X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שוב יטייחו דברים ויטאטאו הלכלוך אל מתחת לשטיח ועולם השקר ימשיך בשגרת חיי השקר, לה הוא מורגל, שנים הרבה. לא יהיה פוצה פה ומצפצף. השמש תזרח, השיטה תפרח והשוחט ישחט. והחיים? - החיים ימשיכו לזרום במסלולם הרגיל
▪  ▪  ▪
קריסה חניון רמת החייל [צילום: פלאש 90]

"הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִּׁטָּה פָּרְחָה וְהַשּׁוֹחֵט שָׁחַט" (ח"נ ביאליק מתוך "בעיר ההריגה").
הבוקר כשהוציא קריין החדשות מפיו המשפט: "הכל צפוי לחזור לשגרה במתחם ההייטק ברמת החייל" הבנתי כי פעם נוספת יכסה החול על העובדות שחשיפתן המהירה, הברורה והחד-משמעית נדרשת. שוב יקימו וועדות חקירה. שוב יטייחו דברים ויטאטאו הלכלוך אל מתחת לשטיח ועולם השקר ימשיך בשגרת חיי השקר, לה הוא מורגל, שנים הרבה. לא יהיה פוצה פה ומצפצף. השמש תזרח, השיטה תפרח והשוחט ישחט. והחיים? - החיים ימשיכו לזרום במסלולם הרגיל, כאילו לא אירע דבר. כאילו לא קופחו חייהם של שישה בני אדם, שלא לצורך ובשל רשלנותם של אחרים, בכשל הנוראי והבלתי מחויב, במתחם, שהבנייה נעשתה בו, בפיקוח ובאחריות חברת "דניה סיבוס".
מתברר בדיעבד ולאחר מעשה כי בעת שכלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), ביצע עבודות עפר על גג החניון, הרי קרסה הקומה העליונה, מסיבה שאינה ברורה עדיין, כאשר היא ממוטטת תחתיה שאר קומות המבנה. במכרז להקמתו ותפעולו של המבנה - במודל DBOT לעשרים שנה - שנבנה על מגרש של עיריית תל אביב-יפו, עבור החברה העירונית "אחוזות החוף", זכתה חברת "אפריקה ישראל נכסים".
שותפות מסוג DBOT הינה שותפות לביצוע פרויקטים ציבוריים באמצעות שותפות של המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי. מדובר בהתקשרות בין משרד ממשלתי לבין גוף עסקי פרטי, למטרה משותפת. היתרון בכך הוא שהעלות הראשונית, שהיא לעתים גבוהה מאוד, מוטלת על הגוף העסקי, שבסופו של דבר ירוויח ממנה בחזרה את כספו, לאורך זמן, מבלי שעלות המימון הגבוהה מאוד תוטל על הציבור.
כמתואר וכמפורט ב"ויקיפדיה", שותפות מסוג DBOT, משמשת בעולם פרויקטים רבים שעלותם יקרה ביותר, מבניית וסלילת כבישי אגרה, מסוג כביש 6, נמלי תעופה, מערכות להסעת המונים דוגמת רכבת קלה, ואף בסיסים צבאיים כדוגמת עיר הבה"דים. עד לרגע זה, לא ברור, מה גרם לקריסת הקומה העליונה, במבנה, כאשר עניין זה נמצא בחקירת היחידה להונאה של משטרת ישראל, מחוז תל אביב, אשר אמורה לבדוק, אם מדובר בכשל טכני בביצוע עבודות הבנייה או אולי מדובר בכשל של עבודות התכנון של בניית המבנה. במקביל, נבדקת אפשרות של רשלנות, מצד חברת הבנייה "דניה סיבוס", בידי חוקרי המשטרה.
נכון למועד כתיבת דברים אלה, הרי הוטל איפול והוצא צו איסור פרסום על חקירת המשטרה. עד כה, נחקרו כמה בכירים בחברות המפעילות אתר הבנייה ובכללן חברת הבנייה האחראית לעבודות הקמת החניון. מתוך תחקיר אירועי העבר התברר, כי - בחודש מאי החולף - נפצעו בחניון המבנה, שני עובדים בשל התמוטטות קורת בטון, כאשר מנהל הבטיחות לא שלח מפקח מטעמו, אחר קריסת הקיר, כאשר לאחר מכן, נמשכו העבודות, במקום, כסדרן.
