X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תופעת המתחזים כציונים והפועלים נגדה אינה חדשה שנאה נגד הרעיון הציוני ידועה בארץ עוד מלפני קום המדינה
▪  ▪  ▪
הכרזת העצמאות [צילום: לע"מ]
נגד הציונות
כאז גם היום אנו עדים כיצד אנשים ותנועות של אנשים החיים בישראל חותרים נגד הציונות, מתאחדים בתוך הארץ ומחוץ לה עם השונא הציוני.

   רשימות קודמות
  מידת "המידתיות"
  אין דין אבל יש (מסמך) דיין
  שקרים בלתי הפיכים
  "מסע הצלב" האיסלאמי

"מַה-שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה וְאֵין כָּל-חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. יֵשׁ דָּבָר שֶׁיֹּאמַר רְאֵה-זֶה חָדָשׁ, הוּא כְּבָר הָיָה לְעֹלָמִים אֲשֶׁר הָיָה מִלְּפָנֵנוּ". (קהלת א, ט-י).
לעתים נדמה כי ההתנהגות של אזרחים בישראל המתאחדים עם שונאי ישראל ויוצאים נגד המדינה, היא תופעה חדשה וכי היא סוג של מחאה נגד ממשלה בהרכב זה או אחר, תגובה שתיפסק עת תוחלפנה המפלגות המרכיבות של הממשלה. בחינה היסטורית מגלה כי אין זה כך. זוהי שנאה של קבוצות של יושבים בציון נגד הרעיון הציוני. הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל ללא קשר למרכיבי ממשלתה.
שנאה זו נגד הרעיון הציוני ידועה בארץ עוד מלפני קום המדינה. באוגוסט 1947, כתשעה חדשים לפני הכרזת העצמאות, התקיים בירושלים הכינוס המייסד של האיגוד העולמי לחינוך העברי בתפוצות הגולה. במסגרת הכינוס שהתקיים בקריית ענבים היה גם יום עיון של הקרן הקימת לישראל. אחת השאלות שעמדה על הפרק ביום העיון הייתה אם יש צורך בחינוך ציוני גם בארץ ישראל. האם עלייתו של יהודי לארץ ישראל וישיבתו בה אינה הציונות?
סיבה שלילית
בנושא זה דן ד"ר ברוך בן-יהודה שהיה ראש אגף החינוך והתרבות של הוועד הלאומי, ולאחר קום המדינה היה המנכ"ל הראשון של משרד החינוך עד 1951, שאז נבחר למנהל הגמנסיה העברית הרצליה בתל אביב. בהרצאתו על החינוך הציוני בארץ ובגולה, הציג בן-יהודה את הדעה כי "בימי העלייה השנייה שררה דעה בארץ שבציון אין צורך להיות ציוני, כי עלייתו של אדם יהודי לציון, ישיבתו בה, היא הציונות", אלא שלהבנתו דעה זו השתנתה. לאחר שהוא מסביר שבעליות המאוחרות יותר החליפה "החלוציות" את "הציונות", הוא ממשיך: "המילה חלוציות לימדה אותנו להבין כי הישיבה בציון עוד אינה הגשמה ציונית. אפשר לשבת בציון ולהיות אנטי-ציוני, או לפחות - לחיות כאנטי-ציוני, לא להגשים את הציונות, כי אם לנצל את הישוב לצרכים פרטיים". והוא ממשיך ואומר: "הייתה גם סיבה שלילית, אשר לצערנו הייתה קיימת וקיימת גם עכשיו, והיא שחשפה את המציאות והראתה כי אין הזדהות גמורה בין ישיבה בציון וציונות... הובאו לארץ גם תנועות יישוביות לא ציוניות. ויש גם כיום בארץ תנועות של אנשים, שאין לשלול מהם את הזכות להימנות עם הישוב, אבל אינם ציונים. בזמנים ידועים גם חתרו נגד הציונות, בזמנים ידועים נתאחדו בתוך הארץ עם השונא הציוני ויצאו אפילו נגד המערכות המגינות על הישוב. דבר זה הורס את האידיליה מימי העלייה השנייה כי הישיבה בציון היא ציונות". (החינוך העברי בתפוצות הגולה - הרצאות והחלטות בכינוס המייסד של האיגוד העולמי לחינוך העברי בתפוצות הגולה, הוצאת ספרים על-חד, האוניברסיטה העברית, ירושלים תש"ח, ע' 182 - 183).
