X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעם זו שמלת השבת של זהבה. זהבה לא אוהבת שמלת שבת נקייה, לבנה זוהרת זרועת שבעה כוכבי השרת. היא אוהבת אותה מטונפת קרועה, שוליה מזוהמים בסולר ושמן-מכונות, וענן שחור יוצא מחפתיה לקול שאון הגלגלים והעבודות
▪  ▪  ▪
זהבה גלאון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הצד שישראל כ"ץ לא רוצה להימצא בו.

ש מספר דברים שאפשר לסמוך עליהם בארץ הזו. הקיץ חם. חם ומגניב, אם בהופעות של אמנים מחו"ל ואם במחול מיירטי כיפת-ברזל בשמיים. בבג"ץ חמים על בנייה בלתי חוקית, אבל רק אם היא לשיכון יהודים. ראש הממשלה פעל נכון, כי זהבה גלאון יוצאת חוצץ להכפישו בתקשורת-בג"ץ. לשני הראשונים יש יוצאים מן הכלל. לפעמים הקיץ לא נורא חם, ולעתים אין צורך במיירטים. גם בג"ץ לעתים טועה, ומתיר ליהודים להתגורר בארץ אימותיהם (מזכיר את תמר, הכנענית, סבתו של בן-פרצי). אבל אין שנייה לעקביות של זהבה גלאון. כשהיא חמה על ביבי, סימן שהוא צודק.
הפעם זו שמלת השבת של זהבה. זהבה לא אוהבת שמלת שבת נקייה, לבנה זוהרת זרועת שבעה כוכבי השרת. היא אוהבת אותה מטונפת קרועה, שוליה מזוהמים בסולר ושמן-מכונות, וענן שחור יוצא מחפתיה לקול שאון הגלגלים והעבודות. את השבת, אומרת זהבה, יש להשמיש לטובת עבודות הרכבת, או עבודות בכביש, או עבודות בשדה, כי השבת היא חרטא אחת גדולה שהמציאו החרדים כדי לפגוע בקדושת החיים של החילוני חובב הבייקון על המוצרלה. אבל יותר מכל אוהבת זהבה לראות את ראש ממשלת ישראל נאלץ לטבול את מרפקיו בתוך המדמנה הפוליטית במקום לנוח בשבת. יותר מכל היא אוהבת לשסות את ה"עם" בחרדים, או סתם בדתיים, או בכל מי שאוהב את המדינה היהודית באשר היא יהודית, כי הרי זה חטאה העיקרי של מדינת היהודים.
והפעם פיתול נוסף בעלילה. השר ישראל כ"ץ השנוא על זהבה בשל נטיותיו המגונות לתמיכה בהתישבות בארץ ישראל, זכה בעיניה לעדנה, בכוכב על שמלתה. גם הוא התעמת עם נתניהו על נושא השבת. זאת למרות שהשבת ודרכי שמירתה הן סלע המחלוקת העיקרי במדינה היהודית. ברור לכל שמדובר בהתגוששות על כוח פוליטי בליכוד בין האוחז בכתר לטוען לכתר. ברור שישראל כ"ץ כראש ממשלה ימשיך את אותו קו שהתווה בנימין נתניהו. אבל שברגע שזהבה התייצבה לצידו של כץ עטוייה בשמלת השבת שתוארה לעיל, ברור מי צודק בהתגוששות הזו, וזה לא ישראל כ"ץ. למעשה, ההתייצבות החיילית כמעט של כל מחנה השמאל, וגרוע יותר, של בג"ץ, לצידו של כץ הייתה צריכה לגרום לו להבין כי שגה, שגה מאוד.