בהתאם לתנאי המכרז, בו זכתה חברת "אפריקה ישראל נכסים", הרי היא התחייבה לסיים הקמת החניון, עד סוף שנת 2016, תוך שנקבע, בתנאי המכרז והחוזה שנחתם בעקבותיו, כי חברה זו תשלם קנס של -.500,000 שקלים על כל חודש של פיגור בהפעלת החניון. יצוין ויודגש, כי טרם קריסת החניון, היה הוא בשלבי בנייה אחרונים, תוך שהוא היה צפוי להיפתח לקהל הרחב, תוך שלושה שבועות, מהמועד שבו אירע אירוע הקריסה.
מתברר, כי בישראל של שנת 2016, מתייחסים, בקלות יתרה - בקלות יתרה מדי - לאבדן חיי אדם, כאשר המדיניות הציבורית הינה לעבור לסדר היום, בכל הכבוד הראוי, גם במקרים קיצוניים של מוות, שנגרם אגב עבודה במקומות עבודה, דוגמת מוות הנגרם, אגב בניית מבנים, המתויק לתיק של "רשלנות" ובמקרים אחרים, שמעורב בהם מוות, שאינו מוות הרואי, או שאינו מוות שנגרם, אגב ובשל אירועי טרור שונים.
הגיע הזמן שיחידות ואגפי האכיפה במדינת ישראל, יגבירו אכיפתם, במקרים המועדים, סופם של דברים, להביא בעקבותיהם מוות, בשל "רשלנות", דוגמת סיכון חיי עובדים, העובדים בתחום הבנייה; סיכון חיי אדם, אגב תאונות דרכים ושאר עניינים "שוליים", הגוררים בעקבותיהם, מוות ודאי, אשר לבנו גס בהם ואנו עוברים עליהם, לסדר היום ו"מדפדפים" דף חדש, לקראת המשך מטלות חיינו השוטפות. אי-הגברת האכיפה, בצורה הדוקה ודווקנית, תמשיך לגרור שורה של מקרי מוות מיותרים והקמת וועדות בדיקה, בדיעבד ולאחר מעשה, לא תעלה ולא תועיל, כלל וכלל ויש בהקמתן משום תשלום מס שפתיים וניסיון לטייח דברים, אשר ניתן היה למנעם, בתכנון נכון ובפיקוח ראוי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  11/09/2016   |   עודכן:  11/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל צפוי לחזור לשגרה. להכחשה. להתעלמות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה ורשויות חוק מושחתים ל"ת
דוד בוארון  |  11/09/16 23:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
הביקורת הציבורית הנמתחת, בשנים האחרונות על מערכת המשפט, בכלל ועל ציבור השופטים והשופטות, בפרט אינה מאפשרת עוד להסתפק בפרישתם הכפויה של שופטים ושופטות אלה, לפנסיה מוקדמת מרצון, תוך אי-הגשת כתבי-אישום נגדם, בגין העבירות שהם חשודים
חיים שטנגר
המלך ביביהו הראשון מכהן כבר בפעם הרביעית כראש ממשלת ישראל ודומה, כי הפעם חצה הוא כל הגבולות בהתנהגותו שלוחת הרסן, עד שהעז הוא להוציא הוראה מלפניו למנכ"ל רכבת ישראל, המורה לו שלא להפעיל שירותי רכבות בישראל בתחילתו של השבוע בגלל איומיהם של החרדים ובגלל שנראה, ליתר דיוק, כהזדמנות פז שלו "לדפוק" את שר התחבורה
חיים שטנגר
רמתם הלשונית של בוגרי תיכון בישראל, לפי מחקרים שנעשו לאחרונה נעה בין רמת קריאה, גרועה ביותר לבין רמת קריאה מחפירה, כל זאת בשל נטישת לימודי מדעי הרוח והעדפת לימודי מדעים מדויקים, על פניהם
חיים שטנגר
מן הראוי ששרי ממשלת ישראל, המותחים חדשים לבקרים ביקורת על בג"ץ ישננו על לוח ליבם, בוקר וערב, ערב ובוקר, עקרון הפרדת שלוש הרשויות הנוהג וחל במדינת ישראל, קודם שישתלחו הם בבג"ץ ויפגעו בכוחו
חיים שטנגר
חוב של 196 מיליון למדינה, הינו חוב גדול, עצום וכבד מאד. הניסיון להציג המדינה כ"נושה קטן", שעה שחובו של פישמן לה, ממכלול כלל חובותיו לנושיו, הינו רק 6% מכלל חובותיו, הינו בגדר של זריית חול בעיניים, בלשון המעטה. דינה של המדינה, בכלל ודינה של רשות המיסים, בפרט אינו כדינו של נושה פרטי. לכן, אסור למדינה, באמצעות רשות המיסים, להסכים להפסקת או להקפאת הליך פשיטת הרגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il