דברים אלה נאמרו כאמור בשנת 1947. תוכנם לא השתנה גם היום, קרוב לשבעה עשורים לאחר שחברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, הכריזו על הקמת מדינת ישראל. גם היום אנו עדים כיצד אנשים ותנועות של אנשים החיים בישראל חותרים נגד הציונות, מתאחדים בתוך הארץ ומחוץ לה עם השונא הציוני ואפילו נגד מערכות החיים של הישוב ונגד קיומה של מדינת ישראל. הכותרת של
העיתון האנטי-ציוני בבעלות יהודית, ניו-יורק טיימס, בשבת 15 במאי 1948 - יום שלאחר הכרזת העצמאות - הייתה "Zionists Proclaim New State of Israel" ("ציונים הכריזו על הקמת מדינת ישראל חדשה"). כותרת כזו היא הזמנה למי שאינו ציוני, ובמיוחד למי שהוא אנטי-ציוני, לפעול נגד קיומה של המדינה. כותרת זו אכן נפלה על אוזניים שהיה להם אינטרס אישי לשמעה, שהיו ערלות ואטומות למפעל הציוני. אומנם בכותרת משנה נכתב בעיתון בקצרה ש"טרומן הכיר במדינה זו ומקווה לשלום", אך מה שלא נכתב בעיתון שהנשיא טרומן, במכתב ההכרה ששלח מיד לאחר הכרזת העצמאות ב-14 במאי 1948, כתב שממשלת ארה"ב מכירה בממשלה של מדינת ישראל שהיא המדינה היהודית שהוקמה בארץ ישראל:
"ממשלה זו קיבלה הודעה שמדינה יהודית הוקמה בארץ ישראל, והממשלה הזמנית שלה ביקשה את הכרתה בה, ארה"ב מכירה בממשלה הזמנית כרשות השלטת דה פקטו של מדינת ישראל".
("This government has been informed that a Jewish State has been proclaimed in Palestine, and recognition has been requested by the provisional government thereof. The United States recognizes the provisional government as the de facto authority of the State of Israel").
חובה עלינו להיאבק ביושבים בציון המתחזים כציוניים ואינם כאלה, הפועלים נגד המדינה וחותרים תחת קיומה, להוקיעם ולהחרימם.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  25/10/2016   |   עודכן:  25/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
מאז אכל האדם מפרי עץ הדעת נושל מכל מנעמי גן-העדן ומתמימותו. כל שנותר לו הוא הפרי הגנוב, הדעת. ולא נשאר לו אלא להרחיבה ולהוסיף עליה, וזאת אם בלימודי הדת ואם בלימודי המדע והמתימטיקה. אלו ואלו מעשי אלוקים חיים. מי שמבטל עצמו מלהכיר וללמוד את העולם שיצר רבש"ע ובו הוא חי, ומזלזל בבריאה, מזלזל, אולי שלא מדעת, גם בבורא
יהודה שלם
בעוד שבעבר המתנגדים למפעל הציוני הוקעו, כיום דלתות הבג"ץ פתוחות בפניהם    בעתירות של גורמים עוינים למדינה נגד מפעל ההתנחלות ביהודה ושומרון, יש לראות עוד פרק במאבק הערבי נגד התיישבות היהודים בארץ ישראל
גרשון אקשטיין
ההתנהלות בנושא יותר ממדאיגה ומה אנו הציבור צריכים להבין מהתנהלות זו?
משה גולדבלט
נציג נבון היה דורש כי הפלשתינים יספקו תשובות קונקרטיות להצעות קונקרטיות שהונחו בפניהם ויחדלו לשחק במחבואים. בכך היה נציגנו באו"ם מספק טענה ניצחת לטענה הכוזבת של מנכ"ל בצלם לפיה אין הפלשתינים יכולים לתרום דבר לסיום הכיבוש
איתן קלינסקי
אני רוצה להמליץ בפני דוד ביטן ושולחו בנימין נתניהו להרחיב את המעגלים של התרת דמים, ולהוסיף לרשימת המועמדים לשלילת אזרחות את כל מי שנאבק כדי לשים קץ למציאות חיים זו, עליה דיבר חגי אל עד בעצרת האו"ם
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
הצום המכונן שלי  /  בני אשר
גרמניה מובילה  /  יובל ברנדשטטר
נחוצה הגדרה לאנטישמיות האנטי-ישראלית  /  מנפרד גרסטנפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il