ניתן לתכנן עבודות תשתית שאינן בשבת
הוויכוח הניטש על אופיה של מדינת היהודים מסתכם בשאלה אם זו מדינת הלאום היהודי, כמו הלאום הצרפתי, והאנגלי, והאמריקני, או אם זו מדינה יהודית. האמריקנים מסתפקים בכך שעל שטרותיהם מופיעה האמונה באל עליון. הצרפתים מסתפקים באיסור על הבורקיני. היהודים מתווכחים. תחבורה ציבורית בשבת, נישואין רק על-פי דת משה וישראל, נתב"ג פתוח או סגור בשבת. נוצר מכלול של הסכמות, הקרוי בפי התקשורת הבזה לעברית "קונסנזוס", שבתוכו נמל תעופה פעיל, אבל תחבורה ציבורית במרבית הערים שובתת. חברת החשמל פועלת 365 ימים בשנה, אבל יהודי לא ירים את הנתיך של המזגן בבית הכנסת גם אם מידת החום תעלה מאוד. בשבת בבוקר אין מתעוררים לקולות אוטו-זבל, האוטובוס של חמש בבוקר וצפירת הרכבת, אלא ממשיכים לנמנם ולהזות על מדינות מתוקנות שבהן הכל פועל כל הזמן, חוץ מבזמן שביתה המגיע מעת לעת בשירות הממשלתי.
האבסורד בטיעון של זהבה הוא כדלקמן. השבת זה הזמן הטוב ביותר לביצוע עבודות, כיוון שהרכבת אינה נוסעת, מקומות העבודה שובתים, והתנועה בדרכים, ללא משאיות ואוטובוסים למיניהם - דלילה. אבל הרי כל אותן שנים של מאבק ציבורי הן לטובת הרעיון שהרכבת ושאר אמצעי התחבורה הציבורית דווקא יפעלו בשבת, כמו בשוודיה ובאנגליה וקהיר. נניח לצורך הדיון שאכן התחבורה הייתה פועלת בכל ימות השבוע. מתי אם כן היו מתבצעות עבודות התשתית? לא ביום ראשון, כי זה פוגע ברגשות הנוצרים. ולא ביום ששי כי זה פוגע בנהירה לתפילה במסגדים, ולא ברמדאן, שכן אין לדרוש ממוסלמי לעבוד ביום חגו וצומו מבוקר עד ליל למשך חודש. נכון, בשבת. לא כיוון שאין יום אחר, שהרי על-פי זהבה, שמלת השבת היא בדיוק כמו הדגמ"ח של יום ראשון, אלא כיוון שזה יעצבן את הדתיים, ואולי יטרוד אותם מן הארץ, ואז תוכל זהבה לקבל מדינה כמו שהיא אוהבת: מדינת כל מסתנניה, פולשיה, מציתיה ומכפישיה, שיכירו לה תודה וימנו אותה לראשות הממשלה. זה הצד שישראל כ"ץ לא צריך ולא רוצה להימצא בו.
קשה להאמין ולו לרגע שלא ניתן לתכנן עבודות תשתית שאינן בשבת. עובדה שבמדינות הים שבהן פועלת התחבורה הציבורית כל ימות השבוע - העבודות מתבצעות. ואם אפשר לבצע עבודות בשבת, מדוע שלא נקיים אימונים של צה"ל בשבת כדי לא לשבש את הבט"ש? ואם המדינה היא לא מדינה יהודית, מדוע שלא נבטל את הכשרות הנהוגה בכל מוסד ממלכתי ובכך אולי נוזיל את יוקר המחיה? ואולי נוותר כליל על המדינה היהודית וכל הטרחנות היהודית הזו, ונתקדם אל החזון של לבנון רבת העמים והדתות, פריז המעטירה ולונדוניסטן הסובלנית. מדוע ההתבדלות הזו בשם ישוע? זה הצד והטיעון שישראל כ"ץ לא צריך ולא רוצה להימצא בו.
