X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מרחשוון - נא להכיר הטובים להוראה - מוטב מאוחר מאשר לעולם לא כוכב בלי שביט: התנצלות תקשורתית הכל פוליטיקה ולקינוח פרס יהודי חם
▪  ▪  ▪
שביט. הציבור לא מטומטם [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אדון חשוון?
ראש חודש חשוון, שחל בימים אלה, זכה בחז"ל לקידומת 'מר'. מה פשר כינוי ייחודי זה? אם חשבתם שמדובר באדון חשוון, אינכם אלא טועים.
חז"ל העניקו לחודש זה את התואר מר (היפוכו של מתוק), משום שאין בו חגים. אולם מפתיע יותר הוא ההסבר השני, הפחות מוּכר ואשר דומני יכול ללמד שיעור בלשון העברית.
המילה מר, אם לא ידעתם, פירושה גם טיפה. המקור לכך הוא בפסוק בישעיהו: "הן גויים כְּמַר מדלי", דהיינו כמו טיפה בדלי. השם מצביע אפוא על הגשמים הצפויים לרדת בחודש זה, ומכאן תפילת הגשם שנאמרה בשמחת תורה, וברכת "ותן טל ומטר" שתיאמר בז' חשוון.
אנו תקווה שאכן נזכה החורף בגשמי ברכה.
הטובים להוראה
אומנם באיחור, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. ראוי לברך את שר החינוך, נפתלי בנט, על ההוראה החדשה לערוך מבחני ידע ואישיות למועמדים להוראה. מדובר בהכשרת דור העתיד, ולכן חשוב שהמורים יהיו בעלי תודעה יהודית וידע כללי, שאותו יוכלו להקנות לתלמידיהם, לשמש להם מודל לחשיבות רכישת השכלה וליצור אצלם מוטיבציה לכך.
לא פחות חשוב שהמורים יהוו דמות חינוכית ומוסרית ראוייה, חדורי שליחוּת ובעלי מיומנויות מתאימות להוראה, כגון סבלנות וסובלנות, מתינות לצד עקביות, נחישות והתמדה. ההוראה החדשה ללא ספק תשפר את איכות המורים ורמת ההוראה בישראל, שאליה יופנו רק המתאימים בתחום. הטובים להוראה כבר אמרנו?
בעזרת השם?
עם כל הכבוד מה חושב העיתונאי הבכיר ארי שביט, שבעזרת השם 'חיזור' תימָחק הטרדת הכתבת האמריקנית? גם אם שביט חושב שאפשר לעבוד על הציבור, הציבור לא מטומטם והוא לא קונה את זה. זה עלבון לאינטליגנציה של האיש ולעיתון לאנשים חושבים, כפי ש'הארץ' מכנה את עצמו, שבו הוא כותב.
יתרה מכך, גם התנצלותו של שביט היא פיקטיבית. מדובר בהתנצלות תקשורתית בלבד, לאחר שהבין שפרשת ההטרדה, שהוא מככב בה, עומדת להיחשף, אך לא קדמה לכך כל התנצלות אישית לכתבת.
האם אין שביט המצליף, כלב השמירה של הדמוקרטיה, שלא עמד בסטנדרטים העיתונאיים שלו, מזכיר את סוקרטס, הפילוסוף המטיף הגדול, שכאשר נתפס על חם במעידתו עם נשים, השיב ברוב מבוכתו: "עכשיו אני סוקרטס האדם, לא הפילוסוף"?
עיתונאי קטן, כלשון המשורר.
תאגיד פוליטי
תאגיד השידור הציבורי חוצה לא רק קואליציה ואופוזיציה. הוא חוצה גם את הליכוד. הקריטריון הוא: אמוֹר לי מה עמדתך לתאגיד, ואומֹר לך אם אתה חבר של ביבי או לא. החלוקה היא ברורה - מי שמתומכי ראש הממשלה, הוא נגד התאגיד, ומי שיריבו, איך לא, תומך בתאגיד.
