"הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִּׁטָּה פָּרְחָה וְהַשּׁוֹחֵט שָׁחַט" (ח"נ ביאליק מתוך "בעיר ההריגה").
הבוקר כשהוציא קריין החדשות מפיו המשפט:
"הכל צפוי לחזור לשגרה במתחם ההייטק ברמת החייל" הבנתי כי פעם נוספת יכסה החול על העובדות שחשיפתן המהירה, הברורה והחד-משמעית נדרשת. שוב יקימו וועדות חקירה. שוב יטייחו דברים ויטאטאו הלכלוך אל מתחת לשטיח ועולם השקר ימשיך בשגרת חיי השקר, לה הוא מורגל, שנים הרבה. לא יהיה פוצה פה ומצפצף. השמש תזרח, השיטה תפרח והשוחט ישחט. והחיים? - החיים ימשיכו לזרום במסלולם הרגיל, כאילו לא אירע דבר. כאילו לא קופחו חייהם של שישה בני אדם,
שלא לצורך ובשל רשלנותם של אחרים, בכשל הנוראי והבלתי מחויב, במתחם, שהבנייה נעשתה בו, בפיקוח ובאחריות חברת "
דניה סיבוס".
מתברר בדיעבד ולאחר מעשה כי בעת שכלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), ביצע עבודות עפר על גג החניון, הרי קרסה הקומה העליונה, מסיבה שאינה ברורה עדיין, כאשר היא ממוטטת תחתיה שאר קומות המבנה. במכרז להקמתו ותפעולו של המבנה - במודל DBOT לעשרים שנה - שנבנה על מגרש של עיריית תל אביב-יפו, עבור החברה העירונית
"אחוזות החוף", זכתה חברת "אפריקה ישראל נכסים".
שותפות מסוג DBOT הינה שותפות לביצוע פרויקטים ציבוריים באמצעות שותפות של המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי. מדובר בהתקשרות בין משרד ממשלתי לבין גוף עסקי פרטי, למטרה משותפת. היתרון בכך הוא שהעלות הראשונית, שהיא לעתים גבוהה מאוד, מוטלת על הגוף העסקי, שבסופו של דבר ירוויח ממנה בחזרה את כספו, לאורך זמן, מבלי שעלות המימון הגבוהה מאוד תוטל על הציבור.
כמתואר וכמפורט ב"ויקיפדיה", שותפות מסוג DBOT, משמשת בעולם פרויקטים רבים שעלותם יקרה ביותר, מבניית וסלילת כבישי אגרה, מסוג כביש 6, נמלי תעופה, מערכות להסעת המונים דוגמת רכבת קלה, ואף בסיסים צבאיים כדוגמת עיר הבה"דים. עד לרגע זה, לא ברור, מה גרם לקריסת הקומה העליונה, במבנה, כאשר עניין זה נמצא בחקירת היחידה להונאה של משטרת ישראל, מחוז תל אביב, אשר אמורה לבדוק, אם מדובר בכשל טכני בביצוע עבודות הבנייה או אולי מדובר בכשל של עבודות התכנון של בניית המבנה. במקביל, נבדקת אפשרות של רשלנות, מצד חברת הבנייה "דניה סיבוס", בידי חוקרי המשטרה.
נכון למועד כתיבת דברים אלה, הרי הוטל איפול והוצא צו איסור פרסום על חקירת המשטרה. עד כה, נחקרו כמה בכירים בחברות המפעילות אתר הבנייה ובכללן חברת הבנייה האחראית לעבודות הקמת החניון. מתוך תחקיר אירועי העבר התברר, כי - בחודש מאי החולף - נפצעו בחניון המבנה, שני עובדים בשל התמוטטות קורת בטון,
כאשר מנהל הבטיחות לא שלח מפקח מטעמו, אחר קריסת הקיר, כאשר לאחר מכן, נמשכו העבודות, במקום, כסדרן.
בהתאם לתנאי המכרז, בו זכתה חברת "אפריקה ישראל נכסים", הרי היא התחייבה לסיים הקמת החניון, עד סוף שנת 2016, תוך שנקבע, בתנאי המכרז והחוזה שנחתם בעקבותיו, כי חברה זו תשלם קנס של -.500,000 שקלים על כל חודש של פיגור בהפעלת החניון.
יצוין ויודגש, כי טרם קריסת החניון, היה הוא בשלבי בנייה אחרונים, תוך שהוא היה צפוי להיפתח לקהל הרחב, תוך שלושה שבועות, מהמועד שבו אירע אירוע הקריסה.
מתברר, כי בישראל של שנת 2016, מתייחסים, בקלות יתרה - בקלות יתרה מדי - לאבדן חיי אדם, כאשר המדיניות הציבורית הינה לעבור לסדר היום, בכל הכבוד הראוי, גם במקרים קיצוניים של מוות, שנגרם אגב עבודה במקומות עבודה, דוגמת מוות הנגרם, אגב בניית מבנים, המתויק לתיק של "רשלנות" ובמקרים אחרים, שמעורב בהם מוות, שאינו מוות הרואי, או שאינו מוות שנגרם, אגב ובשל אירועי טרור שונים.
הגיע הזמן שיחידות ואגפי האכיפה במדינת ישראל, יגבירו אכיפתם, במקרים המועדים, סופם של דברים, להביא בעקבותיהם מוות, בשל
"רשלנות", דוגמת סיכון חיי עובדים, העובדים בתחום הבנייה; סיכון חיי אדם, אגב תאונות דרכים ושאר עניינים "שוליים", הגוררים בעקבותיהם, מוות ודאי, אשר לבנו גס בהם ואנו עוברים עליהם, לסדר היום ו
"מדפדפים" דף חדש, לקראת המשך מטלות חיינו השוטפות. אי-הגברת האכיפה, בצורה הדוקה ודווקנית, תמשיך לגרור שורה של מקרי מוות מיותרים והקמת וועדות בדיקה, בדיעבד ולאחר מעשה, לא תעלה ולא תועיל, כלל וכלל ויש בהקמתן משום תשלום מס שפתיים וניסיון לטייח דברים, אשר ניתן היה למנעם, בתכנון נכון ובפיקוח ראוי.