לכל תוכנית א' חייבת להיות תוכנית ב'. צוואר הבקבוק של התחבורה דרך האיילון חייב להיפתר דרך חלופות תחבורתיות, ואלו כבר קיימות: מסלול כביש 4, מסלול כביש 6, רכבת דרך יקנעם ודרך חריש. באותה הזדמנות ועל הדרך אפשר לחשמל אותה כדי שתפסיק לזהם את האוויר. כשיש חלופה, המדינה לא נעצרת עם כל תקלה שולית או כל עבודה שאי-אפשר לעשותה אלא ביום המנוחה. יום המנוחה, כמו יום כיפור, הוא סימן ההיכר שלנו, הוא המתנה הגדולה ביותר של עם ישראל לעולם. אומנם פיקוח נפש דוחה שבת, אבל הסתמכות על תוכנית א' ואי-תכנון תוכנית ב' היא התנהלות חלם המביאה להסתופפות סביב לשמלת השבת של זהבה.
והצעה לשר ישראל כ"ץ, העושה דברים גדולים בכל האמור בתשתיות התחבורה בישראל: ברח לך מן החיבוק של זהבה. אל תהיה ראש לשועלים המחבלים בכרמים. כבד את השבת יותר מן השיקולים התועלתיים, ואפילו הכספיים. המוח היהודי ימצא פתרונות עבודה לחסר של יום אחד בשבוע. שתף את בעלי העניין בשבת בקשיים, וראה אם לא יציעו לך דרכים שהמשטרה לא הביאה בחשבון - הם הרי עובדים 24/7. הצב לפני החרדים אתגר: להתגייס בהמוניהם לעבודות של חמישי בלילה כדי שהשבת לא תופר. היה בצד הנכון של ראש הממשלה, לא כיוון שהוא צודק בכל, אלא כיוון שהוא ההסכמה הלאומית הטובה שיש כיום, עד לבחירות הבאות. יש לך עוד הרבה עבודה לפניך, וחבל שמישהו פחות מוכשר יופקד עליה רק בשל התגוששות פוליטית.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו [קישור]
תאריך:  10/09/2016   |   עודכן:  11/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמלת השבת של זהבה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עד
שמ  |  10/09/16 14:37
2
רק אדם מוכשר כד"ר ברנדשטטר
דמיון של רופא  |  10/09/16 15:20
3
קיבלנו עונש
אוונגארד  |  11/09/16 07:01
4
זהבה
בתא הטלפון  |  11/09/16 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה דן
המאבק להצלת עמונה, כמו המאבק נגד פינוי היהודים מרצועת עזה וצפון השומרון, וההינתקות חושף את הפוליטיזציה של מוסדות היסוד של המדינה - צה"ל, פרקליטות ובג"ץ. אין מדובר בשלטון החוק אלא באכיפה שרירותית של חוקים שנוצרו על-ידי פקידים ממונים, יועצים משפטיים וביורוקרטים
מרדכי ניסן
ומסרבים להתעורר מהאובססיה    אצל כל אומות העולם וביניהן המצבים משתנים. רק אצלנו אין מסתפקים ב"שלום בר-קיימא"
נסים ישעיהו
אנחנו מובטחים שלא נוסיף לשתות את כּוֹס הַתַּרְעֵלָה, מי כן ישתה אותה? הרי על-פי הסוד הכלל הוא שחייב להיות כופר נפש, שמישהו רע ימות תמורת הטוב אשר ניצל
יוני בן-מנחם
בחמאס טוענים כי יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, חשש מפני מפלה של החמאס    בכיר בפתח: מחמוד עבאס חושש מהדמוקרטיה יותר מאשר הוא חושש מהכיבוש הישראלי
איתמר לוין
בסיומו של שבוע בו כיכבה רכבת ישראל בכותרות, כמה עובדות ומחשבות עליה - וגם על אמצעי תחבורה ציבורית אחרים. השורה התחתונה: יש מקום לשיפור ניכר
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
מי חיבר את סיפורי הנשים העקרוֹת במקרא (א')  /  יוסף אורן
טראמפ, ביבי וההגירה הבלתי חוקית  /  יובל ברנדשטטר
השקר האירי  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il