כך למשל, יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שהוא ממקורביו המובהקים של נתניהו, פועל נמרצות, בהוראת הבוס, נגד התאגיד. לעומתו, יריביו של נתניהו, משה כחלון, ששואף לרשת את כס ראש הממשלה, כמו גם יריבו ההיסטורי נשיא המדינה, רובי ריבלין, הם בעד התאגיד. הכל פוליטיקה כבר אמרנו?
יפה שתיקה
חברת הכנסת לשעבר, יעל דיין, קראה לחבריה מהעבודה, ולראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, להחרים את ימי הזיכרון של גנדי בכנסת, בגלל פרשת ההטרדות נגד נשים, שפורסמה אחרי מותו.
מעניין מי מדברת. אביה, הגנרל משה דיין המיתולוגי, הוא אבי ההטרדות והבגידות בנשים. האם היא דרשה אי-פעם להדיח אותו מהנצחתו כאישיות ממלכתית וביטחונית? נכון, כבת טבעי שהיא לא תדבר נגדו. אולם לפחות ראוי שתשתוק בפרשת גנדי, מה עוד שהפרשה עלתה לכותרות לאחר מותו, כשלא ניתנה לו זכות התגובה.
יתרה מכך, נראה שדיין המתנערת מדיעותיו הפשיסטיות, כלשונה, של השר המנוח רחבעם זאבי, קפצה כמוצאת שלל רב טרמפ על הפרשה המדוברת, וההסתייגות הציבורית מהשר השנוי במחלוקת בעקבותיה, כדי לפעול להשלכת דמותו והישגיו למען המדינה, לפח הזבל של ההיסטוריה. הכל פוליטיקה כבר אמרנו?
יהודי חם
במלאת חודש למותו של שמעון פרס, שנולד ונקבר כיהודי, כבקשתו, ראוי לזכור שפרס לא היה רק מדינאי דגול, אבי ההתנחלויות, אלא לא פחות יהודי חם.
מי שגדל על ברכי חינוכו של סב חרדי, חסה תחת טליתו, ואשר זכה בגיל רך לבקר עימו את מנהיג היהדות הליטאית בדורו, מרן החפץ חיים, שנודע בין היתר בספריו על שמירת הלשון (ומכאן שמו), התרשם ממנו עמוקות ואף ניפץ את הטרנזיסטור הדלוק של אביו בשבת (קנאי שכזה. הייתם מאמינים?), המשיך גם כאיש ציבור לתמוך ברבנים ובעולם הישיבות. ביתו היה שומר כשרות, וכעדותו של הרב גרוסמן רעייתו סוניה נהגה להתייעץ עימו בנושא זה ובהלכות נוספות.
מה הפלא שבצוואתו ביקש פרס שישירו בלוויה שלו את השיר המסורתי 'אבינו מלכנו', ולילדיו אמר לזכור שהם יהודים.

תאריך:  01/11/2016   |   עודכן:  01/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
נסים ישעיהו
כדי שנוכל להתאחד עם זולתנו (אחדות אמיתית, כן?) עלינו להיות קודם שלמים עם עצמנו, שבתוך נפשנו לא תשרור מחלוקת
איתמר לוין
את מי הייתי רוצה לארח בסוכה, לשיחה על סוגיות שמציקות לי? כמה דמויות מן העבר הרחוק והקרוב, שעם כל אחת מהן הייתי שמח מאוד לברר הן שאלות רוחב והן שאלות נקודתיות
בני אשר
"אתה צם?" "בטח", "תישבע!"    בבוקר יום-כיפור אני יוצא כחלוץ לבית הכנסת. לבוש יפה, נועל נעליים חומות, שלמות וחדשות, וחובש כיפה לבנה ממשי
יצחק מאיר
חניאל פרבר
כאשר אנו מזמינים את שבעת הרועים לבוא לסוכתנו עם שאר האורחים, אנו מצפים לקבל מהם את סגולותיהם האישיות של כל אחד מהם. אברהם - מידת החסד, יצחק - מידת הגבורה, אהרון - רודף שלום ומדוד המלך - מלכות מהי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il