מה אובמה היה אומר, שמדובר בפשע שנאה כלפי מיקי מאוס?

עזרה מפתיעה

שיח חריף החל לאחרונה בתקשורת הערבית וברשתות החברתיות בנוגע לישראל. מה ששונה הפעם הוא שמדובר בשיח לאור עזרה שגורמים ישראלים נותנים למורדים בסוריה. השיח החל לאחר תמונות של מוצרי מזון ישראלים שהוכנסו למחוז קוניטרה שבגבול רמת הגולן. חלק מארגוני המורדים, ובהם צבא סוריה החופשי, נהנים מהמזון ומעודדים את הכנסתו, בעוד שגורמים אחרים אומרים שזהו עלבון לקבל עזרה "מהישות הציונית העושקת את הגולן".
נדמה שהוויכוח הוא עמוק ומשמעותי יותר. במשך עשרות שנים אמרו לאזרחי סוריה שישראל היא האויב. היא שגזלה את אדמות הפלשתינים, כבשה את רמת הגולן וממשיכה לבצע פשעי מלחמה. בשנים האחרונות רואים אזרחי סוריה שהשליט שלהם הוא הרבה יותר גרוע ממה שסיפרו להם על ישראל. בסרטונים שפורסמו מהלחימה בסוריה, לא פעם אמרו שם שבשאר אסד יותר גרוע מישראל, ושישראל לא עושה דברים נוראיים כמו אסד.
כעת חלק מגורמי האופוזיציה לא יודעים כיצד להגיב. האם באמת ניתן לקבל סיוע מהישות הציונית שבמשך שנים אמרו שהיא האויב, או שמדובר בעלבון ובפשע בפני עצמו? יש מורדים המעדיפים את הסיוע, ויש כאלו שלא. בכל מקרה, אפשר לקוות שאחרי שהלחימה תיגמר, תתחזק ההבנה שישראל לא כזאת גרועה ושהיא תמיד מוכנה לעזור.

הלקח נלמד?

ערוצי החדשות שידרו בימים האחרונים סדרת כתבות, הנוגעות לעשור מאז פרוץ מלחמת לבנון השנייה. מדברים שם על המחדלים, הטעויות וגם על השאלה האם באמת ישראל ניצחה. השאלה האמיתית שצריכה לעמוד בראש היא מה ישראל למדה, וכיצד היא נערכת למלחמה נוספת בצפון.
תשובה לכך ניתן לראות בתרגילים השונים שמבוצעים כמו פינוי יישובים בגבול או תרגילי הדמיית קרב, וכן גם דיווחים על היערכות הצבא מבחינה לוגיסטית ומבחינת כוח אש. תרגולים אלו מראים על הפנמת הלקחים מאז לבנון השנייה, ועל שהיה צורך בשינויים מהותיים. גם אם יופנמו כל לקחי מלחמת לבנון השנייה, ניתן לקוות שברגע האמת ידעו ליישם את הלקחים בשטח כדי להגיע להכרעה בהתאם.

בריחה מתוכננת

השבוע דווח, כי בסאם מחמוד ברכה, בכיר במערך המנהרות של חמאס, הסגיר עצמו לידי ישראל. לפי הדיווח, ברכה ומשפחתו יצאו לכיוון הגבול והסגירו עצמם לידי כוחות הביטחון. עוד נאמר שברכה לקח איתו מפות ומחשב נייד שסיפקו מידע על-אודות מערך המנהרות של חמאס.
קשה להניח שברכה קם בבוקר והחליט שהוא מסגיר עצמו לידי ישראל. נראה שזוהי החלטה שהוא חשב עליה כבר לפני מספר חודשים. השאלה היא: למה הוא קיבל החלטה זו? יכול להיות שהוא היה נתון לאיומים מצד גורמים מהחמאס וחשש שיחסלו אותו, אולי מהאפשרות שישראל תחסל אותו או שבכלל מדובר במבצע מודיעיני מתמשך של גורמי הביטחון שנועד לשכנע את ברכה להסגיר עצמו לישראל. בכל מקרה, ניתן לקוות שהמידע שהוא הביא, יאפשר לישראל לפגוע בחוזקה במערך המנהרות של החמאס.

תאריך:  16/06/2016   |   עודכן:  16/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרונה, אורלנדו, פריז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה עשה ועושה חשבון פשוט
ל- אריאל י.לוין  |  16/06/16 09:54
2
ריאליטי זה פאסה
אהרון שחר  |  16/06/16 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
הפיגועים של דאעש באירופה וארצות הברית הם מקור השראה לאינתיפאדה הפלשתינית. השנאה לישראל, הייאוש הפלשתיני מהמצב המדיני והכלכלי וההסתה עלולים להביא לתהליך של דאעשיזציה של האינתיפאדה
איציק וולף
נשיא ארצות הברית תוקף את המועמד הרפובליקני לנשיאות בעקבות דבריו נגד מוסלמים לאחר הטבח באורלנדו    טען שנמנע משימוש במונח 'איסלאם רדיקלי' כי שימוש בו לא יועיל ולא ישנה דבר
איציק וולף
עומר מאטין, שטבח 49 בני אדם בסוף השבוע, נחקר ב-2014 על קשר אפשרי לפעיל טרור סורי שנתפס מוביל משאית נפץ    בתום החקירה שוחרר לאחר שנקבע כי אינו מסוכן    אובמה יגיע ביום חמישי לאורלנדו
עידן יוסף
הרוצח התבצר בבית עם אשתו ובנו של הקצין הבכיר ונהרג במהלך המבצע לחילוצם    האישה נמצאה מתה, הבן, בן 3, חולץ בשלום
איציק וולף
דן שפירו טוען כי אם יימצא שדאעש אכן קשור לרצח ההמוני באורלנדו - תגביר ארצות הברית את נחישותה נגד הארגון    תוקף את הצהרות טראמפ: לא מדיניות הגיונית ומקובלת    נתניהו: הטרור מאיים על כל העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il